8 spôsobov, ako si ako tínedžer vybudovať sebadisciplínu

Sebadisciplína je kľúčom k úspechu prakticky v každom aspekte života. Nie u každého tínedžera sa rozvíja v prvých rokoch života. Možno chcete to a to alebo chcete robiť to a to, ale disciplína vám umožní tvrdo pracovať a dosiahnuť čo hľadáte. Tento článok nemusí aby ste vás disciplinovať, ale uvedie niekoľko nápadov, ktoré môžete použiť na rozvíjať tá disciplína, ktorú hľadáte.

Metóda 1 z 8:Naučte sa prijať svoje možnosti a rozhodnúť sa pre najlepšiu voľbu.


Každý deň čelíme nespočetným rozhodnutiam. V týchto chvíľach sa musíme rozhodnúť správne – čo najbezpečnejšie a najpohodlnejšie.

  • Predstavte si, že ležíte v posteli, zazvoní vám budík a vy sa musíte pripraviť do školy. Či už sa učíte doma, alebo nie, predstavte si sami seba v danej situácii. Plácli by ste do tlačidla snooze a želali si ďalší deň, alebo by ste napriek ospalosti vstali a pripravili sa do školy? Rozhodnutia, ako je toto, sú komplikované a vyžadujú si disciplínu.

Metóda 2 z 8: Cvičenie meditácie.


Meditácia nie je, keď sedíte v „indickom štýle“ a brnkáte si pre seba. Meditácia má rôzne formy. Je na vás, aby ste sa rozhodli, aká je vaša meditácia. Je myslenie vašou meditáciou? Je písanie básní vašou meditáciou? Písanie a hranie hudby? Sú videohry vašou meditáciou? Videohry môžu byť vašou meditáciou, pokiaľ ich hráte striedmo. Pokiaľ pri ich plnení dokážete dôkladne premýšľať.

Metóda 3 z 8: Využívajte manažment času.


Celý dôvod, prečo niektorí z nás nedokážu sledovať, čo robia, je ten, že nevieme používať time management. Je to vtedy, keď kontrolujete využitie času stráveného do určitého predmetu alebo vykonávanej činnosti.

  • Čo? Dobre, povedzme to takto. Koľko času zvyčajne trávite vo svojom „voľnom“ čase? Koľko času zvyčajne venujete domácim prácam? Premýšľajte o tom. Ktorý čas je viac? Za normálnych okolností ako tínedžeri zvyčajne trávime viac času robením voľnočasových vecí, keď máme ten čas. Teraz to neznamená, že musíte stráviť zvyšok života vykonávaním domácich prác. Ide o to, aby ste si skúsili rozdeliť svoj voľný čas na polovica a sústreďte sa na veci, na ktorých skutočne záleží.

Metóda 4 z 8:Nevymýšľajte si výhovorky, aby ste niečo neurobili.


Toto je problém číslo jeden, ktorý máme všetci, keď sa nám niečo nechce robiť, najmä keď sme ako tínedžeri. Myšlienka spočíva v tom, že keď sme ponechaní sami na seba, je ľahké vymyslieť si výhovorky, prečo niečo nerobiť. Nečakajte, kým sa vám „bude chcieť“.

  • Niekedy si môžeme povedať: „Som unavený a nechce sa mi, pretože je to príliš ťažké!“ Bla, bla, bla! Niekedy je potrebná trocha bolesti, aby sme dosiahli to, čo sa snažíme dosiahnuť. Naozaj, naše telo je na to pripravené, ale naša myseľ nie, pretože potrebujeme kŕmiť to.
  • Aby ste nakŕmili svoju myseľ, myslite na dobré myšlienky. Robiť dobré veci. Či si to všimnete alebo nie, keď urobíte dobrú vec, vaša myseľ sa tohto dobrého skutku chytí a bude sa ho snažiť dosiahnuť znova. Takto sa vytvárajú „návyky“.

