Ako sa robí automatické písanie (s obrázkami)

Automatické písanie možno použiť ako cvičenie, ktoré vám pomôže zvýšiť vašu kreativitu alebo zlepšiť písanie, ale možno ho použiť aj ako cvičenie na usmernenie ďalších podvedomých myšlienok alebo komunikáciu s inými entitami.[1]
Nech už automatické písanie využijete na čokoľvek, môže to byť skvelé cvičenie, ktoré vám umožní preniesť to, čo máte v hlave, na stránku bez zábran.

Metóda 1 z 2: Použitie automatického písania ako cvičenia na písanie


Rozhodnite sa pre médium. Chcete na automatické písanie používať počítač alebo chcete používať pero/ceruzku a papier? Je to úplne založené na vašich osobných preferenciách. Niektorí by tvrdili, že pero a papier je jediný dobrý spôsob automatického písania, ale ak dokážete písať na počítači rýchlejšie ako na počítači (a je to pre vás pohodlnejšie), možno bude užitočnejšie použiť počítač.

  • Môžete si tiež vyskúšať každý prostriedok, aby ste zistili, ktorému z nich dávate prednosť, alebo ak chcete, môžete medzi nimi striedať.


Dajte si otázku alebo tému, o ktorej chcete písať. Ak praktizujete automatické písanie, aby ste zlepšili svoju kreativitu alebo aby ste si pomohli začať s písaním úlohy, potom bude užitočné mať nejaký podnet.

  • Mohli by ste napríklad písať o niečom, čo vám v poslednom čase často leží na srdci, alebo o sne, ktorý ste nedávno mali a ktorý vám utkvel v pamäti. Možno problém, ktorý máte, alebo niečo, čo vás nadchlo. Možno máte v hlave nápad na príbeh, v tom prípade ho môžete použiť ako tému. Ak ešte nemáte v mysli celkom rozpracované všetky detaily príbehu, ktorý by ste chceli napísať, môžete jednoducho napísať všetky rôzne nápady a časti príbehu, ktoré máte.
  • Mohli by ste si napríklad odpovedať na „5 W“ o vašej téme. To znamená, kto? Čo? Kedy? Prečo? Ako? Alebo môžete mať v hlave len tému, o ktorej chcete písať.


Nastavte si časovač. 10 minút by malo byť dobrým začiatkom. Nastavenie časovača vám pomôže vyhnúť sa otázke, či ste písali dostatočne dlho.

  • Nezabudnite, že 10 minút je len odporúčaný začiatok. Ak chcete písať dlhšie, tak to urobte. Ak ste si nastavili časovač na 10 minút, ale máte pocit, že máte ešte čo písať, mali by ste pokračovať, kým nebudete mať pocit, že ste to všetko stihli napísať.
  • Na druhej strane by ste nemali prestať písať, kým neuplynie 10 minút. Aj keď máte pocit, že vám došli veci na písanie. Pokračujte v pokusoch a nakoniec vaša ruka niečo napíše. Nezabudnite, že môžete napísať čokoľvek, aj keď je to divoká odbočka od vašej témy alebo s ňou súvisí len voľne.


Ak môžete, zavrite oči. Tradične je kľúčovou súčasťou nácviku automatického písania zatvorenie očí počas písania. Zabráni vám to premýšľať o niečom, čo ste predtým napísali, alebo opravovať niečo, čo ste už napísali.

  • Ak máte pocit, že počas tohto cvičenia budete v pokušení nazerať do svojej práce, môžete tiež zvážiť, či si počas práce nenasadíte pásku cez oči a/alebo či si svoje myšlienky nebudete nahrávať (ústne) do telefónu alebo počítača, aby ste ich mohli neskôr prepísať.
  • Ak zistíte, že nemôžete písať so zatvorenými očami, robte to s otvorenými očami, ale nezabudnite, že nesmiete prestať písať, aby ste zmenili to, čo ste napísali. Nič neškrtajte, nevymazávajte, neprestávajte. Ak vaša myseľ náhle zmení smer, potom jednoducho začnite písať to, na čo myslíte, aj keby to znamenalo začať novú vetu uprostred inej vety.

Ak neradi zatvárate oči, venujte sa nejakej upokojujúcej činnosti. Pred a/alebo počas automatického písania môžete počúvať inštrumentálnu hudbu, meditovať alebo počúvať riadenú meditáciu. Uvoľníte sa tak a slová budú ľahšie plynúť.

  • Pred písaním môžete meditovať a potom počas písania počúvať inštrumentálnu hudbu.


Začnite písať. Píšte všetko, čo vám napadne, ako vám to príde na um. V ideálnom prípade bude súvisieť s vašou témou, ale ak s ňou nesúvisí, mali by ste ju aj tak napísať.

  • Nevenujte absolútne žiadnu pozornosť gramatike, pravopisu, štruktúre viet, štýlu alebo čomukoľvek, čoho by ste sa za normálnych okolností pri písaní obávali. Tieto veci nie sú pri automatickom písaní absolútne dôležité.


Uvoľnite sa. Po skončení kola písania zastavte písanie a doprajte si niekoľko minút prestávky.


Prečítajte si, čo ste napísali. Teraz by ste sa mali vrátiť k tomu, čo ste napísali, a prečítať si to. Nesúďte sa prísne. To, čo ste napísali, nemusí vôbec dávať zmysel a určite to nebude pekné.


Podčiarknite alebo zakrúžkujte všetko, čo vás zaujalo. Počas čítania môžete nájsť veci, ktoré vás obzvlášť zaujmú. Mali by ste si ich poznačiť tak, že ich zvýrazníte alebo zakrúžkujete, aby ste sa k nim mohli vrátiť.

