Ako sa vyrovnať so stresom na vysokej škole (s obrázkami)

Na vysokej škole sa snažte nájsť rovnováhu medzi termínmi podávania prihlášok, spánkom, spoločenským životom a skúškami, čo aktivuje stres. Zvládanie stresu môže viesť k jasnejšej mysli, lepšej produktivite a šťastnejšej nálade. Preto je pre študentov potrebný program na zvládanie stresu. Vedeli ste, že zo stresu môžete ochorieť?[1]
Ak sa naučíte lepšie zvládať stres, môžete si vytvoriť cesty na jeho uvoľnenie a vyhnúť sa chorobám súvisiacim so stresom.

Časť 1 z 3:Disciplína na zníženie stresu


Vytvorte si zoznam úloh. Veďte si denný zoznam toho, čo musíte stihnúť. Pomôže vám to určiť si priority, delegovať a preplánovať úlohy tak, aby ste ich lepšie zvládli.


Naučte sa povedať „nie“, keď nechcete robiť veci pre iných. Pridanie ďalšej povinnosti do vášho rozvrhu, keď ste už vystresovaní, nikomu nepomôže. Zvýši to vašu vlastnú úzkosť a môže to mať za následok, že niekoho sklamete. Naučte sa povedať nie, keď nezvládnete viac.


Zostaňte na študijný plán. Stres sa môže počas skúškového obdobia prejaviť ešte viac ako zvyčajne. Ak chcete pomôcť v týchto obdobiach potenciálnej úzkosti, vytvorte si plán a dodržiavajte ho. Zohľadnite prestávky na relaxáciu, cvičenie a zdravé jedlo a uistite sa, že ste si čas na štúdium rozdelili na rôzne predmety a zamerali sa na tie, v ktorých potrebujete viac pomoci.


Ne Prokrastinujte. Je ľahké odkladať úlohy na poslednú chvíľu, ale to sa môže skončiť veľkým stresorom, keď sa vám nedarí splniť úlohy načas. Snažte sa riešiť úlohy hneď, ako vám ich pridelia, a neodkladajte ich na neskôr.


Myslite pozitívne na svoj čas na vysokej škole. Vyššie vzdelanie môže viesť ku kariére, o ktorej ste vždy snívali. Nakoniec to bude stáť za to, aj keď sa teraz občas cítite preťažení. Aby ste prekonali mimoriadne stresujúce obdobia, zaraďte do nich zábavné aktivity a relaxáciu.

2. časť z 3:Vykonávanie činností na odbúranie stresu


Nájdite si čas pre seba a užite si ho. Robte niečo, napríklad relaxujte na posteli s popcornom a počúvajte hudbu, kreslite, čítajte knihu alebo píšte.


Zahrajte si online hru. Online hry pomáhajú zbaviť sa stresu, čiastočne preto, že sa sústredíte na hru.

  • Medzi príklady online hier patria RuneScape, Animal Jam a Minecraft.


Vezmite si Zdriemnite si. Niekedy si potrebujeme oddýchnuť alebo sa uvoľniť, aby sme zmiernili stres. Ak pracujete a potrebujete zostať produktívny, skúste si zdriemnuť.


trávte čas s priateľmi alebo spolubývajúcimi. Trávenie času s ľuďmi, ktorých máte radi, napríklad so spolubývajúcimi, môže zmierniť stres, najmä ak sa spolu dobre bavíte.

  • Pozrite sa, či sa blíži nejaká párty. Ak existuje, skúste si naplánovať, že naň pôjdete – zažijete veľa zábavy.


Chodiť na prechádzky kvôli cvičeniu a zábave. Chôdza vám zlepší náladu, čím zabudnete na problémy, ktoré vo vás vyvolávajú stres.

  • Môžete chodiť sami alebo s priateľom či spolubývajúcim.


Píšte si do denníka. Medzi veci, o ktorých môžete písať, patria spomienky, z čoho máte radosť, na čo sa tešíte a vaše pocity.

