Ako byť lepším priateľom: 12 krokov: Ako sa stať lepším priateľom?

Udržanie zdravého vzťahu si vyžaduje trpezlivosť a úsilie, najmä keď „medové týždne“ začnú vyprchávať. Ak sa obávate, že vaše chlapčenské schopnosti v poslednom čase poľavili, alebo ak sa jednoducho chcete naučiť, ako byť ešte lepším priateľom, tento článok vás nasmeruje správnym smerom!

1. časť z 3:Vytvorenie vyváženého vzťahu

Buďte úprimní. Ak vás vo vzťahu niečo trápi, dajte to partnerovi najavo. Nezabudnite to robiť jemne, aby nemali pocit, že ich kritizujete.[1]
Ak niečo potrebujete alebo chcete, nebojte sa to povedať! Ak vás trápi niečo mimo vzťahu a potrebujete byť chvíľu sami alebo sa potrebujete vyventilovať, mali by ste jej to dať najavo!

  • Na oplátku sa ich opýtajte, či je niečo, čo oni želanie, ktoré ste doteraz nerobili. Takto budú obe strany spokojné.
  • Dajte mu vedieť, ak máte zlú náladu a potrebujete byť sami. Ak ste napríklad nahnevaní, pretože ste mali zlý deň v práci, povedzte im to radšej, než aby ste si na nich vybíjali svoju frustráciu. Zabránite tak tomu, aby si mysleli, že ste na nich nahnevaní alebo že ste stratili záujem o vzťah.

Nepodvádzajte svojho partnera. Aj keď na to prídu a odpustia vám, v budúcnosti bude pre nich oveľa ťažšie vám dôverovať, čo nepochybne povedie k problémom v budúcnosti. Spomeňte si, prečo ste sa rozhodli byť práve s nimi, a odolajte pokušeniu naháňať sa za inými.

  • Ak máte neustále pokušenie podvádzať, možno by ste mali prehodnotiť svoj vzťah. Myseľ každého z nás sa občas zatúla, ale neustále túžby po iných ľuďoch sú znakom toho, že niečo nie je v poriadku. Zistite, či ste naozaj pripravení na monogamný vzťah s touto osobou.
  • Ak podvádzate, povedzte to svojmu partnerovi. Pre niektorých ľudí je aspekt klamstva ešte horší ako aspekt podvádzania. Nájdite správny čas a miesto, aby ste im to jemne oznámili a ospravedlnili sa za svoju chybu.[2]
    Hoci to môže byť ťažké, zakrývanie nevery nepochybne vrazí klin do vášho vzťahu, najmä ak sa to dozvie od niekoho iného po ceste.

ODBORNÁ RADA

Chloe Carmichael, PhD

Licencovaná klinická psychologička Chloe Carmichaelová, PhD. je licencovaná klinická psychologička, ktorá vedie súkromnú prax v New Yorku. S viac ako desaťročnou praxou v psychologickom poradenstve sa dr. Chloe sa špecializuje na vzťahové problémy, zvládanie stresu, sebaúctu a kariérny koučing. Vyučovala aj na bakalárskych kurzoch na Long Island University a pôsobila ako odborná asistentka na City University of New York. Dr. Chloe absolvovala doktorandské štúdium klinickej psychológie na Long Island University v Brooklyne v New Yorku a klinickú prax v nemocnici Lenox Hill Hospital a Kings County Hospital. Je akreditovaná Americkou psychologickou asociáciou a je autorkou kníh „Nervous Energy: Harness the Power of Your Anxiety“ a „Dr. Chloeiných 10 prikázaní randenia.“ Chloe Carmichael, PhD
Licencovaný klinický psychológ

Otvorene diskutujte s partnerom o hraniciach. Dr. Chloe Carmichaelová, psychologička a vzťahová trénerka, hovorí: „Exkluzívny vzťah podľa definície znamená, že vylučujete ostatných ľudí z určitých typov vzťahov s vami. Neexistuje jediná správna odpoveď na to, kde musia byť hranice. Pre niektorých ľudí je neškodné flirtovanie len neškodné. Pre iných ľudí môže flirtovanie s niekým iným znamenať pocit ohrozenia alebo podkopávania.“

Buďte úprimní. Nerobte ani nehovorte partnerovi veci len preto, aby ste ho potešili, ak to nemyslíte vážne. Možno ich to dočasne poteší, ale v konečnom dôsledku to spôsobí problémy vo vzťahu, pretože nie ste úplne úprimní.

  • Nedávajte sľuby, ktoré nemôžete dodržať. Dajte vzťahu čas na rozvoj a prijímajte len také záväzky, ktoré vám vyhovujú. Ak si myslíte, že je príliš skoro na to, aby sa zoznámili s vašou rodinou, potom ich nepozývajte na večeru na Deň vďakyvzdania. Aj keď si vzťahy vyžadujú zdravú rovnováhu, neustále ohrozovanie vlastného šťastia pre ich šťastie povedie len k tomu, že ich budete v budúcnosti nenávidieť.

