Ako jazdiť na tučnom bicykli: 15 krokov

Ak radi jazdíte na bicykli počas celého roka, možno si budete chcieť zaobstarať bicykel s tlmičom. Tukové bicykle sú špeciálne navrhnuté s väčšími pneumatikami, ktoré dokážu lepšie držať na terénnych cestách alebo v zasneženom teréne ako tradičné horské bicykle. Hoci je jazda na tučnom bicykli podobná jazde na iných horských bicykloch, pri kúpe, používaní a bezpečnosti na tučnom bicykli sa vyskytujú niektoré výrazné rozdiely. Uistite sa, že ste si urobili prieskum a naučili sa, ako zvládnuť zasnežené alebo horské trasy, aby ste mohli bezpečne a efektívne jazdiť na svojom fatbiku.

Časť 1 z 3:Nákup správneho bicykla

Určite si, kde budete bicyklovať. Predtým, ako si zaobstaráte bicykel pre tučných pasažierov, musíte sa uistiť, že bicykel, ktorý si zaobstaráte, je navrhnutý tak, aby zvládol jazdu na bicykli v plánovanom teréne. Rozhodnite sa, či budete jazdiť po spevnených cestách po chodníkoch, alebo či pôjdete v teréne a budete musieť na bicykli prekonávať väčšie skaly a kamene. Ak plánujete bicyklovať v nebezpečnom zimnom teréne, uistite sa, že si zaobstaráte bicykel, ktorý je dostatočne odolný na to, aby ho zvládol ako bicykel strednej až najvyššej triedy.[1]

  • Ak sa bicyklujete po spevnených cestách alebo ľahkých chodníkoch, môžete si zaobstarať bicykel pre začiatočníkov alebo bicykel strednej triedy.
  • Ak vôbec neplánujete chodiť po chodníkoch a budete bicyklovať po rovine alebo je bicykel určený pre niekoho mladšieho, zvážte kúpu cenovo dostupného bicykla.

Zvážte svoj rozpočet a koľko chcete minúť. Cena tukových bicyklov sa môže pohybovať od približne 100 USD do viac ako 3 000 USD. Zhodnoťte svoje cyklistické zručnosti. Ak ste začiatočník, zvážte kúpu lacnejšieho bicykla, aby ste mohli zistiť, či sa vám jazda na hrubých bicykloch páči. Ak ste skúsený horský cyklista a vydávate sa na náročnejšie trasy a do nebezpečnejšieho terénu, zvážte prechod na odolnejší model. Tučný bicykel si môžete vyzdvihnúť v obchodoch s bicyklami a outdoorovými potrebami, online alebo vo vybraných obchodných domoch.

  • Cenovo dostupné modely od 100 do 900 USD.
  • Modely strednej triedy sa pohybujú od 1 000 do 2 000 USD.
  • Bicykle vyššej triedy stoja od 3 000 do 5 000 USD.[2]

Vyskúšajte si jazdu na rôznych značkách fatbikov. Ak máte vo svojom okolí predajňu bicyklov, môžete si vyskúšať rôzne fatbiky a zistiť, ktoré značky budú najlepšie vyhovovať vašim potrebám. Vyhľadajte na internete predajne bicyklov vo vašom okolí a zavolajte im, či majú v ponuke tučné bicykle, ktoré si môžete vyskúšať. Každý bicykel sa bude inak ovládať a vážiť, preto si pred konečným rozhodnutím všimnite, ktoré sa vám páčia.

  • Medzi bežné štartovacie bicykle patria Mongoose Massif, Gravity Deadeye Monster a Framed Minnesota.[3]
  • Medzi bicykle strednej triedy patria Norco Bigfoot, On-One Fun Fatty a Surly Pugsley.[4]
  • Medzi špičkové bicykle patria Sarma Shaman a Salsa Bucksaw.

2. časť z 3:Zoznámenie sa s vašim tučným bicyklom

Upravte si tlak v pneumatikách. Debatné bicykle majú zvyčajne tlak v pneumatikách 8 – 10 PSI. Nižší PSI umožňuje pneumatikám absorbovať časť nárazov a zväčšuje plochu plášťov voči zemi. Práve to robí tučné bicykle lepšími pri jazde po hrboľatom teréne.

