Ako na skateboard: 12 krokov

boardslide je trik, pri ktorom sa posúvate stredom skateboardu po zábradlí alebo rímse. Tento trik je podobný grindovaniu, ale s boardslidom idete oveľa rýchlejšie. Tento trik vyskúšajte až po zvládnutí ollie, pretože vám výrazne uľahčí skok na rímsu. S trochou cviku a odhodlania môžete pristáť s týmto úplne rúrkovým trikom.

Časť 1 z 3:Výber rímsy

Začnite trénovať na parkovacom bloku, aby ste si osvojili trik. Ak ste korčuliar začiatočník, je užitočné začať na betónovom kvádri, ktorý sa nachádza na parkoviskách. Nájdite si prázdne verejné parkovisko a najprv si tu nacvičte boardslide. Parkovacie bloky sú krátke, nízke koľajnice, s ktorými sa ľahko naučíte základy.[1]

  • Parkovacie bloky sú celkovo hladké, čo znižuje riziko vášho zranenia.
  • Používanie týchto pomôcok vám pomôže vybudovať si odvahu. Nebudete sa báť pádu a môžete sa sústrediť na to, ako udržať rovnováhu tela so skateboardom.
  • Uistite sa, že nevstupujete na súkromný pozemok! Pozrite sa na všetky značky „Súkromný majetok“ alebo značky „Zákaz jazdenia na skateboarde“, aby ste sa uistili, že môžete jazdiť na svojom mieste.


Po osvojení si základov trénujte na zábradlí s dĺžkou pod 6 palcov (15 cm). Po tom, čo si pohodlne osvojíte techniku boardslide, môžete tento pohyb vyskúšať na takmer akomkoľvek hladkom rovnom povrchu nízko nad zemou. Urobte to, keď sa budete cítiť pohodlne pri balansovaní na skateboarde.[2]

  • Presuňte sa napríklad na nízke zábradlia alebo rímsy v parkoch alebo na parkoviskách.
  • Korčuľujte vždy na miestach, kde je to legálne a povolené.


Na pokročilejšie raily sa presúvajte, keď už dokážete bez problémov boardslide. Keď máte pocit, že zvládnete šmýkačku v spánku, vyskúšajte si svoje schopnosti zošmyknutím sa zo zábradlia schodiska alebo z vysoko položených ríms. Urobte to, keď sa budete cítiť ako profesionál!

  • Neponáhľajte sa. Ak vyskúšate vysokú rímsu skôr, ako budete pripravení, môžete sa vážne zraniť.
  • Zvážte kúpu vlastného zábradlia, aby ste sa mohli ľahko zošmyknúť, kedykoľvek budete chcieť.

2. časť z 3:Zacvakávanie trikov


Použite vosk na rímsu, aby ste sa mohli ľahšie kĺzať. Na dosiahnutie najlepších výsledkov používajte špeciálne vosky na skateboardy. Rozotrite malé množstvo po celom povrchu rímsy. Blok vosku natrite priamo na povrch, aby ste pokryli hornú časť, boky a rohy. Ak sa doska lepí na povrch, naneste podľa potreby viac vosku.[3]

  • Vosk si môžete kúpiť v skateboardovom obchode alebo online.
  • Bez vosku môže byť ťažké kĺzať po povrchu.
  • Nenanášajte vosk na súkromný majetok, inak môžete byť obvinení z vandalizmu.


Kotúľajte sa smerom k rímse pohodlnou rýchlosťou. Pre dosiahnutie najlepších výsledkov umiestnite skateboard pod uhlom 45 stupňov, keď sa budete približovať. Mierny uhol vám pomôže ľahko sa dostať na rímsu. Korčuľujte miernou rýchlosťou, ktorá je pre vás pohodlná.[4]

  • Pri štarte sa vyhnite príliš rýchlej jazde. Ak máte príliš veľkú rýchlosť, môže byť ťažké prispôsobiť sa vašej nohe.


