Ako driftovať na bicykli: 9 krokov

Driftovanie – známe aj ako šmyk, keď ho robíte na bicykli – je technika, pri ktorej sa na bicykli blížite k zákrute vysokou rýchlosťou a pohybujete sa v zákrute, keď vaša zadná pneumatika stráca trakciu so zemou. Ak chcete úspešne prejsť zákrutou do šmyku, mali by ste sa pri prejazde zákrutou nakloniť a preniesť váhu tela dopredu. Šmyk na bicykli si vyžaduje cvik, ale keď ho zvládnete, môžete túto techniku použiť na zvýšenie rýchlosti a ľahkú jazdu po súkromných zjazdovkách.

Metóda 1 z 2:Naučte sa základné pohyby

Rýchle šliapanie do pedálov smerom do zákruty. Čím rýchlejšie idete, keď sa dostanete do zákruty, tým ľahšie sa vám bude zadné koleso dostávať do šmyku. Jazda z kopca smerom do zákruty vám môže pomôcť zvýšiť rýchlosť.[1]

Tip: Majte na pamäti, že šmyk môže zničiť chodníky, najmä keď sú mokré. Vyhnite sa šmyku na verejných cestách. Ak plánujete jazdiť na korčuliach, môžete sa tiež stať dobrovoľníkom v miestnej organizácii na budovanie chodníkov.

Po dosiahnutí zákruty sa nakloňte v jej smere. Preneste váhu tela v smere zatáčania tak, aby vaše telo a bicykel zvierali so zemou približne 45-stupňový uhol. Pri prejazde zákrutou sa stále nakláňajte.[2]

  • Ak napríklad prechádzate ľavotočivou zákrutou, nakloňte telo doľava.

Pri prejazde zákrutou prenášajte váhu dopredu. Ak chcete preniesť svoju váhu, nakloňte sa mierne dopredu cez riadidlá. Odľahčíte tým zaťaženie zadného kolesa, vďaka čomu sa bude môcť odlepiť od zeme. Pri prejazde zákrutou by ste mali cítiť, ako sa zadná pneumatika šmýka smerom von. Ak potrebujete pomôcť s uvoľnením pneumatiky, jemne stlačte zadnú brzdu.[3]

Vysuňte vnútornú nohu tak, aby sa vznášala mierne nad zemou. Vnútorná noha je tá, ktorá je najbližšie k vnútornému rohu zákruty. Pri prejazde zákrutou držte nohu vystrčenú tesne nad zemou.[4]

  • Ak napríklad zatáčate doprava, vaša pravá noha bude vaša vnútorná noha.
  • Ak máte pocit, že sa vám vymkne kontrola alebo že sa bicykel vyvráti, oprite sa vnútornou nohou o zem, aby ste sa stabilizovali.

Po dokončení zákruty opäť narovnajte telo a bicykel. Pomôže to zadnej pneumatike získať trakciu po šmyku. Ak sa chcete na bicykli vzpriamiť, prestaňte sa nakláňať do zákruty a vytiahnite váhu tela nahor.[5]

Metóda 2 z 2:Nácvik šmyku

Najprv si precvičte šmyk pri nižších rýchlostiach. Pri rýchlejšej jazde je šmyk jednoduchší, ale pri vyšších rýchlostiach sa môže zvýšiť pravdepodobnosť, že sa zotriete. Keď začínate, k zákrutám pristupujte pomaly a pracujte na tom, aby ste sa do nich nakláňali a prenášali váhu dopredu. Po zvládnutí pohybov postupne zvyšujte rýchlosť v zákrute.[6]

Skôr ako začnete trénovať na trase, vyskúšajte si šmyk na štrkovom parkovisku. Na označenie miesta, kde máte na parkovisku odbočiť, použite kužele alebo inú značku. Potom šliapnite do pedálov smerom k danému miestu a snažte sa, aby sa zadné koleso pri prejazde zákrutou šmýkalo smerom von. Tréning na parkovisku je bezpečnejší ako tréning na zjazdovke a nemusíte sa obávať poškodenia trate.[7]

Tip: Pamätajte, že na verejnej trase nikdy nesmiete dostať šmyk, pretože tým zničíte trasu pre ostatných používateľov! Na chodníku sa šmýkajte len vtedy, ak je to súkromný chodník, ktorý vlastníte.

Keď začínate jazdiť, v širokých, oblých zákrutách sa šmýkajte. Tenké, ostré zákruty vám dávajú menší priestor na chybu a menej času na šmyk, takže nie sú najvhodnejšie na nácvik. Vyhľadávajte zákruty, ktoré sú okrúhle a široké, aby ste mali viac času pracovať na svojej forme pri ich prechádzaní.[8]

  • Buďte vytrvalí. Šmyk je pokročilý motorkársky pohyb a jeho zvládnutie môže vyžadovať veľa cviku. Ak sa stále vyvraciate alebo sa vám zadné koleso nešmýka smerom von, skúste upraviť, ako veľmi sa nakláňate, a preniesť svoju váhu dopredu. Môžete dokonca niekoho požiadať, aby vás pri cvičení natočil, aby ste videli, ako vyzerá vaša forma. Pokračujte v cvičení a nakoniec sa vám to podarí!
  • Odkazy