Ako dosiahnuť, aby žily vyskočili: 14 krokov

Žily môžete donútiť k tomu, aby vám celkom ľahko vyskočili, len tým, že prerušíte krvný obeh. Ak však chcete mať žily, ktoré sa vyklenú na dennej báze, bude to trochu väčšia výzva. Či už chcete vystrašiť svojich priateľov, alebo sa pripravujete na fotenie kulturistov, máme pre vás riešenie.

Metóda 1 z 2: Získanie vzhľadu kulturistu

Znížte percento telesného tuku. Mať žily vypuklé ako u kulturistu závisí od percenta telesného tuku. Žily, ktoré budú vyskakovať, sú povrchové žily. Čím menej výplne máte medzi kožou a žilami, tým výraznejšie budú vaše žily. Jedzte stravu zameranú na dosiahnutie štíhlosti znížením množstva telesného tuku.[1]
Odborný zdroj
Eric Martinez
Špecialista na klinickú výkonnosť & Registrovaný klinický fyziológ cvičenia
Rozhovor s odborníkom. 18. mája 2021.

  • Pod 10 % telesného tuku u mužov by mala byť väčšina hlavných žíl viditeľná. Čím menej máte telesného tuku, tým viditeľnejšie sú vaše žily, najmä na ťažko viditeľných miestach, ako sú brušné svaly.U žien by sa percento telesného tuku malo pohybovať okolo 15 %.[2]
  • Ak chcete získať toto percento telesného tuku, jedzte čisto. To znamená veľa čerstvej zeleniny a chudých bielkovín a vynechanie nezdravých potravín, limonád a dezertov.[3]

Znížte príjem sodíka. Sodík spôsobuje zadržiavanie vody. Keď vaše telo zadržiava vodu, vaša pokožka sa nafúkne a zakryje vaše žily.

  • Držte sa ďalej od spracovaných potravín a takmer všetkého, čo ste si sami nevyrobili. Je pravdepodobné, že ak je jedlo pripravené mimo vašej kuchyne, bolo posypané soľou.
  • V súčasnosti je hornou hranicou denného odporúčania 2 300 mg soli. To je len jedna čajová lyžička soli. Inštitút medicíny a Americká asociácia srdca odporúčajú 1 500 mg sodíka denne.[4]
    Dôveryhodný zdroj
    Americká asociácia srdca
    Popredná nezisková organizácia, ktorá financuje lekársky výskum a vzdelávanie verejnosti
    Prejsť na zdroj
    Aby ste to zvládli, kupujte čerstvé a používajte bylinky a koreniny, ktoré vám spríjemnia chuť.

Vybudujte si svaly. Ak chcete vybudovať taký druh svalov, ktorý prináša vystupujúce žily, musíte sa zamerať na seriózne stratégie budovania svalov. Tieto svaly nevzniknú z 3 sérií po 10 opakovaní, ktoré väčšina ľudí navrhuje pre tréningové postupy. Seriózne budovanie svalov sa dosahuje 6-20 opakovaniami s ťažkou váhou.[5]
Odborný zdroj
Eric Martinez
Špecialista na klinickú výkonnosť & Registrovaný klinický fyziológ cvičenia
Rozhovor s odborníkom. 18. mája 2021.

  • Začnite tým, že urobíte 6 sérií po 5 opakovaniach, ale váhu, ktorú dvíhate, zvýšte o 25 %.[6]
    Sval potrebuje vyvíjať silu, aby mohol rásť.

Zintenzívnite kardio. Kardio je vynikajúci spôsob, ako spaľovať tuk a získať štíhlosť. Skvele sa na to hodí vysoko intenzívny intervalový tréning (HIIT). HIIT tréning je tréning, pri ktorom vykonávate veľmi intenzívne kardio cvičenia s prestávkami medzi nimi v trvaní 20-30 minút.[7]

  • Príkladom HIIT je cyklické prepínanie medzi krátkymi intenzívnymi rýchlostnými a odpočinkovými úseky alebo absolvovanie 10 šprintov na 100 yardov so 60-sekundovými prestávkami medzi nimi.

Pite vodu. Pitie dostatočného množstva vody vás udržuje hydratovaných a vaše svaly hydratované. Pomáha to znížiť zadržiavanie vody. Pitie väčšieho množstva vody, ako je potrebné, môže odplavovať prebytočnú vodu, a tým znižovať jej zadržiavanie. Udržiavanie zdravej hladiny draslíka v organizme vám pomáha vylučovať vodu namiesto jej zadržiavania (podobne ako sodík).

