Ako sa stať profesionálnym zápasníkom a trénovať v mladom veku: 11 krokov

Zápasenie je v Spojených štátoch veľmi populárny šport, ktorý má obrovské množstvo profesionálnych fanúšikov. Mnohé deti chcú, aby z nich vyrástli profesionálni zápasníci, ale len málo z nich si dá tú námahu, aby sa ich sen skutočne stal skutočnosťou. Zápasníci sú jedni z najdisciplinovanejších a najtvrdšie pracujúcich športovcov a ak sa chcete stať profesionálom, musíte tieto vlastnosti využiť aj vy.

Časť 1 z 3:Učíme sa zápasiť

Naučte sa niekoľko základných útočných ťahov. Dva z pohybov, ktoré sa mladí zápasníci naučia ako prvé, sú stiahnutie na jednu nohu a stiahnutie na dve nohy.[1]
Ak chcete vykonať takedown s jednou nohou, chyťte jednu z nôh súpera a využite svoju pozíciu, aby ste ho prinútili padnúť na zem. Pri takedowne s dvojitou nohou chyťte obe nohy naraz.

  • Najdôležitejšie nie je to, koľko pohybov viete, ale to, aby ste sa cítili pohodlne v základných pozíciách a aby ste do zápasov išli s predstavou, aké pozície budete používať.
  • Nezameriavajte sa na to, aby ste sa naučili všetky pohyby naraz. Namiesto toho sa zamerajte na to, aby ste sa naučili jednu alebo dve a boli v nich čo najlepší.

Vykonávajte spinové cvičenia. Na to budete potrebovať partnera. Nechajte partnera kľačať na zemi s dlaňami otočenými smerom nadol, aby jeho telo vyzeralo ako stolová doska. Zaháknite jednu zo svojich rúk pod partnerovým podpazuším. Otáčajte telom tak, že sa opriete o chrbát partnera a otáčate spodnou časťou tela ako vrcholom. Keď sa dostanete na druhú stranu súpera, zaháknite svoje ruky do jeho druhého podpazušia, potom sa okamžite otočte a vráťte sa na druhú stranu.[2]

  • Po chvíli, keď budete tento nácvik vykonávať, vymeňte si miesta tak, aby ste sa stali základňou a spustili nácvik znova.
  • Pokúste sa každý deň 15 minút vykonávať tento nácvik.

Nájdite si tím. Obľúbenou možnosťou pre deti mladšie ako desať rokov je začať v klube zápasenia vo voľnom/rímskom štýle. Je to skvelá možnosť, pretože tieto kluby využívajú ľudový štýl, čo je štýl zápasenia, ktorý sa praktizuje na stredných a vysokých školách v Spojených štátoch. Tréning vo folklórnom štýle vám poskytne pekný náskok, ak chcete neskôr vo svojej akademickej kariére súťažiť.

  • Vyberte si tím, ktorý sa zameriava skôr na kondíciu a technickú zdatnosť než na súťaživosť. Pri tréningu v mladom veku sú základy dôležitejšie ako víťazstvo na turnajoch.

Investujte do vhodného vybavenia. Aby ste mohli bezpečne zápasiť, musíte si zabezpečiť nasledujúce vybavenie. Všetko nasledujúce vybavenie si môžete kúpiť v obchode so športovými potrebami alebo nájsť vo vlastnej domácnosti.

  • Zápasnícka obuv
  • Pokrývka hlavy
  • Voľné oblečenie, ktoré nemá žiadne gombíky, šperky, zipsy ani kov.

Tvrdo pracujte a nasledujte cestu, ako sa stať profesionálnym zápasníkom. Stať sa profesionálnym zápasníkom je cesta, ktorá môže trvať desaťročia. Väčšina profesionálnych zápasníkov strávila roky zdokonaľovaním svojich zručností na podložke. Keď sa prihlásite do tímu, súťažte na základnej škole a vycestujte za tím na strednej a vysokej škole. Vyhľadajte si vysokú školu so silným zápasníckym programom alebo vysokú školu vynechajte a nechajte sa trénovať v zápasníckej škole vo vašom okolí.[3]

  • Rozšírte sa o ďalšie športy, aby ste sa stali čo najvšestrannejším športovcom.
  • Snažte sa spolupracovať s ľuďmi, ktorí majú kontakty v tomto odvetví, aby vám mohli pomôcť zabezpečiť agenta. Získanie podpisu je veľmi dôležité na to, aby ste boli prijatí ako profesionál. Buďte milí a pracujte tvrdo, aby s vami ľudia chceli pracovať.
  • Nenechajte sa odradiť neúspechmi. Prehrať zápas je súčasťou súťaženia. Čím viac zápasov prehráš, tým viac si budeš vážiť tie, ktoré vyhráš.

