Ako na boogie board

Boogie boarding je zábavný a jednoduchý spôsob, ako si užiť deň na pláži. Boogie boarding, nazývaný aj bodyboarding, je forma jazdy na vlnách, ktorá sa môže praktizovať ako príležitostná rekreačná činnosť alebo ako vážny šport. Vyberte si boogie board podľa svojej hmotnosti a výšky a zaobstarajte si všetku potrebnú výbavu, ako je leash, rashguard, plutvy a vosk. Potom vyplávajte na príboj a pokúste sa chytiť vlnu.

Časť 1 z 3:Začíname

Vyberte si pokojné miesto na boogie boarding. Choďte na pláž, kde sú vlny nižšie ako 2 stopy (61 cm). Uistite sa, že na pláži nie sú veľké skaly, lode a rybárske vybavenie. Tiež sa uistite, že máte povolenie na búranie v danej lokalite.[1]

Vyberte si boogie board vhodný pre vašu výšku a hmotnosť. Keď stojí na chvoste, doska by mala siahať do vzdialenosti 1 palca (2.54 cm) vášho pupka. Pokiaľ ide o šírku, mali by ste byť schopní držať dosku pod pazuchou a pri boku bez väčšej vôle medzi pazuchou a okrajom dosky. [2]

  • Vyberte si bodyboard kratší ako 40 palcov (101.6 cm), ak ste nižší ako 5 stôp (1.5 m) 6 palcov (167.6 cm) a vážiť menej ako 130 libier (59 kg).[3]
  • Vyberte si dosku na telo s priemerom 40 až 43 palcov (101.6 a 109.2 cm), ak máte výšku medzi 5 stopami (1.5 m) 7 palcov a 6 stôp (1.8 m) 3 in (170.2 a 190.5 cm) a vážiť od 130 do 210 libier (59 až 95.3 kg).[4]
  • Vyberte si bodyboard vyšší ako 44 palcov (111.8 cm), ak ste vyšší ako 6 stôp (1.8 m) 3 palce (170.2 cm) a vážia viac ako 210 libier (95.3 kg).[5]

Voskujte svoju dosku. Pridanie vosku na dosku zlepšuje jej priľnavosť. Naneste malé množstvo surfového vosku na hornú tretinu dosky (tzv. nose), spodnú tretinu dosky (tzv. tail) a raily (bočné hrany boogie dosky).[6]

Nasaďte si chránič proti vyrážkam. Chránič na vyrážky ochráni vašu pokožku pred slnkom a tiež zníži odreniny a podráždenie od samotnej boogie dosky. Odporúčame vám chránič na chrbát, hoci na boogie board ho mať nemusíte.[7]

Nasaďte si plutvy. Vyberte si plutvy, napríklad tie, ktoré sa používajú na šnorchlovanie, ktoré sa pripevnia k členku. Aj keď to nie je podmienkou, nosenie plutiev vám pomôže vyraziť do príboja a chytať vlny, ako aj riadiť a ovládať boogie board.

Pripevnite si vodítko boogie boardu k zápästiu alebo ruke. Aby ste sa vyhli strate dosky v prúde, vyberte si vodítko na biceps alebo zápästie, podľa toho, čo je pre vás pohodlnejšie. Väčšina boogieboardistov používa bicepsové vodítko. Pred vstupom do vody si upevnite vodítko na zápästie alebo na biceps.[8]

2. časť z 3:Jazda na vlne

Zaujmite pozíciu. Vplávajte do vody, kým nebudete po kolená, a potom si ľahnite bruškom na dosku. Vaše boky by mali byť v kontakte s chvostom dosky. Ruky by ste mali mať položené na horných rohoch dosky.[9]

Kopnite a pádlujte smerom k miestu, kde sa vlny lámu. Uistite sa, že máte plutvy pod vodou. Môžete si vybrať, či budete pádlovať jednou alebo oboma rukami. Keď sa vlna chystá zlomiť, uvidíte, ako sa v najvyššom bode alebo na hrebeni vlny vytvára výduť.

