Ako byť najlepším človekom, akým môžete byť: 13 krokov (s obrázkami)

Ste unavení z toho, že nie ste najlepší, aký môžete byť, ale chcete sa začať snažiť byť najlepší? Byť najlepší nie je len o vonkajšom vzhľade, ako si možno niektorí myslia. Ide o to, aby ste na sebe pracovali ako na celku, aby sa vaša osobnosť a schopnosti skutočne rozvinuli vo svojej úplnosti.

1. časť z 3:Byť svojím najlepším ja


Buďte silní. To znamená byť nezávislý a neočakávať, že druhí urobia prácu za vás. Buďte silní a keď sa stane niečo zlé, zachovajte si bradu hore a vyriešte problém. Ak však problém nedokážete vyriešiť sami alebo ak ste ho nespôsobili vy, prijmite pomoc, aby ste problém ukončili skôr, ako sa vystupňuje. Vedieť, kedy prekročiť hranicu závislosti, ale tiež vedieť, že raz za čas budete musieť prijať pomoc a nie je to prejav slabosti – na to sú predsa priatelia a rodina, nie??[1]

  • Povzbuďte sa. Ak sa necítite motivovaní, motivujte sa citátmi, myšlienkovými obrazmi alebo pozitívnymi slovami. Sila slova môže byť veľmi účinná.


Buďte vzdelaní. Majte vedomosti o tom, čo sa deje okolo vás…občas si pozrite správy alebo prečítajte noviny. Nikdy nie je dobré byť v neistote, keď všetci ostatní majú svetlo! V rovnakom duchu čítajte a píšte a získajte dobrú slovnú zásobu. Vždy je dobré byť inteligentný a mať o veciach prehľad a nikdy neviete, kedy sa vám tieto informácie budú hodiť! Čítanie a písanie je tiež veľmi zábavný spôsob trávenia času a predstavuje skvelý koníček.


Nebuďte takí vážni. Z času na čas sa zasmejte sami na sebe! Prijmi vtip a neplač nad rozliatym mliekom. Ak sa stane niečo zlé, uznajte problém a snažte sa ho čo najlepšie vyriešiť. Ak to na teba nebude mať vplyv za dva roky, netráp sa tým. Zabudnite na to a choďte ďalej.

  • Často sa usmievajte. Ak sa necítiš dobre ty, nebudú sa dobre cítiť ani ľudia okolo teba. Spôsob, ako sa cítiť dobre, je usmievať sa. Ak sa budete pravidelne usmievať, ľudia vám budú úsmev opätovať. Keď sa usmievate, cítite vo vnútri teplo, a to je dobrý pocit. Úsmev![2]
    Odborný zdroj
    Kirsten Parkerová, MFA
    Myslenie & Akčný kouč
    Rozhovor s odborníkom. 22 júl 2020.


Zastavte sa a pričuchnite si k ružiam. Kam sa ponáhľať? Pokiaľ ste na mieste, môžete z neho vyťažiť čo najviac, najmä ak tam už nikdy nebudete! Bavte sa a neponáhľajte sa stále dookola. Ak uvidíte niečo, čo sa vám páči, kúpte si to alebo tam strávte čo najviac času! Život nie je o behu a strese – a ak ste, nie ste tým najlepším človekom, akým môžete byť, a nikto nechce byť v blízkosti vystresovaného uponáhľaného človeka. Upokojte sa! [3]


Buďte dobrodružný. Nerobte hlúposti, keď viete, že sa vám niečo stane alebo budete mať veľké problémy, ale buďte ochotní skúšať nové a zábavné veci. Či už to znamená ochutnať jedlo z inej krajiny, o ktorom ste nikdy predtým nepočuli, alebo ísť liezť po skalách, urobte to a užite si pri tom veľa zábavy! Nech už robíte čokoľvek, bavte sa tým…to tiež súvisí s otvorenosťou novým nápadom alebo myšlienkam.[4]
Odborný zdroj
Kirsten Parkerová, MFA
Myslenie & Akčný tréner
Rozhovor s expertom. 22 júl 2020.


