Ako pokračovať v športovaní, ak vás nenabrala vysoká škola

Mnoho stredoškolákov sa venuje nejakému športu, ale len 7 % z nich sa skutočne nechá naverbovať skautmi z vysokej školy. Ak ste sa nedali naverbovať, neznamená to, že sa musíte vzdať svojich obľúbených aktivít. Začnite prvým krokom, aby ste sa dozvedeli, ako zostať aktívny v športe aj po skončení strednej školy.

Časť 1 z 5:Budovanie psychickej odolnosti

Zlepšenie psychickej odolnosti. Po skončení športovania na strednej škole je ľahké cítiť sa znechutene, keď nie ste v tíme alebo nedostávate neustále lekcie/rady od trénera. Udržujte si prehľad v hre stiahnutím aplikácie Pocket Sports Quote. Denne poskytuje motiváciu pre športovcov, ktorí potrebujú nájsť zmysel okrem samotného víťazstva a prehry prostredníctvom citátov a fotografií od skutočných športovcov a trénerov.

Nájdite si motiváciu. Majte jasný športový cieľ, o ktorý sa chcete usilovať, či už ide o to, aby ste sa stali vysokoškolským hráčom, dosiahli určitú úroveň alebo vyhrali štátne majstrovstvá s vašou ligou atď. Najčastejším úskalím tých, ktorí skončia so športom, najmä tých, ktorí sa nedajú naverbovať, je strata motivácie. Hrajú čoraz menej, až kým úplne neskončia alebo sa z nich stanú rekreační hráči, ktorí hrajú nanajvýš niekoľkokrát za mesiac. Nedovoľte, aby šport na strednej škole znamenal koniec. Prinúťte sa trénovať aspoň 2x týždenne.

Časť 2 z 5:Tréning vášho športu

Nájdite si niekoho, s kým môžete trénovať. Snažte sa vybrať si niekoho na svojej úrovni alebo nad ňou, aby ste mali istotu, že budete hrať alebo trénovať čo najlepšie a vďaka tomu sa budete zlepšovať. V opačnom prípade sa môže stať, že budete „poľavovať“ na súpera, čo nepomôže ani jednému, ani vám. Aplikácie ako OpenSports vám pomôžu nájsť miestnych rekreačných športovcov, s ktorými môžete trénovať a hrať.

Naučte sa trénovať sami. Nie vždy sa vám podarí nájsť niekoho, kto by chcel trénovať alebo cvičiť v rovnakom čase ako vy. Ak sa tak stane, zlepšujte svoju techniku pomocou samocvičenia. Trénujte basketbalové strely z rôznych pozícií na ihrisku, hrajte tenis alebo stolný tenis o stenu, merajte si čas pri behu alebo plávaní atď. YouTube je skvelý na vyhľadávanie cvičení.

Zvážte skupinové lekcie. Môžu sa označovať aj ako „kliniky“. Takto môžete súťažiť s ľuďmi rôznych úrovní a herných štýlov, pričom je možné, že získate priateľa, s ktorým môžete trénovať alebo cvičiť. Pozrite sa vo svojom okolí a na internete, či nie je v ponuke niečo, čo zodpovedá vašej úrovni zručností a potrebám.

Zvážte súkromné lekcie. Tie bývajú drahšie ako skupinové lekcie. Ak sa však váš šport vo veľkej miere spolieha na individuálny výkon (ako napríklad tenis, zápasenie, box, vzpieranie), možno sa oplatí zvážiť, či si raz alebo dvakrát mesačne nezjednať súkromného trénera, ktorý sa bude venovať predovšetkým vám.

Sledujte univerzitné alebo profesionálne športy. Títo športovci bývajú vo svojich športoch veľmi zruční a je zábavné ich sledovať. Ak ste študentom vysokej školy, sledujte vysokoškolských športovcov osobne. Študentské vstupenky, najmä na menej populárne športy, bývajú lacnejšie ako bežné vstupenky a možno dokonca zadarmo. Môžete sa naučiť niektoré triky, stratégie a techniky na zlepšenie vlastnej hry.

Nahrajte sa na video. To sa dá dosiahnuť tak, že počas hry necháte zapnutý fotoaparát telefónu v pevnom uhle. Týmto spôsobom si môžete neskôr prezrieť svoju hru a presne určiť chyby, ktorých sa dopúšťate. Ak poznáte niekoho, kto je v hre skúsený, môžete ho požiadať o informácie o tom, čo robíte zle alebo čo môžete robiť lepšie. Ak nie, skúste YouTube.

