Ako robiť roznožky v bojových umeniach: 9 krokov

Možno vás váš majster bojových umení požiadal, aby ste urobili drep, ale nevedeli ste. Dnes sa naučíte, ako sa stať flexibilnejšími a ako dokázať robiť drepy. Nezabudnite, že dosiahnutie tejto zručnosti si vyžaduje čas. Ak však budete tvrdo pracovať a zostanete odhodlaní, môžete to dosiahnuť už za tri týždne.

Kroky

Noste vhodné oblečenie. Na vykonanie rozštepu si budete musieť obliecť voľné oblečenie, napríklad športové šortky, trikot alebo gi, aby ste si oblečenie neroztrhli na neželanom mieste. Pomôže vám to tiež rýchlejšie sa dostať do pozície.

Snažte sa nosiť ponožky (ak cvičíte doma). Ak môžete, snažte sa cvičiť na klzkej podlahe, ktorá vám umožní kĺzať sa.

Strečing. Aj keď máte pocit, že sa nebudete musieť naťahovať, určite to budete chcieť, aby ste sa vyhli natrhnutiu svalov.

  • Existuje veľa strečingov, ktoré by mohli zvýšiť vašu flexibilitu, ako napríklad motýlí strečing, výpady, predklon v stoji, predklon v sede, dotyk prstov na nohách, pyramídový strečing, pozície jašterice a holubice. Každý z týchto úsekov sa snažte udržať 25 až 40 sekúnd.

Uvoľnite sa. Teraz už cítite bolesť, ale pamätajte, že to nakoniec bude stáť za to!

  • Rozptyľujte sa sledovaním T.V. počas strečingu, alebo jednoducho robte čokoľvek, čo podľa vás odpúta vašu pozornosť od bolesti.

Prejdite do rozštepu. Ako už bolo naznačené, je dobré nosiť ponožky, ktoré vám pomôžu pri hladkom sklze.

Posúvajte sa veľmi pomaly. Keď cítite nepohodlie, znamená to, že je to dosť.

  • Musíte sa tiež podopierať rukami, aby ste sa vyhli pádu a zraneniu.

Tlačte sa o niečo ďalej. Keď sa v tejto polohe cítite pohodlne, posúvajte sa o niečo viac. Opakujte v 30 až 40-sekundových intervaloch, až kým nebudete môcť ďalej klesať.

Pokračujte ďalej. Keď budete pokračovať, mali by ste vidieť zlepšenie a vytrvať.

  • Ukážte svojmu majstrovi bojových umení, v čom ste sa zlepšili, a ohromte ho.