Ako sa hrá kriketový bowling

Existuje mnoho rôznych spôsobov, ako hodiť kriketovú loptičku. Niektorí hráči sa spoliehajú na svoju silu, aby vytvorili vysokú rýchlosť lopty, zatiaľ čo iní sa rozhodnú obetovať rýchlosť, aby sa zamerali na vytvorenie pohybu lopty. Zmenou úchopu dokážu „seam bowleri“ kontrolovať smer, ktorým sa loptička po dopade na ihrisko odráža, čím ešte viac sťažujú odpal pálkara. Po tom, čo si precvičíte „rozbeh“, skúste svoju hru zintenzívniť tým, že sa naučíte správne hádzať švíkom.

1. časť z 2:Uchopenie loptičky na seam bowl

Položte palec na šev lopty. Opotrebovaná kriketová loptička bude mať drsnú a hladkú stranu oddelenú švom. V závislosti od rýchlosti a rotácie spôsobí tento rozdiel v štruktúre povrchu, že sa loptička „hojdá“ vo vzduchu z jednej strany na druhú.

  • Ak sa loptička odohrá rýchlosťou nad 70 míľ za hodinu, bude sa stáčať smerom k hladkej strane loptičky.
  • Ak je rýchlosť bowlingu nižšia ako 70 míľ za hodinu, loptička sa bude hojdať smerom k drsnej strane loptičky.

Ukazovák položte na šev oproti palcu. Pri tomto uchopení bude šev nútiť loptičku, aby sa odrazila určitým smerom. Pri bowlingu z pravej ruky sa loptička odráža do ľavej strany bowlera. vpravo, keď sa hádže z ľavej ruky.

  • Kriketové loptičky, ktoré sú nové, môžu mať veľmi malý rozdiel medzi hladkou a drsnou stranou. Vďaka tomu sú pri bowlingu menej náchylné na „hojdanie“ vo vzduchu.

Držte guľu tak, aby bol šev rovnobežný s ukazovákom. Pri bowlingu z pravej ruky dopadne guľa na zem na ľavej strane švu a odrazí sa od pravej strany odpaľovača.“

Umiestnite stredný prst napravo od švu, približne v štvrtine dĺžky loptičky. Ak budete mať prostredník bližšie k ukazováku, budete môcť hádzať s väčšou rýchlosťou, bude však ťažšie hádzať s kontrolou.

  • V závislosti od vášho uvoľnenia môžete využiť inú polohu stredného prsta. Experimentujte a zistite, čomu dávate prednosť.

Zovrite prstenník a malíček do voľnej päste. Keď tak urobíte, kontakt medzi loptičkou a týmito prstami by mal byť veľmi malý, ak vôbec nejaký.[1]

  • Ak chcete hodiť leg cutter, položte prostredník na šev a ukazovák nechajte spočívať na pravej strane loptičky.
  • Táto mierna zmena uhla spôsobí, že guľa dopadne na zem na opačnej strane švu, čo ju prinúti odraziť sa opačným smerom (smerom k „off side“ praváka).

2. časť z 2:Hádzanie a uvoľňovanie loptičky

Kriketovú loptičku držte blízko brady.[2]
ohnite lakeť a nezabudnite ho pri nábehu natiahnuť smerom od tela.“ Mali by ste pripomínať čašníka alebo čašníčku, ktorí nesú tanier s jedlom.

Zvite telo a nakloňte sa dozadu. Pri nájazde sa otočte od pása tak, aby ste mali rameno pri bowlingu za sebou.[3]
Uistite sa, že po stočení tela držíte váhu vzadu.

  • Vytvoríte tým viac energie a rýchlosti, čím lepšie sa naučíte prenášať váhu.
  • Ak sa presuniete príliš skoro, ovplyvní to rýchlosť vášho „rozbehu“.“

Spustite lakeť, keď položíte nohu na bowling. Keď začnete púšťať lakeť, nechajte ruku na bowling klesnúť na bok. Vaša váha by mala byť stále prenesená a vaše telo by malo byť stále stočené.

Narovnajte lakeť a ruku. Keď položíte vedúcu nohu, narovnajte lakeť a nechajte ruku švihnúť smerom k zemi. Tým sa narovná vaše bowlingové rameno.

  • Uistite sa, že ste založili vedúcu nohu tak, aby smerovala k odpaľovaču.

Preneste váhu na vedúcu nohu.[4]
Nechajte svoje telo uvoľniť, keď prenesiete váhu dopredu na vedúcu nohu.

Vystrite rameno pri bowlingu dopredu. Keď položíte vedúcu nohu, predstavte si, že vaše telo je bič, a začnite hnať rameno dopredu, len čo pocítite, že vás začína unášať hybnosť.

  • Správne presunutie váhy vytvorí hybnosť.

Mávajte rukou ako veterným mlynom. Držte lakeť rovno, otočte ruku za seba a švihnite ňou nadol smerom k odpaľujúcemu hráčovi.

  • Hody sú v kriketu zakázané. Ak ohnete ruku a vediete ju lakťom, bude sa to počítať ako hod.
  • Rameno musí byť tou časťou tela, cez ktorú sa generuje sila.
  • Rozhodcovia oznámia „no ball“, keď hráč hádže alebo „chuckuje.“

Tesne pred vypustením lopty vystrite zápästie dopredu.[5]
To nielenže pridá miske o niečo väčšiu rýchlosť, ale vytvorí aj správny uhol uvoľnenia.

  • Pokrčenie zápästia tiež zabráni tomu, aby ste guľu uvoľnili príliš neskoro, čo je často krát dôsledkom toho, že hráč kompenzuje nesprávny uhol uvoľnenia.
  • Neskoré uvoľnenie môže mať za následok nadmerné zaťaženie a/alebo zranenie bowlingového ramena.

Uvoľnite loptičku. Keď ruka dosiahne vrchol oblúka pri podávaní, uvoľnite loptičku a nechajte ju odskočiť od končekov ukazováka a prostredníka.[6]
Nezabudnite držať ruku rovno, aby ste si neporanili lakeť alebo neoprávnene „nevyhodili“ loptu.

  • Kriketová loptička môže vzhľadom na svoju hmotnosť spôsobiť zranenie lakťa, ak je „hodená“ alebo nesprávne odohraná.

Správne pokračovanie. Po vypustení gule zložte ruku na hrudníku a uvoľnite lakeť.[7]

  • Pokrčte lakeť. Pri ohýbaní lakťa uvoľnite predlaktie a ruku, čím umožníte, aby sa vaša ruka obopínala okolo pása alebo brucha.
  • Odkazy