Ako byť silným tichým typom: 11 krokov (s obrázkami)

Obraz silného a tichého typu je obrazom niekoho, kto je sebavedomý a cíti sa dobre vo svojej koži. To môže byť veľmi príťažlivé a vytvárať obraz istoty a bezpečia. Spoznajte seba samého a svet okolo seba, aby ste mohli brať veci s nadhľadom. Môžete komunikovať viacerými spôsobmi, než len rozprávaním. Dbajte na to, aby ste sa príliš neuzatvárali do seba a nezanedbávali svoje vzťahy.

1. časť z 2:Byť sebavedomý a ovládaný


Majte Sebavedomie. Silný a tichý typ je vo všeobecnosti považovaný za niekoho, kto vyžaruje skutočný pocit sebadôvery a istoty bez toho, aby pôsobil arogantne alebo odmietavo voči ostatným. Sebavedomie spočíva v poznaní seba samého a v dôvere, že dokážete čeliť výzvam a riešiť náročné situácie.[1]
[2]
Expertný zdroj
Erin Conlon, PCC, JD
Výkonný životný kouč
Odborný rozhovor. 31. augusta 2021.

  • Poznávanie seba samého a sveta vám môže pomôcť rozvíjať sebadôveru.
  • Snažte sa dôverovať sami sebe a priznajte si uznanie za svoje úspechy.[3]


Preukážte emocionálnu silu. Získanie sebadôvery a dôvery v seba samého spočíva čiastočne v tom, že sa stanete emocionálne silným človekom. Ak si budete rozumieť, budete sa vedieť lepšie vyrovnať s neúspechmi a výzvami, ktoré vás nevyhnutne stretnú. Keď budete mať dobrú vnútornú emocionálnu silu, môžete zistiť, že táto sila sa premieta navonok bez toho, aby ste pre to niečo urobili. Niektoré z charakteristík emocionálne silných ľudí sú:

  • Menej sa necháte odradiť sklamaniami.
  • Lepšie sa prispôsobovať zmenám.[4]
    Expertný zdroj
    Erin Conlon, PCC, JD
    Výkonný životný kouč
    Rozhovor s odborníkom. 31. augusta 2021.
  • Rozpoznanie a vyjadrenie potrieb.
  • Sústredenie sa na obchádzanie problému, a nie na problém samotný.[5]
    Expertný zdroj
    Erin Conlon, PCC, JD
    Výkonný životný kouč
    Rozhovor s odborníkom. 31. augusta 2021.
  • Učenie sa z chýb a kritiky.[6]
    Odborný zdroj
    Erin Conlonová, PCC, JD
    Výkonný životný kouč
    Expertný rozhovor. 31. augusta 2021.
  • Vidieť v ťažkej chvíli širší obraz.
  • Rýchlejšie zotavenie sa z ublíženia.[7]


Buďte kontrolovaný. Ak máte sebadôveru, budete si istí sami sebou a dostatočne zabezpečení, aby ste sa nenechali podráždiť alebo vytočiť tým, že vám niekto niečo povie. Nebudeš si musieť nič dokazovať, pretože vieš, čo dokážeš. Vieš, že si silný a pevný v tom, čomu veríš, a nezáleží na tom, čo si myslia ostatní.

  • Toto sebavedomie bude vyžarovať von a čoskoro zistíte, že ľudia stratia záujem snažiť sa vás podpichovať.
  • Nebuďte odmietaví ani si nemyslite, že máte vždy odpoveď.


Zvážte svoj tón a spôsob podania. Výskum naznačuje, že to, ako hovoríte, súvisí s tým, ako vás ľudia vnímajú. Byť silným a mlčanlivým typom by nemalo znamenať, že stále mlčíte, ale že vaše slová majú váhu. Snažte sa hovoriť hlbokým hlasom a takou hlasitosťou, aby to všetci počuli. Hlbšie a hlasnejšie hlasy boli spojené s nedostatkom nervozity alebo úzkosti u hovoriaceho.[8]

  • Na nikoho nekričte ani nekričte. Prílišné zvyšovanie hlasu naruší kúzlo kontrolovaného a sebavedomého človeka.
  • Hovorte jasným a priamym hlasom, ktorý sa vyhýba používaniu značkových otázok, ako napr?“ pomôže vám pôsobiť silne a asertívne.


Byť autoritatívny. Ak budete hovoriť a konať s autoritou, pomôžete vytvárať obraz istého a sebavedomého človeka. Dajte ľuďom najavo, čomu veríte, tým, ako sa správate a ako sa držíte. Mlčanie znamená, že nemusíte byť hlasní a dávať všetkým najavo, že ste najlepší, pretože ste si už sami sebou istí.

  • Vyjadrenia bez toho, aby ste cítili potrebu prednášať dlhé vysvetľujúce poznámky, ukazujú, že ste sebavedomí.
  • Môžete to podporiť aj tým, že sa budete vyhýbať používaniu podmienkových výrazov, ako napríklad „mohol by“, „mal by“, „mohol by“.“
  • Uistite sa, že nevyslovujete žiadne tvrdenia, ktoré nemôžete podložiť.