Krížový tréning. Počas tréningu na svoj hlavný šport zvážte, či sa v rovnakom čase alebo mimo sezóny nebudete vo voľnom čase venovať inému športu. Napríklad beh môže skutočne pomôcť pri športoch, ktoré si vyžadujú vytrvalosť, ako je Ultimate Frisbee a futbal. Navyše sa tým predchádza namáhaniu tej istej skupiny svalov, ku ktorému dochádza pri prílišnom sústredení sa na jeden.

Časť 3 z 5: Športové hry

Nájdite si miestny športový zápas. Existuje niekoľko aplikácií, ako napríklad OpenSports, ktoré vám pomôžu vytvoriť hru a pozvať miestnych obyvateľov alebo nájsť miestnu hru, ku ktorej sa môžete okamžite pripojiť. Je to skvelý spôsob, ako spoznať nových ľudí a udržať si aktivitu pri športe, ktorý máte radi.

Časť 4 z 5:Účasť na súťažiach

Pridajte sa k vysokoškolskému klubovému športu. Sú určené pre vysokoškolákov, ktorí chcú súťažiť s inými školami bez záväzkov univerzitného športu. Zvyčajne je riadená študentmi, so skúškami a tréningami. Ak chcete zistiť, či vaša škola ponúka klubový tím vo vašom športe, pozrite si webovú stránku vašej univerzity alebo stránky asociácie. Ak nie, založte oddiel na svojej vysokej škole.

  • Medzi hlavné oblasti, v ktorých sa súťaží v klubových športoch, patrí USTA Tennis on Campus, National Club Football Association (NCFA), USA Ultimate pre Ultimate Frisbee, National Collegiate Dodgeball Association, National Club Softball Association (NCSA), National Club Baseball Association (NCBA) Volejbal prostredníctvom NCVF; futbal, vlajkový futbal prostredníctvom NIRSA.

Zapojte sa do ligy. V ligách hrajú tímy proti iným tímom s podobnou úrovňou zručností. V závislosti od svojej výkonnosti môže liga súťažiť na miestnych, regionálnych a dokonca aj národných majstrovstvách. Pri niektorých športoch, napríklad pri tenise, môžu jednotliví hráči postupovať na vyššie a nižšie priečky a úrovne v závislosti od ich individuálnych výkonov, nezávisle od výkonov ich tímu. Je to skvelá možnosť pre tých, ktorí chcú hrať s tímom súťažne.

Účasť na turnajoch a intramurálnych súťažiach. Týmto spôsobom sa udržiavate v aktívnom športe, hráte proti novým ľuďom s rôznymi hernými štýlmi a otvárajú sa vám šance nájsť si partnera na tréning.

Časť 5 z 5:Zostaňte zdraví

Vyhnite sa pätnástke prvákov. Väčšina prvákov na vysokej škole priberá v dôsledku nadbytku dostupných možností stravovania, keď ich rodičia neriadia pri príjme potravy a nie sú takí aktívni ako na strednej škole. Vyhnite sa tomuto osudu tým, že budete sledovať, čo jete, prostredníctvom aplikácií ako myFitnesspal alebo si zaobstaráte Fitbit. Na tanier si tiež pridajte niekoľko zdravých možností.

Zapojte sa do posilňovne. Udržiavanie kondície vám pomôže dosiahnuť lepšie výsledky v športe.

  • Ak chcete získať profesionálny tréningový program pre váš šport, zvážte použitie aplikácií, ako je Volt (Volt Athletics) alebo Fitivity. Alebo, ak chcete ušetriť peniaze, preskúmajte, ktoré cvičenia sú pre váš šport najlepšie, a vytvorte si vlastný tréning.
  • Zvážte možnosť navštevovať hodiny TRX circuit alebo XTrain, čo sú silové a kondičné tréningy, ktoré sú niekedy prispôsobené tímovým športom

Doprajte si dostatočný odpočinok. Nepretrénujte sa. Tak ako vaše telo potrebuje spánok na doplnenie stratenej energie, aj vaše telo a svaly potrebujú odpočinok.

Zostaňte hydratovaní. Pri cvičení sa ľahko dehydrujete. Preto pite vodu.

  • Konzumujte sacharidy a bielkoviny. V strave kombinujte zdravú zmes sacharidov a bielkovín. Správne druhy sacharidov dodajú vášmu telu energiu na spaľovanie a bielkoviny môžu pomôcť pri budovaní svalov a obnove tkaniva.