8 spôsobov, ako žiť život bez problémov

Problémy každého zničia a je škoda mať nejaké problémy. Tento článok vám pomôže žiť život bez problémov; možno nevyriešite každý problém, ktorý máte, ale môžete sa pokúsiť zbaviť čo najviac ťažkostí.

Metóda 1 z 8:Identifikácia problému


Napíš si niektoré zo svojich vážnych problémov.[1]
Odborný zdroj
Carolyn Rubenstein, PhD
Licencovaný klinický psychológ
Odborný rozhovor. 9. septembra 2021.
Napíšte si niektoré z vašich najnepríjemnejších problémov. Nie nejaké menšie, ale väčšie, ako sú problémy s priateľstvom, rodinné problémy, problémy v škole alebo dokonca fyzické problémy. Uvedomte si, že v skutočnosti nemôžete žiť život bez problémov a vždy budete mať problémy, ale musíte vedieť, ako ich riešiť.


Rozhodnite sa, ako veľmi sú problémy znepokojujúce. Zistite, ako vážne sú jednotlivé problémy a s ktorými môžete žiť a ktoré môžete odstrániť.

Metóda 2 z 8: Zistenie príčin


Objavte príčinu každého problému.[2]
Odborný zdroj
Carolyn Rubenstein, PhD
Licencovaný klinický psychológ
Rozhovor s odborníkom. 9. septembra 2021.
Prejdite si zoznam svojich problémov jeden po druhom a položte si niekoľko otázok. Čo to spôsobuje? Je to kamarát? Je to niečo iné? Začnite s prvým problémom; identifikujte ho. Je to dôležité alebo nie? Teraz zistite príčinu. Prečo sa to stalo? Pamätajte, že by ste sa nikdy nemali úplne zmeniť, aby ste vyriešili problém.

  • Zvyčajne, keď máme v živote veľa ťažkostí, je ľahké dostať strach a byť ohromený. Po zamyslení sa nad príčinami svojich problémov budete môcť byť v živote flexibilnejší.[3]
    Odborný zdroj
    Carolyn Rubenstein, PhD
    Licencovaný klinický psychológ
    Rozhovor s odborníkom. 9. septembra 2021.

Metóda 3 z 8: Riešenie problémov s priateľstvom


Vedzte, s kým sa môžete porozprávať, keď máte problémy s priateľmi. Ak máš problémy s priateľom, ak ťa ignoruje alebo šikanuje, môžeš sa s ním skúsiť najprv porozprávať. Ak vás nechcú počúvať alebo vás ignorujú, s niekým sa o tom porozprávajte. Ak je to vážne, urobte s tým niečo, napríklad sa porozprávajte s riaditeľom školy. Ak začnú byť drzí, porozprávajte sa o tom s iným kamarátom, učiteľmi alebo inými dospelými.

  • Ak vás priateľ fyzicky šikanuje (strká, udiera atď.), povedzte mu, aby s tým prestal; ak to neurobí, skúste to niekomu povedať.


Ak váš priateľ slovne šikanuje, začnite konať. Ak vás kamarát šikanuje slovne, napríklad vám nadáva, hovorí za vaším chrbtom alebo šíri klebety, môžete mu skúsiť dať ochutnať jeho vlastnú medicínu, v podstate mu vrátiť úder. Nebuďte však príliš zlí. Ak sa to nepodarí, vždy to môžete niekomu povedať.


Naučte sa, ako rozpoznať falošného priateľa. Identifikujte typy „priateľov“, ktorí vás môžu rozčúliť. Tu sú tie, na ktoré by ste si mali dať pozor:

