Ako sa pripraviť do práce

Ráno vstávať do práce môže byť ťažké. Možno sa vám nebude chcieť vstať z postele alebo sa vám bude chcieť behať, aby ste všetko pripravili včas. Kľúčom k príprave do práce je urobiť niektoré veci večer predtým, aby ste sa neocitli v časovej tiesni pred tým, ako budete musieť vyraziť von.

1. časť z 3:Začíname večer pred

Dajte si sprchu. Ranná sprcha vám síce pomôže prebudiť sa, ale zároveň vás môže pripraviť o drahocenný čas pred prácou. Aby ste si pri vstávaní z postele dali trochu viac voľnosti, zvážte, či si večer pred spaním nedáte sprchu. Keďže potom už budete len spať, nemusíte sa obávať, že sa pred prácou zašpiníte. Večerné sprchy môžu tiež pomôcť zlepšiť kvalitu vášho spánku, takže budete na prácu dobre oddýchnutí.[1]

  • Ak sa obávate, že vaše vlasy budú bez rannej sprchy vyzerať spľasnuté alebo dokonca mastné, suchý šampón je záchranou. Vsiakne prebytočný olej pri pokožke hlavy a dodá jej telo bez peny alebo náročného stylingu.[2]

Vyberte si oblečenie. Čakanie, kým vstanete z postele, aby ste si našli správne oblečenie do práce, môže spôsobiť, že vaše ráno bude stresujúcejšie, než by muselo byť. Namiesto toho si večer predtým vyberte oblečenie a rozložte si ho tak, aby ste ho po prebudení mohli ľahko vziať. Je tiež dobré vyskúšať si oblečenie, aby ste sa uistili, že všetko dobre sedí a je pripravené na nosenie do práce.[3]

  • Uistite sa, že vaše oblečenie je vhodné na prácu. Aj keď je potrebné nosiť oblek, ak ste zamestnaní v kancelárii, mali by ste si zvoliť uhladené oblečenie, aj keď je vaše pracovisko neformálnejšie, aby ste pôsobili profesionálnym dojmom, najmä ak sa stretávate s klientmi alebo zákazníkmi. To znamená žiadne roztrhané, roztrhané alebo zafarbené oblečenie.
  • Napríklad muž môže nosiť vyžehlenú košeľu na gombíky, spoločenské nohavice a šnurovacie topánky na ležérnejšom pracovisku. Akékoľvek zvolené oblečenie by malo byť elegantné, ale nie príliš formálne.
  • Príprava oblečenia večer predtým vám tiež dáva čas zistiť, či je potrebné niečo vyžehliť, aby ste v práci neskončili v pokrčenom oblečení.
  • Možno budete chcieť zvážiť inštaláciu nástenných vešiakov na stenu spálne alebo šatníka, kde môžete zavesiť oblečenie na viac dní. Takto si môžete naplánovať oblečenie na týždeň dopredu a nemusíte sa oň starať každý večer.

Usporiadajte si pracovné materiály. Nechcete prísť do práce a zistiť, že ste doma nechali niečo, čo potrebujete, preto si večer predtým usporiadajte pracovné veci. Ráno vám to tiež ušetrí behanie a hľadanie toho, čo potrebujete. Skontrolujte, či máte pripravené všetky dokumenty, spisy a iné písomnosti, ktoré by ste mohli potrebovať, ako aj notebook alebo tablet. Ak na prácu potrebujete špeciálne nástroje alebo vybavenie, uistite sa, že sú tiež zorganizované.[4]

Nastavte si dvojitý budík. Je len málo vecí, ktoré sú horšie ako meškanie do práce, ale všetci sme už niekedy ráno zaspali. V ideálnom prípade by ste nepotrebovali budík, ktorý by vás ráno budil, pretože by ste mali takýto pravidelný rozvrh, ale to nie je veľmi praktické. Ak máte ráno problémy so vstávaním, nastavte si pred spaním špeciálny budík, aby ste sa zobudili s dostatočným časovým predstihom na rannú prípravu – a potom si nastavte záložný budík na niekoľko minút po prvom pre prípad, že by ste prvý zaspali alebo stlačili tlačidlo Snooze. Nemusíte si však kupovať druhé hodiny – stačí použiť smartfón.[5]

