Ako byť ticho (s obrázkami)

Ľudia vám vždy hovoria, aby ste boli ticho? Často hovoríte bez rozmyslu a nakoniec ľutujete, čo ste povedali? Máte pocit, že je vo vašej hlave príliš veľa hluku a chcete vedieť, ako ho vypnúť? No dobrou správou je, že každý môže byť vôbec ticho. Chce to len čas a trpezlivosť. Ak chcete vedieť, ako byť ticho, jednoducho sledujte.

1. časť z 2:Byť ticho počas rozhovoru


Premýšľajte, než začnete hovoriť. Ľudia, ktorí sú prirodzene hluční, nemajú túto dôležitú zručnosť. Takže keď sa nabudúce ocitnete v situácii, keď budete mať chuť niečo povedať, zastavte sa, na chvíľu sa zastavte a spýtajte sa sami seba, či to, čo chcete povedať, naozaj pomôže danej situácii. Budete ľuďom poskytovať informácie, ktoré potrebujú, rozosmievať ich alebo ponúkať slová útechy, alebo budete hovoriť niečo len preto, aby vás počuli? Ak si myslíte, že z toho, čo chcete povedať, nebude mať nikto skutočný prospech, nechajte si to pre seba.[1]

  • Jedným z pravidiel, ktoré môžete dodržiavať, keď začínate, je povedať jednu z každých dvoch vecí, na ktoré myslíte. Keď budete pracovať na tom, aby ste boli tichší, potom môžete povedať jednu z každých troch vecí alebo jednu zo štyroch vecí.


Neprerušujte. Nikdy neprerušujte človeka, keď hovorí, pokiaľ si nemyslíte, že to, čo chcete povedať, je dôležité kľúčové ku konverzácii. (Priznajme si to. Kedy sa to stáva?) Nielenže je neslušné prerušovať ľudí, ale narušíte tým priebeh rozhovoru a budete pôsobiť ako hlásna trúba. Ak máte naozaj nejakú poznámku alebo otázku, ktorú chcete položiť, potom si ju zapíšte a počkajte, kým druhá osoba dohovorí, aby ste zistili, či to, čo chcete povedať, je ešte relevantné.[2]

  • Boli by ste prekvapení, koľko vašich otázok aj tak dostane odpoveď, ak necháte ľudí hovoriť.


Pýtajte sa namiesto toho, aby ste hovorili o sebe. Ak pracujete na tom, aby ste boli tichší, potom je pravdepodobné, že máte tendenciu hovoriť stále dookola o sebe alebo o veciach, ktoré vás naozaj zaujímajú, namiesto toho, aby ste nechali ostatných ľudí podeliť sa o svoje myšlienky. Takže keď budete nabudúce viesť rozhovor a príde na vás rad, pýtajte sa ľudí otázky, aby ste získali prehľad o téme, o ktorej diskutujete, a aby ste sa o nich dozvedeli viac, od toho, aké majú koníčky, až po to, čo radi robia pre zábavu.[3]

  • Nemusí to vyznievať ako výsluch ani nemusíte klásť otázky, ktoré sú ľuďom nepríjemné. Zachovajte ľahkosť, priateľskosť a zdvorilosť a pamätajte, že konverzácia je z veľkej časti skôr o tom, že vám záleží na myšlienkach, pocitoch a názore druhej osoby a že vás zaujíma, a menej o tom, aby ste sa podelili o svoj „názor na vec“.“


Skôr ako niečo poviete, odpočítajte od desiatich. Ak vás napadla tá najúžasnejšia poznámka, akú ste kedy vyslovili, dajte jej desať sekúnd. Odpočítavajte od desiatich, aby ste zistili, či nápad zrazu neznie menej príťažlivo, alebo aby ste dali ostatným ľuďom čas na vyjadrenie a zabránili vám povedať to, čo ste chceli povedať. Toto je tiež skvelá technika, ak sa cítite nahnevaní alebo rozčúlení a chcete vyjadriť svoju nespokojnosť. Ak si dáte trochu času na upokojenie, môžete zabrániť tomu, aby ste povedali niečo, čo budete ľutovať.

  • Keď sa v tom stanete profesionálom, môžete dokonca len odpočítavať od piatich. Aj tento krátky čas vám môže pomôcť zistiť, či by ste mali mlčať alebo nie.


Pozorne počúvajte. Ak chcete byť ticho, potom musíte pracovať na tom, aby ste boli skvelým poslucháčom. Keď sa s vami niekto rozpráva, nadviažte očný kontakt, všímajte si dôležité body a snažte sa čítať medzi riadkami, aby ste zistili, čo daná osoba skutočne hovorí a ako sa skutočne cíti. Nechajte osobu hovoriť, nestrácajte trpezlivosť a nepodliehajte rozptýleniu, napríklad textovým správam.[4]

  • Pýtajte sa otázky, ktoré pomôžu osobe konkretizovať jej myšlienky, ale nepýtajte sa niečo mimo témy, čo by ju mohlo zmiasť.
  • Čím viac budete pracovať na tom, aby ste boli dobrým poslucháčom, tým menej budete mať nutkanie dominovať v rozhovore. Dobrým pravidlom je vyvážiť čas venovaný rozprávaniu a počúvaniu, aby boli rovnocenné. Vyvážený rozhovor je najzdravší.


