Ako sa vyhnúť rozptýleniu počas štandardizovaného testu

Takže ste sa celé týždne, pravdepodobne mesiace, učili na ten niekoľkohodinový štandardizovaný test s vysokými nárokmi. O vašej budúcnosti bude z veľkej časti rozhodovať váš výkon. Možno je vaším cieľom vysoká škola, postgraduálne štúdium alebo nová kariéra. Teraz, keď už takmer nastal ten veľký deň, budete chcieť vedieť, ako maximalizovať svoj výkon a vyhnúť sa rozptýleniu. Tento článok sa zaoberá tým, ako to urobiť v deň pred testom aj v deň samotného testu. Možno si budete musieť kúpiť niekoľko položiek, o ktorých sa hovorilo počas predchádzajúceho týždňa.

Metóda 1 z 2: Deň pred testom


Žiadne ďalšie štúdium! Ak ste si ho doteraz neporobili, jeden deň šprtania sa veľmi pravdepodobne nič nezmení. V skutočnosti je pravdepodobnejšie, že to vášmu výkonu skôr uškodí, pretože sa snažíte prekrývať krátkodobé informácie nad dlhodobými. Odmietnite nutkanie mať nos v knihách.


Uvoľnite sa, načerpajte energiu. Dúfame, že ste sa počas prípravy na testovanie veľmi namáhali. Teraz je čas stráviť deň oddychom a odvrátiť pozornosť od všetkého, čo súvisí s testovaním. Môže to znamenať, že si na deň požičiate niekoľko filmov a potom pôjdete na večeru. Urobte čokoľvek, aby ste sa uvoľnili a načerpali nové sily (ale vyhnite sa alkoholu, pozri časť nižšie). Ak cítite, že sa vaša myseľ vkráda k myšlienkam na test, okamžite ju presmerujte na relaxáciu a načerpanie energie.


Hydratujte sa. Muži by mali denne skonzumovať približne 3 litre (približne 13 šálok) celkového množstva nápojov a ženy 2.2 litre (približne 9 šálok). Najmä dospelí by mali denne prijať približne 35-50 mililitrov tekutín na kilogram telesnej hmotnosti. (Použite kalkulačku tekutín). Optimalizujte príjem tekutín deň pred testovaním. Dôvody nájdete v časti „Príjem tekutín“ nižšie.


Spite celú noc. Požiadavky na spánok dospelých sa líšia, ale v priemere sa pohybujú okolo 8 hodín za noc. Nech už je pre vás spánok plnohodnotný, doprajte si ho. Počas týždňa pred dňom testu si tiež kúpte budík na batérie a používajte ho. Príval energie v neskorých nočných hodinách zničil už mnoho testovacích dní.

Metóda 2 z 2:Deň testu


Zjedzte ľahké raňajky. Aj keď nie ste zvyknutí jesť raňajky, v deň testu si ich dajte. Nejedzte však len tak nejaké raňajky. Ideálne je malé jedlo zložené z komplexných sacharidov, napríklad celozrnné cereálie s čerstvým ovocím a nízkotučným alebo odstredeným mliekom. Pomôže vám to udržať si energiu počas celého testovania. Vyhnite sa raňajkám s mastnými jedlami, ako sú vajcia, mäso a vyprážané zemiaky. Takéto jedlo si vyžaduje extra energiu na trávenie, ktorú je lepšie nechať pre váš mozog.


Vyhnite sa energetickému prepadu. Napriek tomu, že zjete raňajky podľa odporúčaní, môžete pocítiť energetický kolaps. Vyhnite sa tomu tak, že si na test prinesiete niekoľko tyčiniek Snickers „zábavnej veľkosti“. Tesne pred vstupom na testovacie miesto, aj medzi prestávkami, zjedzte jedno, nie viac. Udržíte tak hlad na uzde a zároveň dodáte svojmu mozgu rýchlu energiu, ktorú môže využiť na optimalizáciu vášho výkonu.


Príjem tekutín. Keďže ste deň predtým optimalizovali príjem tekutín, pred testovaním ho minimalizujte. Nepotrebujete, aby vás v polovici testovania rozptyľoval plný močový mechúr. Napriek tomu neznižujte množstvo tekutín natoľko, aby vás rozptyľoval smäd.


Obed, večera. Väčšina štandardizovaných testov sa začína ráno a končí okolo poludnia. Ak máte iný rozvrh, pri obede alebo večeri dodržiavajte rovnaké zásady, ako sú opísané vo vyššie uvedenej časti o konzumácii ľahkých raňajok.


Oblečte sa pohodlne. Deň testovania nie je dňom, keď sa máte obliecť tak, aby ste urobili dojem. Mali by ste nosiť čo najpohodlnejšie oblečenie vo svojom šatníku. Ideálne sú voľné džínsy, ležérne voľné zvršky (ale pozri časť nižšie), pohodlné topánky a nič, čo vás príliš obmedzuje alebo pichá. Ide o to, aby ste počas testovania ani toľko nemysleli na to, čo máte na sebe, aby vás to nerozptyľovalo. Taktiež nerozptyľujte pozornosť ostatných používaním parfumu alebo kolínskej vody. Postačí ranná sprcha a dezodorant.


Je zima. Počkajte, je horúco! Preferovaná telesná teplota je u každého trochu iná. Miestnosť, v ktorej budete testovať, bude pravdepodobne buď príliš studená, alebo príliš horúca. Ideálne je obliecť si hornú časť tela do troch vrstiev. To môže znamenať, že si pod ľahkú bundu oblečte veľmi ľahkú košeľu so zapínaním na gombíky. Ide o to, aby ste sa dokázali vyhnúť rušivým vplyvom teploty v miestnosti pridaním alebo odobratím jednej alebo dvoch vrstiev oblečenia počas minút pred testom.


