Ako ignorovať otravných ľudí

Bez ohľadu na to, kam idete alebo koľko máte rokov, narazíte na niekoho, kto vás bude rozčuľovať. Ak narazíte na nepríjemného cudzinca, môžete ho ignorovať a odísť, ale nie vždy to môžete urobiť s ľuďmi, ktorých poznáte. Možno sa vám nepodarí zakaždým od nich odísť, ale aj tak im môžete zabrániť, aby sa vám dostali pod kožu.

Metóda 1 zo 4:Ignorovanie cudzích ľudí na verejnosti


Choďte preč. Kedykoľvek sa stretnete s hrubým alebo nepríjemným správaním, máte možnosť jednoducho od danej osoby odísť. Hoci nie vždy je možné odísť od niekoho, kto vás otravuje, v mnohých situáciách to funguje.[1]
Dôveryhodný zdroj
Americká psychologická asociácia
Vedúca vedecká a profesijná organizácia licencovaných psychológov
Prejsť na zdroj


Prejdite inou trasou. Ak zistíte, že na verejnosti často stretávate tú istú nepríjemnú osobu, pokúste sa jej vyhnúť tým, že pôjdete inou cestou. Môžete sa mu vyhnúť aj tak, že danou oblasťou prejdete o niečo skôr alebo o niečo neskôr.[2]
Dôveryhodný zdroj
Americká psychologická asociácia
Popredná vedecká a profesijná organizácia licencovaných psychológov
Prejsť na zdroj


Nereagujte na nepríjemné správanie. Keď nemôžete jednoducho odísť, najlepšie, čo môžete urobiť, je zostať ticho. Mlčanie z vás nerobí slabocha a nerobí z nich „víťaza.“ Niektorí ľudia sú otravní, pretože sa snažia o reakciu. Neposkytujte im toto uspokojenie.[3]

  • Okrem toho vám nereagovanie pomôže regulovať vlastné emócie, aby ste na danú osobu alebo na niekoho iného, koho neskôr stretnete, nevybuchli.[4]


Tvárte sa, akoby ste nepočuli, čo bolo povedané. Keď osoba hovorí, nedávajte najavo, že ste ju počuli. To znamená, že k danej osobe ani nenakláňajte hlavu, ani neskáčte, ak začne hovoriť hlasnejšie.[5]


Vyhnite sa akejkoľvek odpovedi, dokonca aj neverbálnej. Dokonca aj neverbálne reakcie, ako napríklad prevracanie očami alebo tvárenie sa, môžu danú osobu vyvolať. Snažte sa danej osobe nič nehovoriť, ale tiež sa snažte neangažovať osobu aj neverbálne. Akékoľvek gesto, ktoré im dá najavo, že sa k vám dostanú, situáciu len zhorší.[6]

Metóda 2 zo 4: Ignorovanie niekoho v práci alebo v škole


Urobte sa nedostupným. Ak pracujete s niekým, kto vás otravuje, môže byť ťažké ho ignorovať, najmä ak ste spolu v tíme. Jedným zo spôsobov, ako sa môžete vymaniť z trávenia času s danou osobou, je však zvaliť vinu na prácu, ktorú musíte urobiť.[7]

  • Mohli by ste napríklad povedať: „Rád by som si pokecal, ale naozaj musím dokončiť tento projekt.“


Nahlásiť zlé správanie. Či už vás šikanujú v škole, alebo niekto v práci ovplyvňuje vašu produktivitu, môžete a mali by ste sa ozvať. V škole sa porozprávajte s dospelým. V práci je to trochu zložitejšie, ale skúste situáciu riešiť so svojím šéfom, pričom sa zamerajte na to, ako ovplyvňuje pracovné prostredie, a nie na chyby danej osoby.[8]
Dôveryhodný zdroj
Americká psychologická asociácia
Vedúca vedecká a profesijná organizácia licencovaných psychológov
Prejsť na zdroj


Neprechádzajte sa sami. Ak sa vôbec bojíte o svoju bezpečnosť, najmä ak ste šikanovaní, snažte sa mať pri sebe kamaráta. Je oveľa ťažšie, aby vás niekto napadol alebo šikanoval, ak ste v skupine.[9]
Dôveryhodný zdroj
Americká psychologická asociácia
Vedúca vedecká a profesijná organizácia licencovaných psychológov
Prejsť na zdroj


Buďte väčším človekom. Ignorovať niekoho, kto vás rozčuľuje, je niečo iné ako zle sa vyjadrovať o niekom, kto vás rozčuľuje. Ak chcete niekoho ignorovať, riaďte sa heslom „zíde z očí, zíde z mysle“.“ Neuchýľte sa k tomu, aby ste niekomu nadávali alebo boli na oplátku hrubí.[10]
Dôveryhodný zdroj
Americká psychologická asociácia
Vedúca vedecká a profesijná organizácia licencovaných psychológov
Prejsť na zdroj

  • Keď vidíte niekoho, kto vás otravuje, nerobte z toho veľkú vec. Nehovorte o nich v snahe prinútiť ich, aby vás nechali na pokoji. Pokračujte vo svojej práci a nemyslite na túto osobu.