  • Budík a telefón je dobré umiestniť mimo dosahu postele, aby ste museli fyzicky vstať a vypnúť ho.
  • Ak máte vo zvyku stláčať tlačidlo snooze, môžete nájsť niektoré aplikácie budíka pre smartfón, ktoré od vás skutočne vyžadujú vyriešenie hádanky alebo inej úlohy pred vypnutím budíka. To vám môže pomôcť prebudiť sa natoľko, aby ste si uvedomili, že driemanie je zlý nápad.

Dobre sa vyspite. Je ťažké čeliť dňu, ak nie ste dobre oddýchnutí. Pripravte sa na prácu tým, že si v noci zabezpečíte dostatok spánku. Uistite sa, že približne štyri až šesť hodín pred spaním sa vyhýbate kofeínu, a spálňu si upravte tak, že okná zakryjete ťažkými závesmi alebo zatemňovacími roletami, aby sa do nej nedostávalo svetlo. Udržujte v izbe teplotu medzi 60 a 75 stupňami Fahrenheita (15 až 24 stupňov Celzia), aby bola príjemná na spanie, a zbavte svoju spálňu všetkých rušivých prvkov, ako je televízor, počítač alebo tablet.[6]

  • Mladým dospelým vo veku od 18 do 64 rokov zvyčajne stačí sedem až deväť hodín spánku, aby sa pripravili na deň. Ak máte viac ako 64 rokov, vystačíte si so siedmimi až ôsmimi hodinami spánku.[7]

Do nasledujúceho rána sa už o prácu nestarajte. Ak vás rozptyľujú problémy v práci alebo to, čo musíte urobiť nasledujúci deň, pravdepodobne budete mať problémy so spánkom. Pokúste sa uvoľniť tým, že na noc nebudete myslieť na záležitosti súvisiace s prácou, aby ste si mohli zabezpečiť dobrý spánok.

  • Ak máte problém vypnúť svoje myšlienky, zvážte použitie meditácie na spanie, keď si ľahnete do postele, ktorá vám pomôže upokojiť a uvoľniť myseľ. Môžete používať rôzne aplikácie pre svoj smartfón, ktoré vás prevedú meditáciami, ktoré pomáhajú podporiť spánok.[8]
  • Pokojné čítanie knihy v posteli pred spaním vám tiež pomôže odpútať pozornosť od myšlienok na prácu.

2. časť z 3:Starostlivosť o vzhľad

Postarajte sa o základné hygienické potreby. Keď ráno vyleziete z postele, budete sa chcieť cítiť čo najčerstvejšie, najmä ak ste sa večer predtým osprchovali. Urobte si výlet do kúpeľne, aby ste si vyčistili zuby, umyli tvár a použili dezodorant, aby ste sa cítili pripravení čeliť nadchádzajúcemu pracovnému dňu.[9]

  • Používanie zubnej pasty s mätovou alebo inou mätovou príchuťou pri čistení zubov vám môže pomôcť ráno sa prebudiť.
  • Na ranné umývanie tváre nemusíte nevyhnutne používať mydlo alebo čistiaci prostriedok na tvár. Stačí, ak si tvár pokvapkáte studenou vodou, aby ste sa naštartovali.

Urobte si ďalšie úlohy osobnej starostlivosti. Niektorí ľudia nie sú pripravení ísť do práce, ak sa postarali len o základnú hygienu. Muži sa môžu potrebovať aj oholiť, aby dosiahli uhladený vzhľad do práce, zatiaľ čo ženy sa môžu chcieť na deň nalíčiť. Nájdite si čas na zvládnutie akýchkoľvek úloh týkajúcich sa starostlivosti, vďaka ktorým sa budete v práci cítiť pohodlnejšie a sebavedomejšie.

