Ako mať dobrý deň v práci: 9 krokov

Uvoľnite sa a robte svoju prácu napriek vyrušovaniu & ďalšie veci, ktoré by vás ľahko pripravili o koncentráciu. Keď stratíte koncentráciu, veci sa začnú rúcať, čo vedie k zlému dňu.

Časť 1 z 2:Pred prácou

Vstávajte skôr – pre mnohých ľudí je prvých 20 minút dňa najstresujúcejších, čo znižuje ich energiu na zvyšok dňa. Vstávate len o hodinu skôr, čo vám umožní neponáhľať sa. Snažte sa odísť z domu o pol hodiny skôr.

Nevynechajte raňajky. Dajte si dobré cereálie a trochu mlieka, prípadne sójového alebo mandľového mlieka. Vynechanie raňajok (alebo akéhokoľvek iného jedla) nevedie k úbytku hmotnosti, ale niektorí to považujú za pravdu. Nejedzte však vločky na chudnutie – dajte si ovsené vločky s pravými malinami, prípadne plátky banánu.

Začnite deň dobre oblečený, upravený & predovšetkým s veľkým úsmevom. Pripravte sa, e.g. vyžehlite si oblečenie večer predtým. Ohoľte sa alebo sa správne nalíčte. Dni sú lepšie, ak sa k vám ľudia správajú lepšie, a ľudia sa k vám správajú lepšie, ak vyzeráte príťažlivo, že sa o seba dobre staráte.

2. časť z 2: Počas práce

Príďte do práce o pol hodiny skôr. Odišli ste o pol hodiny skôr, takže máte čas prísť bez toho, aby ste sa cítili uponáhľaní. Váš šéf to pravdepodobne rád uvidí a po zvyšok dňa vám dá voľno.

Využite túto polhodinu. Predsa len to nie je čas vášho šéfa. Naplánujte si svoj deň. Prečítajte si firemný postup, čo sa od vás očakáva (váš popis práce), alebo sa naučte novú zručnosť.[1]
Odborný zdroj
Lindsay Gordonová
Kariérny kouč
Rozhovor s odborníkom. 21. septembra 2021.
Ak ste manažér softvérových projektov, možno si budete chcieť prečítať o účtovníctve. Ak pracujete v maloobchode, naučte sa, ako opraviť počítač s čiarovým kódom, keď sa pokazí.

Keď vás niekto o niečo požiada, venujte mu chvíľu a vypočujte si ho. Majte malý poznámkový blok formátu A5 a zapíšte si ho, aby ste na to nezabudli. Počas dňa skontrolujte asi 4 krát, či ste nezmeškali niečo naliehavé.

Nehnevajte sa a nestresujte sa ani kvôli maličkostiam, len vám to znepríjemní deň. Stávajú sa neočakávané a nechcené veci, taký je život, a ľudia okolo vás to chápu. Najdôležitejšia vec, ktorú treba urobiť, je zvládnuť zlyhanie. Uistite sa, že príslušný nadriadený vie o riziku skôr, ako sa stane, a urobte krok späť, aby ste vymysleli záchranný plán. Vlastné riešenie.

Buďte asertívny, ale vyhýbajte sa konfliktom. Pochopením motívov ľudí a premýšľaním o dôvodoch, prečo vyvolávajú konflikt, môžete nájsť vzájomne prijateľné riešenia. Ich dôvody sa vám môžu zdať sebecké – nechcú vykonávať časovo náročnú úlohu, pretože chcú odísť skôr na rande, povedzme. Konflikt však pravdepodobne len upevní ich pozíciu alebo vyvolá nevôľu. Nájdite v situácii nejakú výhodu, napr.g. „Jasné, dnes to urobím a dúfam, že to pôjde naozaj dobre. Mimochodom, v piatok potrebujem odísť skôr, takže by si mi v ten deň mohol pomôcť s mojimi vecami“.

  • Naplánujte si, že pôjdete domov včas. Uistite sa, že všetko je hotové s polhodinovou rezervou, takže poslednú polhodinu už len dokončujete. Ak sa vždy zdržíte do neskorých hodín, pretože je príliš veľa práce, potom často nikdy nedokončíte všetko večer. To znamená, že to môže počkať do zajtra. Odchádzajte včas a netrápte sa s nedojením. Znamená to len, že je potrebná 2. osoba, a keď sa to vyjasní, možno budete povýšený na zodpovedného za ne.
  • Odkazy

      Lindsay Gordonová. Kariérny kouč. Rozhovor s odborníkom. 21. septembra 2021.