Nájdite si koníček. Objaviť, čo vás osobne teší! Môže to byť umenie, spev, hra na hudobný nástroj, písanie, učenie, cvičenie, tanec, zbieranie vecí, natáčanie filmov, scrap booking, zvieratá atď. Nájdi si to, čo ťa baví a miluješ, a rozbehni to! Ak radi spievate, chodievajte na hodiny spevu alebo cvičte každý deň! Ak máte radi tanec, pridajte sa k tanečnej alebo gymnastickej skupine. Ak máte radi umenie, naučte sa kresliť alebo maľovať nové veci alebo vytvárajte vlastné majstrovské diela! Začítajte sa do niečoho a podeľte sa o svoje výtvory so svetom. Ak máte problém nájsť to, čo vás baví, skúšajte veci, kým to nenájdete! Určite niečo nájdete. Tu je niekoľko nápadov na koníčky, ktoré môžete vyskúšať:

  • Spievať, tancovať, hrať na nejaký nástroj alebo natáčať filmy
  • Art. Scrap booking
  • Písanie a učenie
  • Zbieranie vecí
  • Cvičenie, šport, fitnes
  • Zvieratá, starostlivosť o ne, učenie sa o nich
  • Líčenie, oblečenie, výroba oblečenia, účesy atď.
Hľadajte ďalej a určite nájdete niečo, čo vám bude presne vyhovovať.

2. časť z 3:Udržiavanie zdanlivého vzhľadu


Buďte iní a nestarajte sa o to, čo si o tom myslia ostatní. Nebojte sa byť trochu mimo; môžete byť dobrým príkladom pre ostatných, ktorí chcú byť verní sami sebe. Nezaujímajte sa o to, čo si o vás myslia ostatní ľudia, pretože na to dievča v bláznivom jedinečnom oblečení aj tak zabudnú za menej ako 5 minút.[5]
Expertný zdroj
Kirsten Parkerová, MFA
Myslenie & Akčný tréner
Rozhovor s odborníkom. 22. júla 2020.
Buďte sami sebou a buďte v tom čo najlepší!


Dodržiavajte hygienu. To znamená, že si každý deň a večer umyte vlasy, dvakrát denne alebo po každom jedle si vyčistite zuby, denne sa sprchujte, umyte si tvár a používajte dezodorant. Pri čistení zubov/vlasov sa uistite, že ste sa dostali do každého zákutia.[6]

  • Sprchujte sa denne, ale neumývajte si vlasy každý deň, pretože tým sa vlasy zbavujú prirodzených olejov a pomáhajú chrániť vlasy.
  • Umývajte si telo každý deň a vlasy každý druhý deň. Umývajte si tvár dvakrát denne a vyhýbajte sa dotyku tváre alebo tomu, aby ste si na ňu nanášali čokoľvek mastné, aby ste znížili alebo úplne odstránili akné.
  • Používajte dezodorant a nanášajte si ho raz alebo viackrát denne, v závislosti od horúčavy a úrovne vašej dennej aktivity. Natierajte si suché miesta, ako sú lakte alebo chodidlá, krémom a denne si umývajte ruky (po jedle a pred jedlom, po manipulácii s niečím, ako je zviera alebo baktérie atď.)


Nájdite si svoj štýl a urobte si ho vlastným. Noste jedinečné oblečenie, ktoré sa hodí k vášmu štýlu. Skúste pridať niečo k štandardnému oblečeniu a urobiť z neho svoj charakteristický vzhľad. Niektoré jedinečné doplnky a oblečenie sú: pierkové náušnice, čiapky, dlhé alebo jedinečné náhrdelníky, náramky priateľstva alebo náramky, náramky na ruku, ostré prstene atď. Nájdite si oblečenie, ktoré sa vám páči, ktoré zodpovedá vášmu štýlu a ktoré sa vám osobne páči. Nájdi si svoj štýl, skôr to bude indie, goth/emo, športový, populárny/priemerný alebo hipsterský odev. (Môžete si vytvoriť aj vlastný štýl!) Oblečenie si môžete vyrobiť sami alebo si ho kúpiť, podľa toho, čomu dávate prednosť. Bavte sa s tým!

