Ako pracovať cez noc ako osamelý rodič: Starostlivosť o dieťa a seba

Uf, máte pocit, že ste práve išli spať, ako to, že sa už spúšťa budík? Pracovať v noci je ťažké, ale pracovať v noci ako osamelý rodič je nekonečne ťažšie. Po dlhej šichte v práci tu stále musíte byť pre svoje dieťa, starať sa oň a podporovať zdravý vzťah. Aj keď so svojím pracovným rozvrhom možno nemôžete veľa urobiť, našťastie existujú veci, ktoré môžete urobiť, aby ste sa vy a vaše dieťa cítili stabilnejšie a zvládnuteľnejšie.

Metóda 1 z 3: Starostlivosť o dieťa cez noc

Ak je to možné, požiadajte priateľa alebo člena rodiny, aby vaše dieťa postrážil. Oslovte blízkych priateľov alebo rodinných príslušníkov, či by ste ich nemohli najať na stráženie vášho dieťaťa, kým budete pracovať cez noc. Môžu prísť k vám domov alebo im môžete dieťa na noc odovzdať. Môžete tiež skúsiť požiadať suseda, ktorému dôverujete, či by vám mohol postrážiť dieťa, kým budete v práci.[1]

  • Ak máte možnosť, skúste si na stráženie dieťaťa u vás doma počas vašej práce najať priateľa alebo príbuzného. Takto môže vaše dieťa spať vo vlastnej posteli a môže sa cítiť pohodlnejšie.
  • Hoci niektorí priatelia alebo príbuzní môžu opatrovať deti zadarmo, môžete sa ich pokúsiť nalákať aj tým, že im zaplatíte.

Ak si to môžete dovoliť, najmite si au pair. Au pair, známa aj ako opatrovateľka, je osoba, ktorú si najímate, aby skutočne žila u vás doma a pomáhala vám starať sa o dieťa. Vyhľadajte na internete službu au pair vo vašom okolí a kontaktujte ju, aby ste si dohodli stretnutie s potenciálnymi opatrovateľkami. Ak si to môžete dovoliť a ste spokojní s niektorým z kandidátov, môžete si ho najať, aby strážil vaše dieťa, kým vy budete v noci pracovať, a cez deň vám pomáhal so starostlivosťou o dieťa.[2]

  • Au-pair môže robiť aj také veci, ako je vyzdvihnutie vášho dieťaťa zo školy a príprava jedla.
  • Využite profesionálnu službu au pair, aby ste si mohli byť istí, že sú certifikované a vyškolené.
  • Hľadajte niekoho, kto má skúsenosti s prácou s deťmi v rovnakom veku, ako je vaše dieťa, a zároveň má úprimnú lásku k deťom. Mali by tiež preukázať bezúhonnosť a silný zmysel pre zodpovednosť.[3]
    Odborný zdroj
    Julie Wright, MFT
    Rodičovstvo & Špecialista na spánok detí
    Odborný rozhovor. 10. marca 2020.

Ak sa rozhodnete, využite licencovanú službu Najmite opatrovateľku. Ak by ste si chceli najať opatrovateľku na noc, ktorá by prišla k vám domov strážiť vaše dieťa, vyhľadajte si na internete agentúru alebo službu vo vašom okolí. Kontaktujte ich, aby ste zistili ich ceny a dohodli si stretnutie s opatrovateľkou. Ak ste s nimi spokojní, môžete si naplánovať, že prídu strážiť vaše dieťa, keď budete musieť ísť do práce.[4]

  • Profesionálne opatrovateľské služby majú opatrovateľky, ktoré majú certifikát a licenciu.
  • Ak je vo vašom okolí viacero služieb, pozrite si niekoľko online recenzií, ktoré vám pomôžu pri rozhodovaní.

Ak si najímate niekoho, koho nepoznáte, nechajte si preveriť minulosť. Ak vám opatrovateľku odporučí priateľ alebo člen rodiny, pre istotu ich požiadajte, aby si overili jej minulosť.[5]
Odborný zdroj
Julie Wright, MFT
Rodičovstvo & Odborník na spánok dieťaťa
Expertný rozhovor. 10. marca 2020.
Budú musieť ísť na miestny úrad šerifa alebo na policajnú stanicu, požiadať o preverenie minulosti, predložiť svoje údaje a zaplatiť poplatok. Po doručení previerky si môžete skontrolovať, či sa v nej nenachádza nejaká znepokojujúca kriminálna minulosť, a uistiť sa, že je v poriadku, skôr než sa rozhodnete ho zamestnať.[6]

  • Nezabudnite, že budú s vaším dieťaťom u vás doma celú noc, preto si chcete byť istí, že im môžete dôverovať.