  • Mnohí kulturisti sa pred súťažou dehydratujú. Menej pitia môže viesť k zvýrazneniu vašich žíl.[8]
    Táto metóda sa neodporúča, pretože je veľmi nebezpečná. Ak použijete túto metódu, používajte ju s mimoriadnou opatrnosťou.

Jedzte menej sacharidov. Sacharidy zvyšujú množstvo tekutín, ktoré vaše telo zadržiava. Strava s nízkym obsahom sacharidov môže mať za následok nižšie zadržiavanie vody pod kožou.[9]
Diéty s nízkym obsahom sacharidov tiež vedú k úbytku tuku.

Bezpečne zvážte diuretiká. Diuretiká zbavujú vaše telo vody, čím pomáhajú, aby tieto žily vynikli.[10]
Môžete si kúpiť diuretiká alebo použiť prírodné, napríklad espresso. Diuretiká však môžu byť veľmi nebezpečné. Ak ich použijete, buďte v bezpečí a rozumní.

Vyskúšajte doplnky stravy. Agmatín je doplnok, ktorý je vedľajším produktom aminokyseliny arginínu. Agmatín zabraňuje rozpadu oxidu dusnatého vo vašom tele, čo podporuje zvýšený prietok krvi do svalov. Zlepšenie tohto prietoku krvi môže zvýšiť vašu cievnatosť.[11]
Doplnok stravy s obsahom oxidu dusnatého vám tiež môže pomôcť dosiahnuť výraznejšie žily.[12]
Kreatín je ďalším doplnkom, o ktorom sa predpokladá, že prispieva k zvýšeniu prekrvenia.[13]

Metóda 2 z 2: Dočasné upchatie žíl

Uviažte si niečo okolo ruky. Používanie škrtidiel zvyšuje tlak vo vašich žilách a vypĺňa ich, čo spôsobuje, že sú ľahšie viditeľné.[14]
Uviažte si niečo okolo časti ruky alebo nohy, kde chcete, aby vám žily vyskočili.

  • Ďalšou metódou je umiestniť pravú ruku priamo nad ľavé zápästie (alebo naopak) a pevne ju zovrieť.
  • Ide o rovnakú myšlienku, ktorá sa používa, keď idete darovať krv alebo dať odobratú vzorku. Zdravotná sestra vám okolo ramena priviaže pásik, aby vám žila vyskočila a ona mohla vidieť, kam má zaviesť ihlu.

Zovrite ruku v päsť. Po upevnení pásky okolo ruky niekoľkokrát zovrite a rozpažte päsť. Ak to urobíte so škrtidlom, uväzníte krv v žilách, čo spôsobí, že žily vyskočia.[15]

Pokračujte, kým nepocítite tlak v ramene. Malo by to trvať približne 10 až 15 sekúnd. Rovnako, ako keby ste zadržiavali dych, budete schopní zistiť, kedy vaša ruka alebo noha potrebuje kyslík. Vaše žily by mali vyskočiť.

  • Uvoľnite ruku alebo škrtidlo, keď vaša končatina potrebuje kyslík. Žily sa po uvoľnení pomaly vrátia do normálu.

Skúste zadržať dych. Zadržiavanie dychu bráni prietoku kyslíka v tele a zvyšuje krvný tlak. Zatvorte ústa a nos a silno stlačte. Kulturisti niekedy používajú tento trik pri pózovaní, aby im vyskočili žily.[16]

  • Táto metóda môže byť nebezpečná. Popúšťanie žíl týmto spôsobom môže niekedy viesť k ich prasknutiu. Tie sa môžu vyskytnúť na menej závažných miestach, ako je oko, alebo na závažných miestach, ako je mozog. Nezabudnite sa nadýchnuť približne po 30 sekundách.

Cvičenie. Počas cvičenia sú kožné žily vytláčané smerom k povrchu kože, čím sa zdá, že vystupujú. Je to obzvlášť nápadné v telách s nízkym podielom telesného tuku.[17]
Zdvíhanie závaží môže spôsobiť výraznejšie žily v precvičovaných svaloch. Žily sú po cvičení výraznejšie aj preto, že ste dehydrovaní.[18]

  • Zvýšte si telesnú teplotu. Keď sa vaše telo zahrieva, krv sa tlačí k povrchu kože, čím sa zväčšuje výskyt žíl. Jedným z rýchlych trikov, ktorý používajú niektorí kulturisti, je použitie fénu na pokožku, aby vám nabehli žily. Ďalším, bezpečnejším spôsobom je ohrievanie tela prostredníctvom potravín, ktoré konzumujete. Skúste pálivú papriku alebo kajenské korenie. Rovnaké výhody ako tieto potraviny poskytujú aj niektoré výživové doplnky.
  • Odkazy