9 jednoduchých, osvedčených návykov, vďaka ktorým budete produktívnejší

Keď máte na zozname úloh na celý deň 10 vecí, je ľahké dostať sa do stresu z úrovne svojej produktivity. Zvládnuť veľa vecí za krátky čas je vysoký cieľ, ale dá sa to! Prečítajte si niektoré z týchto tipov a trikov, aby ste zmenili svoje každodenné návyky a boli produktívnejší.

Metóda 1 z 9: Naplánujte si deň večer predtým.


PRÍDE ČOSKORO
Začnite s produktivitou skôr, aby ste sa dostali na vrchol. Pred spaním si vyznačte hrubý zoznam úloh s najdôležitejšími úlohami. Nemusí byť stopercentne dokonalý, ale mal by byť všeobecným návodom na všetko, čo musíte urobiť nasledujúci deň.[1]

  • Rovnaký princíp platí aj pri plánovaní víkendu. Snažte sa mať svoje plány stanovené do štvrtka večera, aby ste nestrácali čas žonglovaním s udalosťami a časom na stretnutia.
  • Pri tvorbe rozvrhu sa netrápte tým, čo je „správne“ alebo „nesprávne“ – zistite, čo vám vyhovuje.[2]
    Odborný zdroj
    Sydney Axelrod
    Certifikovaný životný kouč
    Odborný rozhovor. 30. júna 2020.
  • Ak zistíte, že máte problém dokončiť svoj plán, dobre sa pozrite na to, kde strácate čas. Možno máte napríklad tendenciu po stretnutiach vysedávať a rozprávať sa, čo spôsobuje, že meškáte.[3]
    Odborný zdroj
    Sydney Axelrod
    Certifikovaný životný kouč
    Rozhovor s odborníkom. 30. júna 2020.

Metóda 2 z 9:Cvičenie ako prvá vec.


PRÍDE ČOSKORO
Aj 10 minút cvičenia vám môže dodať energiu. Keď sa zobudíte, skúste si ísť rýchlo zabehať alebo zabehnúť na bežiacom páse. Správne naštartuje váš deň a dodá vám dostatok energie na to, aby ste boli produktívni po celý deň.[4]

  • Štúdie ukazujú, že cvičenie počas pracovného týždňa vám môže priniesť aj pozitívnejší pohľad na život, takže je to skvelý prostriedok na zlepšenie nálady.

Metóda 3 z 9:Každé ráno meditujte.


PRÍDE ČOSKORO
Vyčistite si duševný neporiadok a udržujte si bystrú myseľ. Každý deň si na 5 až 10 minút sadnite a sústreďte sa na svoje dýchanie. Vyprázdnite svoju myseľ a snažte sa nemyslieť na nič iné ako na pokoj a mier.[5]

  • Ak s meditáciou začínate, pozrite si náš článok o meditácii pre začiatočníkov.

Metóda 4 z 9:Jedzte zdravé raňajky.


PRÍDE ČOSKORO
Doprajte si dostatok paliva, aby ste zvládli celý deň. Sadnite si a zjedzte zdravé raňajky plné chudých bielkovín, celozrnných výrobkov a čerstvého ovocia. Vaša myseľ (a žalúdok!) vám poďakuje.[6]

  • Skúste si dať ovocný kokteil, omeletu, misku granoly a jogurtu alebo raňajkové burrito s vajíčkami a klobásou.
  • Držte sa ďalej od sladkých raňajkových jedál, ako je pečivo a cereálie. Konzumácia veľkého množstva cukru skoro ráno môže spôsobiť, že sa neskôr počas dňa prepadnete.

Metóda 5 z 9:Začnite svojou najťažšou úlohou.


PRÍDE ČOSKORO
Na akú vec sa netešíte? Urobte to a skončite s tým hneď. Keď urobíte vec, ktorej sa bojíte, zvyšok dňa bude zrazu oveľa jednoduchší. Pustite sa do toho hneď, keď máte najviac energie, aby ste začali deň správne.[7]

  • Ak máte problém začať pracovať na náročnej úlohe, povedzte si, že na nej budete pracovať len 5 minút. Potom skúste na ňom pracovať ďalších 10 minút. Skôr než sa nazdáte, vaša úloha bude v polovici a vy budete oveľa bližšie k jej dokončeniu.
  • Snažte sa neodpovedať na e-maily hneď ráno. Zaberajú veľa duševnej energie a môžu skutočne rozptyľovať.

Metóda 6 z 9:Zablokujte rozptyľovanie.


COMING SOON
Život je plný vecí, ktoré sa uchádzajú o vašu pozornosť. Keď je čas byť produktívny, vypnite televízor a prepnite telefón na tichý režim. Ak vás náhle napadne myšlienka, ktorá nesúvisí s tým, čo práve robíte, zapíšte si ju na útržok papiera a vráťte sa k nej neskôr.[8]

  • Ak ste v práci, oznámte svojim spolupracovníkom, že vás najbližších pár hodín nemôžu vyrušovať.
  • Ak máte problém pracovať dlhší čas, nastavte si na telefóne časovač na 30 minút. Keď zazvoní budík, dajte si 5 minút prestávku, než sa vrátite k práci.

Metóda 7 z 9:Nerobte viac úloh naraz.


PRÍDE ČOSKORO
Znie to ako dobrý nápad, ale v skutočnosti je to celkovo menej produktívne. Keď je čas pustiť sa do práce, vyberte si jednu vec a sústreďte sa na ňu, kým ju nedokončíte. Venovanie priestoru v mozgu jednej veci naraz povedie k lepšej kvalite a rýchlejším výsledkom.[9]

  • Často sa predpokladá, že niektorí ľudia majú jednoducho talent na multitasking. Štúdie však ukazujú, že ľudia, ktorí sú dobrí v multitaskingu, majú stále nižšiu mieru produktivity ako tí, ktorí sa sústredia na jednu vec naraz.

Metóda 8 z 9:Hneď po sebe upratujte neporiadok.


PRÍDE ČOSKORO
Preplnené priestory vedú k preplnenej mysli. Keď ráno vstanete, usteľte si posteľ ešte pred odchodom. Keď dokončíte projekt, upratajte papiere okolo svojho stola. Venovanie niekoľkých minút upratovaniu môže z dlhodobého hľadiska viesť k vyššej produktivite.[10]

  • Ak je vaše prostredie čisté, oveľa ľahšie sa vám začne pracovať. Sadnúť si k neporiadnemu stolu je zdrvujúce, ale sadnúť si k čistému stolu vás pripraví na celý deň.

Metóda 9 z 9:Robte si prestávky.


  • PRÍDE ČOSKORO
    Váš mozog potrebuje trochu oddychu, aby si oddýchol a zotavil sa. Po niekoľkých hodinách práce si vyhraďte 10 až 15 minút a trochu sa ponaťahujte, prejdite alebo zhlboka dýchajte. Vstaňte a pohnite sa, aby ste sa vrátili oddýchnutí a pripravení na zvyšok dňa.[11]

    • Môže byť lákavé pracovať celé hodiny bez prestávky. Takéto konanie však v skutočnosti znižuje úroveň vašej produktivity a môže spôsobiť, že sa budete cítiť vyhorení.
    • Uistite sa tiež, že každý deň dostatočne spíte a venujete čas oddychu, keď ho potrebujete. Ktoré vám pomôžu cítiť sa energickejší a sústredenejší počas celého dňa.[12]
      Odborný zdroj
      Sydney Axelrod
      Certifikovaný životný kouč
      Rozhovor s odborníkom. 30. júna 2020.
  • Referencie