Vyjadrite svoje pocity. Nebojte sa dať partnerovi najavo, aký je podľa vás úžasný! Vďaka tomu sa budú cítiť výnimoční a milovaní.

  • Buďte milí, ale neduste. Snažte sa svojho partnera pochváliť a venovať mu pozornosť, ktorú si zaslúži, bez toho, aby ste ho príliš kontrolovali, boli posadnutí alebo ho potrebovali.

Vedieť, ako hovoriť. Venujte partnerovi svoju plnú pozornosť, najmä pri vážnom rozhovore. Je to nielen úctivé, ale ukáže im to, že vám záleží na tom, čo hovoria.

  • Udržujte rozhovor v rovnováhe. Nebuďte príliš zhovorčiví ani príliš tichí. Ak ste príliš zhovorčiví, váš partner bude mať pocit, že sa viac zaujímate o seba ako o neho. Ak budete príliš ticho, môžu sa s vami nudiť alebo si myslieť, že ste o nich stratili záujem.

2. časť z 3:Udržanie kúzla pri živote

Robte romantické gestá. Či už ho prekvapíte tým, že uvaríte jeho obľúbenú večeru, alebo mu pošlete kvety do práce, takéto malé gestá ukážu vášmu partnerovi, že na neho myslíte a že vám na ňom záleží.

Pochváľte ho. Každý potrebuje pripomenúť, aký je atraktívny, inteligentný, zábavný alebo zaujímavý. Neprestaňte im skladať komplimenty len preto, že ste si ich „získali“ a už ste vo vážnom vzťahu. Urobte to, pretože to myslíte vážne a pretože sa vďaka tomu budú cítiť sebavedomejšie a milovanejšie.[3]

Buďte otvorení v otázke sexu. Udržiavanie zdravého sexuálneho života pomôže udržať vzťah pri živote. Ak sa obávate, že sex začína byť nudný alebo že váš partner nie je so sexom spokojný, zrelo nadhoďte túto tému spoločne.

  • Aj keď sa to spočiatku môže zdať nepríjemné alebo ťažké, z dlhodobého hľadiska sa to oplatí, ak to zlepší váš sexuálny život!
  • Počkajte na vhodnú chvíľu. Nevyťahujte problém na verejnosti, pred inými ľuďmi alebo žartovným spôsobom. Žartovanie na túto tému by mohlo partnera priviesť do rozpakov alebo neistoty.

3. časť z 3:Zvládanie ťažkých chvíľ

Naučte sa rozpoznať, kedy je niečo zle. Nasledujúce príznaky naznačujú, že váš vzťah trpí:

  • Hádate sa viac ako zvyčajne.
  • Nekontaktovali vás niekoľko dní.
  • Jeden z vás úplne stratil záujem o sex. (Nezabudnite, že to môže byť spôsobené rôznymi faktormi, napríklad úmrtím v rodine, osobnou neistotou alebo nadmerným stresom).[4]
  • Neustále ruší plány bez toho, aby navrhol iný termín.
  • Jeden z vás chodí/spí s niekým iným.
  • Jeden z vás navrhne „prestávku.“ Bez ohľadu na to, čo niektorý z vás hovorí, prestávka je zvyčajne len prechodom k oficiálnemu rozchodu.
  • Jeden z vás sa stal fyzicky násilným. Ak je to tak, potom je čas vzťah ukončiť a vyhľadať odbornú pomoc, aby ste sa s týmto problémom vyrovnali. Nikdy sa neospravedlňujte za domáce násilie.

Porozprávajte sa o tomto probléme so svojím partnerom. Jediný spôsob, ako vyriešiť problém v akomkoľvek vzťahu, je, aby si ho obe strany najprv uvedomili. Pamätajte, že niekedy si ľudia vôbec neuvedomujú svoje vlastné správanie.

Dosiahnite kompromis. Keď ste sa o danom probléme porozprávali a obaja ste vyjadrili svoje názory a stanoviská, dohodnite sa na tom, čo budete robiť ďalej. Vymyslite niečo, s čím sa obe strany dokážu stotožniť a cítiť sa v pohode.

  • Ak sa nedokážete dohodnúť, zvážte párovú terapiu. Získanie názoru tretej strany vám pomôže dať veci do správnej perspektívy a umožní vám racionálne vyriešiť problém z objektívneho hľadiska.
  • Vedieť, kedy sa vzťah nedá napraviť. Ak ste vy alebo váš partner vo vzťahu chronicky nešťastní, nenúťte veci. Robiť zdravé kompromisy, aby ste udržali vzťah pri živote, je jedna vec, ale robiť sa nešťastným, aby ste zachovali status quo, neprinesie nič dobré ani jednému z vás.[5]
  • Buď trpezlivá. Niektoré problémy potrebujú len trochu času na to, aby sa rozptýlili. Ak ste sa nedávno veľmi pohádali, dajte jeden druhému deň alebo dva priestor. Je pravdepodobné, že problém sa vyrieši sám a to, že budete od seba, vám obom pripomenie, ako veľmi vám na sebe záleží.
  • Odkazy