Ako sa stať skutočným superhrdinom: 14 krokov (s obrázkami)

Svet je nebezpečné miesto a niekedy sú potrební superhrdinovia. Žiaľ, neexistuje žiadny skutočný spôsob, ako získať super silu alebo lietať ako v komiksoch. To však neznamená, že sa niekto nemôže stať skutočným superhrdinom. Po celom svete si bežní ľudia obliekajú kostýmy a vytvárajú si osobnosti, aby zabránili zločinu a pomohli svojim komunitám. Stať sa skutočným superhrdinom nie je jednoduché a mali by ste zvážiť riziká a úsilie, ktoré sú s tým spojené. Predtým, ako budete môcť chodiť po uliciach a chrániť ostatných, musíte si vytvoriť osobnosť a byť na túto úlohu fyzicky a psychicky pripravený.

1. časť z 3:Vytvorenie vašej osobnosti


Konajte čestne a bezúhonne. Ako skutočný superhrdina by ste sa mali snažiť ísť príkladom ľuďom vo svojom okolí, najmä mládeži. Môžete to urobiť tak, že budete vždy zachovávať úctu a nahlásite trestné činy, keď k nim dôjde. Byť čestný znamená, že sa postavíte za správnu vec bez ohľadu na to, či vás to negatívne ovplyvní.[1]

  • Aby sa vás ľudia nebáli, môže byť najlepší spoločenský a pozitívny prístup.
  • Snažte sa motivovať ostatných k lepšiemu životu.


Buďte odvážni. Byť superhrdinom v reálnom živote znamená, že preberáte zodpovednosť voči svojej komunite a ľuďom okolo seba. Statočnosť skutočne znamená, že ste ochotní riskovať svoje blaho, aby ste zachovali bezpečnosť ostatných. To znamená, že zakročíte a ozvete sa, keď vidíte, že sa stala nespravodlivosť alebo bol spáchaný trestný čin. Predtým, ako zasiahnete, uistite sa, že ste kontaktovali políciu. Hoci nasadiť svoj život je extrém a neodporúča sa to, zasiahnuť a zastaviť útok alebo krádež sú potenciálne veci, ktoré by ste mohli urobiť.

  • Dávajte pozor, aby ste sa nepokúšali zastaviť zločiny úplne sami, inak vás úrady môžu označiť za mstiteľa.
  • Vždy sa pokúste s páchateľom pred fyzickým zásahom porozprávať.


Premyslite si príčinu, za ktorú chcete bojovať. Mnohí skutoční superhrdinovia bojujú za určitú vec. Premýšľajte o tom, na čom vám osobne záleží, napríklad o ochrane ľudí pred domácim násilím, o poskytovaní jedla bezdomovcom alebo o udržiavaní bezpečnosti vo vašej komunite. Nepokúšajte sa sami zasahovať pri závažných trestných činoch, ako je napadnutie alebo vražda. Ak dochádza k závažnému trestnému činu, kontaktujte úrady.

  • Light Step je hrdina, ktorý pomáha ľuďom s bežnými problémami, ako je oprava prázdnej pneumatiky alebo poskytnutie ponožiek a rukavíc bezdomovcom.
  • Bike Batman je chlapík v Seattli, ktorý bráni ľuďom v kradnutí cudzích bicyklov.[2]


Vytvorte si kostým a názov. Mnohí skutoční superhrdinovia používajú ako súčasť svojho kostýmu skutočný ochranný materiál, napríklad kevlar.[3]
Vytvorte si hrubé návrhy kostýmu tak, že si najprv nakreslíte návrhy do bloku. Ak máte skúsenosti s navrhovaním kostýmov alebo krajčírstvom, je možné, že potom môžete vytvoriť kostým na základe vašich náčrtov.

  • Inšpiráciu pre svoje meno čerpajte z vecí, ktoré ste v živote zažili, alebo z vecí, ktoré obdivujete u komiksových hrdinov, o ktorých ste čítali. Snažte sa, aby vaše meno bolo kratšie a aby bolo zapamätateľné a ľahko vysloviteľné.
  • Medzi skutočné mená superhrdinov patria napríklad Kapitán Ozón, Pán. Xtreme, Master Legend a Nyx.
  • Ak si nie ste istí, ako si vytvoriť kostým, prečítajte si Vyrob si kostým superhrdinu.
  • Pheonix Jones nosí žlto-čiernu masku s kevlarovou vestou, keď hliadkuje v uliciach Seattlu v štáte Washington.[4]

