Ako sa odpojiť od elektroniky (s obrázkami)

Internet pohltil úlohu organizovať pracovné a spoločenské vzťahy a záväzky. Niekedy sa vám však môže zdať, že váš online život si vyberá daň z vášho bdelého života. Ak sa chcete odpojiť od zariadení, správ a sociálnych médií, môžete použiť tieto nástroje a stratégie, aby ste sa cítili bezprostrednejšie prepojení so svetom.

Časť 1 z 3:Navrhovanie domáceho prostredia

Presuňte svoje počítače do vyhradenej počítačovej miestnosti alebo kancelárie. Vaša spálňa a ďalšia izba alebo kútik by mali byť zbavené všetkej elektroniky.

Presuňte nabíjačky do počítačovej miestnosti. Keď je potrebné zariadenie nabiť, nechajte ho v miestnosti. Zvuky a vibrácie z nabíjacieho zariadenia môžu narušiť inak pokojný zážitok.

Urobte zo svojej spálne miesto, kde je elektronika neprístupná. Neberte si do domu telefón, tablet ani televízor. Obrazovky zariadení vyžarujú modré svetlo, ktoré preukázateľne narúša spánkové návyky.

  • Väčšina ľudí aj tak nemá dostatok spánku kvôli neustálemu zapájaniu sa do týchto prístrojov.

Vypnite si budík počas víkendov. Prebúdzanie sa niekoľko dní v týždni vám môže pomôcť cítiť sa spokojnejšie. Ak nemáte dostatok spánku, vyplňte jednu hodinu času, ktorý by ste bežne strávili na internete.

  • Dospelí, ktorí spia sedem až osem hodín denne, majú menej stresu a sú zdravší. Nedostatok spánku môže v skutočnosti znížiť funkciu vášho imunitného systému a zvýšiť úzkosť.

Stiahnite si online časovač, ktorý vás upozorní po 30 až 60 minútach používania internetu. Možno nadmerne používate elektroniku, pretože čas pri vstrebávaní informácií plynie veľmi rýchlo.

Časť 2 z 3: Plánovanie nedigitálnych aktivít

Kúpte sa. Nalejte si horúci alebo studený nápoj alebo a čítajte si vo vani. Stlmte svetlá a zapáľte sviečku, aby ste sa uvoľnili a vychutnali si upokojujúci kúpeľ. Nenamáhajte si oči čítaním pri sviečkach. Časopisy sú dobrou voľbou do kúpeľa, nevadí, ak sa namočia.

Pozvite priateľov telefonicky alebo aj osobne! Nepíšte na Facebook ani SMS správy. Urobte si grilovačku vonku.

Choďte na túru, vyjdite z mesta alebo predmestia. Bolo preukázané, že pobyt v prírode skutočne zlepšuje schopnosti riešiť problémy a upokojuje mozog. Zabalte si smartfón hlboko do batohu (kvôli bezpečnosti) a počas túry sa ho nedotýkajte.

Zapojte sa do športovej ligy, scrabble klubu alebo inej skupinovej aktivity.

Vytvorte si „pevnosť samoty“. Vyberte si jeden deň v týždni, keď sa plánujete odpojiť. Povedzte práci, rodine a priateľom, že nebudete mať k dispozícii telefón. Urobte si príjemné jedlo, prečítajte si knihu alebo sa venujte remeslu.

Založte si skupinu mimo siete. Každý týždeň si počas jednej hodiny dohodnite stretnutie bez mobilných telefónov a počítačov. Mať spoločnosť v snahe odpojiť sa vám to uľahčí.

Urobte si súpis svojich koníčkov. Ak nedokážete vymenovať dve alebo viac záľub, ktoré vás bavia v dome aj mimo neho, potom vám internet možno nahradil zdravé oddeľovače kreativity a úľavy od stresu.

  • Začnite sa venovať remeslu alebo navštevujte kurzy.

Naplánujte si dovolenku aspoň na dva týždne v roku, nemusíte ísť preč, môžete zostať na dovolenke. Pripravte sa na prestávku v dostatočnom predstihu, aby sa niekto ujal problémov, ktoré sa vyskytnú, keď budete preč. Vráťte im to, keď idú na dovolenku. [1]

Časť 3 z 3:Zníženie závislosti od elektroniky

Zaobchádzajte s elektronikou a internetom ako so závislosťou. Keď niekto lajkne váš príspevok na Facebooku, uvoľní endorfíny podobne ako alkohol alebo jedlo. Ak používate internet viac ako 30 hodín týždenne, môžete zvážiť rozhovor s poradcom pre závislosti. [2]

  • Ľudia, ktorí používajú internet na svoje sociálne interakcie viac ako 30 hodín týždenne, sú vystavení vyššiemu riziku samovraždy, ak prerušia používanie internetu. Obzvlášť zle je ľuďom, ktorí sú nútení prestať používať internet. [3]

Vyberte si jednu noc v týždni, keď ste mimo pracovnej pohotovosti. Ak pracujete viac ako 40 hodín týždenne, navrhnite, aby mal celý váš tím voľný večer, keď nekontroluje e-maily a neprijíma pracovné hovory. [4]

Požiadajte členov rodiny, aby sa k vám pridali vo vašej misii odpojiť sa. Nevynucujte si ich. Nútením tínedžerov, aby prestali používať elektroniku, podporíte vzdor, preto jednoducho vyjdite z domu a požiadajte svoje deti, aby odložili telefóny, keď sú mimo domu. [5]

Nájdite si miesto, napríklad pláž alebo štátny park, kde nie je signál mobilného telefónu. Choďte tam niekoľko hodín týždenne a užívajte si nútené odpojenie. [6]

  • V noci použite odpoveď na e-mailovú dovolenku. Nastavte si ho každý večer pred odchodom z kancelárie, aby ste neboli pod tlakom, že sa musíte vrátiť k telefónu a odpovedať na osobné alebo pracovné e-maily.

    • Vyberte si každý týždeň jeden alebo dva večery, keď sa budete venovať osobným e-mailom.
  • Odkazy