Ako sa zmieriť s tým, že nebudete mať deti: 9 krokov (s obrázkami)

Existuje mnoho dôvodov, prečo človek nemusí mať deti. Dôvodom môže byť nedostatok túžby, neochota partnera alebo biologická neschopnosť reprodukcie. V okolnostiach nedobrovoľnej bezdetnosti, ako v posledných dvoch prípadoch, nie je nezvyčajné prežívať smútok a určité obavy zo života bez detí. Môžete sa s tým však vyrovnať a naučiť sa ísť ďalej.

Kroky


Vyjadrite svoje pocity. Priznajte si svoje emócie, nech sú akokoľvek rôznorodé, a snažte sa ich vyjadriť navonok. Spôsob, akým sa vyjadrujete, je váš osobný a môže zahŕňať plač, krik, smiech, spev, písanie, rozprávanie alebo inú z nespočetných foriem sebavyjadrenia.


Zhodnoťte svoju realitu, aká je. Je dôležité, aby ste realisticky vnímali životné okolnosti. Ak viete, že nebudete mať deti, musíte sa s touto skutočnosťou zmieriť skôr, ako budete môcť pokračovať ďalej. Vedome začleňte nasledujúce postupy do svojho každodenného života:

  • Namiesto premýšľania o tom, čo malo alebo mohlo byť, sa sústreďte na to, čo je a čo môže byť.
  • Predstavte si svoju budúcnosť bez detí. Urobte si plány, ktoré sa točia okolo toho, že nebudete mať deti. Predstavte si, ako sa vaše plány uskutočnia a ako budete v týchto plánoch spokojní.
  • Odstráňte bolestivé pripomienky z dohľadu. Ak máte detské veci, ktoré ste získali v nádeji, že budete mať dieťa, zabaľte ich alebo ich dajte niekomu, kto ich využije.


Uveďte veci do správnej perspektívy. Pamätajte, že každý sa niekedy musí vyrovnať s neželanými životnými okolnosťami, či už ide o smrť, chorobu alebo nedobrovoľnú bezdetnosť. Vzťah k iným na tejto úrovni vám môže pomôcť cítiť sa menej osamelo.


Udržujte si zdravie. Doprajte si primerané množstvo spánku a uistite sa, že sa dobre stravujete. Zanedbávanie svojho fyzického zdravia môže skomplikovať proces prijatia.


Prečítajte si o štádiách smútku. Prijatie toho, že nebudete mať deti, je podobné akejkoľvek vážnej strate v tom, že budete prežívať smútok v mnohých jeho podobách. Pochopenie toho, ako sa smútok prejavuje, vás pripraví na to, aby ste ho dokázali zvládnuť.

  • Popieranie. Môžete byť neveriaci a psychicky neochotní prijať realitu, že nebudete mať deti.
  • Zúfalstvo. Toto je asi najľahšie identifikovateľné štádium smútku a je charakterizované všeobecnými príznakmi depresie.
  • Výčitky svedomia. môžete začať pochybovať alebo sa obviňovať z toho, že nemáte deti, čo môže viesť k zbytočným pocitom viny.
  • Hnev. Hnev spojený so smútkom nemusí byť nevyhnutne namierený proti osobe alebo veci, ale skôr proti samotným okolnostiam.
  • Strach. Keď nastane realita nedobrovoľnej bezdetnosti, môže to vyvolať pocit paniky alebo úzkosti.
  • Fyzický smútok. Medzi fyzické príznaky smútku patrí nespavosť, nepravidelné zmeny chuti do jedla, bolesti hlavy, nevysvetliteľné bolesti tela, nevoľnosť a únava.