  • Ak chcete ušetriť čas, majte všetky toaletné potreby, ako sú holiace potreby a kozmetika, ktoré ráno používate, na jednom mieste v kúpeľni, aby ste pri príprave nestrácali čas hľadaním čohokoľvek.

Oblečte sa. Ak ste si večer predtým pripravili oblečenie, obliekanie do práce je celkom jednoduché. Stále však môžete proces zefektívniť. Udržujte svoje doplnky na minime, aby ste nemali príliš veľa kúskov, ktoré by ste museli pridávať na poslednú chvíľu. Je tiež dobré oddeliť vrchné oblečenie, ako je kabát, šál a klobúk, od bežného oblečenia. Namiesto toho sa ich snažte mať v skrini, ktorá je blízko dverí, aby ste ich mohli vziať pri odchode.

  • Ak si zvyčajne dávate šperky ako poslednú bodku za oblečením, uistite sa, že sú usporiadané. Nechcete predsa zháňať náušnice alebo rozplietať hŕbu náhrdelníkov, keď sa snažíte vyjsť z dverí do práce.
  • Zvyknite si kontrolovať predpoveď počasia na celý týždeň. Takto sa môžete uistiť, že všetky doplnky, ktoré by ste mohli potrebovať, ako napríklad dáždnik alebo čižmy do dažďa, sú dostupné, keď ich budete potrebovať.

Upravte si vlasy. Zložité účesy si radšej nechajte na dni mimo práce, keď máte viac času. Namiesto toho si zvoľte minimálny prístup. Pre mužov to zvyčajne znamená, že si vlasy učesajú a dajú si do nich nejaký prípravok, napríklad gél alebo pomádu. Pre ženy je dobrou voľbou jednoduchý štýl, ako je napríklad chvost, drdol alebo vrkoč.

  • Ak ste si neumyli vlasy a vyzerajú drsne, skúste sa postarať len o problematické miesta. Ak napríklad vaša ofina vyzerá sploštene, rýchlo ju umyte šampónom a rýchlo vysušte okrúhlou kefou.

Časť 3 z 3:Príprava na pracovný deň

Vymáčknite si trochu cvičenia. Cvičenie pred odchodom do práce môže byť účinným spôsobom, ako nabiť myseľ a telo energiou, aby ste boli pripravení na celý deň. Ak si môžete pred pracovným dňom zabehnúť alebo ísť na hodinu do posilňovne, choďte do toho. Aj ľahký strečing však môže pomôcť uvoľniť endorfíny, takže budete mať viac energie.[10]

  • Ďalším dobrým spôsobom, ako rozprúdiť krv, je rýchla prechádzka po okolí.
  • Vytvorte si vlastné rýchle ranné cvičenie sériou drepov, klikov a skákania.
  • Majte na pamäti, že ak cvičíte pred prácou, možno budete mať ráno potrebu osprchovať sa v závislosti od toho, ako veľmi ste sa zapotili. Ak je to možné, vyčleňte si vo svojom programe čas na kúpanie.
  • Cvičenie vám síce môže pomôcť naštartovať sa ráno, ale nemali by ste obetovať spánok kvôli cvičeniu. Ak nemáte čas vo svojej rutine, radšej cvičenie vynechajte.[11]
    Ak na svoju prácu potrebujete špeciálne nástroje alebo vybavenie, uistite sa, že sú tiež zabalené.

Správne myslenie. Tak ako vám meditácia pred spaním pomôže udržať si väčší pokoj a relaxáciu, ranná meditácia vám pomôže dostať sa do správnej nálady na prácu. Aj päťminútová meditácia vám pomôže uvoľniť sa natoľko, aby ste boli v práci sústredenejší a produktívnejší.[12]

  • Ak chcete meditovať, uvoľnite si miesto na podlahe, kde môžete pohodlne sedieť. Uvoľnite svoje telo, zavrite oči a pokúste sa vyčistiť si myseľ. Zvyčajne pomáha sústrediť sa na dýchanie.
  • Ak máte problém vyčistiť si myseľ, nesnažte sa aktívne blokovať myšlienky. Uznávajte tie, ktoré prechádzajú vašou mysľou, ale nechajte ich prejsť, kým sa vaša myseľ nevyprázdni.
  • Hoci môžete meditovať len niekoľko minút, čím dlhšie to budete robiť, tým uvoľnenejšie sa budete cítiť.

