Ako robiť záťahy: 15 krokov

Hustle je rýchly partnerský tanec, príbuzný swingu, ktorý sa bežne tancuje na disco a moderný pop. Hustle zahŕňa štyri základné pohyby: krokovanie, krútenie, kurací tanec a otáčanie. Aby ste mohli adekvátne vykonávať pohyby, budete musieť byť v celkom dobrej kondícii, najmä ak plánujete tancovať celú noc. S trochou tréningu a odhodlaním zapamätať si, budete tancovať hustle v krátkom čase!

Časť 1 z 3: Príprava na tanec Hustle

Nájdite si nejakú diskotékovú hudbu na tanec. Nepotrebujete presne tanečnú pieseň „Hustle“, ale niečo podobné by bolo vhodné. Hudba Hustle je v 4/4 takte, čo znamená, že na jeden takt pripadajú 4 údery. Budete chcieť diskotékovú pieseň, ktorá má 4 údery na takt. „Shake Your Groove Thing“ a „Disco Inferno“ sú klasické príklady disco skladieb v 4/4 takte.[1]

  • Ak chcete určiť čas skladby, chvíľu počúvajte skladbu. Keď cítite rytmus, tlesknite rukami vždy, keď v texte piesne počujete hlavný rytmus. Takto získate svoje „najvyššie“ číslo, ktoré je zvyčajne vždy 4 alebo 8.
  • Pri „spodnom“ čísle pozorne počúvajte základnú čiaru. Tliesknite rukami vždy, keď počujete hlavný rytmus v základnej línii. „Spodné“ číslo je tiež takmer vždy 4 alebo 8.
  • Viac informácií o čase skladieb nájdete tu: Ako vypočítať časový údaj skladby.

Vyberte si miesto na cvičenie. Môže to byť vaša obývacia izba, spálňa alebo väčšie tanečné štúdio. Predtým, ako začnete cvičiť, odstráňte z miestnosti všetok neporiadok, aby ste nezakopli a nespadli. Najlepšie je najprv cvičiť na kobercovej podlahe, najmä ak máte tendenciu zakopávať o nohy.[2]

  • Ak nie ste v tanečnom štúdiu, skúste nájsť dlhé zrkadlo (zvyčajne visí na zadnej strane dverí spálne/kúpeľne). Vidieť sa tancovať pred zrkadlom zlepší vašu prezentáciu, keď pôjdete tancovať pred inými ľuďmi. Budete môcť zistiť, či dostatočne hýbete hornou časťou trupu, aké široké sú vaše kroky atď.
  • Ak tancujete na tvrdej podlahe, skúste si obuť tenisky, najmä tí, ktorí tancujú prvýkrát. Nosenie ponožiek, baletných topánok alebo tenisiek môže spôsobiť, že sa na voskovaných drevených podlahách pošmyknete.


Naučte sa počítať údery. Počítanie pre tanec hustle je „1, 2, 3, A. 1, 2, 3 a. Etc.“ „A“ je prechod medzi jednou hlavnou časťou tanca a ďalšou. Cvičte krok do rytmu. Vypnite hudbu a počítajte si nahlas.[3]

  • Krok doprava, doľava, dopredu a dozadu, pričom sa držte rytmu. Udržujte rytmus v hlave a nechajte svoje kroky nasledovať rytmus.
  • Cvičte aj pohyb hornej časti trupu. Hoci sú vaše nohy najdôležitejšou súčasťou tanca, horná časť tela by nemala byť strnulá. Vaše telo by sa malo hýbať do rytmu a von, hore a dole.

Oblečte sa vhodne na tanečnú zostavu. Pri nácviku si budete chcieť obliecť voľné oblečenie. Dôvodom sú pohyby rúk, nôh a bokov. Potrebujete priestor na voľný a uvoľnený pohyb. Tepláky a voľné tričko sú skvelé na cvičenie.[4]

  • Keď pôjdete na večierok a budete predvádzať svoje tanečné umenie, budete si chcieť obliecť niečo iné. Opäť budete chcieť niečo voľné. Pri tanci hustle nenoste úzke džínsy ani priliehavé blúzky. Budete chcieť košeľu s malým priestorom navyše a nohavice, ktoré poskytujú centimeter alebo dva navyše.
  • Môžete si tiež obliecť oblečenie v štýle 70. rokov, ktoré sa hodí k tancu. Zvonové nohavice, disko košele a hippie bundy sú skvelé. Vychádzajte zo seba a skutočne si zopakujte scénu 70. rokov.

