Ako liezť na stenu: 10 krokov

Lezenie po stene môže byť zábavnou aktivitou a dobrým cvičením. Je to tiež jeden z najčastejších prvkov, ktoré používajú cvičenci parkouru. V tomto článku sa dozviete všetko, čo potrebujete vedieť, ak sa aj vy chcete naučiť liezť na stenu.

1. časť z 2:Naučte sa základný postup lezenia na stene

Natiahnite sa a uvoľnite sa. Lezenie po stene môže namáhať množstvo vašich svalov, ktoré ste predtým možno príliš nezaťažovali. Pred pokusom o výstup na stenu vykonajte nejaké ľahké cvičenie a pretiahnite sa.[1]

Nájdite si krátku stenu, na ktorej budete trénovať. Pokúste sa nájsť takú, ktorá je dostatočne nízka, aby ste mohli rukami dosiahnuť cez vrchol steny, kým máte nohy stále na zemi, ale zároveň dostatočne vysoká, aby ste museli mať natiahnuté ruky, aby ste dosiahli vrchol.[2]
Uistite sa, že sa dokážete steny primerane chytiť. Veľmi klzký alebo leštený povrch nie je na nácvik ideálny.

Chyťte sa vrcholu steny. Použite obe ruky a snažte sa dostať čo najväčšiu časť dlane na hornú časť steny.[3]

  • Aj keď vaše nohy zostávajú na zemi, malo by sa zdať, že visíte za ruky. Musia zostať natiahnuté, keď sa chytáte steny.

Položte nohy na stenu. Jedna noha by mala byť vysoko – takmer vo výške vášho pása – zatiaľ čo druhá by mala zostať osemnásť centimetrov pod ním. Nohy majte pod sebou, nie rozkročené do strán. Prsty na nohách a predná časť chodidiel by sa mali ohýbať tak, aby boli v kontakte s povrchom steny.[4]

Tlačte a ťahajte sa hore. Malo by to vyzerať ako jeden plynulý pohyb. Najprv sa vytlačte hore nohami a potom sa vytiahnite hore rukami.[5]

  • Tlačte do steny nohami. Vaše telo by malo byť spočiatku rovnobežné so stenou, a tak sa bude zdať, že vás tlačí preč. Vaše ruky vás však držia pri sebe, takže všetka hybnosť, ktorá vás odtlačila od steny, vás bude zároveň tlačiť nahor.
  • Práve keď začínate vyvíjať dynamiku tlakom nôh, začnite ťahať hornou časťou tela.

Prejsť cez stenu. Keď sa vyťahujete cez horný okraj steny, vykopnite zadnú nohu a vysuňte hornú časť tela nad vrchol steny. Pokračujte v tomto pohybe, kým sa vaše ťažisko (v dolnej časti trupu) nedostane nad okraj steny.

Krúžte zadnou nohou dopredu. Prvú nohu prekonajte cez stenu a potom dokončite lezenie.Môžete tiež švihnúť jednou nohou hore priamo pod telom a následne druhou nohou.Ak ste teraz na streche, postavte sa. Ak namiesto toho leziete na voľne stojacu stenu, môžete sa po nej skĺznuť a pri zostupe na druhú stranu stiahnuť nohy pod seba.[6]

2. časť z 2:Lezenie po dvoch stenách

Nájdite si dve steny, ktoré sú blízko seba. V mnohých mestách sa bežne vyskytujú dve budovy oddelené len úzkou uličkou. Ideálna vzdialenosť by mala byť o niečo väčšia, ako je vzdialenosť medzi vašimi lakťami, keď roztiahnete obe ruky do strán.

Položte ruku a nohu z každej strany tela na jednu stenu. Vaša ľavá ruka a noha pôjdu k jednej stene, zatiaľ čo pravá ruka a noha pôjdu k druhej stene.[7]
Tlačte na obe steny súčasne, aby ste udržali váhu svojho tela.

  • Pohybujte postupne jednou rukou alebo jednou nohou hore. Pri tom budete musieť zvýšiť tlak, ktorý vyvíjate druhou rukou alebo nohou, ktorá je na danej stene.
  • Odkazy