3. časť z 3:Byť silou dobra okolo druhých


Buďte láskaví. Pomáhajte iným, ktorí mali menej šťastia ako vy! Čokoľvek urobíte, sa vám vráti, tak prečo z toho neurobiť pozitívnu vec? Ak vidíte, že niekto zápasí s nákupom, podajte mu pomocnú ruku a pomôžte mu odniesť alebo otvoriť dvere. Ak vaša sestra plače vo svojej izbe, pretože ju práve opustil jej priateľ, požičajte jej svoje rameno na vyplakanie, vypočujte si jej problém a ponúknite radu, ak vás o to požiada. Ak uvidíte bezdomovca, ktorý hrá na gitare s pokladničkou a žobre o peniaze na jedlo, dajte mu hotovosť, ak môžete, alebo mu kúpte jedlo, ak sa necítite na to, aby ste mu dali hotovosť. Nešikanujte ani neobťažujte ľudí a neurážajte ostatných. Dobrí ľudia nerobia veci, ktoré by ubližovali iným ľuďom alebo vyvolávali drámu.[7]
Odborný zdroj
Kirsten Parker, MFA
Myslenie & Akčný tréner
Odborný rozhovor. 22 júla 2020.
[8]


Pomáhajte svojej komunite a buďte aktívni. Zapojte sa do charitatívnych organizácií a klubov, upratujte v okolí mesta a darujte peniaze pre kostoly, sprepitné, čokoľvek, čo pomôže mestu atď. Darujte oblečenie a/alebo konzervované potraviny pre tých, ktorí mali menej šťastia ako vy.

  • Pomôžte zlepšiť svoje miestne životné prostredie. Zbierajte odpadky na uliciach alebo podporujte recykláciu.[9]
  • Snažte sa, aby vaša komunita bola skutočnou komunitou. Dajte sa všetci dokopy a zabávajte sa! Usporiadajte potluck. Urobte si plaveckú párty. zablahoželajte novomanželom, deťom a oslávencom.

  • Buďte spoločenský motýľ. Porozprávajte sa s ľuďmi! Ak ste pozvaní, choďte na večierky alebo prespávajte. Rozprávajte sa s ľuďmi, odpovedajte na otázky, komunikujte. Ak sa hanbíte, teraz je ten správny čas vystúpiť zo svojej komfortnej zóny a stať sa spoločenským! Ak máte problematickú minulosť, ktorá ovplyvňuje vašu schopnosť robiť to, vyhľadajte pomoc terapeuta alebo lekára a možno budete môcť dostať lieky (lekár)alebo len niekoho, kto vás vypočuje a poradí (terapeut.) Nehanbite sa, ak to musíte urobiť, každý niekedy potrebuje pomoc, a ak máte problematickú minulosť, je veľmi dôležité, aby ste si ju vyhľadali namiesto toho, aby ste ju držali v sebe. Možno máte aj sociálnu úzkosť, v tom prípade by ste mali vyhľadať pomoc buď u dôveryhodného priateľa alebo člena rodiny, terapeuta alebo lekára a mali by ste sa *pokúsiť* vyjsť zo svojej komfortnej zóny a viac sa socializovať, aj keď je to spočiatku ťažké.
  • Odkazy

      https://www.psychologytoday.com/us/blog/what-mentally-strong-people-dont-do/201606/18-things-mentally-strong-people-do

      Kirsten Parkerová, MFA. Myslenie & Akčný kouč. Rozhovor s odborníkom. 22. júla 2020.

      https://medium.com/@chartcsumb/5-dôvodov, prečo by ste si mali nájsť čas na vnímanie malých chvíľ každého dňa-9d65d90db5dd

      Kirsten Parkerová, MFA. Myslenie & Akčný tréner. Rozhovor s odborníkom. 22. júla 2020.

      Kirsten Parkerová, MFA. Myslenie & Action Coach. Rozhovor s odborníkom. 22. júla 2020.

      https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/conditionsandtreatments/personal-hygiene

      Kirsten Parkerová, MFA. Mindset & Akčný tréner. Rozhovor s odborníkom. 22 júl 2020.

      https://www.psychologytoday.com/us/blog/pieces-mind/201712/the-importance-kindness

      https://www.tomsofmaine.com/good-matters/helping-hands/6-ways-to-improve-the-environment-in-your-neighborhood