  • „Miláčik“. Miláčik sa k vám zvyčajne správa veľmi milo, ale v skutočnosti vás nenávidí a hovorí o vás za vašimi chrbtami s inou skupinou svojich priateľov a hovorí o vás naozaj zlé veci.
  • “ Podrazák.“ Títo ľudia sú bežní; chvíľu sa s vami priatelia a potom sa k vám začnú obracať chrbtom.
  • „Manipulátor.“ Manipulátor sa k vám bude správať naozaj milo, ale bude vás nútiť do vecí pre vás; ak to neurobíte, bude vám vyhrážať.
  • „Hrubý.“ Títo priatelia sa neboja byť hrubí; nadávajú vám tými najhrubšími menami, aké si len viete predstaviť, a robia to neustále. Nezáleží na tom, koľkokrát o nich niekomu poviete, stále to bude robiť. Sú ako tvrdohlavá verzia podrazáka.
  • „Glarer.“ Tieto typy ľudí sa na vás škaredo pozerajú; zvyčajne vás šikanujú kvôli fyzickému vzhľadu.
  • Čo môžeš urobiť, aby si im zabránil? Priateľov si musíte vyberať opatrne. Buď mimoriadne opatrný v tom, koho si budeš držať.

Metóda 4 z 8:Riešenie rodinných problémov


Ak sú rodičia rozvedení, nemôžeš toho veľa urobiť. Vždy sa môžete pokúsiť presvedčiť svojich rodičov, ale možno sa rozviedli z dobrého dôvodu; skúste zistiť dôvod, prečo.


Ak sa vaši rodičia stále hádajú alebo sa navzájom urážajú, povedzte to niekomu. Toto ste už pravdepodobne počuli mnohokrát, ale je to dôležité.[4]
Odborný zdroj
Carolyn Rubenstein, PhD
Licencovaný klinický psychológ
Rozhovor s odborníkom. 9. septembra 2021.
Áno, pomôže, keď sa s niekým porozprávaš alebo im obom v súkromí povieš, že sa ti nepáči, že sa hádajú. Snažte sa ich prinútiť, aby sa udobrili.


Ak vás niekto zneužíva alebo zanedbáva, musíte to niekomu povedať. Identifikujte typy zneužívania a podniknite proti nim kroky. Tu sú:

  • Fyzické zneužívanie. Fyzické zneužívanie je zvyčajne bitie, udieranie, kopanie alebo vlastne čokoľvek, čo zahŕňa bitie.
  • Sexuálne zneužívanie. Sexuálne zneužívanie je zvyčajne znásilnenie, teda nechcený sex, alebo obťažovanie, teda dotýkanie sa niekoho.
  • Slovné zneužívanie. Slovné zneužívanie je so slovami, ako naozaj tvrdé slová, nie ľahké slová, ale zvyčajne vás nazvú hrubými slovami, alebo niekedy sú to hrozby.
  • Zanedbávajte. Zanedbávanie je celkom bežné, ale znamená to, že sa o vás nestarajú, takže ak vás rodičia nekŕmia alebo sa o vás nestarajú, potom je to zanedbávanie a je to dosť vážne.


Ak všetko zlyhá, skúste sa s nimi porozprávať.

Metóda 5 z 8:Riešenie problémov v škole


Ak máš problémy so známkami, ak sa málo učíš, tak sa uč! Použite niektoré užitočné webové stránky alebo si zabezpečte dodatočnú pomoc; pri skúškach sa opýtajte učiteľov, či môžete ísť do tichej miestnosti. Skúste si nájsť aj doučovateľa.


Ak je to váš učiteľ, kto dáva nespravodlivé známky, potom si s ním pohovorte. Po tom, čo ste dostali test a mysleli ste si, že známky boli nespravodlivé, súkromne si s nimi pohovorte. Povedzte učiteľovi pádne argumenty, prečo si zaslúžite lepšiu známku.


Ak máš problémy s učiteľom, správaj sa čo najlepšie. Ak je napríklad učiteľ hrubý, vždy sa môžeš snažiť počúvať, byť na hodine dobrý, robiť si domáce úlohy a prísť na hodinu včas; počúvaj a dokončuj svoju prácu a neblbni. Ak sa už správaš slušne a ten učiteľ je na teba zlý, potom môžeš skúsiť povedať ostatným správcom, prečo je učiteľ hrubý.

Metóda 6 z 8: Vyrovnávanie sa s neistotou


Rozvíjajte svoje sebavedomie.


