Ako sa odrezať od spoločnosti (s obrázkami)

Odstrihnutie sa od spoločnosti si vyžaduje, aby ste si boli istí svojimi dôvodmi, prečo tak chcete urobiť. Budete musieť vylúčiť kontakt s inými ľuďmi, dokonca aj s blízkymi, a prestať využívať služby poskytované súčasnou spoločnosťou. Odstrihnúť sa od spoločnosti je drastický krok, ktorý netreba brať na ľahkú váhu. Dôkladne si premyslite, či týmto konaním dosiahnete to, čo dúfate, že dosiahnete. Potom začnite upúšťať od komunikácie a spoločenských udalostí a začnite sa spoliehať len na seba.

Časť 1 zo 7:Skúmanie vašich dôvodov


Rozhodnite sa, či vás motivujú politické alebo environmentálne dôvody. Niektorí ľudia sa chcú odrezať od spoločnosti z politických alebo environmentálnych dôvodov. Chcú napríklad žiť mimo siete. Život mimo siete je spôsob, ako sa odrezať od spoločnosti. Takto nie ste závislí od komunálnych a sociálnych služieb, ktoré mnohí z nás považujú jednoducho za samozrejmosť, ako je voda, elektrina, mobilný telefón a odvoz odpadu.

  • Väčšina ľudí žijúcich mimo siete sa zaoberá aj konzumom a myšlienkou, že moderná spoločnosť spotrebovala príliš veľa prírodných zdrojov Zeme.[1]


Určite, či máte depresia alebo úzkosť. Niektorí ľudia chcú opustiť spoločnosť, pretože trpia depresiou alebo sociálnou úzkostnou poruchou.[2]
Dôveryhodný zdroj
Klinika Mayo
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj
Depresia alebo pocit osamelosti môžu spôsobiť, že sa ľudia izolujú od ostatných.

  • Výskum ukázal, že sociálna izolácia môže byť nebezpečná pre vaše zdravie, pretože zhoršuje funkciu imunitného systému a zvyšuje zápaly. Tieto príznaky sú predchodcami cukrovky a srdcových ochorení.[3]
  • Ak si myslíte, že dôvody, prečo sa chcete odrezať od spoločnosti, sú spôsobené vašimi vlastnými pocitmi smútku alebo osamelosti, zvážte návštevu lekára alebo odborníka na duševné zdravie.


Spýtajte sa sami seba, či sa vyhýbate zákonu. Ďalším dôvodom, prečo sa ľudia odrezávajú od spoločnosti, je snaha vyhnúť sa zákonu. [4]
Ahearn, F. & Horan, E. (2010). Ako zmiznúť, vymazať svoju digitálnu stopu, zanechať falošné stopy & zmiznúť bez stopy. Lyons Press.
Neodporúča sa, aby ste utekali pred políciou. Ak ste spáchali trestný čin alebo ak je na vás vydaný zatykač, prihláste sa na miestnej policajnej stanici.[5]

  • Ak si myslíte, že ste boli obvinení neprávom, najmite si právnika a bojujte proti obvineniu. Pravdepodobne sa ešte budete musieť prihlásiť na polícii.


Zhodnoťte, či sa chcete vyhnúť každodennej rutine. Ľudia sa môžu rozhodnúť odrezať sa od spoločnosti z menej závažných dôvodov, napríklad jednoducho sa chcú vyhnúť každodennej rutine. Práca z domu je v súčasnosti určite možnejšia ako v minulosti.


Vedzte, že ľudia sú spoločenské bytosti. Keď si určujete dôvody, prečo sa chcete odrezať od spoločnosti, je dôležité pochopiť, že ľudia sú prirodzene spoločenskí. Fyzicky aj psychicky nám prospieva, keď sme vo vzťahu alebo v spojení so sebou.[6]
Jordan, J. (1991). Význam vzájomnosti. V Jordánsku, J., Kaplan, A., Baker, J., Stiver, I., & Surrey, J. (Eds.) Rast žien v spojení: Písomnosti z kamenného centra (s. 51-66). New York, NY: Guilford Press.

Časť 2 zo 7:Identifikácia vašich hraníc


Určite, do akej miery sa chcete odrezať od spoločnosti. Chcete sa odlúčiť od rodiny, priateľov, obchodných partnerov alebo všetkých týchto osôb? Ak máte povolanie alebo prácu, ktorá vás zaväzuje mimo domova, úplne sa odrezať od spoločnosti bude dosť ťažké. Z povahy veci sa od vás bude vyžadovať, aby ste prinajmenšom komunikovali s tými, s ktorými pracujete.