  • Neprepĺňajte pneumatiky vzduchom.
  • Ak zistíte, že tlak v pneumatikách je príliš vysoký, pred jazdou uvoľnite časť tlaku z pneumatík.[5]

Nakláňajte bicykel pri zatáčaní. zostať nízko a absorbovať nerovnosti, cez ktoré prechádzate pri zatáčaní. V uvoľnenom stave spustite vonkajšiu nohu a nasmerujte vnútorné koleno do špičky zákruty, pričom riadidlá natočte do smeru, ktorým chcete zatočiť. Nakláňajte bicykel tak, že pri zatáčaní zatočíte riadidlami. Trénujte rýchle zatáčanie na rovnom teréne predtým, ako ho vyskúšate na kopci alebo na trase.[6]

  • Môže sa zdať, že robiť prudké zákruty na snehu je kontraintuitívne, ale rozhodnosť vám zabráni zotrieť sa.
  • Pri jazde po zasneženej ceste preceňujte všetko, čo by ste robili na rovine.
  • Zadná pneumatika opretá o sneh vám pomôže udržať rovnováhu a zabráni pádu.

Precvičte si jazdu na bicykli v zasnežených podmienkach. Jediný spôsob, ako sa aklimatizovať na jazdu na hrubom bicykli na snehu, je trénovať. Začnite pomaly a časom začnite zvyšovať rýchlosť. Trénujte jazdu na bezpečnej, rovnej ploche s mäkkým snehom, napríklad na parkovisku alebo na trávniku.[7]

  • Cvičte získavanie rovnováhy na klzkom povrchu a snažte sa lepšie si zvyknúť na fyzikálne vlastnosti bicykla.
  • Keď sa budete cítiť pohodlnejšie pri jazde na snehu, trénujte zatáčanie a rýchlu jazdu na hrubom bicykli.
  • Mäkký sneh vám pomôže zmierniť pád a minimalizovať možnosť zranenia.

Naučte sa, ako zastaviť pád. Zlomenie pádu na tučnom bicykli je iné ako zlomenie pádu pri behu alebo behu. Inštinktívne možno budete chcieť vystrieť ruku, aby ste zastavili pád, ale na hrubom bicykli sa tým zvyšuje pravdepodobnosť zlomeniny končatiny. Pri páde na bok sa držte a zastrčte koleno do bicykla na strane, na ktorú padáte. To umožňuje, aby riadidlá a pedále prevzali hlavnú ťarchu nárazu.[8]

  • Keď prechádzate cez riadidlá, schovajte bradu a hornú časť tela do klbka a snažte sa kotúľať. Vyhnite sa pristávaniu na hlave, krku alebo hrudníku, pretože sú to najzraniteľnejšie miesta na vašom tele.[9]

Časť 3 z 3: Zostaňte v bezpečí

Buďte neustále v strehu a reagujte. Pri rýchlej jazde po zasneženej ceste je dôležité, aby ste dávali pozor na potenciálne prekážky na ceste pred vami. Sledujte trasu pred sebou a vyhýbajte sa veciam, ako sú veľké kamene, konáre stromov, tesné zákruty alebo útesy. Ak si všimnete prekážku, uistite sa, že je okolo nej bezpečná cesta a znížte rýchlosť.[10]

  • Zatáčajte s dostatočným predstihom a buďte pripravení úplne zastaviť.
  • Nikdy nejazdite so slúchadlami alebo slúchadlami v ušiach. Používajte svoj zrak a sluch na predvídanie potenciálnych nebezpečenstiev počas jazdy.[11]
  • Snažte sa čo najviac minimalizovať rozptyľovanie.

Používajte prilbu a pokrývku hlavy. Jazda na bicykli v zasnežených podmienkach môže byť niekedy nebezpečná, najmä ak nemáte so sebou správny výstroj. Uistite sa, že nosíte prilbu, ktorá vám zakryje prednú časť tváre. Ak ju nemáte, môžete namiesto nej nosiť okuliare a masku na tvár s bežnou prilbou.[12]

  • Kúpte si prilbu, ktorá je špeciálne navrhnutá na horskú cyklistiku, pretože tieto modely majú často dodatočnú ochranu hlavy a krku jazdca.
  • Obľúbené prilby na horský bicykel stoja v priemere od 40 do 200 dolárov.[13]

Noste ďalšie dôležité bezpečnostné vybavenie. Budete potrebovať chrániče kolien a kvalitné rukavice, ktoré ochránia vaše ruky pred prudkým chladom. Medzi ďalšie časti výbavy, ktoré by ste si mali zaobstarať, patria chrániče holení a lakťov pre prípad, že počas jazdy spadnete.[14]
Nosenie tohto oblečenia pomôže ochrániť vaše telo v prípade havárie a pomôže ho izolovať od chladu.

Pri jazde v chlade si navrstvite teplé oblečenie. Je dôležité, aby ste si vrstvili oblečenie, aby ste predišli podchladeniu počas jazdy na bicykli. Cyklisti zvyčajne nosia tepelnú ochrannú spodnú vrstvu v blízkosti pokožky vyrobenú zo syntetického materiálu, ako je polyester. Táto látka umožní vášmu telu dýchať a zároveň vás udrží v teple. Na tejto vrstve by ste mali nosiť mikiny, vesty alebo pulóvre. Poslednou vrstvou alebo ochrannou vrstvou by mal byť väčší vodeodolný plášť, napríklad ťažká snehová bunda, ktorá vás ochráni pred nepriazňou počasia.[15]

  • Toto oblečenie si môžete zakúpiť v niektorých obchodných domoch a v rôznych obchodoch so zimnými športmi a aktivitami.
  • Medzi obľúbené zimné značky patria Campmor, Land’End, L.L. Bean a Sierra Trading Post.[16]

Vyberte si trasu, ktorá je pre vás vhodná. Nevyberajte si cestu, ktorá je nad vašu aktuálnu úroveň zručností. Aj keď je produktívne postaviť sa výzve, použitie trate, ktorá je pokročilejšia ako vaše schopnosti, by vám mohlo spôsobiť zranenie. Pozrite si každý trail a obtiažnosť, ktorá je preň určená, skôr ako začnete bicyklovať.

  • Porozprávajte sa s niekým, kto spravuje trasy, a povedzte mu o svojej úrovni skúseností. Spýtajte sa, ktorá trasa je pre vás najlepšia.
  • Môžete povedať niečo ako: „Som nováčik v horskej cyklistike. Môžete mi povedať, ktorá trasa by bola najlepšia pre začiatočníka, ako som ja?“

Pite vodu a zostaňte hydratovaní. Počas jazdy môžete zabudnúť, že máte smäd, ale je dôležité, aby ste pri fyzickej aktivite zostali hydratovaní. Pri bicyklovaní v chladných oblastiach si nezabudnite pribaliť teplú vodu, ktorá je dobre izolovaná, aby nezamrzla.[17]

  • Pred a po dlhšej ceste, najmä vo vyšších polohách, doplňte zásoby tekutín.
  • Vodu si môžete udržať teplú tak, že si dáte horúcu vodu do termosky alebo izolovaného hrnčeka s vrchnákom.

Vezmite si so sebou núdzové veci. Pri dlhších trasách je dôležité mať pri sebe núdzové veci, ktoré vydržia celý deň. Medzi základné veci, ktoré by ste si mali zbaliť, patrí kompas, mobilný telefón a základná lekárnička v batohu, ktorý si vezmete so sebou.[18]

  • Nezabudnite si so sebou vziať aj náradie na bicykel, napríklad šesťhranný kľúč, ktorý môžete použiť na výmenu súčiastok bicykla v prípade, že sa vám počas jazdy na trase pokazí.
  • Bavte sa! Po zachovaní bezpečnosti je najdôležitejšou časťou jazdy na tučnom bicykli užívať si ju. Vychutnajte si čerstvý vzduch a krásnu scenériu v okolí vášho bydliska alebo na cyklistickej trase. Jazdite sami alebo sa dajte dokopy so skupinou priateľov a jazdite po okolí.
  • Odkazy