Pripravte si opatrovateľku na noc so všetkým, čo bude potrebovať. Ak má vaše dieťa zdravotné problémy, uistite sa, že o nich opatrovateľka vie. Povedzte im o svojej rutine a všetkých pravidlách, ktoré musí vaše dieťa dodržiavať. Ak máte dieťa alebo vaše dieťa bude s opatrovateľkou večerať, uistite sa, že vie, kde sa nachádza jedlo a ako ho pripraviť. Poskytnite im svoje kontaktné údaje, aby sa na vás mohli obrátiť v prípade akýchkoľvek otázok alebo problémov.[7]

  • Ukážte opatrovateľke, ako by ste riešili určité situácie, aby vás mohla nasledovať. Ak napríklad existuje určitý spôsob, akým dávate dieťaťu jedlo alebo mu pomáhate čistiť zuby, ukážte opatrovateľke, ako sa to robí, aby na to bola pripravená.
  • Uistite sa, že opatrovateľka dobre pozná váš rozvrh, aby presne vedela, kde budete, ak vás bude potrebovať, a kedy sa vrátite.
  • Oznámte opatrovateľke, či jej nevadí, ak bude spať, kým vaše dieťa spí. Ak vám to nevyhovuje, povedzte im vopred, čo očakávate.

Ak potrebujete dieťa odviezť, vyhľadajte dennú starostlivosť. Vyhľadajte na internete poskytovateľov dennej starostlivosti s licenciou, ktorí strážia deti doma, kým ich rodičia pracujú. Dieťa môžete odovzdať pred začiatkom pracovnej zmeny a potom ho vyzdvihnúť, keď skončíte. Vyberte si poskytovateľa s licenciou, aby ste si mohli byť istí, že je kvalifikovaný a bol preverený.[8]

  • Mnohí poskytovatelia celodennej starostlivosti o deti pôsobia vo svojich domovoch, ale vo vašom okolí môže existovať aj zariadenie nepretržitej starostlivosti, ktoré môžete využiť.
  • Poskytovatelia dennej starostlivosti s licenciou majú tiež certifikát na resuscitáciu.

Metóda 2 z 3: Denný režim

Snažte sa ísť spať čo najskôr po príchode domov. Ak vaše dieťa chodí do školy, vysaďte ho a potom sa vráťte domov, aby sa vyspalo. Ak vaše dieťa nechodí do školy, využite dennú starostlivosť alebo opatrovateľku. Nechajte ich v škôlke alebo si na niekoľko hodín najmite opatrovateľku, aby ste sa mohli kvalitne vyspať.[9]

  • Musíte sa pokúsiť dohnať čo najviac spánku počas dňa, ale ak máte doma dieťa, nemôžete ho nechať bez dozoru, kým odpočívate.

Vytvorte tmavé prostredie, ktoré vám pomôže spať počas dňa. Zatiahnite žalúzie alebo skúste spať s maskou na oči, aby ste blokovali svetlo. Skúste používať štuple do uší alebo prístroj na odstránenie bieleho šumu, aby ste zablokovali vonkajší hluk, ktorý by vás mohol zobudiť. Pripravte si pohodlnú a tmavú miestnosť, aby ste pomohli svojmu telu usadiť sa do pokojného, regeneračného spánku.[10]

  • Zvážte aj vypnutie telefónu, pokiaľ nie ste na telefóne a nepotrebujete ho nechať zapnutý.

Vyzvedajte svoje dieťa zo školy alebo zo škôlky alebo zorganizujte spoločnú jazdu autom. Nastavte si budík, aby ste sa uistili, že prídete do školy alebo škôlky včas a vyzdvihnete dieťa. Ak ich nemôžete vždy vyzdvihnúť v popoludňajších hodinách, poraďte sa s ostatnými rodičmi v škole alebo sa obráťte na kanceláriu školy, aby ste zistili, či majú rozvrh zvozu. Zapíšte sa alebo si zorganizujte rozvrh, aby vaše dieťa mohlo byť odvezené domov, ak ho nemôžete vyzdvihnúť, pretože ste v práci alebo potrebujete spánok navyše.[11]

  • Organizovať môžete aj len s niekoľkými rodičmi. Ak napríklad Sarah nemôže vyzdvihnúť svoje dieťa v pondelok a stredu, môžete to urobiť za ňu a ona môže vyzdvihnúť vaše dieťa v utorok a štvrtok.

Vyhraďte si čas na prípravu alebo vyzdvihnutie večere. Stanovte si pravidelné časy jedla, aby ste do svojho denného rozvrhu vniesli stabilitu a rutinu. Aj v prípade, že vaše dieťa musí večerať s opatrovateľkou, stanovte si večeru na rovnaký čas každý deň. Ak môžete, skúste po príchode domov zapnúť pomalý hrniec alebo si objednajte jedlo, ktoré vám vyzdvihnú alebo doručia v čase večere.[12]

  • Môžete tiež požiadať opatrovateľku alebo opatrovateľku, aby vám pripravila aj večeru.
  • Niektoré služby dennej starostlivosti cez noc môžu zahŕňať stravovanie. Ak nemajú, môžete im zaplatiť za prípravu večere, ak vy nemôžete.