Urobte ollie, aby ste sa dostali na rímsu. Vykonanie triku ollie vám pomôže dostať sa na rímsu. Položte 1 nohu (0.30 m) smerom k chvostu skateboardu a druhú nohu umiestnite priamo za predný hardvér. Pokrčte kolená, aby ste sa prikrčili, a miernou silou vyskočte nahor. Doska by mala vyskočiť spolu s vami. Kým ste vo vzduchu, posuňte dosku tak, aby bola nad vrcholom rímsy, a keď sa zbavíte rímsy, kopnite dole zadnou nohou[5]

  • Upravte si umiestnenie nôh podľa toho, čo je pre vás pohodlné. Možno sa vám bude lepšie posunúť prednú nohu o niekoľko centimetrov dozadu.
  • Pomocou ollie sa môžete ľahko dostať na rímsu. Tento trik je tiež skvelým spôsobom, ako si precvičiť balansovanie na doske.

Umiestnite dosku tak, aby sa trucky nachádzali na oboch stranách rímsy. Pri ollie pôsobte na dosku silou až po tom, ako sa kolieska dostanú z rímsy. Snažte sa pristáť na doske približne 10-16 palcov (25-41 cm) od konca. Pri pristávaní umiestnite zadnú nohu na chvost dosky a prednú čiastočne na nos. Rovnomerne rozložte váhu tela na obe strany dosky, aby ste balansovali na strede zábradlia.[6]

  • Vaša doska by mala byť po ollie vycentrovaná na rímse.


Kĺžte sa po rímse, kým sa nedostanete na jej koniec. Nechajte dosku kĺzať po rímse. Pri tomto úkone pokrčte kolená, aby ste prispôsobili svoju váhu, a mierne sa nakloňte dozadu, aby ste udržali rovnováhu. Pripravte sa na to, že keď budete približne 12-16 palcov (30-41 cm) od konca, zleziete z rímsy.[7]

  • Pohyb pri kĺzaní môže byť spočiatku zvláštny a cudzí, ale keď budete trénovať, stane sa prirodzenejším.


Zatlačte nos skateboardu dopredu, aby ste sa odlepili od zábradlia. Keď ste približne 12-16 palcov (30-41 cm) od konca zábradlia, nastavte skateboard tak, aby smeroval dopredu. Ak to chcete urobiť, vytočte boky smerom dopredu a zatlačte na prednú časť dosky. Pristávajte s oboma nohami na doske, aby ste dosiahli hladký záver.[8]

Časť 3 z 3:Prevencia zranení

Pri nastupovaní na zábradlie a vystupovaní z neho pokrčte kolená. Ak počas celého triku neohnete kolená, môžete sa vážne zraniť. Miera, o ktorú by ste mali pokrčiť kolená, závisí od výšky na rímse, ale v priemere ich chcete mať pokrčené v uhle blízkom 45 stupňom.[9]

  • Takto postupujte počas celého triku.

Nasaďte si prilba v každom okamihu. Pri jazde na skateboarde je ľahké spadnúť a poraniť si hlavu. Aby ste tomu predišli, nasaďte si pred korčuľovaním prilbu, ktorá vám správne padne. Prilba by mala byť na hlave pevne priliehavá bez väčšieho priestoru na otáčanie.[10]

  • Prilby zabraňujú napríklad otrasom mozgu a poraneniam hlavy.
  • Zvážte nosenie chráničov na lakte a kolená, keď sa naučíte základy. Aj keď to nie je povinné, chrániče na lakte a kolená sú skvelými nástrojmi na zaistenie vašej bezpečnosti. Toto robte, ak sa učíte korčuľovať a chcete si chrániť ruky a nohy. Pripevnite si ich na lakte a kolená po 1 a uistite sa, že sú pevne zaistené pásikmi so suchým zipsom.
  • Odkazy