  • Snažte sa vyhnúť písaniu toho, čo vás stresuje, pretože to môže spôsobiť, že budete ešte viac vystresovaní.


Trávte čas vonku. Otvorené priestory s čerstvým vzduchom a najlepšie so stromami vám môžu pomôcť získať perspektívu a cítiť sa lepšie. Je dôležitá pre duševné zdravie. Snažte sa, aby vaša myseľ bola prítomná a aby ste vnímali krásu prírody.

  • Vyberte sa na prechádzku po turistickom chodníku alebo na relaxačnú jazdu na bicykli.
  • Nájdite si v areáli školy trávnaté miesto pod stromami a robte niečo jednoduché a relaxačné, napríklad čítajte knihu alebo kreslite. Snažte sa vyhýbať používaniu sociálnych médií.

Časť 3 z 3:Robenie aktivít na uvoľnenie stresu


Meditujte. Meditácia je o upokojení mysle. Nájdite si čisté a tiché miesto, napríklad miesto v izbe, miesto pri okne, v otvorenej záhrade, prázdnu miestnosť v areáli školy atď. Ak môžete, pridajte pohodlný vankúš na sedenie, zapáľte sviečku a pridajte čokoľvek iné, čo vás upokojuje.


Vypnite telefón. Môžete si pustiť upokojujúcu inštrumentálnu hudbu alebo zvuky prírody. Úplný pokoj je tiež v poriadku.


Posaďte sa do vzpriamenej polohy tak, aby ste sa cítili pohodlne. Zhlboka sa nadýchnite, napočítajte do päť a úplne vydýchnite.


Pokračujte v sústredení sa na svoj prirodzený dych. Vaša myseľ sa bude túlať. To je v poriadku. Keď zachytíte svoje myšlienky, pomaly vráťte svoju koncentráciu späť k dýchaniu.


Predstavte si pokojnú scénu, napríklad vlny oceánu alebo tečúci potok. Cíťte sa, akoby ste tam fyzicky boli. Nechajte slnko, aby zohrialo vaše telo, nechajte sa uvoľniť, dýchajte s ľahkosťou.

  • Môžete si zvoliť pozitívnu mantru (slovo alebo frázu), ktorú si budete opakovať spolu s dychom, napríklad: „Som pokojný a vyrovnaný.“


Používajte časovač. Keď sa časovač vypne, vráťte svoje vedomie späť do miestnosti, pohýbte prstami na nohách, naposledy sa zhlboka nadýchnite a vydýchnite. Vy ste to dokázali! Spočiatku sa môže stať, že sa myseľ bude túlať a môže sa zdať nemožné utíšiť svoje myšlienky. Ale pri dôslednom cvičení sa môže stať kľúčovou súčasťou zvládania stresu.


Naučte sa cvičiť jogu. Joga pozostáva z rôznych cvikov na držanie tela, flexibilitu a silu a napokon zo zamerania sa na dych. Môže zvýšiť uvoľnenie a znížiť stres. Naozaj stačí podložka na jogu alebo veľký uterák. Uistite sa, že máte na sebe voľné, pohodlné oblečenie.

  • Môžete to robiť aj v triede počas voľných prednášok alebo vo voľnom čase medzi prednáškami.


Pozrite sa do rekreačného centra na vysokej škole. Mnohé vysokoškolské rekreačné centrá ponúkajú hodiny jogy pre začiatočníkov. Zistite, či sa vám nejaká hodina hodí do rozvrhu.


  • Pozrite si videá z jogy. Na YouTube je obrovský sortiment videí s cvičením jogy. Aj ich sledovanie vám môže pomôcť uvoľniť sa a motivovať sa, aby ste ich sami vyskúšali. Mnohé hodiny jogy trvajú približne 1 hodinu.

    • Cvičenie doma s inštruktážnym videom môže byť pre vás lepšie, ak ste predtým necvičili. Uistite sa, že ste začali s kurzom pre začiatočníkov.
  • Odkazy