Komunikujte silu prostredníctvom mlčania. Mlčanie môže byť veľmi silnou formou komunikácie. Reagovanie na situáciu pokojným a istým mlčaním môže niekoho vyviesť z miery a ukázať, že máte moc nad sebou a svojimi emóciami. Kontrola, ktorú prejavuje mlčanie, je to, čo pôsobí takým silným a trvalým dojmom.

  • Zostať ticho, ale neustúpiť ani sa nezmenšiť, ukáže, že nie ste zastrašený alebo neistý.
  • Mlčanie v nesprávnej situácii vás môže prezentovať ako ľahostajného a nezaujatého, čo nie je to isté ako silný a ovládajúci sa.[9]


Používajte neverbálnu komunikáciu. Mlčanie je samo o sebe silnou formou neverbálnej komunikácie, ale môžete ho využiť v koordinácii s očným kontaktom a rečou tela na vyjadrenie určitých emócií alebo reakcií bez toho, aby ste toho veľa povedali. Chodiť so vztýčenou hlavou a nadväzovať očný kontakt s ľuďmi. Stojte vzpriamene a rovno, pričom majte otvorené telo a smerujte k ľuďom okolo seba.[10]

2. časť z 2:Vyhýbanie sa prílišnému odstupu


Uvedomte si negatívne reakcie na mlčanie. Ak sa snažíte pôsobiť ako silný tichý typ, existuje riziko, že ľudia si vaše mlčanie vyložia spôsobom, ktorý ste nepredpokladali. Mohli by vás považovať za niekoho, kto je arogantný alebo odsudzuje druhých. Ľudia by si mohli myslieť, že sa snažíte udržať si moc nad ostatnými tým, že nehovoríte. Mohli by si myslieť, že ste zdržanliví a odmietate spolupracovať s ostatnými ako rovný s rovným.[11]


Venujte pozornosť ostatným. Byť silným a tichým typom neznamená len všetkých ignorovať a byť vzdialený a nezaujatý. Ak chcete vytvárať obraz silnej osoby, ktorá ovláda svoje emócie a má dobré sebavedomie, mali by ste stále viditeľne venovať pozornosť ľuďom okolo seba.


Použite reč tela, aby ste ukázali, že počúvate. Pozitívnou rečou tela môžete dať najavo, že počúvate a zaujímate sa o to, čo sa deje okolo vás. Neskladajte si ruky na hrudi. To naznačuje, že ste uzavretí a oddeľujete sa od ostatných. Buďte pozorní a udržujte očný kontakt s ľuďmi v skupine. Neodvracajte sa od ľudí.

  • Ak sa naučíte signály reči tela, budete ich vedieť identifikovať aj u iných ľudí.
  • Pamätajte, že reč tela nie je exaktná veda.

  • Nebuďte príliš uzavretí. Byť silným a tichým typom vám môže pomôcť ovládať svoje emócie a vytvárať sebavedomý obraz, ale môže vám to tiež sťažiť nadväzovanie kontaktov s ostatnými. Byť silný a mlčanlivý sa najmä u mužov spája s neochotou rozprávať sa s niekým, keď prežívate ťažké obdobie.[12]

    • Nezanedbávajte svoje vzťahy a snažte sa o vyvážený prístup.
    • Nezamieňajte si pocit osamelosti, izolácie alebo odlúčenosti so silou a nezávislosťou.
    • Ak si dovolíte prežívať emócie, pomôže vám to posilniť sa.
    • Nesnažte sa žiť podľa obrazu neochvejného silného a tichého typu.
    • Ak sa cítite deprimovaní, porozprávajte sa s niekým, komu môžete dôverovať.[13]
  • Odkazy

      https://www.psychologytoday.com/blog/hide-and-seek/201510/self-confidence-versus-self-esteem

      Erin Conlon, PCC, JD. Executive Life Coach. Rozhovor s odborníkom. 31. augusta 2021.

      https://www.psychologytoday.com/blog/emotional-fitness/201006/10-ways-boost-your-self-confidence

      Erin Conlon, PCC, JD. Výkonný životný kouč. Rozhovor s odborníkom. 31. augusta 2021.

      Erin Conlon, PCC, JD. Výkonný životný kouč. Rozhovor s odborníkom. 31. augusta 2021.

      Erin Conlon, PCC, JD. Executive Life Coach. Rozhovor s odborníkom. 31. augusta 2021.

      https://www.psychologytoday.com/blog/the-squeaky-wheel/201506/7-charakteristiky-emocionálne-pevných-ľudí

      https://www.psychologytoday.com/blog/he-speaks-she-speaks/201104/the-strong-silent-type-the-male-advantage

      https://www.psychologytoday.com/blog/he-speaks-she-speaks/201104/the-strong-silent-type-the-male-advantage