zjedzte zdravé raňajky. Ak chcete mať úspešný deň v práci, potrebujete správne palivo, čo znamená, že by ste nemali vynechávať raňajky. Je však dôležité vybrať si správne potraviny na prvé jedlo dňa. To zvyčajne znamená kombináciu zdravých sacharidov, vlákniny a bielkovín. Aj keď by ste nemali mať príliš veľa kofeínu, šálka kávy alebo čaju môže pomôcť naštartovať váš deň. [13]

  • Ovsené vločky sú zdravou voľbou na raňajky. Ak sa ponáhľate, môžete použiť instantný druh, ale uistite sa, že je bez príchute, aby neobsahoval príliš veľa cukru. Ovsené vločky sú bohaté na zdravé sacharidy a vlákninu, ale primiešajte do nich aj orechy, aby ste získali viac bielkovín.
  • Grécky jogurt je raňajkami bez varenia, ktoré si môžete rýchlo pripraviť. Vytvorte si parfait navrstvením niektorého z vašich obľúbených druhov ovocia, napríklad čučoriedok, malín alebo jahôd.
  • Vajíčka môžu byť dobrými raňajkami plnými bielkovín. Pridaním obľúbenej zeleniny a nízkotučného syra si pripravte chutnú omeletu. Ak sa obávate cholesterolu, používajte len bielka.
  • Ak ste fanúšikom toastov, používajte celozrnný chlieb namiesto bieleho. Vymeňte zvyčajné maslo alebo želé za mandľové maslo, aby ste získali trochu bielkovín navyše.
  • Ak zaspíte a nemáte čas na poriadne raňajky, proteínová tyčinka vám pomôže vydržať až do obeda.

Stanovte si priority úloh. Počas prípravy raňajok myslite na veci, ktoré musíte v ten deň urobiť v práci. Nedovoľte, aby bol zoznam príliš dlhý, inak sa môžete začať cítiť preťažení. Namiesto toho sa zamerajte na niekoľko najdôležitejších úloh – a potom sa rozhodnite, ktoré sú najkritickejšie, aby ste vedeli, čo treba urobiť hneď.[14]

  • Uistite sa, že sa sústredíte len na to, čo musíte v ten deň urobiť. Netrápte sa všetkými vecami, ktoré musíte urobiť neskôr počas týždňa.

Naplánujte si deň. Keď viete, aké sú vaše priority na celý deň, je čas vytvoriť si plán. Nájdite si čas na spísanie plánu na celý deň vrátane všetkých stretnutí, školení alebo schôdzok, ktoré budete musieť absolvovať. Keď prídete do práce, budete pripravení hneď začať, pretože budete vedieť, čo treba urobiť.[15]

  • Je dobré, aby ste si do svojho rozvrhu zahrnuli nejaký voľný čas. Takto, ak sa vám niečo prihodí na poslednú chvíľu, nebudete príliš zaostávať s vecami, ktoré ste si na ten deň naplánovali.
  • Zbaľte si tašku. Okrem pracovných materiálov máte pravdepodobne aj ďalšie pomôcky, ktoré potrebujete na pracovný deň. Pred odchodom z domu si do kabelky, aktovky alebo inej tašky vložte základné veci, ako je telefón, peňaženka, nabíjačka a kľúče. Možno si budete chcieť pribaliť aj obedový balíček alebo nejaké občerstvenie na neskoršie hodiny dňa.[16]

    • Ak si radi nosíte obed do práce, je dobré si ho pripraviť a zabaliť večer predtým.
    • Ak potrebujete lieky, skontrolujte, či ich máte v taške, skôr než vyrazíte von z domu.
    • Ak nosíte make-up, možno si so sebou budete chcieť vziať kozmetiku na úpravu počas dňa.
  • Odkazy