Ako preskočiť horský bicykel: 11 krokov

Horská cyklistika je druh cyklistiky, pri ktorom cyklisti jazdia v teréne v rôznorodom teréne. Jedna z populárnych podskupín horskej cyklistiky nazývaná dirt jumping zahŕňa cyklistov, ktorí vykonávajú rôzne skoky a triky, pričom spúšťajú svoje bicykle z rámp vyrobených zo stlačenej hliny. Naučenie sa správneho skoku však môže byť užitočné pre všetky kategórie horských bicyklov. Ak máte záujem o tento šport, zvážte zvládnutie správnej formy a bezpečnosti pri skákaní.

Časť 1 z 3: Príprava

Uistite sa, že je váš bicykel v dobrom stave. Toto je dôležitá časť horskej cyklistiky vo všeobecnosti, ale je nevyhnutná na to, aby ste mohli bezpečne skákať. Vaše pristátie bude pôsobiť na jeho rám oveľa väčšou silou ako zvyčajne. Okrem toho sa poruchy stávajú oveľa nebezpečnejšími, ak sa stanú počas letu vo vzduchu.[1]
Pred každou jazdou vykonajte bezpečnostnú kontrolu.[2]

  • Ak si nie ste istí, či je váš bicykel v dobrom stave, navštívte predajňu bicyklov, kde ho skontrolujú.

Buďte pripravení na skok. Pred pokusom o skok by ste mali chvíľu trénovať jazdu na bicykli. Ak nemáte skúsenosti, pravdepodobne sa vám skok nepodarí a zraníte sa. Úspešný skok si vyžaduje aj určitú všeobecnú fyzickú zdatnosť. Pred skokom udržiavajte svoje telo v kondícii.[3]

  • Pred pokusmi o skoky zvážte zníženie sedla pod jeho bežnú úroveň. V opačnom prípade sa môžete počas skoku udrieť rozkrokom o sedlo, čo môže byť veľmi bolestivé.

Vizualizujte si svoj skok. Predtým, ako sa pokúsite o akýkoľvek druh skoku, pozrite sa na svoju rampu. Naplánujte si cestu k nemu a predstavte si pristátie na druhej strane. Všeobecným pravidlom je, že ak nevidíte, že bezpečne dopadnete, o skok by ste sa nemali pokúšať. Ak vidíte veľa skál a trosiek pozdĺž trasy a na druhej strane, nájdite si iné miesto na skok.

  • Cvičte skoky na umelej rampe, ktorá je mierne naklonená a nízko nad zemou. To vám umožní zdokonaliť sa v skokoch v bezpečnom a jednoduchom prostredí.[4]
  • Keď zvládnete bezpečnejšie skoky, môžete sa rozhodnúť použiť náročnejšie rampy. Obľúbené rampy pre horskú cyklistiku sú umelé skoky z blata a prírodné výbežky.

2. časť z 3:Rozjazd

Bicyklujte smerom k rampe. udržujte miernu rýchlosť jazdy na bicykli a jazdite mimo sedla. Nechcete ísť tak rýchlo, aby ste urobili chybu, najmä keď sa učíte prvýkrát. Na druhej strane, ak pôjdete príliš pomaly, nebudete schopní skok prekonať.[5]

Stlačte bicykel, keď predné koleso dosiahne okraj rampy. Prestaňte šliapať do pedálov. Zatlačte na predné odpruženie prostredníctvom rúk na riadidlách. Prikrčte sa mierne dopredu. Nenakláňajte sa však za riadidlá, čo môže spôsobiť náklon bicykla dopredu. Na sedadlo sa vráťte až po dokončení pristátia.[6]

Vyrazte, keď zadné koleso dosiahne okraj rampy. „Výbuch“ je termín, ktorý používajú cyklisti na označenie toho, keď sa po stlačení postavia rovno a pri skoku vytiahnu prednú časť bicykla nahor. Svoju váhu budete prenášať z rúk dozadu na nohy a následne na druhé koleso. Zmeňte držanie tela zo zhrbeného na takmer stojace. ruky majte stále na riadidlách a nohy na pedáloch.[7]

  • Pri tomto skoku v podstate skáčete z prikrčenej polohy a ťaháte bicykel so sebou.

Užívajte si let. Ak ste sa správne stlačili a vybuchli, mali by ste teraz byť vo vzduchu. Venujte chvíľu času jednej z najzábavnejších častí cyklistiky. Udržujte svoje telo uvoľnené a vyhnite sa stuhnutiu.[8]
Ak sa váš bicykel neodlepil od zeme alebo ste stratili rovnováhu a spadli, zopakujte si tieto kroky a skúste to znova.

Časť 3 z 3:Bezpečné pristátie

Vráťte sa do pripravenej polohy. Pripravená poloha je štandardný postoj, ktorý zaujímate počas jazdy na bicykli. Počas jazdy zo sedla majte lakte aj kolená ohnuté a vystrčené. Urobte to pred pristátím.[9]

Pristávajte na obe kolesá súčasne. Uistite sa, že váš bicykel je rovnobežný s kolesami rovnobežnými so zemou, keď ste ešte vo vzduchu. Presúvajte svoju hmotnosť, aby ste vyrovnali bicykel. Pristátie s oboma kolesami naraz pomôže lepšie absorbovať nárazy a zabráni tomu, aby ste sa vyplavili.[10]

Zatlačte bicykel smerom k zemi. Zatlačením bicykla do dopadu sa vytvorí väčšia trakcia, čo umožní kolesám obnoviť rovnováhu a ľahšie sa uchytiť na zemi. Používajte ruky a nohy ako hlavné odpruženie bicykla. Majte ich uvoľnené a pripravené absorbovať náraz.[11]

  • Pri pristávaní sa radšej vytočte, než aby ste brzdili. Pri skokoch na horskom bicykli vzniká veľká hybnosť, preto je dôležité, aby ste nebrzdili hneď po dopade. V opačnom prípade sa môžete prevrátiť cez riadidlá. Ak chcete bezpečne vyjsť zo skoku, pokračujte v kotúľaní dopredu až do pomalého zastavenia.

    • Po skoku vás môže hybnosť odniesť poriadne ďaleko.
  • Odkazy: