Ako sa vyrovnať s prehrou obľúbeného športového tímu: 11 krokov, ako si poradiť so športovým tímom

Sledovať prehru svojho obľúbeného tímu môže byť ťažké, takmer rovnako ako sledovať jeho víťazstvo, ktoré vám môže priniesť veľké vzrušenie a radosť. Prehry sú súčasťou športu a uvidíte, že váš tím prehrá veľa zápasov. Naučiť sa zvládať prehry je dôležitou súčasťou fanúšikovstva.

Metóda 1 z 2:Reakcia na prehru

Porozprávajte sa s ostatnými fanúšikmi. Šport je skvelý spoločný zážitok, a aj keď ho sledujete sami doma, sú tam aj ďalší ľudia, ktorí si hru užívajú. Zavolajte svojim priateľom, ktorí sú tiež fanúšikmi, aby ste upustili paru a vyrovnali sa so sklamaním z prehry tímu. Zvážte vstup do fanklubu alebo online fóra, aby ste mohli viac hovoriť o svojom sklamaní a dokonca aj brainstormovať spôsoby, ako napraviť to, čo sa nepodarilo. Ak sa chystáte trpieť, je lepšie, ak tak urobíte s ostatnými fanúšikmi.[1]

Vypnite televíziu. Ak sledujete zápas a váš tím prehrá, nemusíte sa utápať v sklamaní. Vypnite televíziu a robte niečo iné. Nájdite si inú činnosť, ktorá vás odpúta od výsledku.[2]

  • Budete chcieť nájsť niečo, čo nemá nič spoločné s tímom alebo zápasom, ktorý ste práve sledovali. Prečítajte si knihu, niečo uvarte alebo si pozrite film, ktorý sa odohráva na exotickom mieste. Uistite sa, že robíte niečo úplne iné.

Priznajte si svoje pocity. Niekedy ľudia dovolia, aby veci, ako napríklad výkony ich obľúbeného tímu, ovplyvnili ich emócie. To je v poriadku. Ak ste nahnevaní alebo rozrušení z prehry svojho tímu, nepredstierajte opak. Dajte si šancu trochu sa odreagovať alebo byť aspoň sklamaný.[3]
Odborný zdroj
William Schroeder, MA, LPC, NCC
Licencovaný profesionálny poradca
Rozhovor s odborníkom. 27. septembra 2021.
[4]

  • Udržujte si kontrolu. Keďže ide len o hru, nie je dôvod, aby váš hnev alebo smútok viedli k osobne deštruktívnemu správaniu. Ak ste na zápase, pokojne si trochu zakričte, ale vyhnite sa kričaniu na ostatných fanúšikov (najmä na fanúšikov druhého tímu). Vyhnite sa aj vyvolávaniu hádok alebo hádzaniu vecí.[5]

Zjedzte niečo. Jedlo môže byť veľkou útechou, keď čelíte sklamaniu, vrátane sledovania prehry vášho tímu. Ak môžete, dbajte na zdravé stravovanie. Ľudia majú tendenciu siahnuť po sladkostiach a iných nezdravých potravinách, keď sa vyrovnávajú so stratou. Namiesto toho sa uistite, že ste obklopení zdravšími potravinami, aby ste po porážke neboli v pokušení pribrať kilá.[6]

  • Po prehre sú obľúbenou voľbou jedlá typu comfort food, čo je výraz pre sýte potraviny, po ktorých konzumácii sa ľudia zvyčajne cítia dobre. Zasýtia a môžu pripomenúť príjemné spomienky, napríklad na detstvo, a iné veci, ktoré odpútajú pozornosť od prehry. Vyhľadávajte výdatné jedlá, ako sú makaróny so syrom, dusené mäso, kotlíkový koláč, sekaná a sladkosti, ktoré sú obľúbenou „komfortnou“ voľbou. Ak chcete tieto možnosti urobiť o niečo zdravšie, zvážte použitie krémov a syrov s nižším obsahom tuku, výmenu hovädzieho mäsa za morčacie v sekanej alebo čili alebo pridanie zeleniny. Ak hľadáte niečo sladšie, zjedzte tmavšiu čokoládu.[7]
  • Vyhnite sa prejedaniu. Aj keď je v poriadku, že si po prehre doprajete malé občerstvenie, aby ste sa cítili lepšie, nezabudnite kontrolovať veľkosť porcie. Pri jedle používajte menšie taniere, aby ste sa neprejedli, a po tom, čo si na tanier dáte občerstvenie, ho odložte.