Metóda 3 zo 4: Ignorovanie členov rodiny


Priznajte si, že ste nahnevaní. Niekedy si možno ani neuvedomujete, ako veľmi ste nahnevaní alebo frustrovaní. Možno len zistíte, že ste navyše vystresovaní. Venujte chvíľu času tomu, aby ste si skutočne všimli svoju nepríjemnosť, aby ste s ňou mohli niečo urobiť alebo aspoň pokračovať v tom, čo práve robíte.[11]


Prestaňte s danou osobou hovoriť. Jedným z najlepších spôsobov, ako niekoho ignorovať, je jednoducho sa neangažovať. Nehovorte s danou osobou ani sa nijako neverbálne neangažujte. Môžete začať tým, že poviete, že sa s danou osobou nebudete rozprávať, a potom začať s tým, že sa s ňou nebudete rozprávať.[12]


Vynechať všetky typy komunikácie. To znamená, že neodpovedajte na telefonáty ani na žiadnu textovú komunikáciu. Ak chcete niekoho skutočne ignorovať, musíte zastaviť všetky komunikačné linky.[13]


Oddeľte sa od danej osoby emocionálne. Ak vás osoba len obťažuje, tento krok nemusí byť potrebný. Ak vás však daná osoba aj kritizuje alebo sa k vám dostáva emocionálne, možno budete musieť nájsť spôsob, ako od danej osoby emocionálne odstúpiť. Inými slovami, skúste sa zamyslieť nad tým, že medzi vás a danú osobu umiestnite nejaký druh mentálneho štítu. Osoba môže povedať niečo negatívne, ale vy to nedovolíte. Nebudete to brať do seba.

  • Inými slovami, počujete, čo vám hovoria, ale odmietate ich schopnosť ublížiť vám.


Vedzte, že ignorovanie členov rodiny môže spôsobiť škodu. Ignorovať niekoho je v podstate forma liečby mlčaním. Pokiaľ ide o blízke vzťahy, túto taktiku by ste nemali používať často. V skutočnosti sa to môže považovať za druh emocionálneho zneužívania. sa snažíte osobu potrestať tým, že ju neuznávate, namiesto toho, aby ste sa pokúsili vyriešiť problém.[14]

  • Samozrejme, ignorovať svoje kňučiace dieťa alebo mladšieho brata päť minút, aby ste mohli dokončiť varenie večere, nie je to isté ako zámerne používať voči manželovi mlčanie počas celého dňa alebo dlhšie.

Metóda 4 zo 4: Hľadanie alternatív


Urobte si prestávku. Niekedy potrebujete len chvíľu na to, aby ste sa spamätali. To neznamená, že danú osobu ignorujete. Dajte osobe najavo, že si vezmete trochu času, aby ste sa dali dokopy.[15]


Postavte sa za seba. To znamená, že nemusíte znášať akékoľvek nepríjemné správanie, ak nemôžete odísť. Zdvorilo to s danou osobou riešte.

  • Pri cudzích ľuďoch môžete jednoducho požiadať osobu, aby prestala. Nemusí to fungovať. Ak sa situácia vystupňuje, neváhajte privolať políciu, ak sa obávate o svoju bezpečnosť.
  • Pri ľuďoch, ktorých poznáte, upozornite na to, o aký problém ide. Môžete napríklad povedať: „Je pre mňa ťažké pracovať s vyrušovaním. Vadilo by vám, keby som si vzal pár hodín na sústredenie sa na tento projekt?“


Dajte osobe najavo, čo sa vám deje v hlave. Ak sa cítite podráždení, je v poriadku povedať osobe, že. Nezabudnite sa venovať tomu, čo cítite, namiesto toho, aby ste obviňovali druhú osobu.[16]

  • Môžete napríklad povedať: „Cítim sa frustrovaný, pretože nedokážem urobiť dostatok práce. Rád sa s tebou rozprávam, ale mohli by sme sa niekedy stretnúť po práci a porozprávať sa o tom?“ namiesto „Si veľmi nepríjemný, keď ma stále prerušuješ.“


Chvíľu sa nadýchnite. Keď čelíte nepríjemnej osobe, venujte minútu na upokojenie. Nedovoľte, aby vás ich nepríjemné správanie dostalo. Niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnite a pokúste sa vyčistiť si myseľ.[17]


Zachovajte si nadhľad. Premýšľajte o tom, čo vás rozčuľovalo. Čo vás podráždilo? Bude na tom zajtra záležať? Častejšie ako to, čo vás rozčuľovalo, bol drobný priestupok. Niekto vám prerušil premávku? Skúste to nechať ísť.[18]

  • Rozšírte svoju perspektívu, keď sa začnete cítiť nahnevaní. Nenechajte sa zahltiť maličkosťami.[19]

  • Prevezmite zodpovednosť za svoje emócie. Je možné, že osoba, ktorá vás obťažuje, sa vás vôbec nesnaží obťažovať. Skôr ako sa necháte niekým podráždiť, venujte chvíľu posúdeniu svojich pocitov. Ak ste sa cítili vystresovaní, je možné, že ste mimoriadne podráždení.[20]
    Dôveryhodný zdroj
    Klinika Mayo
    Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
    Prejsť na zdroj
    Chvíľu sa zamyslite nad tým, či vaše emócie skutočne súvisia s danou situáciou, alebo vás v skutočnosti rozrušilo niečo iné.
  • Odkazy