Vyberte si vlnu, na ktorej chcete jazdiť. Nie každá vlna bude dostatočne silná na to, aby vás uniesla. Najprv skúste menšie, menej silné vlny a potom sa prepracujte k väčším. Čím je vlna väčšia, tým ďalej ju budete môcť prekonať.

nasmerujte nos dosky smerom k pláži. Otočte boogie board tak, aby ste stáli tvárou k pláži skôr, ako sa vlna začne lámať. Vyhýbajte sa chrbtu a držte hlavu hore.[10]

Pádlujte a kopte smerom k pláži. Chcete sa pohybovať v rovnakom smere, v akom sa vlna bude lámať. Predbehnutie vlny vám pomôže ju zachytiť. Uistite sa, že máte nohy mierne od seba a plutvy pod vodou. Naberte vodu rukami, aby ste získali rýchlosť.[11]

  • Umiestnite sa do brucha vlny, ktorú sa snažíte chytiť; vyhnite sa hrebeňu a vrcholu vlny.

Chyťte vlnu. Ak ste pádlovali správnou rýchlosťou a v smere vlny, mali by ste cítiť, že sa bez námahy pohybujete smerom k pláži. Nemali by ste už potrebovať kopať ani pádlovať, pretože vlna urobí prácu za vás. Pre lepšiu kontrolu držte lakte na doske, a nie vo vode.[12]

Časť 3 z 3:Skúšanie manévrov a trikov

Nakloňte sa doľava, ak chcete zatočiť doľava, a nakloňte sa doprava, ak chcete zatočiť doprava. Ak chcete zatočiť doprava, zatlačte na dosku pravým lakťom a ľavou rukou uchopte ľavé zábradlie. Ak chcete zatočiť doľava, ľavým lakťom zatlačte na dosku a pravou rukou sa chyťte pravého zábradlia.[13]

Urobte spodný obrat. Dobrý spodný obrat je základom pre všetky ostatné manévre, ako napríklad 360.[14]

  • Keď vás vlna zachytí, držte ruky nad nosom dosky.
  • Oprite sa o ľavý lakeť, aby ste hranu dosky s telom zaborili do vlny.
  • Pravou rukou sa chyťte za pravý rail.
  • Pri otáčaní natiahnite nohy, aby ste zabránili ťahaniu nôh vo vode.
  • Keď začnete zatáčať, vycentrujte váhu svojho tela na dosku a mierne sa nakloňte dopredu, aby ste získali rýchlosť.

Urobte spätný rez. Cut back je otočenie sa späť do zákruty vlny, ktoré môžete urobiť na reguláciu rýchlosti alebo na zmenu polohy pozdĺž vlny.[15]

  • Preneste váhu na vonkajší rail (smerom od vlny) a zároveň vyvíjajte tlak pravou rukou na stred pravého rail-u.
  • Ľavou rukou zdvihnite ľavý horný roh dosky a nakloňte sa doprava.
  • Pozrite sa na vnútornú stranu vlny a predstavte si miesto, kde chcete zastaviť svoju otočku.
  • Keď dosiahnete toto miesto, nakloňte sa doľava, aby ste sa dostali späť do zákruty vlny a preneste váhu späť do normálnej polohy.
  • Skúste otočku o 360. Keď zvládnete spodný obrat a skrátenie späť, skúste úplnú rotáciu. Môžete to robiť na rovnej časti vlny, v bielej pene, z okraja vlny alebo dokonca vo vzduchu. Technika je úplne rovnaká, nech sa pokúšate o 360.[16]

    • Urobte otočku dnom, aby ste sa umiestnili do zákruty vlny.
    • Otočte sa mierne doľava, aby ste boli otočení tvárou k vlne.
    • Posuňte sa na doske dopredu tak, aby vaša tvár bola približne na úrovni nosa dosky.
    • Zdvihnite nohy, ohnite chrbát a vystrite hlavu doľava.
    • Stále sa pozerajte smerom, ktorým chcete točiť, a rameno vás bude nasledovať.
    • Po dokončení 360 vykonajte otočku dolu, aby ste nabrali rýchlosť na ďalší manéver a vrátili nohy späť do vody.
  • Odkazy