Prestaňte sa sťažovať. Ak zistíte, že veľa času pri rozhovore strávite preberaním litánie vecí, ktoré vás dnes rozčúlili, hrozná doprava, ktorej ste ráno čelili, nepríjemný e-mail, ktorý ste dostali od priateľa, to, ako vám túto zimu mráz škrípe štýl. Mohlo by vám pomôcť, keby ste zvážili, aké odpovede sú pre druhú osobu „na stole“. Kam môže konverzácia smerovať? Bude výsledkom niečo produktívne? Čo si o vás a o postoji, ktorý odrážajú vaše slová, môže myslieť ten druhý?

  • Ak vám sťažovanie sa na veci, ktoré nemôžete zmeniť, naozaj pomáha cítiť sa lepšie, skúste si ich zapísať do denníka. Naozaj nie je potrebné sa nahlas sťažovať, že??
  • Ak máte skutočný problém a potrebujete o ňom hovoriť, je to v poriadku. Hovoríme tu o vašej potrebe sťažovať sa len kvôli konverzácii.


Sústreďte sa na svoj dych. Ak sa naozaj cítite nervózne a chcete začať bezdôvodne hovoriť, sústreďte sa na svoj dych. Venujte zvýšenú pozornosť stúpaniu a klesaniu dychu a pracujte na tom, aby ste dýchali hlbšie a rovnomernejšie. Prestaňte sa vrtieť a počúvajte, čo sa deje okolo vás. Sústreďte sa na to, ako premýšľate a čo cítite, namiesto toho, aby ste sa venovali tomu, čo chcete tak veľmi povedať.

  • Táto technika vás upokojí a umožní vám pochopiť, že hovoriť nie je až také dôležité.


Nájdite si čas na spracovanie toho, čo ste počuli. Možno ste typ človeka, ktorý má okamžitú reakciu na niečo, čo počuje, a ktorý chce okamžite vyrukovať so všetkým, čo si myslí, nad čím rozmýšľa, nad čím sa tak trochu pozastavuje, ale to naozaj nie je najlepší spôsob, ako riešiť situáciu. Ak si nájdete čas na spracovanie všetkého, čo sa deje, a na úplné sformulovanie otázky alebo pripomienky, potom budete schopní hovoriť oveľa menej a spýtať sa alebo povedať niečo, čo je oveľa viac na mieste.[5]

  • Získate tak čas na to, aby ste boli svojím vlastným vnútorným redaktorom a nevypúšťali von všetky tie veci „navyše“, ktoré nikomu nerobia dobre.

2. časť z 2:Byť ticho počas celého dňa


Nájdite si koníček, ktorý si vyžaduje ticho. Nácvik ticha na vlastnú päsť vám môže pomôcť byť tichší, keď ste v blízkosti ľudí. Jedným zo spôsobov, ako získať skvelú prax v tichosti, je nájsť si koníček, pri ktorom musíte byť ticho a najlepšie sami. Skúste maľovať, tvorivo písať, cvičiť jogu, písať piesne, zbierať známky, pozorovať vtáky alebo čokoľvek, čo si vyžaduje ticho a nevyjadrovať sa k tomu, čo máte na mysli.

  • Čítanie je tiež skvelé na to, aby vám pomohlo byť ticho, keď spracúvate slová, ktoré máte pred sebou.
  • Skúste vydržať aspoň hodinu bez toho, aby ste niečo povedali, kým sa venujete svojmu koníčku. Potom sa na dve hodiny. Potom tri hodiny. Myslíte si, že môžete vydržať celý deň bez toho, aby ste povedali čo i len slovo?


Uvoľnite svoju energiu iným spôsobom. Možno hovoríte veľa, niektorí možno hovoria až príliš veľa, pretože máte pocit, že máte toľko energie a neviete, ako ju uvoľniť. Nájdite si teda iné východisko na vyslovenie všetkých vecí, ktoré máte na mysli, ktoré vám pomôže zbaviť sa všetkých tých prebytočných vecí, ktoré sa vám odohrávajú v hlave.

  • Cvičenie, najmä beh, vám môže pomôcť získať skvelý pohyb a zároveň sa zbaviť prebytočnej energie. Takisto ako dlhé prechádzky alebo varenie. Nájdite si to, čo vám vyhovuje.