Vyhľadajte emocionálnu podporu. Pri vyrovnávaní sa s tým, že nebudete mať deti, je mimoriadne dôležité vyhľadať pomoc zvonka. Existuje mnoho miest, kde môžete získať tento typ podpory:

  • Odborníci na duševné zdravie. Ak máte pocit, že vám prekonávanie nepríjemných emócií prekáža, nájdite si terapeuta alebo poradcu, s ktorým sa budete cítiť dobre.
  • Podporné skupiny. Vyhľadajte na internete a v miestnych novinách podporné skupiny pre nedobrovoľne bezdetných ľudí. Spojenie s inými ľuďmi, ktorí majú rovnakú skúsenosť, môže byť veľkým zdrojom útechy.
  • Náboženské organizácie. Ak patríte do cirkvi alebo inej náboženskej inštitúcie, možno budete môcť získať bezplatné poradenstvo od niekoho, koho už poznáte a komu dôverujete.
  • Rodina a priatelia. Vyjadrenie toho, čo prežívate, ľuďom, ktorí vás milujú a ktorým na vás záleží, môže byť zdravým spôsobom, ako sa vyrovnať so smútkom z toho, že nemáte deti.


Ak milujete deti, zvážte iné spôsoby, ako mať deti vo svojom živote. Nemusíte byť rodičom, aby ste im pomohli a sledovali ich rast.

  • Pomôžte priateľom a členom rodiny s ich deťmi. Opatrujte deti svojej najlepšej kamarátke alebo trávte čas u svojho brata, hrajte sa s jeho deťmi a starajte sa o ne. Deti sa s vami budú rady hrať a dospelí vám budú vďační za ďalšiu pomoc.
  • Zvážte možnosť dobrovoľníckej práce na mieste, kde môžete pracovať s deťmi. Skúste sa stať pomocníkom, učiť znevýhodnené deti, dobrovoľnícky pracovať v cirkevných programoch, prísť ako hosť do škôl (napr.g. hovoriť o svojej práci) alebo o práci s postihnutými deťmi.
  • Vezmite si prácu, v ktorej sa od vás bude očakávať práca s deťmi.


Riešenie situačných problémov. Vyrovnajte sa s príčinou nedobrovoľnej bezdetnosti, aby ste sa plne aklimatizovali na život bez detí.

  • Ak chcete mať deti, ale váš partner si to neželá, rozhodnutie nemať deti môže váš vzťah vystaviť veľkému stresu. Môže byť ťažké vyhnúť sa zadržiavaniu odporu voči partnerovi a budete musieť obnoviť vzťah, keď sa naučíte vyrovnať s tým, že nebudete mať deti. Pracujte na problémoch vo vzťahu s pomocou párového terapeuta.
  • Udržujte jasnú komunikáciu so svojím partnerom. Povedzte im, že mať deti je pre vás veľmi dôležité, a spýtajte sa ich, prečo deti nechcú. Potom pozorne počúvajte. Skúste nájsť strednú cestu: či by im nevadilo mať deti o päť rokov? Čo tak rozhodnúť sa počkať a o niekoľko rokov sa o tom znovu porozprávať?? Pokúste sa nájsť riešenie, ktoré by uspokojilo vás oboch.
  • Na to, aby ste sa zmierili s tým, že nebudete mať deti v dôsledku neplodnosti, je dôležité, aby ste nekladli vinu na seba alebo na svojho partnera. Urobte si čas na fyzické a emocionálne zotavenie zo všetkých lekárskych zákrokov, ktoré ste vy a/alebo váš partner mohli podstúpiť, a uvedomte si, že stres z týchto zákrokov pravdepodobne komplikuje vašu schopnosť vyrovnať sa s tým, že nemáte deti.

  • Nájdite si čas pre seba. Bezdetnosť neznamená koniec šťastia. Trávte čas s ľuďmi, ktorých máte radi, dajte si dlhý bublinkový kúpeľ, pracujte na svojich koníčkoch a robte veci, ktoré sú pre vás dôležité. Na to, aby ste žili pozitívny a zmysluplný život, nepotrebujete deti.
  • Odkazy