Nájdite si skúseného partnera, s ktorým budete cvičiť. Aj keď to nie je absolútna nevyhnutnosť, budete sa môcť navzájom kritizovať, ako zlepšiť svoj tanec. Hustle je tradične lineárny tanec, čo znamená, že tancujete v rade s ostatnými ľuďmi a medzi plnými tanečnými zostavami sa otáčate o 90 stupňov. Ak budete mať nablízku partnera, ktorý bude tancovať s vami, zvyknete si, že pri tanci máte nablízku ďalších ľudí.[5]

  • Osoba, ktorú si vyberiete, nemusí byť profesionál. Ak sa dvaja nováčikovia učia tanec súčasne spolu, môžu si navzájom výrazne zlepšiť svoje zručnosti.
  • Ak budete mať pri sebe partnera, keď budete chodiť do klubov/parties a tancovať, zvýši sa aj vaše sebavedomie pri tanci. Cieľom každého tanca je zábava, takže mať partnera, s ktorým ste cvičili, môže zvýšiť váš motív ísť naplno.
  • „Cha-Cha Slide“ je príkladom známeho line dance, ktorý sa tancuje na večierkoch.

Druhá časť z 3: Tancovanie hastrošov


Kráčajte vpred v rovnomernom rytme. Začnite vzpriameným postojom s rukami v bok a nohami zovretými k sebe. Kráčajte vpred podľa nasledujúceho vzoru: vpravo, vľavo, vpravo. Štvrtým krokom je spojenie oboch nôh a ich poklepanie. Ak sledujete správny rytmus, „1, 2, 3, A“ je „vpravo, vľavo, vpravo, step.“[6]
[7]

  • Každý z vašich krokov by mal byť pomerne malý, asi 6 palcov (15 cm) pred druhým krokom. Nechcete, aby vaše kroky boli príliš dlhé, inak by ste mohli naraziť do niekoho iného pred vami.
  • Pri vykonávaní krokov držte ruky vbok, ale pohybujte nimi krúživými pohybmi. Snažte sa, aby sa vaše ruky pohybovali rovnakým spôsobom ako vaše nohy. Zakaždým, keď pohnete pravou nohou, pohnite pravou rukou dopredu, ľavá noha, ľavá ruka atď. Vaše ruky by sa mali pohybovať podobne ako pedále na bicykli.


Robte kroky dozadu podľa rytmu. Po tom, čo ste si nohy poklopkali, pohybujte nohami dozadu malými krôčikmi. Vzor by mal ísť: vľavo, vpravo, vľavo. Štvrtým krokom je poklepanie nohou o seba. Ak sledujete správny rytmus, „1, 2, 3, A“ je „vľavo, vpravo, vľavo, ťuknite.“ Po vykonaní tejto sekvencie pohybov by ste mali byť opäť v pôvodnej polohe, v ktorej ste boli na začiatku kroku 1.[8]

  • Každý z týchto krokov dozadu by mal byť pomerne malý, približne rovnako veľký ako kroky dopredu (6 cm pred sebou). Nerobte ich príliš veľké, inak by ste mohli naraziť do iného tanečníka za vami.
  • Keď budete robiť kroky dozadu, pohybujte rukami tiež dozadu. Vždy, keď posuniete ľavú nohu o krok dozadu, krúživým pohybom posuňte ľavú ruku dozadu, pravú nohu, pravú ruku atď. Vaše ruky by mali vyzerať podobne ako pedále bicykla pohybujúce sa dozadu.


Točte sa doprava. Po skončení pohybu dopredu a dozadu ste pripravení sa otáčať. Tento pohyb sa bežne označuje ako „krok-otáčanie-krok-tlieskanie.“ Najprv vykročíte pravou nohou mierne doprava, asi 6 palcov (15 cm). Táto noha bude vašou podkladovou nohou pri otáčaní. Zdvihnite ľavú nohu a otočte sa v smere hodinových ručičiek približne o 270 stupňov. Pri otáčaní sa oprite váhou tela o pravú nohu.[9]
[10]

  • Po otočení urobíte pravou nohou ďalší krok vpred.
  • Túto sekvenciu ukončite spojením rúk a jedným tlesknutím.
  • „Krok-obrat-krok-klap“ by mal nasledovať po rytme „1, 2, 3, A,“.
  • Pri otáčaní držte ruky v 45-stupňovom uhle.


Točte sa doľava. Po tlesknutí môžete prejsť k otočeniu sa späť na druhú stranu. Urobte prvý krok ľavou nohou, mierne doľava, asi 6 palcov (15 cm) od seba. Táto ľavá noha bude vašou novou nohou na sadanie. Zdvihnite pravú nohu a otočte telo o 270 stupňov proti smeru hodinových ručičiek. Pri otáčaní sa oprite váhou o ľavé chodidlo.[11]

  • Po otočení urobte ďalší krok dopredu ľavou nohou vo vzdialenosti asi 6 palcov (15 cm).
  • Túto sekvenciu tanečných pohybov ukončite spojením rúk pred hrudníkom a jedným tlesknutím.
  • Pri otáčaní majte ruky vystreté v 45-stupňovom uhle.
  • Tak ako predtým, aj teraz bude tento „krok-otáčanie-krok-klapanie“ nasledovať v rytme „1, 2, 3, A,“. Keď dokončíte túto sekvenciu pohybov, mali by ste sa opäť vrátiť tam, kde ste začali.


Ukazujte nahor a nadol. Tento pohyb preslávil John Travolta vo filme Horúčka sobotňajšej noci.“ Posaďte nohy asi 6 palcov (15 cm) od seba. Potom pravou rukou urobte znak „číslo 1“ (pravý ukazovák vyčnieva von). Vezmite pravú ruku a dajte ju do vzduchu tak vysoko, ako to len pôjde. Ukazujte doprava smerom k stropu. Potom ihneď vezmite pravú ruku a položte ju tak ďaleko, ako to pôjde. Smerujte doľava k zemi.[12]
[13]

  • Urobíte štyri série týchto úkonov. To znamená, že pravou rukou budete chodiť „hore-dole-hore-dole-dole-dole-dole-dole-dole.“ Táto sekvencia nasleduje po základnom rytme, ktorý ste používali po celý čas: „1, 2, 3 a. 1, 2, 3 a.“
  • Keď pohybujete pravou rukou smerom nahor a k pravej strane, urobte to isté s hlavou/očami. Jednoducho sledujte pravú ruku očami. Keď vaša ruka klesne dole a doľava, opäť ju sledujte hlavou/očami.
  • Toto je skvelý čas na zapojenie pohybu bokov. Keď ruka smeruje nahor a doprava, vytočte boky mierne doprava. Keď ruka smeruje doľava a dole, otočte boky doľava.

3. časť z 3:Dokončenie úsilia


Predveďte kurací tanec. Po skončení ukazovania prejdite priamo na tanec v štýle chicken. Najskôr budete držať päste oboma rukami. Potom ich prevaľujte cez seba priamo pred hrudníkom. Toto urobíte pri prvých dvoch úderoch rytmu „1, 2, 3, A“. Skôr ako prejdete na ďalšiu časť zostavy, počítajte si v hlave „1, 2“. Potom si položte ruky na boky a lakte ohnite smerom von pod uhlom 90 stupňov.[14]
[15]

  • Pri treťom takte rytmu otočte hornú časť tela smerom doprava a raz pohnite „krídlami“ (lakťami). Potom pri štvrtom údere posuňte hornú časť tela doľava a opäť pohnite „krídlami“.
  • Pri každom pohybe „krídlami“ zdvihnite nohy tak, aby ste boli na špičkách. Sklopte päty k sebe. Budete to robiť pri 3. aj 4. takte.
  • Základný rytmus „1, 2, 3, A“ by mal byť „kotúľanie rúk, kotúľanie rúk, krídla vpravo, krídla vľavo.“


Zmena polohy tela. Keďže hustle je lineárny tanec, budete musieť otočiť svoje telo o 90 stupňov predtým, ako začnete všetky kroky odznova. Posuňte pravú nohu asi o stopu dozadu. Potom posuňte ľavú nohu tiež o stopu dozadu. Po dokončení tohto druhého kroku dozadu položte celú váhu na ľavú nohu.[16]