Určite si svoje limity. Ak sa odrežete od spoločnosti, urobíte nejaké výnimky? S kým si dovolíte komunikovať a komunikovať? Premyslite si typy okolností, ktoré by odôvodňovali opätovný kontakt so spoločnosťou.


Premyslite si, ako dlho budete mimo spoločnosti. Ak je situácia práve teraz ťažká, môže sa zdať, že je dobrý nápad odrezať sa od spoločnosti. Premyslite si však, ako sa to prejaví v dlhodobom horizonte. Chcete zostať preč týždeň, mesiac alebo dlhšie?

  • Vaše konanie bude závisieť od vášho časového rámca. Ak sa chcete napríklad na rok odrezať, premýšľajte o tom, že sa presťahujete niekam na odľahlé miesto.

Časť 3 zo 7:Ukončenie komunikácie


Zbavte sa svojho telefónu. Súčasné technológie, ako sú mobilné telefóny a počítače, môžu automaticky sledovať miesto pobytu používateľa bez toho, aby si to používateľ uvedomoval. Ak chcete odpojiť svoj mobilný telefón, možno budete musieť kontaktovať operátora (AT&T, Verizon, Sprint atď.) a povedzte im, aby zakázali vašu službu.

  • Mnohí operátori vyžadujú, aby ich používatelia podpísali zmluvu o pokrytí. Porušenie tejto zmluvy pred dosiahnutím dohodnutého dátumu krytia môže znamenať zaplatenie poplatku. [7]
    Ahearn, F. & Horan, E. (2010). Ako zmiznúť, vymazať svoju digitálnu stopu, zanechať falošné stopy & zmiznúť bez stopy. Lyons Press.


Odstráňte sa zo sociálnych médií. Zrušte všetky účty, ktoré máte na platformách sociálnych médií. To zahŕňa Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr, Pinterest a všetky ostatné programy a aplikácie, ktoré podporujú sociálnu výmenu medzi ľuďmi.[8]
Ahearn, F. & Horan, E. (2010). Ako zmiznúť, vymazať svoju digitálnu stopu, zanechať falošné stopy & zmiznite bez stopy. Lyons Press.


Deaktivujte svoje e-mailové kontá. Väčšina poskytovateľov e-mailových služieb má odkaz na nastavenia e-mailu s možnosťou deaktivácie účtu. Zabránite tak hromadeniu ďalších e-mailov na účte, ktorý už nepoužívate. Ak si myslíte, že by ste účet mohli nakoniec opäť použiť, môžete sa jednoducho odhlásiť a už sa neprihlasovať. Majte však na pamäti, že prichádzajúce e-maily budú naďalej uložené vo vašom konte. [9]
Ahearn, F. & Horan, E. (2010). Ako zmiznúť, vymazať svoju digitálnu stopu, zanechať falošné stopy & zmiznúť bez stopy. Lyons Press.


Zvážte odpojenie od internetu. Keď používate internet, posielate a prijímate informácie prostredníctvom adresy internetového protokolu (IP). Táto IP adresa je prepojená s vaším smerovačom. Prostredníctvom týchto informácií možno stále sledovať váš pohyb online. Ak sa chcete odrezať od spoločnosti, premýšľajte o tom, ako by vaše online aktivity mohli umožniť ostatným, aby vás našli.[10]


Prestaňte sledovať televíziu alebo čítať noviny. Neobťažujte sa sledovaním najnovších správ alebo televíznych relácií. Ak chcete byť skutočne odstránení zo spoločnosti, prestaňte sledovať, čo sa deje.


Vyhnite sa rozhovoru alebo komunikácii s kýmkoľvek. Komunikáciu s ostatnými obmedzte na minimum. To sa týka akejkoľvek spoločenskej výmeny vrátane rozprávania, e-mailov, textových správ alebo posunkovej reči.

  • Ak často navštevujete nejaký podnik, napríklad obchod alebo reštauráciu, požiadajte o to, čo potrebujete, a nič viac. Nedávajte sa do reči s predavačom alebo čašníkom. Počas čakania na autobus sa nezapájajte do konverzácie s inými ľuďmi.