Očakávajte hlučnú testovaciu miestnosť. V deň testu sa v miestnosti určite vyskytnú zvuky, na ktoré nie ste zvyknutí, či už od osoby za vami, ktorá si neustále potichu nahlas číta, alebo od osoby na opačnom konci miestnosti s častým šteklivým kašľom. Ak vás ľahko rozptyľuje hluk v miestnosti, alebo aj keď vás nerozptyľuje, zvážte možnosť nosenia štupľov do uší. Väčšina lekární ich má. Chcete taký, ktorý si zrolujete medzi prstami a vložíte do zvukovodu. Ak si myslíte, že štuple do uší by vám mohli pomôcť vyhnúť sa rušivým vplyvom v miestnosti, najprv si na ne zvyknite počas týždňa pred testom. Budete počuť len svoje dýchanie!

  • Kto sú všetci títo ľudia? Niektorí ľudia neradi bývajú v nových veľkých miestnostiach plných cudzích ľudí, ktorých nepoznajú. Ak vás to vystihuje, pripomeňte si, že všetci sú tam kvôli rovnakej úlohe ako vy. Situácia sa len málo líši od situácie v kine alebo nákupnom centre. Budete v poriadku. Môže vám pomôcť, ak sa počas týždňa pred testom zastavíte na testovacom mieste a požiadate o nahliadnutie dovnútra.


Vyhnite sa kofeínovému kolapsu. Ak zvyčajne každé ráno pijete jeden alebo viac nápojov s obsahom kofeínu, mali by ste si urobiť opatrenia, aby ste sa vyhli nevyhnutnému „kofeínovému kolapsu“ o niekoľko hodín neskôr. Zvážte voľnopredajné výrobky, ktoré obsahujú kofeín, ale buďte veľmi opatrní, aby ste to nepreháňali alebo nepoužívali ako zdroj kofeínu guaranu, najmä v celej forme. Prílišné nabudenie kofeínom je rovnako zlé ako kolaps uprostred 40 matematických úloh. Vaším cieľom by mala byť vyrovnanosť.


Vyhnite sa nikotínovému záchvatu. Ak bežne užívate tabak v akejkoľvek forme, vyhnite sa aj možnosti, že by ste počas testovania zažili „nikotínový záchvat“. Zvážte možnosť zaobstarať si nikotínové pastilky, ktoré sú voľne dostupné vo väčšine lekární, a počas testovania nechajte jednu pomaly rozpúšťať v ústach. Nečakajte, kým začnete pociťovať nikotínový abstinenčný syndróm, pretože v tom čase vás už rozrušenie rozptyľuje a ovplyvňuje váš výkon. Opäť platí, že vaším cieľom by mala byť vyrovnanosť.


Alkohol. Neberte vyššie uvedené rady na „uvoľnenie a doplnenie energie“ ako povzbudenie k nadmernému pitiu v deň pred testom. Alkoholu sa buď úplne vyhnite, alebo počas 24 hodín pred testom nevypite viac ako jednu uncu. Detoxikácia si vyžaduje, aby vaše telo sústredilo energiu do iných orgánov ako do mozgu.


Urobte si zoznam a dvakrát ho skontrolujte. Ľudia, ktorí robia váš test, vás budú informovať o predmetoch, ktoré si musíte priniesť v deň testu. Vždy sa budete musieť preukázať štátnou fotografiou I.D., ako je vodičský preukaz. Počas týždňa pred testom sa uistite, že I.D. Ak si plánujete vziať so sebou, bude to prijateľné. Možno si budete musieť priniesť aj orezané ceruzky č. 2, atramentové perá určitej farby a kalkulačku. Môžu existovať ďalšie veci, ktoré si musíte priniesť, a tiež veci, ktoré by ste si nemali brať so sebou. Nech už ide o akékoľvek predmety, dvojnásobne sa uistite, že ste na test prišli presne podľa pokynov.


Elektronické zariadenia. Ľudia, ktorí vykonávajú testy s vysokými nárokmi, prišli na to, že ručné a iné elektronické zariadenia vrátane hodiniek môžu slúžiť ako moderné „podvodné hárky“ a mechanizmy na kopírovanie testov. Preto vytvorili absolútne neohybné pravidlá, ktoré ich v testovacích miestnostiach úplne zakazujú. Ak máte takéto zariadenie, očakávajte, že budete nemilosrdne vylúčení, bodka. Budete si musieť zmeniť čas a vrátiť peniaze. Nie, skúšobný komisár rozhodne nebude sledovať ani držať vaše zariadenie za vás. Nechajte ho za dverami testovacej miestnosti. Boli ste varovaní.


  • Neprichádzajte neskoro! Plánujte nielen skorý príchod, ale aj dopravnú zápchu a defekt pneumatiky na ceste na miesto testovania. Dajte si veľmi veľkú rezervu na čas príchodu. Ľudia, ktorí spravujú váš test, sú neústupne vážni, keď hovoria, že oneskorenci nebudú prijatí.
  • Odkazy

    1. J. Blanchard a S. J. Sawers, „Absolútna biologická dostupnosť kofeínu u človeka“, European Journal of Clinical Pharmacology 24, č. 1 (1983): 93-98.
    2. Lekárske centrum Washingtonskej univerzity (1997). Klinická výživa: A Resource Book for Delivering Enteral and Parenteral Nutrition for Adults (pp. 4-8). Seattle, WA: Washingtonská univerzita.