Ako sa vyrovnať s tým, keď vás dospelé deti odcudzia: 13 krokov

Bolesť spôsobená dieťaťom, ktoré s vami nechce hovoriť, je hlboká a môže dramaticky ovplyvniť vaše šťastie. Možno ste sa s dieťaťom pohádali alebo vypukla hádka, ktorá sa vám vymkla z rúk. Bez ohľadu na príčinu môže byť bolesť z tohto odcudzenia ťažká. S týmto odcudzením sa môžete vyrovnať tak, že sa sústredíte na sebauzdravenie a posuniete sa vo svojom živote vpred.

1. časť z 2:Uzdravenie zranenia

Úprimne sa zamyslite nad odcudzením. Môže byť ľahké pozerať sa na svoju minulosť s dieťaťom s ružovými okuliarmi, zbavovať sa viny alebo si hovoriť, že ste lepší rodič ako väčšina ostatných. To však problém nevyrieši, ani vám to nepomôže vyrovnať sa s ním. Úprimne sa zamyslite nad vaším vzťahom, nad tým, kedy ste svojmu dieťaťu ublížili a kedy ono ublížilo vám.[1]

  • Zapisujte si svoje myšlienky do denníka.
  • Porozprávajte sa s niekým, komu dôverujete a kto by mohol poukázať na problémy, o ktorých ste nikdy neuvažovali.

Priznajte si svoje pocity. Počas tohto obdobia nepopierajte svoje pocity zranenia. Dovoľte si ich precítiť. Vyrovnávanie sa s týmto odcudzením bude nepretržitý proces, pokiaľ sa váš vzťah nenapraví, ale potláčanie emócií len umožní, aby sa zranenie prehlbovalo a hnisalo.[2]

  • Dovoľte si plakať.

Vyhnite sa prežívaniu. Toto odcudzenie môže pohltiť vaše myšlienky, ale urobte, čo môžete, aby ste sa mu vyhli. Mali by ste hovoriť s priateľmi a rodinou o svojich ťažkostiach so zvládaním situácie, ale vyhnite sa tomu, aby to bola jediná alebo hlavná téma rozhovoru. Rozptýľte sa od posadnutosti tým, že sa budete venovať činnostiam, ktoré vás bavia.[3]

  • Stanovte si denný časový limit na premýšľanie o odcudzení a potom sa zaviažte, že budete robiť iné veci.
  • Prečítajte si knihu, pozrite si televíziu alebo choďte von, aby ste sa odreagovali.
  • Fyzicky aktívne veci a tvorivé aktivity sú obzvlášť dobrým nápadom.

Zamerajte sa na to dobré vo svojom živote. Urobte si zoznam všetkých vecí vo vašom živote, ktoré sú dobré napriek tomu, že sa vám vaše dieťa odcudzilo. Možno vás baví vaša práca, máte dobrého manžela alebo blízkych priateľov, alebo sa angažujete v cirkvi, ktorú máte radi. Strávte čas venovaním sa týmto požehnaniam a vyjadrením vďačnosti za ne.[4]

  • Povedzte svojmu manželskému partnerovi, že ho máte radi a robte pre neho milé veci.
  • Plánujte veci so svojimi priateľmi.
  • Stanovte si ciele doma a v práci.

Praktizujte starostlivosť o seba. Počas tohto obdobia nezabúdajte na starostlivosť o seba. Čím lepšie je o vás postarané, tým lepšie sa budete cítiť. Cvičte, dobre sa stravujte a venujte sa koníčkom, ktoré vás bavia. Dajte si horúci kúpeľ alebo si odškrtnite niektoré položky zo svojho zoznamu.[5]

  • Každý deň si vyhraďte čas, ktorý je určený len pre vás.
  • Niektoré dni budete musieť venovať viac času starostlivosti o seba. Ak napríklad nedávno došlo k negatívnej interakcii s vaším dieťaťom, možno budete musieť venovať viac času starostlivosti o seba.