4. časť zo 7:Ukončenie vzťahov


Zastavte kontakt s ľuďmi, s ktorými sa pravidelne stretávate. Ľudia sú bežne počas dňa v kontakte s rôznymi osobami, či už sú to kolegovia v práci, zamestnanci kaviarne, pracovníci pošty alebo okoloidúci susedia. Aby ste sa odstrihli, prestaňte sa rozprávať s týmito rôznymi ľuďmi.

  • Prestaňte odpovedať na telefonáty alebo otvárať dvere volajúcim.
  • Úplná izolácia môže byť náročná, ak stále potrebujete chodiť do práce a komunikovať so spolupracovníkmi a nadriadenými.
  • Bude to o niečo jednoduchšie, ak žijete sami. Môžete využívať svoj domov ako útočisko, kde sa môžete izolovať.


Prestaňte sa stretávať s priateľmi. Odstráňte sa zo života svojich priateľov tým, že s nimi už nebudete tráviť čas. Na dosiahnutie tohto cieľa môžete použiť jeden z niekoľkých prístupov. Tieto prístupy môžu byť:

  • Bezohľadné: Ľudí môžete nemilosrdne odrezať tým, že im poviete, že sa už nechcete stretávať. Pravdepodobne budete pôsobiť ako zlý a hrubý.
  • Úprimnosť: Pri tomto prístupe môžete byť úprimní a povedať svojim priateľom, že ste v procese odrezania sa od spoločnosti. Očakávajte odpor ľudí, ktorým na vás záleží.
  • Vyhýbajte sa: Môžete jednoducho prestať hovoriť s ľuďmi vo vašom živote. vyhýbať sa ich telefonátom, vyhýbať sa očnému kontaktu, ak s vami hovoria.
  • Pasívne: Ak sa chcete vyhnúť kontaktu s ľuďmi, ktorí sú v kontakte s vami, musíte sa vyhnúť kontaktu s nimi: Odmietnite pozvania a nechajte svojich priateľov, aby sa unavili z pozývania na stretnutie.
  • Je pre vás zdravé vyradiť zo svojho života negatívnych ľudí. Títo ľudia môžu obmedziť váš rast a stabilitu.[11]
    Stanovte si hranice pre svoje vlastné blaho tým, že odmietnete mať týchto ľudí vo svojom živote.


Vysvetlite svoje motivácie svojim blízkym. Je na vás, či ľuďom vo vašom živote poviete, že sa od nich chcete odrezať. Ak ste však vo vzťahu, váš partner môže byť vašim rozhodnutím zranený, nahnevaný alebo zmätený. Vo väčšine prípadov ste povinní svojmu partnerovi vysvetliť, prečo sa izolujete.

  • Buďte súcitní so svojimi blízkymi. Pre rodičov môže byť zničujúce, keď sa od nich dieťa odreže. Môžu prežívať rovnaké druhy pocitov spojených so smrťou dieťaťa.[12]


Neopúšťajte svoje povinnosti. Ak máte povinnosti, napríklad starostlivosť o deti, neodporúča sa, aby ste sa odrezali od spoločnosti. Musíte svojim deťom zabezpečiť dobrú, stabilnú a zdravú starostlivosť.

  • Ak máte deti, o ktoré sa staráte, pravdepodobne nie je vhodný čas na to, aby ste sa odrezali od spoločnosti.

Časť 5 zo 7: Ukončenie problémov


Splaťte svoje dlhy. Ak nechcete mať kontakt s vonkajším svetom, musíte odstrániť dôvody, pre ktoré by vás ľudia mohli chcieť kontaktovať. Splácanie dlhov je dôležité, aby ste neboli prenasledovaní za neplatenie účtov.


Rozhodnite sa, či chcete dostávať poštu. Môže byť dôležité naďalej prijímať poštu, aby ste dostali dôležité oznámenia alebo iné neočakávané správy. Môžete si tiež zvoliť prijímanie zásob prostredníctvom pošty.

  • Ak žijete mimo siete, zaobstarajte si poštovú schránku v neďalekom meste. Môžete to pravidelne kontrolovať bez toho, aby ste museli s niekým hovoriť.


Majte kontakt pre prípad núdze. Je dobré mať aspoň jednu osobu ako kontakt pre prípad núdze. Táto osoba vás môže pravidelne kontrolovať. Môže byť tiež niekým, na koho sa budete cítiť pohodlne obrátiť, ak budete potrebovať pomoc.