2. časť z 3:Boj proti zločinu a zlepšovanie života ľudí


Zlepšite svoje komunikačné zručnosti. Hoci nakoniec môžete pomôcť zabrániť páchaniu trestných činov, prevažnú väčšinu času strávite rozhovormi s ľuďmi. Bude sa musieť rozprávať s kriminálnikmi, civilistami a políciou. Uistite sa, že praktizujete efektívne počúvanie a snažíte sa pochopiť, odkiaľ ľudia prichádzajú. Plne sa sústreďte na osobu, ktorá hovorí, a umožnite jej, aby vám povedala, čo sa deje z jej pohľadu. Ukážte im, že im venujete pozornosť a že im rozumiete. Potom urobte vhodný krok v závislosti od toho, či páchajú trestný čin.[5]
Dôveryhodný zdroj
HelpGuide
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných zdrojov duševného zdravia a wellness založených na dôkazoch.
Prejsť na zdroj

  • Uvedomte si, že každý človek je iný a že niečí zámer nemusí byť nevyhnutne nekalý.
  • Čítajte neverbálne signály ľudí a dobre pochopte, ako niekto vyzerá, keď je rozrušený, nervózny alebo nahnevaný.


Hliadkujte vo svojom okolí, či sa v ňom nevyskytuje podozrivé správanie. Hliadkovanie vo vašom okolí je obzvlášť dôležité, ak je náchylné na kriminalitu, nie je tam pravidelná prítomnosť polície alebo tam chýba susedská hliadka. Je dôležité pokúsiť sa deeskalovať prípadné hádky alebo násilie, ktoré uvidíte, ale snažte sa do nich priamo nezapájať a neohrozovať seba ani nikoho iného. Už len vaša prítomnosť by mala stačiť na to, aby ste ľudí odradili od páchania trestných činov, ako sú lúpeže alebo krádeže áut.

  • Namiesto toho, aby ste sa pustili do zločincov priamo, je najlepšie sedieť a čakať, kým policajti poskytnú posily.
  • Strážny štít hliadkuje v susedstve mesta Beaverton v štáte Oregon.
  • Poznajte zákony. To, že niečo podľa vás nie je v poriadku, neznamená, že to nevyhnutne musí byť trestný čin. Pochopiť zákony týkajúce sa konania občanov a proti trestnej činnosti. Je dôležité, aby ste sami neporušovali zákon.[6]


Prispievajte na charitu a pomáhajte chudobným. Mnohí skutoční superhrdinovia sa rozhodnú dávať pomoc tým, ktorí majú menej šťastia. Niektorí hrdinovia poskytujú návštevy a dary nevyliečiteľne chorým pacientom v nemocniciach, zatiaľ čo iní poskytujú jedlo a oblečenie bezdomovcom. Nájdite si niečo dobré, čo môžete urobiť vo svojom meste alebo obci, a nezabudnite to vrátiť komunite.

  • Je veľká šanca, že vaša komunita vás bude viac akceptovať, ak budete aktívne prispievať na charitu alebo venovať svoj čas ako dobrovoľník.
  • Zac Mihajlovic pracoval pre nadáciu Make a Wish Foundation a navštevoval nevyliečiteľne choré deti.[7]


Pomáhajte ľuďom, ktorí potrebujú pomoc. Byť superhrdinom v reálnom živote nemusí vždy znamenať zastavenie zločinu. Niekedy to zahŕňa pomoc ľuďom v každodenných veciach. Snažte sa byť čo najviac nápomocní, keď vidíte, že ľudia potrebujú pomoc. Nezatvárajte oči, keď to robia všetci ostatní.

  • Príkladom vykonania dobrého skutku môže byť ukázanie cesty alebo pomoc starším ľuďom na druhej strane ulice.
  • Buďte otvorení a vnímaví. Dávajte pozor na každého, kto je v núdzi.


Pokúste sa zastaviť zločin, ak nie je nebezpečný. V niektorých prípadoch môžete potenciálne zabrániť zločinu bez toho, aby ste sa vystavili nebezpečenstvu. Pri riešení situácií postupujte podľa vlastného uváženia. Deeskalujte konflikt tým, že si pozorne vypočujete obe strany príbehu a ušetríte si odsudzovanie jednej zo strán. Zamerajte sa na pocity ľudí. Umožnite ľuďom, aby sa o tom porozprávali. Vymyslite plán, ktorý bude vyhovovať obom ľuďom a zabezpečí, aby boli všetci v bezpečí.[8]

  • Ak napríklad vidíte skupinu detí, ktoré nelegálne fajčia cigarety, môžete sa s nimi pokúsiť porozprávať namiesto toho, aby ste volali úrady alebo zatvárali oči. Snažte sa byť produktívni, keď pomáhate ľuďom, nie rušiví alebo násilní.