Časť 2 z 3: Tréning tela

Zaraďte do svojho tréningového programu silový tréning. Silový tréning je to, čo väčšina zápasníkov používa na zlepšenie svojej fyzickej sily a výkonu. Názory na to, kedy je vhodné začať s posilňovaním, sa rôznia, ale niektoré cviky sa môžu vykonávať v akomkoľvek štádiu telesného vývoja.[4]
Medzi cvičenia, ktoré sú vhodné už pre deti na základnej škole, patria napr:

  • Hojdanie s kotlíkovými zvonmi – Postavte sa s nohami na šírku bokov. Drepnite si a uchopte kettle bell tak, aby ste mali dlane otočené k sebe a palce obtočené okolo rukoväte. Postavte sa a švihnite kotlovým zvonom do výšky hrudníka. Vráťte kettle bell späť medzi kolená a opakujte.[5]
    Hojdajte sa z bokov a nôh, aby ste si neublížili na chrbte. Viac informácií nájdete tu.
  • Bojové švihadlá – na tieto cvičenia budete potrebovať sadu bojových švihadiel. Uchopte rukoväť lana do rúk a robte s lanom vlny, čo najrýchlejšie. Snažte sa urobiť dve série po jednej minúte.[6]
  • Ťahy na rukách
  • Tlakové zdvihy
  • Poklesy
  • Tumbling
  • Drepy

Pracujte na sile úchopu. Sila úchopu je dôležitá, pretože vám umožňuje udržať si kontrolu nad súpermi.[7]
Medzi dobré cviky na silu úchopu patrí zavesenie sa na bradlách, šplhanie po lane len pomocou paží a kotúle v zápästí.[8]

  • Ak chcete robiť kotúľanie zápästím, budete potrebovať valec na zápästie. Zápästný valec je tyč pripevnená k závažiu pomocou lana. Ak chcete urobiť kotúľ zápästia, uchopte valec zápästia do oboch rúk a zdvíhajte ruky, kým ich úplne nevystrčíte pred seba. Otáčajte vždy jedným zápästím smerom k telu tak, aby sa váha palice kotúľala smerom k vašej tvári.[9]
  • Keď sa závažie dostane na tyč, otočte zápästia na druhú stranu, aby ste závažie vrátili späť k podlahe.

Pracujte na svojej rýchlosti. Rýchlosť je v zápasení neuveriteľne dôležitá vlastnosť, takže budete chcieť pracovať na tom, aby ste boli čo najrýchlejší.[10]
Ak chcete zlepšiť svoju rýchlosť, skúste do svojho tréningového programu zaradiť nasledujúce cviky:

  • Skákanie cez švihadlo
  • Cvičenie s rebríkom – na tento účel si na dvore postavte rebrík ležiaci čelom nadol. Prebehnite rebríkom a dbajte na to, aby ste sa postavili do stredu každej priečky. Zamerajte sa na švihanie rukami a zdvíhanie kolien do výšky.[11]
  • Zápasenie v tieni – je to skvelá možnosť, ak nemáte partnera. Vizualizujte si, že ste v zápase a vykonávajte pohyby, ktoré by ste robili. Snažte sa, aby pohyby boli čo najrealistickejšie, ako keby ste boli v skutočnom zápasení.[12]
  • Hopsanie po lajne – na tento účel položte na zem dve švihadlá vedľa seba (mali by byť od seba vzdialené asi dva metre.) Odrazte sa od jednej nohy a vyskočte na vonkajšiu stranu druhej čiary. Skáčte tam a späť medzi dvoma líniami, kým nedosiahnete koniec. Pokúste sa urobiť tridsať preskokov na lajne za sebou. [13]

Časť 3 z 3:Zameranie sa na výživu

Zvýšte hladinu bielkovín. Väčšina detí (najmä detí športovcov) dostáva len 25 % bielkovín, ktoré ich telo skutočne potrebuje. Ak chcete zvýšiť množstvo bielkovín, skúste si dať na raňajky dve vajcia, na obed sendvič s arašidovým maslom a želé alebo morčacím mäsom a na večeru kuracie mäso.

  • Pri občerstvení si dajte syry alebo jogurty, ktoré tiež obsahujú veľa bielkovín.

Jedzte potraviny s vysokým obsahom sacharidov. Sacharidy sa vyskytujú v dvoch formách: jednoduché a zložené. Budete sa chcieť zamerať na konzumáciu komplexných sacharidov. Na tento účel pridajte do svojho jedálnička viac chleba, obilnín a cereálií.[14]

  • Snažte sa obmedziť jednoduché sacharidy. Niektoré jednoduché sacharidy, ako napríklad ovocie, sú dobré, ale sóda a sušienky nie. Ak potrebujete trochu cukru, zjedzte jablko alebo banán.
  • Kontrolujte príjem vody. Väčšina zápasníkov musí vo veľmi krátkom čase pribrať a zhodiť hmotnosť, aby sa. Naučiť sa kontrolovať vodu je jedným z jednoduchých spôsobov, ako v krátkom čase schudnúť alebo pribrať. Aby ste mohli účinne kontrolovať množstvo vody, postupujte podľa týchto krokov:

    • Vypite jeden galón vody denne.
    • Dva dni pred plánovaným vážením vypite o 50 % menej vody.
    • Jeden deň pred vážením vypite o 25 % menej vody.
    • V deň váženia nepite vodu, kým sa neprevážite.
  • Odkazy