  • Pomocou týchto myšlienok môžete dokončiť ďalšie kolo automatického písania, ak máte pocit, že chcete v cvičení pokračovať.


Pokračujte v písaní. Ak po použití automatického písania cítite, že ste pripravení prejsť na ďalší krok v procese písania, urobte tak. Na druhej strane, ak máte pocit, že ste sa posunuli vpred, ale stále ste z cvičenia nedostali to, čo ste chceli, pokojne ho opakujte tak často, ako je potrebné.

Metóda 2 z 2:Používanie automatického písania ako duchovného cvičenia


Nájdite si miesto, ktoré vás nebude rozptyľovať. Na to, aby ste mohli používať automatické písanie duchovnejším spôsobom, budete potrebovať pohodlné miesto, kde vás nikto nebude vyrušovať.

  • Toto cvičenie nemusíte robiť určitý čas, takže nie je potrebné nastavovať časovač. Niektorí však odporúčajú vyhradiť si na písanie 30-45 minút.


Rozhodnite sa, ako budete písať. Je pre vás pohodlnejšie písať perom a papierom, alebo dávate prednosť písaniu na počítači? To úplne závisí od vašich osobných preferencií. Aj keď existujú ľudia, ktorí tvrdia, že najlepšie je používať pero a papier, vo všeobecnosti by ste sa mali držať toho, čo je vám príjemnejšie.

  • Ak si nie ste istí, ako to chcete robiť, skúste to robiť oboma spôsobmi a vyberte si ten, ktorý je pre vás pohodlnejší.
  • Ak používate počítač, použite akýkoľvek textový procesor, ktorý najčastejšie používate (napr.g. Microsoft Word, NotePad, TextEdit na Macu atď.)


Vyčistite si myseľ. Snažte sa vyčistiť svoju myseľ od všetkých myšlienok, napríklad na veci, ktoré musíte urobiť neskôr počas dňa, na veci, ktoré vás znepokojujú, atď.

  • Ak ste obzvlášť vystresovaní, rozrušení, nahnevaní alebo vás niečo trápi, odložte sedenie na inokedy. Bude ťažké vyčistiť si myseľ, ak máte veľký problém, na ktorý sa sústredíte.
  • Niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnite, skúste sa sústrediť na vzduch, ktorý vchádza a vychádza z vašich nosných dierok, a na to, aký je to pocit. Je vám zima, keď idete dnu, a teplo, keď idete von? Je plytká alebo hlboká? Vyčistenie mysle je zručnosť, ktorú musíte trénovať. Keď budete cvičiť viac, budete sa zlepšovať.


Vyvolajte entitu, ktorú chcete nasmerovať. Môžu to byť napríklad „duchovní sprievodcovia“, „anjeli“ alebo „moje vyššie ja“. Ak si to želáte, môžete to urobiť tak, že sa k nim budete modliť alebo prostredníctvom meditácie.

  • Niektorí navrhujú, že je to dobrý nápad, zatiaľ čo iní to úplne vynechávajú. Robte to, čo sa vám zdá správne.


Zatvorte oči. Ak budete mať zavreté oči, umožníte svojej mysli komunikovať s rukou(-ami) priamejšie a nebudete posudzovať, čo sa objaví na papieri alebo obrazovke.

  • Pri tejto metóde je absolútne nevyhnutné, aby ste mali zatvorené oči. Ak máte strach zavrieť oči, sústreďte svoj pohľad na stenu pred sebou. Aj keď možno skončíte len so značkami na stránke, časom sa zlepšíte. Ak si entita, ktorú channelujete, želá napísať slová a vety, urobí tak.


Priložte pero k papieru. Ak používate počítač, položte ruky na klávesnicu, akoby ste sa chystali niečo napísať.


Nechajte svoje ruky robiť, čo chcú. Napíšte, napíšte alebo nakreslite čokoľvek, čo vás napadne. Ak používate papier, môže to znamenať kreslenie symbolov alebo čmáraníc.

  • Ak chcete, aby vám pri channelingu entít boli zodpovedané otázky, môžete urobiť aj toto. Začnite tým, že si napíšete otázku, na ktorú chcete odpovedať, a potom sa nechajte voľne viesť rukou k odpovedi.
  • Nesnažte sa interpretovať nič, čo kreslíte, píšete alebo píšete, keď sa to deje. Jednoducho to nechajte odznieť. Vaša myseľ sa môže pokúsiť o návrat ku kontrole, ale snažte sa jednoducho nechať myšlienky voľne plynúť.
  • Iba vy budete vedieť, kedy sa automatické písanie skončilo. Pokračujte tak dlho, ako je to príjemné, a prestaňte, ak/keď sa začnete cítiť negatívne alebo nepríjemne.[2]


Zhlboka sa nadýchnite. Po skončení sedenia sa zhlboka nadýchnite a vráťte sa k sebe. Ak chcete, môžete poďakovať bytosti, ktorú ste channelovali.


Pozrite si, čo ste napísali. V tomto okamihu môžete vidieť, čo vyšlo na stránke/obrazovke. Dúfajme, že nájdete niečo, čo pre vás bude mať zmysel. Ak nie, skúste sa netrápiť. Odložte to na celý deň a skúste to znova zajtra. Je to zručnosť, ktorá si vyžaduje veľa cviku.

  • Nezabudnite, že aj keď sa vám nepodarí dosiahnuť želaný výsledok, automatické písanie je stále skvelé na posilnenie vašej kreativity.

  • Uchovávajte si kópie písomností. Časom môžete vidieť vzory, prebiehajúce správy alebo iné súvislosti, ktoré sa oplatí poskladať.
  • Odkazy