Zostaňte duševne zdraví. Byť superhrdinom v reálnom živote sa časom môže stať stresujúcim. Je dôležité, aby ste si udržiavali duševné zdravie, aby ste boli schopní pomáhať iným riešiť ich problémy. Okrem problémov s duševným zdravím, ako sú úzkosť, depresia a závislosť, môže stres viesť k fyzickým problémom, ako je vysoký krvný tlak, a podporuje tvorbu usadenín, ktoré upchávajú tepny.[9]
Dôveryhodný zdroj
Harvardská lekárska fakulta
Vzdelávacia stránka Harvard Medical School pre verejnosť
Prejsť na zdroj
Nebuďte posadnutí svojou novou úlohou superhrdinu v reálnom živote. Robte si prestávky a voľné noci. Komunikujte s blízkou rodinou a priateľmi a robte niečo, čo vás uvoľní.

  • Cvičte meditáciu, jogu, tai-či a zhlboka dýchajte, aby ste znížili svoj stres.[10]
    Dôveryhodný zdroj
    Klinika Mayo
    Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
    Prejsť na zdroj
  • Ak sa cítite ohromení alebo posadnutí tým, že ste superhrdinom v reálnom živote, zvážte návštevu terapeuta alebo psychológa, aby ste prediskutovali svoje myšlienky.

3. časť z 3: Ako sa dostať do formy superhrdinu


Pracujte na svojej sile. Budete potrebovať silu, aby ste vyzerali ako superhrdina a aby ste sa mohli brániť ako posledná možnosť. Choďte do posilňovne alebo spolupracujte s osobným trénerom, aby ste rozvíjali svoju silu. Ak už ste športovec alebo pravidelne cvičíte, sústreďte sa na rozvoj zmysluplnej sily cvičením so záťažou.

  • Medzi cviky, ktoré môžu zvýšiť vašu silu, patria mŕtvy ťah, tlak na nohy, tlak na lavičke, drepy a kliky.[11]
  • Cvičenie tri dni v týždni a odpočinok medzi nimi vám pomôže vybudovať si silu.[12]


Zlepšite svoju výdrž. Byť superhrdinom v skutočnom živote znamená, že budete aktívne chodiť. Môže to byť ťažké, ak máte na sebe ťažký kostým a zároveň sa snažíte zastaviť zločin. Medzi dobré cvičenia na zvýšenie vytrvalosti patrí beh, jogging, chôdza, bicyklovanie, plávanie a kruhové cvičenia.[13]

  • Pracujte na kardio cvičení aspoň trikrát týždenne.[14]
  • Meniť cvičenia, ktoré robíte, aby vás neomrzeli.
  • Pri cvičení môžete kombinovať silový a kardio tréning.
  • Ak hliadkujete v okolí, nezabúdajte na hydratáciu.


Navštevujte kurzy bojových umení alebo sebaobrany. Hoci by ste sa nemali snažiť aktívne vyhľadávať bitky, naučiť sa brániť vo vážnych situáciách je pravdepodobne niečo, čo by ste sa mali naučiť. Zločinci nechcú byť prichytení pri svojej trestnej činnosti a informovanie polície o ich činoch môže spôsobiť, že svoj hnev nasmerujú na vás. Vyhľadajte vo svojom okolí renomované telocvične bojových umení alebo sebaobrany a zvážte možnosť prihlásiť sa na kurzy.

  • Medzi obľúbené bojové umenia sebaobrany patria Krav Maga, Sambo a brazílske jiu-jitsu.[15]
    [16]

  • Jedzte zdravú a vyváženú stravu. Ak budete jesť nezdravé potraviny, bude pre vás ťažšie udržať si postavu a fyzickú zdatnosť superhrdinu. Jedzte potraviny, ktoré podporujú aktívny životný štýl, napríklad zeleninu bohatú na živiny, ako je červená a žltá paprika a tmavá zelenina, ako je špenát a kel. Ďalším dôležitým aspektom udržiavania zdravej stravy sú bielkoviny. Jedzte veci ako chudé alebo nízkotučné kusy hovädzieho alebo bravčového mäsa, kuracie mäso bez kože, morčacie mäso a morské plody.

    • Pri konzumácii sacharidov obsahujúcich škrob používajte celozrnné výrobky.[17]
      Dôveryhodný zdroj
      Národná zdravotná služba (Spojené kráľovstvo)
      Systém verejnej zdravotnej starostlivosti v Spojenom kráľovstve
      Prejsť na zdroj
    • Priemerný muž by mal denne zjesť 2 700 kalórií a priemerná žena 2 200 kalórií.[18]
  • Odkazy