  • Nezabudnite sa tejto osoby opýtať, či bude vaším núdzovým kontaktom.

Časť 6
6. časť zo 7:Vypadnutie zo siete


nájsť miesto s primeranými zdrojmi. Keď odídete mimo siete, vyčleňujete sa z väčšinovej spoločnosti. Budete sa o seba starať sami, zhromažďovať jedlo a vodu a zabezpečovať si vlastný prístrešok. Nebudete mať prístup k verejným službám a ďalším službám, ktoré dostávate, keď žijete v bežnej komunite. Nájdite si miesto, ktoré vám môže ponúknuť dostatok zdrojov vrátane zásob potravín, vody a prístrešia.

  • Možno si budete môcť prispôsobiť chatu na vlastné účely alebo si budete chcieť postaviť nový dom alebo chatu.
  • Môžete si vybrať miesto, ktoré je vzdialené niekoľko hodín jazdy od najbližšej čerpacej stanice alebo obchodu s potravinami. V okruhu mnohých kilometrov nemusí byť žiadna nemocnica. V takomto prípade nemusíte mať prístup k lekárskym službám.


Zabezpečte si zdroje energie. Elektrickú energiu už nemáte od miestnej energetickej spoločnosti, takže ak chcete elektrinu, budete musieť nájsť spôsob, ako si ju vyrobiť sami. Solárna a vodná energia vám umožní používať svetlá, chladničku, práčku, hudobný prehrávač a iné stroje.

  • Pozrite sa na nákup ďalších solárnych panelov, keď si ich budete môcť dovoliť. Aj keď si možno zvyknete na život s menším množstvom elektriny, sú určité vymoženosti, ktoré pravdepodobne budete chcieť.
  • Zaobstarajte si nabíjateľné batérie. Uistite sa, že nikdy nie sú nabité na menej ako 50 %, aby ste mali vždy dostatok energie.[13]


Majte prístup k filtrovanej vode. Ak nemáte prístup k mestskej vode, možno budete musieť vyhĺbiť studňu, aby ste uspokojili svoje potreby vody. Ak sa rozhodnete vybudovať si vlastnú studňu, možno budete potrebovať povolenie v závislosti od vášho štátu. Uistite sa, že sa zdržiavate vo vzdialenosti najmenej 50 stôp (15.2 m) od akéhokoľvek septiku, močaristých oblastí a akýchkoľvek iných oblastí s možným znečistením.[14]

  • Používajte súpravu na testovanie vody. Táto súprava vám pomôže zistiť, či je vo vašej vode bezpečný alebo nebezpečný obsah určitých chemických látok. Tieto súpravy sú ľahko dostupné online alebo v obchodoch s domácimi potrebami. Niektoré okresy ponúkajú aj bezplatné testovanie vody.
  • Nezabudnite filtrovať vodu, aby ste sa vyhli chorobám. Ak má vaša voda napríklad vysoký obsah vápnika, ak ju pijete nefiltrovanú, môže vás bolieť žalúdok.


Majte po ruke zdravotnícke potreby. Ak je vaša lokalita taká vzdialená, že najbližšia nemocnica je vzdialená viac ako hodinu alebo dve, mali by ste zvážiť, či sa oboznámite s jednoduchými lekárskymi postupmi.

  • Zostavte si lekárničku so zásobami, ako sú obväzy, antibiotiká, penicilín, niť a ihla na šitie a ďalšie potreby.


Založte si záhradu. Aj keď vám na miesto mimo siete môžu príležitostne dovážať potraviny, musíte si ich zabezpečiť aj sami. Vysaďte si veľkú záhradu s rôznymi druhmi zeleniny.

  • Naučte sa, aké rastliny môžu rásť v rôznych ročných obdobiach, aby vám v záhrade neustále rástli čerstvé potraviny.
  • Skladujte zeleninu cez zimu. Zemiaky, cibuľa, mrkva a iná koreňová zelenina sú obzvlášť vhodné na dlhodobé skladovanie na chladnom mieste.


Zaobstarajte si niekoľko hospodárskych zvierat. Ak máte kravy alebo kozy oboch pohlaví, môžete sa zásobovať mäsom a mliekom v závislosti od plemena. Sliepky a kačice môžu poskytovať mäso a vajcia.


Zistite, či potrebujete generovať príjem. Ak máte veľké úspory, možno budete môcť odísť zo siete bez toho, aby ste museli pokračovať v práci. Ak však nemáte značné úspory, pravdepodobne budete musieť ešte nejakým spôsobom generovať príjem. Premýšľajte o zdrojoch príjmov vrátane predaja zeleniny alebo remeselných výrobkov na blízkom farmárskom trhu.

  • Ak ste mimo siete, váš prístup na internet môže byť obmedzený alebo žiadny. Práca na diaľku môže byť pre vás ťažkým orieškom.

Časť 7 zo 7:Zvládanie samoty


Vyjadrite pocity osamelosti. Ak sa začínate cítiť osamelo po tom, čo ste sa odpojili od sveta, nezabezpečujte si tieto pocity do fľaše. Vyjadrite ich prostredníctvom tvorivých aktivít, ako je písanie denníkov, maľovanie, tanec alebo spev.


zaobstarajte si domáce zviera. Výskum ukazuje, že domáce zvieratá môžu zlepšiť vašu náladu a celkové zdravie. Človek s domácim miláčikom bude mať pravdepodobne nižší krvný tlak a nižšie ukazovatele srdcových ochorení, ako sú hladiny triglyceridov a cholesterolu.[15]
Dôveryhodný zdroj
HelpGuide
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
Prejsť k zdroju
Osamelosť môže zmierniť aj spoločník, napríklad mačka alebo pes.


Zaujmite sa nejakým koníčkom. Zamestnajte svoju myseľ stimulujúcou činnosťou. Koníčky vás posúvajú vpred. Môžu vám tiež pomôcť pri sústredení a koncentrácii. Nájdite si koníček, ktorý vás baví, napríklad pletenie, hudba, záhradkárčenie alebo práca s drevom.[16]


Venujte sa samostatnému športu. To, že ste sa odrezali od spoločnosti, neznamená, že musíte tráviť čas zavretí doma. Vyjdite von a cvičte samostatne, napríklad jazdou na bicykli, turistikou, behom alebo jogou.


  • Vydajte sa za dobrodružstvom. Teraz, keď ste sa odrezali od svojich priateľov a rodiny, môžete robiť presne to, čo chcete. Vydajte sa na turistiku, prejdite sa na bicykli alebo sa plaťte na kanoe. Svoju samotu si môžete užiť s veľkým dobrodružstvom.[17]
  • Odkazy

      Platt, J. (2012). Vypnite sa zo siete: Prečo sa čoraz viac ľudí rozhoduje pre život bez pripojenia. Získané z http://www.mnn.com/lifestyle/responsible-living/stories/going-off-the-grid-why-more-people-are-choosing-to-live-live-un, 11. apríla 2015.

      Pracovníci kliniky Mayo (nd). Sociálna úzkostná porucha. Získané z https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/social-anxiety-disorder/symptoms-causes/syc-20353561 dňa 12. apríla 2015.

      Olien, J. (2013). Osamelosť je smrteľná. Získané z http://www.bridlica.com/articles/health_and_science/medical_examiner/2013/08/dangers_of_loneliness_social_isolation_is_deadlier_than_obesity.html dňa 14. apríla 2015.

      Ahearn, F. & Horan, E. (2010). Ako zmiznúť, vymazať svoju digitálnu stopu, zanechať falošné stopy & zmiznúť bez stopy. Lyons Press.

      http://www.čo.washington.alebo.us/heriff/Jail/turning-yourself-in.cfm

      Jordan, J. (1991). Význam vzájomnosti. V Jordánsku, J., Kaplan, A., Baker, J., Stiver, I., & Surrey, J. (Eds.) Rast žien v spojení: Písomnosti z kamenného centra (s. 51-66). New York, NY: Guilford Press.

      Ahearn, F. & Horan, E. (2010). Ako zmiznúť, vymazať svoju digitálnu stopu, zanechať falošné stopy & zmiznúť bez stopy. Lyons Press.

      Ahearn, F. & Horan, E. (2010). Ako zmiznúť, vymazať digitálnu stopu, zanechať falošné stopy & zmiznúť bez stopy. Lyons Press.

      Ahearn, F. & Horan, E. (2010). Ako zmiznúť, vymazať svoju digitálnu stopu, zanechať falošné stopy & zmiznúť bez stopy. Lyons Press.