Ako sa zbaviť závislosti od hry World of Warcraft: 14 krokov: Ako sa zbaviť závislosti od hry Warcraft?

Psychológovia stále diskutujú o tom, či je „závislosť od videohier“ správny termín, ale väčšina sa zhoduje, že nadmerné hranie môže spôsobiť vážne problémy.[1]
Keď hra ako World of Warcraft začne mať veľké negatívne účinky na váš život, je načase priznať si, že si už neužívate neškodnú zábavu.

Časť 1 z 2:Zbavenie sa závislosti od WoW

Pripojte sa ku komunite závislých od WoW. Navštívte komunitu reddit „no WoW“ alebo Online Gamers Anonymous, kde nájdete rady a podporu od ostatných hráčov.

Získajte priaznivcov skutočného života. Oslovte priateľov a rodinu, najmä všetkých, ktorí sa vám kvôli vašej závislosti vzdialili. Požiadajte ich, aby vás povzbudili.

Urobte si zoznam výhod vyplývajúcich z toho, že ste prestali. Existuje toľko spôsobov, ako sa váš život zlepší, keď už nebudete posadnutí:

  • Viac príležitostí stretávať sa s priateľmi a skúšať nové veci
  • Zdravší spánkový režim a úroveň aktivity
  • Jasnejšie sústredenie v práci alebo v škole
  • Viac peňazí na míňanie alebo šetrenie
  • Žiadne bolesti chrbta, zápästia alebo očí

Identifikujte, čo vás drží v napätí. Často sú to sociálne záväzky voči priateľom a cechom, pocit kontroly a moci a neustále ciele, na ktorých musíte pracovať.[2]
Nájdite spôsoby, ako ich získať v reálnom živote, pomocou nižšie uvedených rád.

Sledovanie pokroku v reálnych cieľoch. Denné ciele a odmeny sú dobrou motiváciou aj pri produktívnych činnostiach, ako je cvičenie, sociálne interakcie v reálnom živote a hľadanie práce.

  • Vyskúšajte HabitRPG, softvér na zvýšenie produktivity pre hráčov.

Nájdi si iné hobby. Prečítaj si knihu, hoď si basketbalovou loptou na nejaký kôš alebo požiadaj skutočného priateľa, aby ťa naučil svoju voľnočasovú aktivitu. Aj iná, offline videohra môže niekedy fungovať ako dočasné opatrenie.

Začnite vykonávať činnosť, ktorá vás bude napĺňať. Ak sa cítite deprimovaní svojím životom, zmeňte ho tak, aby vás napĺňal, nielen rozptyľoval. Tu je niekoľko nápadov:

  • Absolvujte kurzy online alebo na komunitnej vysokej škole.
  • Staňte sa dobrovoľníkom vo vývarovni alebo namiesto toho darujte mesačné predplatné WoW na charitu.
  • Ponuka vypočuť si problémy priateľa.

Navštívte terapeuta. Vyhľadajte kognitívno-behaviorálneho terapeuta, ktorý vám pomôže zmeniť vaše myšlienky a pocity voči hre.[3]

Časť 2 z 2:Ukončenie hry v niekoľkých fázach

Urobte si prestávku od svojho cechu. Odíďte z cechu na týždeň a povedzte svojim spoluhráčom, že nebudete k dispozícii. Na konci týždňa zvážte predĺženie prestávky alebo spustenie modelu „týždeň v týždni“.

  • Nastavte svojich chatujúcich priateľov na „ignorovať“ počas týchto prestávok. Prežijú.

Rozdajte svoje predmety a zlato z WoW. Dajte ich cudzím ľuďom, ktorí vám ich nevrátia, ak sa vrátite. Zníži sa tým pocit pokroku a úspechu.

Odstráňte svoju obľúbenú postavu. Otužte sa a odstráňte jednu zo svojich postáv na najvyššej úrovni, čím sa zbavíte ešte jednej emocionálnej väzby k hre.

Nastavenie rodičovskej kontroly. Väčšina operačných systémov má nastavenie rodičovskej kontroly, ktoré obmedzuje, kedy sa môžete prihlásiť alebo prejsť na internet. Požiadajte priateľa o výber hesla, aby ho pred vami utajil.

Zablokujte porty smerovača. Pristúpte k nastaveniam smerovača a vyhľadajte nastavenia brány firewall alebo portového protokolu. Zablokujte porty 1119 a 3724 a nikto vo vašej bezdrôtovej sieti nebude mať prístup k hre WoW.[4]

  • Ak tieto nastavenia nemôžete nájsť, vyhľadajte na internete pokyny špecifické pre vašu značku smerovača.
  • Odinštalujte hru. Mnohým bývalým závislým na WoW sa hra nedá hrať s mierou. Odinštalovanie hry a ponechanie predplatného je často bezpečnejšia cesta.
  • Odkazy