Pamätaj, že si krásna. Ak sa vám tomu nechce veriť, vždy sa dá niečo zmeniť; napríklad ak by ste chceli schudnúť, skúste byť aktívni. Úplne sa nemeňte, vždy zostaňte sami sebou! Nikto nie je rovnaký, ste jedinečný človek!


Neverte všetkým negatívnym veciam, ktoré ľudia hovoria. Nič nie je pravda; napríklad, ľudia si môžu myslieť, že sushi je najlepšie jedlo na svete, ale iní si to myslieť nemusia, a niektorí ľudia vás môžu považovať za škaredých, zatiaľ čo iní nie – všetko je to vec názoru. Ak neustále veríte negatívnym veciam, budete mať nízke sebavedomie.


Postarajte sa o seba. Cíťte sa dobre, buďte fit, umývajte si tvár, starajte sa o svoje nechty a sprchujte sa. Dobrá hygiena alebo možno nejaké nové oblečenie či nový účes by vám mohli pomôcť cítiť sa lepšie. Dievčatá, ak chcete, vždy môžete vyskúšať nejaký make-up. Nemusíš, ak si myslíš, že je pre teba lepšie prirodzené. Ak sa chystáte skúsiť make-up, nepreháňajte to; použite trochu podkladovej bázy a potom naneste korektor a potom môžete pridať trochu maskary pre roztomilý prirodzený vzhľad.


Ak si myslíš, že v niečom nie si dobrý, vždy je čo zlepšovať. Zlepšite sa na stránke !

Metóda 7 z 8: Riešenie fyzickej bolesti


Masírujte oblasť, kde to bolí. Ak to bolí, aj keď sa toho dotknete, potom je lepšie sa toho nedotýkať vôbec.


Ak vás daná oblasť príliš bolí, nechajte ju na pokoji. Môže sa to zhoršiť.


Oddýchnite si v danej oblasti.


Ak je to naozaj zlé, poraď sa s lekárom.

Metóda 8 z 8:Byť bez stresu


Meditujte. Meditácia vám pomôže upokojiť sa.


Utíšte svoj vnútorný hlas. To je ten hlas, ktorý hovorí všetky tie negatívne veci; zahoďte ho a raz počúvajte sami seba! Nie vaše telo!


Neverte hrubým veciam, ktoré hovoria iní. Nedovoľte, aby sa k vám dostali.


Robte si svoje vlastné veci! Ak ste chlap a chcete sa obliekať do dievčenského oblečenia, choďte do toho! A naopak, vám by to malo byť jedno.


Buďte dobrým človekom. Nebuďte hrubý, buďte k ľuďom milý.


Zbavte sa stresu tým, že sa upokojíte. Robte niečo, čo máte radi, aby ste sa odreagovali od vecí.


Povedzte niekomu o svojom probléme.[5]
Odborný zdroj
Carolyn Rubenstein, PhD
Licencovaný klinický psychológ
Odborný rozhovor. 9. septembra 2021.


Choďte na peknú prechádzku. Môže vám to pomôcť zachovať si pokoj.


Kričte! Nechajte to tak.


Vyjadrite svoje pocity. Porozprávajte sa s priateľom alebo si ich zapíšte do denníka.


  • Zabudnite na problémy. Nájdite si spôsob, ako sa od nich rozptýliť a oddýchnuť si od práce.
  • Odkazy

      Carolyn Rubenstein, PhD. Licencovaný klinický psychológ. Odborný pohovor. 9. septembra 2021.

      Carolyn Rubenstein, PhD. Licencovaný klinický psychológ. Rozhovor s odborníkom. 9 September 2021.

      Carolyn Rubenstein, PhD. Licencovaný klinický psychológ. Odborný pohovor. 9. septembra 2021.

      Carolyn Rubenstein, PhD. Licencovaný klinický psychológ. Rozhovor s odborníkom. 9. septembra 2021.

      Carolyn Rubenstein, PhD. Licencovaný klinický psychológ. Rozhovor s odborníkom. 9. septembra 2021.