  • Zdvihnite pravú nohu o centimeter nad zem. Otočte svoje telo o 90 stupňov v smere hodinových ručičiek (alebo proti smeru hodinových ručičiek, v závislosti od pohybu konkrétnej tanečnej skupiny), pričom sa oprite o ľavú nohu.
  • Nakoniec zmeníte polohu nôh a zatvoríte ich k sebe. Môžete dokonca kliknúť nohami k sebe, aby ste vykonali výraznejší pohyb.
  • Základný rytmus „1, 2, 3, A“ bude „vpravo, vľavo, otočka, zatvoriť.“


Zapamätajte si pohyby. Skúste si najprv precvičiť základné kroky bez hudby. To vám dá možnosť robiť jednotlivé kroky po častiach. Taktiež sa nebudete musieť toľko obávať, že budete musieť neustále zastavovať a znovu spúšťať hudbu. Keď si pohyby zapamätáte, zapnite hudbu a vykonávajte kroky do rytmu.

  • Takto postupujte aspoň pri dvoch skladbách. Nezabudnite, že každá diskotéková pieseň je trochu iná. Ak si tak zvyknete tancovať na jednu pieseň, nebudete schopní aplikovať pohyby na iné.
  • Po chvíli cvičenia. Počkajte asi hodinu, kým začnete tancovať znova. Vyskúšajte, či dokážete vstať a urobiť všetky pohyby bez toho, aby vás k tomu nabádal rytmus hudby. Ak dokážete urobiť kroky hneď na mieste, mali by ste si ich úspešne zapamätať.


Pri tanečnej zostave použite partnera. Ak na vašej párty nie je rad, stále môžete robiť hustle sami, a dokonca aj s priateľom. V prvých dvoch krokoch, keď sa pohybujete dopredu a dozadu, chyťte svojho partnera za ruky. Poznámka: váš partner začne hustle pohybom dozadu, zatiaľ čo vy sa budete pohybovať dopredu a naopak.

  • Keď sa budete otáčať v ďalších krokoch, uvoľnite ruky a zároveň sa otočte. Keď obaja dokončíte obrat, obaja pred sebou zatlieskate. Môžete sa tiež striedať v krúžení, pričom sa budete pozerať, ako druhý partner robí jeden krúžok, a potom urobíte ďalší krúžok vy.
  • Johna Travoltu by ste mali robiť „bod“ tvárou k sebe. Môžete ukazovať rovnakými smermi alebo sa striedať, aby ste dosiahli elegantný efekt. Napríklad, keď vy ukážete doprava a nahor, váš partner ukáže doľava a nadol.
  • Vykonávajte pohyb kurčaťa pred sebou. Uvoľnite krok, pri ktorom sa otočíte o 90 stupňov v smere hodinových ručičiek. Posuňte pravú nohu dozadu, potom ľavú. Pohybujte pravou nohou dopredu, potom pravou. Potom začnite všetky kroky odznova.

  • Prihoďte niekoľko ďalších pohybov. Hustle je veľmi zhovievavý rytmus, a pokiaľ budete dodržiavať základný rytmus, ako je uvedené vyššie, môžete relatívne ľahko pridávať pohyby zo swingu, salsy, merengue, west-coast swingu a cha-cha. Medzi hlavnými krokmi hustle môžete hodiť rôzne pohyby alebo po tom, čo ste dokončili všetky hlavné kroky jedenkrát.[17]
    [18]

    • Niekoľko príkladov: vystrčenie bokov dopredu, keď držíte ruky vo vzduchu; bočné sklzy doľava a doprava; a/alebo zdvihnutie pravej nohy pravou rukou, pričom ju zdvihnete štyrikrát.
    • Nech už si vyberiete akýkoľvek pohyb, uistite sa, že stále dodržiavate základný rytmus „1, 2, 3 a.“
    • Ak robíte hustle s kamarátom, postavte sa a tlieskajte, keď sledujete, ako robia nejaké extra pohyby. Môžu robiť to isté, keď sa pozerajú, ako robíš nové pohyby. Potom sa spojte a vráťte sa späť do rutinných krokov hustle.
  • Odkazy