Trochu si zacvičte. Určitá fyzická aktivita môže byť dobrým spôsobom, ako sa zbaviť frustrácie zo sledovania porážky vášho tímu. Dokonca aj niekoľko drepov, výskokov alebo rýchly beh vám pomôžu odbúrať stres a sklamanie. Môže vám tiež dodať energiu a odvrátiť ďalšiu úzkosť z výkonu vášho tímu.[8]
[9]

Pamätajte, že je to len hra. Prehra môže naozaj mrzieť, ale skúste si uvedomiť, že je to len jeden zápas alebo sezóna – váš tím má vždy ďalšiu šancu. Vďaka tomu síce nebude prehra menej sklamaním, ale môže vám to uľahčiť ísť ďalej a tešiť sa na ďalšie hry.[10]

Metóda 2 z 2:Zvládanie sklamania do budúcnosti

Zostaňte verní svojmu tímu. Jedna prehra by nemala stačiť na to, aby ste prestali podporovať svoj tím. Zostať verný po prehre alebo dokonca pri presťahovaní sa do iného mesta vám môže poskytnúť veľkú psychologickú podporu. Navyše, ak vydržíte aj v zlých časoch, budete sa cítiť ešte lepšie, keď váš tím vyhrá veľký zápas.

  • Myslite na to, čo máte na svojom tíme radi, napríklad putá, ktoré buduje vo vašom meste alebo medzi vašimi priateľmi, alebo charaktery vašich obľúbených hráčov.[11]
    Odborný zdroj
    William Schroeder, MA, LPC, NCC
    Licencovaný odborný poradca
    Rozhovor s odborníkom. 27. septembra 2021.

Spomeňte si na dobré časy. Hoci prehry bolia, žiadny tím neprehrá vždy. Ak chcete prekonať veľkú porážku, myslite na dobré časy svojho tímu. Spomeňte si na veľké návraty, majstrovstvá alebo aj len na pekné chvíle s priateľmi a rodinou pri sledovaní vášho tímu. Ak ste sledovali svoj tím pred týmto zápasom, určite sa nájdu momenty, na ktoré sa môžete s láskou pozerať.[12]

Buďte pripravení na posmešky od ostatných fanúšikov. Posmešky, urážky a vtipkovanie sú súčasťou zážitkov športových fanúšikov a po prehre sa takmer určite stanete terčom. Namiesto toho, aby ste boli prekvapení, keď sa to stane, pripravte sa na to, aby ste to primerane zvládli.

  • Ignorujte ju. Podobne ako iné formy podpichovania alebo šikanovania, aj posmešky od fanúšikov súpera môžete ignorovať. Zasmejte sa tomu, alebo jednoducho odíďte. Nedoprajte im uspokojenie z toho, že vás dostali. Títo fanúšikovia v zápase nehrali, tak koho zaujíma, čo si myslia?
  • Vráťte to hneď späť. Nebojte sa odpovedať niekoľkými vlastnými posmeškami. Pravdepodobne vás napadne niekoľko dobrých urážok na adresu súperovho tímu a jeho fanúšikov. Výsledok zápasu to nezmení, ale môže to byť ďalší dobrý spôsob, ako ventilovať svoju frustráciu.

Buďte optimistickí. Na športe je skvelé to, že vždy bude ďalší zápas. Ďalší zápas znamená ďalšiu šancu na víťazstvo. Namiesto toho, aby ste sa zaoberali zápasom, ktorý váš tím dnes prehral, myslite na to, že by mohol vyhrať nabudúce.[13]

  • V závislosti od toho, v akej fáze sezóny sa nachádzate, môže byť prehra dokonca užitočná pre budúce výkony vášho tímu. Umiestnenie na nižších priečkach v tabuľke môže znamenať lepší výber v drafte alebo šancu na výmenu nedostatočne výkonných hráčov.
  • Porozprávajte sa s terapeutom. Aj keď smútok po tom, čo ste sledovali prehru svojho tímu, nie je ničím nezvyčajným, nemal by mať dlhodobý vplyv na vaše emocionálne zdravie. Ak zistíte, že prehra ovplyvňuje vašu schopnosť žiť v reálnom svete, vyhľadajte odbornú pomoc. To, že sa zdá, že vaša depresia pramení z výsledku športového podujatia, neznamená, že sa vás to skutočne netýka.[14]
    [15]
  • Odkazy