Bojujte s pokušením chatovať online. Rozprávanie online len zaplní váš život hlukom a väčšina toho, čo hovoríte, nie je v skutočnosti taká dôležitá. Ak by ste sa naozaj chceli porozprávať so svojím priateľom, urobili by ste to telefonicky alebo osobne namiesto nepretržitého písania na počítači, však?? Nabudúce, keď budete mať nutkanie ísť na g-chat a pozrieť sa, čo robí vaša 28. najlepšia kamarátka? Zatvorte zariadenie a namiesto toho sa choďte prejsť.


Robte si prestávky od sociálnych médií. Ešte lepšie je dať si prestávku od Facebooku, Instagramu, Twitteru a všetkých ostatných sociálnych sietí, ktoré možno až príliš často používate. Tieto stránky sú plné hluku, ľudí, ktorí sa na seba snažia zapôsobiť, a nezmyselných slov, na ktoré môžete mať nutkanie reagovať. Ak ste naozaj závislí, venujte všetkým sociálnym médiám len 10-15 minút denne namiesto toho, aby ste trávili čas ich kontrolou pri každej príležitosti.

  • Nechceli by ste radšej počuť, čo majú vaši najbližší priatelia na srdci, namiesto toho, aby ste počúvali, čo majú svetu povedať úplne cudzí ľudia? Vypnite všetky ďalšie hlasy, ktoré počujete, a sústreďte sa len na tie, ktoré sú dôležité.


Píšte si do denníka. Vytvorte si zvyk písať si do denníka na konci každého dňa alebo týždňa. Môže vám to pomôcť zapísať si tie prebytočné myšlienky, zostať v tichu a mať pocit, že ste zo seba všetko dostali bez toho, aby ste o tom povedali svojim pätnástim najlepším priateľom. Môžete jednoducho písať o tom, čo sa stalo počas dňa, čo vás povedie k tomu, aby ste si kládli ďalšie otázky a písali o hlbších veciach, ktoré máte na mysli.

  • Budete prekvapení, o koľko pokojnejší môžete byť, ak každý deň napíšete len jednu stránku denníka.


Meditujte. Meditácia je skvelý spôsob, ako vypnúť myseľ a udržať svoje telo a bytie v pokoji. Každé ráno si vyhraďte 10 až 20 minút na to, aby ste si našli pohodlné miesto v tichej miestnosti, zavrite oči a sústreďte sa na svoj dych, ktorý stúpa a klesá z vášho tela. Sústreďte sa na uvoľnenie jednej časti tela po druhej a všímajte si, čo počujete, cítite, cítiš a vnímate, keď sedíte. Vyžeňte všetky vážne myšlienky a sústreďte sa len na to, aby ste boli v danom okamihu a ocenili ticho, a budete na ceste k tomu, aby ste mali sústredenejší a pokojnejší deň.[6]

  • Meditácia vás môže ochrániť pred pocitom preťaženia tým, že vám poskytne väčšiu kontrolu nad vašou mysľou a telom.


Vážte si prírodu. Vydajte sa na prechádzku. Choďte na pláž. Pozrite sa na všetky krásne rastliny v záhrade na druhej strane mesta. Urobte si víkendový výlet do lesa. Urobte, čo musíte, aby ste sa priblížili k prírode. Budete ohromení krásou a silou niečoho oveľa trvalejšieho, než ste vy, a budete cítiť, ako sa všetky vaše pochybnosti a slová rozplývajú. Ťažko je stále dookola rozprávať o tom, čo si myslíte, že bude v ďalšom matematickom teste, keď stojíte na úpätí nádhernej hory, ktorá existuje od počiatku vekov.[7]

  • Zaradiť čas strávený v prírode do svojho týždenného programu. Dokonca si môžete vziať svoj denník do prírody a zapisovať si tam svoje myšlienky.


Vypnite hudbu. Iste, hudba vám môže spríjemniť štúdium, behanie alebo dochádzanie do práce. Hudba však môže vytvárať dodatočný hluk, ktorý spôsobuje, že sa cítite trochu viac zhovorčiví, zúriví a vzrušení. Klasická hudba alebo džez môžu byť v poriadku, ale hlasná hudba s chytľavými textami môže vytvárať hluk, ktorý vám bude skákať v hlave a brániť vám v tom, aby ste sa cítili pokojní a mali svoj deň pod kontrolou.


  • Dajte jej čas. Ak ste od prírody hlučný a zhovorčivý človek, nebudete Ms. Ticho cez noc. Ak sa však budete snažiť hovoriť každý deň o niečo menej, venovať sa koníčkom a činnostiam, ktoré vás robia tichšími, a zamerať sa na to, aby ste boli dobrým poslucháčom namiesto dobrého hovorcu, budete schopní stať sa tichšími skôr, ako si myslíte. Takže sa pohodlne usaďte, majte trpezlivosť a vychutnajte si pocit, že všetok prebytočný hluk sa vám vyprázdňuje z hlavy a z hlasiviek.
  • Odkazy