Metóda 5 z 8: Stanovte si inteligentné ciele.


Prečo by sme si mali stanoviť ciele? Stačí sa nad tým zamyslieť. Dajú vám veľmi jasný smer v živote a pomôžu vám spojiť vaše každodenné konanie s vyšším cieľom. To naznačuje, že váš život znamená niečo a netúlate sa po svete s myšlienkou, že nemáte žiadny cieľ.

  • Keď si vytvárate ciele, uistite sa, že sú: inteligentné, konkrétne, relevantné, včasné a dosiahnuteľné.
  • Nestanovujte si jednoduchý, nekonkrétny cieľ, ako napr Chcem schudnúť. Urobte ju konkrétnu a silnú, ako napr Chcem schudnúť 10 kíl. tuku do augusta 6.
  • Nezabudnite si stanoviť realistické očakávania. Ak si stanovíte extrémne ciele, bude ťažšie ich dosiahnuť a môžete stratiť motiváciu. Myslite vo veľkom, ale začnite v malom.[1]
    Zdroj experta
    Kari Samuels
    Intuitívny poradca & Happiness Coach
    Rozhovor s odborníkom. 12. októbra 2021.
  • Zvyknite si pracovať na jednej veci naraz, pretože snažiť sa zmeniť príliš veľa vecí naraz nie je reálne.[2]
    Odborný zdroj
    Kari Samuels
    Intuitívny poradca & Tréner šťastia
    Rozhovor s odborníkom. 12. októbra 2021.

Metóda 6 z 8:Hacknite svoju myseľ pomocou pravidla 5 minút.


Naša myseľ môže byť naším najväčším spojencom aj najväčším nepriateľom. Jednou z najväčších chýb našej mysle je, že sa často snaží začať veci. Ale keď sa raz dostaneme do prúdu, je ľahké udržať tempo.

  • Ak sa vám naozaj ťažko darí v práci, cvičení, meditácii atď., robte to len päť minút. Týmto si trénujete svoju myseľ, aby ste si zvykli na to, ako veci prebiehajú.
  • Keď začínate na 5 minút, zvyčajne (nevedomky) začnete predbiehať päť minút.[3]
    Odborný zdroj
    Kari Samuels
    Intuitívny poradca & Tréner šťastia
    Rozhovor s odborníkom. 12. októbra 2021.

Metóda 7 z 8:Venujte sa tomu, čo sa snažíte robiť.


Toto je ďalšia vec mysle. Ak ste akosi zaviazaní, vždy sa vám v hlave ozve hlások, ktorý hovorí, Ach, vezmem si tento deň voľno. Stratíte veľa sily vôle, keď sa snažíte bojovať s týmto hlasom.

  • Nezabudnite byť v tomto procese dobrí sami k sebe. Mali by ste sa zamerať na pozitívnu motiváciu, nie na negatívne tresty. Motivujte sa malými úspechmi namiesto toho, aby ste sa trestali, keď sa vám niečo nepodarí.[4]
    Expertný zdroj
    Kari Samuels
    Intuitívny poradca & Tréner šťastia
    Rozhovor s odborníkom. 12. októbra 2021.

Metóda 8 z 8:Nepočúvajte „hejterov“.


  • Nie každému sa páči, ako sa chcete zlepšiť ako človek, ale to neznamená, že musíte prestať robiť to, čo robíte, len preto, aby ste zapôsobili na niekoho iného. Týmto sa nikam nedostanete.
  • Odkazy

      Kari Samuels. Intuitívny poradca & Tréner šťastia. Odborný rozhovor. 12. októbra 2021.

      Kari Samuels. Intuitívny poradca & Tréner šťastia. Rozhovor s odborníkom. 12. októbra 2021.

      Kari Samuels. Intuitívny poradca & Tréner šťastia. Odborný rozhovor. 12. októbra 2021.

      Kari Samuels. Intuitívny poradca & Tréner šťastia. Expertný rozhovor. 12. októbra 2021.