Ako prežiť bývanie na internáte: 12 krokov (s obrázkami)

V tomto článku nájdete podrobnosti o všetkom, čo potrebujete vedieť, aby ste prežili život na vysokoškolskej internátnej izbe, najmä ak je to váš prvý rok. Vo všeobecnosti platí, že vysokoškolské internáty nie sú život ohrozujúcim prostredím v porovnaní s divočinou, vojnovými zónami a utorkovým trhoviskom v King’s Lynn v sobotu večer, ale ak sa predsa len obávate o svoj životný štýl, prečítajte si tento článok, ktorý vám zabezpečí prežitie.

Časť 1 z 5:Trávenie času s inými


Nájdite si priateľov. Zdá sa, že je to jednoduchá a zábavná vec, ale pamätajte, že väčšinu ľudí nebudete skutočne, naozaj zaujímať a chcú poznať váš život len preto, aby vás mohli klebetiť. Priateľov si teda vyberajte opatrne, ale nezabudnite vyraziť von a nájsť si dobrých, dôveryhodných ľudí, s ktorými by ste radi trávili svoj čas.[1]


Nezdieľajte svoj osobný život s každým. Na internátoch sa každý rozpráva s každým, najmä ak si vytvorili malé kliky/skupiny/skvadry. Ak budete každému rozprávať o svojich záležitostiach, nebuďte prekvapení, keď sa váš život zmení na stredobod zábavy všetkých.

  • Majte na pamäti, že sociálna sieť zohráva veľkú úlohu. Ak sledujete/žiadate o priateľstvo každého, koho stretnete na Instagrame, Snapchate, Tumblri, Twitteri, Facebooku atď., pripravujete si ťažké chvíle. Ak nechcete mať pocit, že musíte sledovať všetko, čo zverejňujete, buďte opatrní pri sledovaní/žiadostiach o priateľstvo s ľuďmi.


Vyhýbajte sa nechránenému sexu. Nechránený sex môže mať za následok nákazu pohlavne prenosnou chorobou alebo tehotenstvo. Aj keď poznáte osobu, s ktorou spíte, a dôverujete jej, vždy je bezpečnejšie použiť ochranu.

  • Ak sa rozhodnete pre nechránený pohlavný styk, uistite sa, že ste sa obaja najprv nechali vyšetriť na pohlavne prenosné choroby. Stále buďte opatrní, pretože tehotenstvo je stále rizikom.

Časť 2 z 5:Zachovanie zdravia


Dobre sa najedzte. Pokračovanie v konzumácii výživných potravín je dôležité pre vaše zdravie a pohodu, ako aj pre udržanie energie potrebnej na udržanie koncentrácie na vyučovaní.[2]

  • Keď nakupujete potraviny, nezabudnite kupovať zdravé potraviny. Nekupujte si len rýchle občerstvenie a nezdravé jedlo, pretože príliš veľa nezdravého jedla spôsobí, že budete veľmi nešťastný a nezdravý človek.
  • Kupujte si potraviny, ktoré môžete jesť na raňajky, obed aj večeru. Majte zásobu vecí pre prípady, keď sa vám nechce ísť do jedálne.
  • Ramen rezance/ instantné rezance a polievky v konzerve sú vždy dobré potraviny, ktoré sa dajú ľahko skladovať na internáte. Uistite sa, že si k nim pridávate čerstvú zeleninu, najmä ak ich jete veľa. Nespoliehajte sa úplne na ramen rezance. Ramen rezance obsahujú extrémne vysoké množstvo sodíka a ich sústavná konzumácia bude veľmi nezdravá.
  • Udržiavať zásoby cereálií a mlieka je dobrý nápad, pretože cereálie sa dajú jesť kedykoľvek počas dňa.
  • Snažte sa každý deň zjesť päť porcií čerstvého ovocia alebo zeleniny.
  • Uistite sa, že jete dostatok vlákniny, aby ste si udržali zdravé črevá.

