Ako na bežecké lyžovanie: 14 krokov

V basketbale je krížny krok dôležitým manévrom na prekonanie obrancu. Vo freestyle futbale je krížny pohyb zábavný a efektný trik. Zvládnutie oboch techník precvičí vašu obratnosť a koordináciu.

Metóda 1 z 2: Basketbalový crossover

Ovládajte driblingové zručnosti. Predtým, ako sa pokúsite o krížny prechod, naučte sa tieto pokyny. Musíte vedieť driblovať oboma rukami a prihrávať si loptu medzi nimi bez toho, aby ste sa pozerali na loptu.[1]


Driblujte s loptou na jednu stranu. Cieľom krížovej jazdy je oklamať brániaceho hráča, aby ste sa mohli prešmyknúť. Ak plánujete prejsť doľava, začnite driblingom pravou rukou. Ak sa plánujete presunúť doprava, driblovať radšej na ľavej strane.

  • Driblovať tvrdo, aby ste si udržali držanie lopty. Lopta by sa vám mala po dopade na zem hneď vrátiť do ruky.[2]
  • Najpresvedčivejšie je, keď začnete na svojej najlepšej strane a driblujete dominantnou rukou.

Ležte rukami a očami. Aby tento trik fungoval, musíte ho predať rečou tela. Oči majte sústredené smerom, ktorým ne plánujte pohyb. Nohy a ramená majte tiež vyrovnané v tomto smere, ale buďte pripravení sa v okamihu otočiť.[3]

  • Občas nadviažte očný kontakt s obrancom.
  • Kolená majte pokrčené. Rovné nohy vás spomalia.


Fígeľ v nesprávnom smere. Na zlomok sekundy zaváhajte a potom urobte malý výpad smerom, ktorým ste sa pozerali. V ideálnom prípade sa obranca reflexívne pohne, aby vás zablokoval, čím ho vyvedie z rovnováhy.[4]

  • Zdvihnite nohu na strane, na ktorej predstierate pohyb.


Pustite loptu mimo dosahu. Keď sa obranca pohne smerom k vám, obráťte fingovaný pohyb. Spustite loptu dole mimo ich dosahu a zhrbte sa nízko nad zemou. Lopta by mala dopadnúť priamo pod váš nos. Po zvyšok crossoveru by lopta mala zostať pod pásom a najlepšie pod kolenami.[5]


Prejdite s loptou na opačnú stranu. Držte ruky pod pásom a prekrižujte loptu na nebránenú stranu. Loptu si môžete prihrať buď medzi nohami, alebo tesne pred kolenom. Pri tomto úkone majte hlavu hore.[6]

  • Toto je najťažšia časť prejazdu. Cvičte v stoji, s nohami od seba a s pohľadom upretým na loptu. Keď to zvládnete, trénujte s pohľadom upretým priamo pred seba. Dokončite nácvik behom a potom behom.


Pokračujte prázdnou rukou. Ruka, ktorou ste pôvodne driblingovali, by mala po prihrávke nasledovať a sotva sa dotknúť vášho protiľahlého kolena. Ak dokážete túto časť urobiť jedným plynulým pohybom s krížnou prihrávkou, pravdepodobne máte správnu techniku.

Metóda 2 z 2:Freestyle Soccer Crossover


Začnite žonglovať. Vyskočte s loptou do vzduchu.[7]


Trochu žonglovať. Urobte niekoľko žonglovacích pohybov.[8]


Vyskočte s loptou približne do výšky pása.


4Rýchlo nadviažte oboma nohami


Nohou, ktorou nežonglujete, švihnite nad loptu.


Žonglovať s loptou raz druhou nohou.


  • Dokončite, že ste urobili pohyb.[9]
  • Odkazy