Pomôžte dieťaťu s domácimi úlohami, ak to potrebuje. Ak vaše dieťa chodí do školy, skontrolujte s ním, keď príde domov, či má domáce úlohy. Vytvorte doma priestor vhodný na domáce úlohy, kde bude papier, ceruzky, pravítka alebo čokoľvek iné, čo potrebujú na sústredenie sa na domáce úlohy. Spýtajte sa ich, či nepotrebujú pomoc, a ak áno, pokúste sa im podať pomocnú ruku.[13]

  • Nikto nemá rád domáce úlohy, ale aj tak môžu byť skvelou príležitosťou na strávenie času a zblíženie sa s dieťaťom.
  • Skúste minimalizovať rozptyľovanie, ako je televízia a hudba, počas času na domáce úlohy, aby sa mohli sústrediť.

Strávte nejaký čas tým, že sa budete s dieťaťom stretávať a zabávať. Naplánujte si nejaké rodinné aktivity, aby ste s dieťaťom strávili čas spoločnou zábavou, napríklad hraním hier, pozeraním filmu alebo prechádzkou. Čas strávený ako rodina posilní vaše puto, pomôže rozvíjať pozitívne správanie a budovať sebavedomie vášho dieťaťa.[14]

  • Ak ste veľmi vyčerpaní z dlhého dňa, skúste relaxačnú činnosť, ktorú môžete robiť spolu. Spoločné hranie videohier alebo pozeranie zábavného programu môže byť skvelým časom stráveným spolu.
  • Využite čas na to, aby ste skontrolovali svoje dieťa a porozprávali sa s ním o tom, ako sa mu darí a ako sa cíti.

Vytvorte si pre svoje dieťa režim pred spaním. Bez ohľadu na to, akú možnosť starostlivosti o dieťa si vyberiete, stanovte si režim spánku a dodržiavajte ho. Dohodnite sa aj s poskytovateľom starostlivosti o dieťa, aby vaše dieťa malo stabilný nočný rozvrh, ktorý mu pomôže zaspať a cítiť sa menej nervózne, keď ste v práci preč.[15]

  • Vaša rutina môže vyzerať úplne inak ako rutina iného rodiča. Kľúčom k úspechu je dôslednosť.

Metóda 3 z 3: Starostlivosť o seba

Počas dňa si doprajte čo najviac spánku. Keďže pracujete cez noc, váš spánkový režim nemusí byť v súlade s ostatnými ľuďmi, preto je mimoriadne dôležité, aby ste spali čo najviac, keď môžete. uprednostnite spánok pred inými úlohami a koníčkami. Keď vaše dieťa spí alebo je v škole, snažte sa trochu vyspať.[16]

  • Skúste odložiť sledovanie nového seriálu, kým nebudete mať voľno a nebudete si môcť vynahradiť spánok.
  • Musíte byť čo najviac oddýchnutí, aby ste sa dokázali postarať o svoje deti a zostali v práci čulí.

Jedzte zdravú stravu, aby ste si udržali hladinu energie. Ste pracujúci rodič, ktorý je dlho do noci hore – musíte sa o seba postarať! Nielen kvôli vám, ale aj kvôli vášmu dieťaťu. Vyhnite sa pokušeniu občerstviť sa nezdravým spracovaným jedlom alebo sa po pracovnej zmene najesť nezdravého jedla. Držte sa celozrnných výrobkov, kvalitných zdrojov bielkovín, ako je kuracie mäso, hovädzie mäso alebo tofu, a množstva zdravej zeleniny, aby ste telu dodali výživu, ktorú potrebuje na udržanie zdravia a aktivity.[17]

  • Počas práce môže byť lákavé dať si sladké limonády a občerstvenie. Sladené alebo spracované potraviny a nápoje však môžu po odznení návalu cukru spôsobiť pád.
  • Zdravé stravovanie môže byť ťažké, keď ste vyčerpaní z práce a rodičovstva. Skúste si počas voľna variť veľké jedlá, ktoré si môžete zabaliť do nádob a zjesť v práci.

Snažte sa denne 15-30 minút cvičiť a starať sa o svoje telo. Môže sa to zdať proti intuícii, ale niekoľko minút cvičenia každý deň vám môže pomôcť zvýšiť hladinu energie a zlepšiť celkové zdravie. Nemusí to byť nič šialené. Aj ľahký beh, príjemná prechádzka alebo príjemná jazda na bicykli vám pomôžu rozprúdiť krv a prinesú vám zdravotné výhody.[18]

  • 5 – 10 minút skákania cez švihadlo môže byť veľmi dobrým tréningom, ktorý vám príliš nezasiahne do rozvrhu.
  • Komunikujte so svojím zamestnávateľom, aby pochopil vašu situáciu. Každý, kto je rodičom, vie, že veci sa môžu náhle objaviť, ale ak nemáte úprimný a otvorený vzťah so svojím zamestnávateľom, nemusí vedieť, čím prechádzate. Skúste sa o svojej situácii porozprávať so šéfom, aby mal viac pochopenia, ak sa budete musieť o pár minút oneskoriť alebo budete musieť náhle odísť, aby ste sa postarali o naliehavú záležitosť.[19]

    • Nemusíte im povedať všetko o svojom osobnom živote, ale stručné vysvetlenie, že máte doma dieťa, ktoré možno budete musieť skontrolovať, ak sa niečo vyskytne, môže pomôcť zmierniť prípadné problémy, ktoré sa môžu objaviť v budúcnosti.
  • Odkazy