Časť 3 z 5:Používanie vlastnej výbavy


Prineste si vlastné spotrebiče a elektroniku. Môže to zahŕňať chladničku, televízor, kuchynské potreby/strieborný riad, filmy, DVD/Blu-ray prehrávač, systém videohier atď. Nechceš si príliš zvykať na používanie vecí iných ľudí, aj keď sú to tvoji spolubývajúci, pretože ak sa to medzi vami zvrtne, máš smolu.[3]


Nedeľte sa o všetko. Vyhýbajte sa zdieľaniu všetkého so spolubývajúcim/priateľmi, pretože vás môžu začať využívať len pre vaše veci, môžu niečo rozbiť, môžu vaše veci nesprávne umiestniť alebo ukradnúť a váš spolubývajúci alebo priatelia vás môžu ohovárať, keď sa pokúsite vziať si svoje veci späť. Nevystavujte sa takejto situácii.

4. časť z 5:Zachovanie bezpečnosti a rozumu


Nevyhľadávajte problémy. Keď uvidíte, že za rohom vystrkuje hlavu dráma, choďte na druhú stranu. Nepristupujte k nemu, nerozprávajte sa s ním, nehrajte sa s ním, jednoducho ho ignorujte a choďte opačným smerom. Ak sa zdá, že má niekto problémy, okamžite zavolajte pomoc.


Zistite, či môžete dôverovať svojmu spolubývajúcemu/spolubývajúcim. Dôverovať svojim spolubývajúcim je fajn a je skvelé, keď môžete odísť zo svojej izby a nemusíte sa obávať, že po návrate bude niečo mimo, avšak váš úsudok o tom, komu môžete a komu nemôžete dôverovať, musí byť na mieste skôr, než vôbec premýšľate o tom, že by ste nechali svoje cennosti na voľnom priestranstve.[4]


Dobre si premyslite zdieľanie jedla. Zdieľanie jedla sa môže stať problematickým, pretože niektorí ľudia vás môžu využiť a nakoniec zjedia príliš veľa z vašich obmedzených zásob potravín. Jedlo zdieľajte len s ľuďmi, ktorým dôverujete, že sa takto nebudú správať.

5. časť z 5:Zvládanie výziev


Naučte sa žiť s hlukom. Uvedomte si, že vaši susedia pravdepodobne nebudú takí tichí, ako by ste chceli, aby boli 90 percent času. Tiež si uvedomte, že nie vždy s tým môžete osobne veľa urobiť. Je to jednoducho niečo, s čím sa budete musieť naučiť vyrovnať a ignorovať to. Skúste si pustiť hudbu poriadne nahlas a sedieť s telefónom alebo reproduktorom čo najbližšie k sebe. Pomôže vám to vyladiť hlasité zvuky z vedľajšej miestnosti.[5]


Vypracujte so svojím spolubývajúcim „signál súkromia“. Vysoká škola je často časom sexuálneho skúmania. Vy alebo váš spolubývajúci ako taký môže z času na čas potrebovať súkromie vo vašej izbe, aby si tam mohol priviesť svojho sexuálneho partnera. Dobrým spôsobom, ako zabezpečiť, aby ani jeden z vás nevošiel k tomu druhému uprostred akcie, je nastaviť indikátor, že izba je obsadená a potrebuje súkromie. Bežným riešením je zavesenie kravaty, ponožky alebo šatky na kľučku dverí.[6]


  • Uvedomte si, že jediným upratovačom budete vy. Už nie ste v luxuse svojho domova, čo znamená, že kúpeľne budú často nechutné a vy s tým nemôžete veľa urobiť.[7]

    • Zaobstarajte si obuv do sprchy. Fungujú aj žabky alebo sandále. Ako už bolo spomenuté, kúpeľne na internátoch nie sú najčistejšie miesta. Vyhnite sa tomu, aby ste si na nohy nanosili spoločnú špinu a obujte si topánky do sprchy.
  • Odkazy