Vyhľadajte odborné poradenstvo. Možno zistíte, že vaše pocity smútku nad vzťahom s dieťaťom vás premáhajú. Vyhľadajte poradenstvo, aby ste sa vyrovnali s týmito pocitmi. Váš poradca vám bude môcť pomôcť pracovať s vašimi problémami a zároveň vám poskytne stratégie na zvládanie problémov.[6]

2. časť z 2: Posun vpred

Napíšte list. Písanie listov môže byť veľmi katarzným procesom a môže vám pomôcť vyjadriť svoje pocity bez strachu z prerušenia alebo kriku. Ak s vami dieťa nehovorí, napíšte mu list, v ktorom uvediete všetko, čo chcete, aby vedelo. Hovorte o vašom vzťahu v minulosti, o tom, čo ste urobili zle, a o tom, čo by ste s ním chceli mať ďalej. Ospravedlniť sa za akúkoľvek bolesť, ktorú ste im spôsobili.[7]

  • List pošlite poštou alebo ho dajte príbuznému, aby mu ho doručil.
  • Môžete sa tiež rozhodnúť ponechať si list. Toto je skvelý spôsob, ako dostať svoje pocity von bez strachu z odmietnutia zo strany dieťaťa, ak by sa neozvalo.

povedať: „Milujem ťa.“ V tomto procese môže byť pre vás oslobodzujúce pokračovať v robení a hovorení vecí, ktoré by ste svojim deťom povedali, keby váš vzťah nebol v rozklade. Dajte im najavo, že ich máte radi. Vedomie, že to vie, vám pomôže cítiť sa lepšie a posunúť sa vpred.

  • Svoju lásku im môžete prejaviť aj vykonávaním náhodných skutkov láskavosti.

Opustite svoje ego. Ak sa k vám vaše dieťa správalo zle alebo neúctivo, môže sa vám zdať lákavé nasledovať jeho príklad. Vyhnite sa však malichernostiam a radšej sa postavte na vyššiu úroveň. Nedovoľte, aby vaša pýcha ešte viac poškodila váš vzťah s dieťaťom.[8]

Vyhnite sa hádkam. Je to kľúč k obnoveniu pokoja vo vašom živote. Ak má vaše dieťa tendenciu sa s vami baviť len vtedy, keď vás uráža, kričí alebo nadáva, neangažujte sa. Nezabúdajte, že ste stále ich rodičom a udávate tón vzťahu. Stále im máte byť príkladom, aj keď sa správajú neúctivo.

  • Môžete povedať: „Mám ťa rád, ale odmietam s tebou bojovať. Chcete na chvíľu odísť, aby ste sa upokojili, a potom sa môžeme znova porozprávať?“
  • Možno nastanú chvíle, keď budete musieť akceptovať, že pauza v komunikácii je to najlepšie. V týchto chvíľach sa obráťte na starostlivosť o seba.
  • Ak situácia prerastie do násilia, okamžite odíďte a v prípade potreby zavolajte pomoc.

Nikdy sa neprestaňte snažiť. Napriek okolnostiam sa nikdy neprestávajte snažiť o vzťah so svojím dieťaťom. Budete sa s tým lepšie vyrovnávať, ak budete vedieť, že robíte svoj diel práce pre nápravu vzťahu. Pokračujte v pravidelnom kontaktovaní a snažte sa s ním dohodnúť plány.[9]

  • Pošlite im narodeninové pohľadnice, aby ste im dali najavo, že vám na nich záleží a že na nich myslíte.

Zachovajte si nádej. Možno máte pocit, že vaša situácia s dieťaťom je beznádejná, ale nie je to tak. Bez ohľadu na to, aké zlé sú veci, vždy existuje nádej na zlepšenie alebo zmenu. Netrápte sa a nebuďte v tejto situácii pesimistickí; namiesto toho buďte pozitívni a otvorení opätovnému spojeniu v budúcnosti.[10]

  • Niekedy sa veci zmenia a napätie sa časom zmierni. Život nie je statický. Možno sa vaše dospelé dieťa nedávno stalo rodičom a je vnímavejšie.
  • Odpusťte im a prijmite ich. Hoci to môže byť ťažké, musíte odpustiť sebe aj svojmu dieťaťu. Akceptujte ich a ich rozhodnutia, aj keď sa nesprávajú veľmi láskavo alebo rozumne. Napíšte si svoje pocity a obavy na kúsok papiera a spáľte ho, čím sa zbavíte úzkosti, ktorá vás obklopuje.[11]
  • Odkazy