Ako robiť dvojitý obrat: 9 krokov

Dokončenie dvojitého obratu, známeho aj ako dvojitá pirueta, je jedným z najikonickejších manévrov v tanečnom balete. Úspešné zvládnutie dvoch otáčok bez toho, aby ste dostali závrat alebo spadli, je otázkou správnej polohy, správneho impulzu do kroku push-off a správneho postoja.

Časť 1 z 2: Začiatok

Rozcvička. Pred pokusmi o dvojité otočky alebo piruety akéhokoľvek druhu je dôležité sa uvoľniť, aby ste sa vyhli zraneniu.[1]
Dôveryhodný zdroj
Národná zdravotná služba (Spojené kráľovstvo)
Verejný systém zdravotnej starostlivosti v Spojenom kráľovstve
Prejsť na zdroj
Pred tancom si zahrejte krk, ramená, ruky, chrbát, boky a nohy dlhým strečingom.

  • Hbitý, uvoľnený krk pomôže vašej rovnováhe a vyváženosti pri spottingu a spinningu. Uvoľnený trup vám pomôže zostať na zemi a v strede. Zahriate nohy vám poskytnú potrebnú oporu a znížia možnosť vzniku kŕčov. Najdôležitejšie tri časti tela pre dobré zatočenie sú krk, ramená a nohy.

Vyberte si, na ktorej nohe sa budete otáčať. Táto strana vášho tela sa bude označovať ako vaša „otáčacia“ noha a príslušná noha, ruka a strana sa bude tiež označovať ako „otáčacia“ strana. Druhá strana vášho tela sa bude označovať ako „zdvíhacia“ strana.

Správne umiestnite nohy a ruky. Začnite stáť s nohou pri otáčaní pred nohou pri zdvíhaní, v širokej, vyváženej polohe, s väčšinou váhy na nohe pri otáčaní.

  • Umiestnite pred seba rameno s uvoľneným ohnutým lakťom vo výške hrudníka tak, aby bolo vaše predlaktie rovnobežné s bruchom.
  • Zdvíhacie rameno by malo byť vystreté priamo z vášho boku, v línii s trupom, nie príliš vzadu ani príliš dopredu. Zdvíhacia ruka bude zabezpečovať väčšinu vašej točivej sily tým, že ju budete švihať pred telom.

Nájdite si miesto priamo pred sebou vo výške očí. Toto je váš bod. Počas celého pohybu majte oči upriamené na toto miesto.[2]

  • Precvičujte si bodovanie pomalým krúživým krokom na jednom mieste. Udržujte oči na jednom mieste vo výške očí, na stene alebo krajine priamo pred vami. Udržujte tam oči, kým vás otáčavý pohyb nedonúti otáčať hlavou.
  • Ak je vaša hlava vo vodorovnej polohe, pohyb pri rozoznávaní vám zabráni v prílišnej závrati alebo strate rovnováhy. Aj pri správnom rozcvičení možno počas dvojitej rotácie očakávať miernu závrat. Minimalizujte ho tým, že budete mať uvoľnený krk a ramená a čo najrýchlejšie otočíte hlavu do plného kruhu. Čím rýchlejšie sa vaše telo otáča, tým ľahšie je správne postrehnúť.

2. časť z 2: Vykonanie dvojitého obratu

Odtlačte sa zdvíhacou nohou a špičkou sa priblížte k točiacemu sa kolenu. Zdvihnite koleno rovno hore a pri odpichu ho nasmerujte na špičku nohy, aby sa dostala k zárezu v hornej časti kolena na otáčajúcej sa nohe. Táto poloha by mala trochu pripomínať polohu „jackknife“ pri skoku do vody.[3]

Švihnite zdvíhacou rukou pred seba. Aby ste mohli prenášať hybnosť, musíte prispôsobiť polohu ramena pri otáčaní približne vo výške hrudníka, ako keby ste držali malú plážovú loptu na bruchu.[4]

Narovnajte nohu pri točení. Posilnite hornú časť stehna, členok a koleno otáčajúcej sa nohy, aby ste vytvorili pevnú tyč, na ktorej sa budete otáčať. Vytvorte tvar špičky s nohou pri točení, pričom prsty pri točení zostaňte uvoľnené a citlivé na doladenie rovnováhy počas točenia.

  • Bodom vášho točenia je guľa vášho točiaceho chodidla, čo je hrubá podložka priamo za prstami na nohe. Netočte sa priamo na špičkách. Je to nemožné a neuveriteľne bolestivé, bez ohľadu na to, ako presvedčivo vyzerajú dobrí baletní tanečníci.

Vyšlite svoju váhu priamo nahor. Predstavte si, že celá vaša váha tvorí rovnú tyč, od gule chodidla pri točení cez nohu pri točení, stred trupu až po vrch hlavy. Tak ako má vrchnák hračky väčšiu váhu v hornej časti, malo by mať aj vaše telo.

  • Je dôležité myslieť „nahor“ namiesto toho, aby ste sa sústredili na točivý pohyb. Vaša hybnosť by vás mala unášať a sústredenie sa na to, aby ste zostali čo najrovnejší a udržiavali správnu formu, vám pomôže udržať rovnováhu.[5]
  • Nechajte sa dvakrát otočiť. Keď smerujete na druhú otočku, švihnite hlavou a dvakrát sa otočte. Keď spomalíte, vráťte zdvíhaciu nohu na zem a uvoľnite obe ruky do strán vo výške polovice hrudníka, aby ste sa úplne zastavili. Jemne vráťte nohy späť na zem a nechajte svoju hybnosť a váhu prirodzene spomaliť, čím sa priblížite k zemi.

    • Najväčší rozdiel medzi dvojitou rotáciou a jednoduchou rotáciou je len v sile, ktorú vynaložíte na otáčavý krok pri odraze. Bude to vyžadovať určitý tréning, kým budete schopní urobiť dve, ale vydržte a precvičte si spotting, a nakoniec to zvládnete.
  • Odkazy: