Ako si vybudovať svoju budúcnosť: 12 krokov (s obrázkami)

Budujte svoju budúcnosť investovaním do prítomnosti. Podnikajte kroky, ktoré vedú k úspešnej kariére tým, že budete informovaní a inovatívni. Urobte múdre finančné rozhodnutia, ktoré vám poskytnú stabilitu a istotu do budúcnosti. A postarajte sa o seba a svojich blízkych stanovením priorít pre rodinu, zdravie a radosť. Existujú kroky, ktoré môžete podniknúť teraz, aby ste zlepšili svoj kariérny úspech, finančnú stabilitu a osobné naplnenie. Budovanie vašej budúcnosti sa začína budovaním vašej prítomnosti.

Časť 1 z 3:Budovanie kariéry


Pridajte sa k profesijnému združeniu. Každá oblasť má svoje profesijné združenia. Každá oblasť je iná. Vyžadujú sa poplatky. Pre študentov a mladých odborníkov sú však často nízke.

  • Požiadajte o mentorstvo prostredníctvom svojho profesijného združenia. Niekedy ich ponúkajú pre členov na vstupnej úrovni alebo na pozícii stážistu.
  • Požiadajte o pomoc pri hľadaní práce. Profesijné združenia majú často zoznamy pracovných ponúk, ktoré poskytujú iní členovia.
  • Vyhľadajte pomoc pri svojom profesionálnom rozvoji. Mnohé združenia ponúkajú semináre, workshopy a literatúru súvisiacu s oblasťou, ktorú zastupujú.
  • Zúčastnite sa výročnej konferencie vašej asociácie. Je to vynikajúci spôsob, ako nadviazať kontakty. Súčasťou konferencií sú veľtrhy práce a možnosť nadviazať kontakt s potenciálnymi zamestnávateľmi.
  • Ak ste mladým členom združenia (stredoškolákom a vysokoškolákom), zistite si informácie o štipendiách.


Posuňte sa po rebríku nahor. Vytvorte si zoznam cieľov a pracujte na ich dosiahnutí. Buďte jeho projektovým manažérom alebo šéfredaktorom. Budujte svoju kariéru tým, že si vytvoríte pozíciu pre úspešnú budúcnosť.[1]

  • Premýšľajte mimo škatuľu. Prichádzajte s novými nápadmi pre svoju spoločnosť prostredníctvom inovatívneho myslenia. Pozrite sa na to, ako veci vyzerajú, a premýšľajte o tom, ako by mohli byť lepšie.[2]
  • Pustite sa do projektov mimo vašej komfortnej zóny. Prevzatie väčšej zodpovednosti vám môže pomôcť osvojiť si nové zručnosti, ktoré posilnia vašu kariéru.[3]
  • Riešenie problémov namiesto ich prenášania na iných ľudí. Zachovajte si postoj „dokážem to“.[4]
  • Požiadajte mentora o zhodnotenie vašich silných a slabých stránok, aby ste zistili, či sa posúvate smerom k svojim kariérnym cieľom.[5]
  • Prispôsobte sa novým pozíciám. Pri postupe na vyššiu pozíciu si uvedomte, že zručnosti zodpovedné za vaše povýšenie sa nemusia uplatniť na vašej novej pozícii. Požiadajte mentora, aby zhodnotil váš súbor behaviorálnych zručností a uistil sa, že ste udržali krok s povýšením.[6]
  • Buďte v práci seriózni. Sústreďte sa na svoju prácu a plňte úlohy rýchlo a dôsledne.[7]
  • Zlepšite svoje schopnosti kritického myslenia. Analytickí myslitelia dokážu predvídať problémy a predchádzať im. Zúčastnite sa workshopu alebo seminára, ktorý zahŕňa metodické cvičenia na kritické myslenie.
  • Nadväzujte čo najviac kontaktov. Nadväzujte kontakty v rámci svojej spoločnosti a komunity, aby ste sa zviditeľnili a nadviazali kontakty [8]


Zvážte možnosť prechodu na inú pracovnú pozíciu, keď na to príde správny čas. Bočný presun v rámci vašej spoločnosti alebo do novej organizácie môže pomôcť vašej kariére. Dáva vám možnosť získať ďalšie zručnosti a vedomosti.[9]
Pomôže vám predísť nepokoju a stagnácii, ktoré niekedy sprevádzajú príliš dlhý čas strávený v rovnakom pracovnom prostredí. Bočný presun má mnoho výhod.

  • Bočný presun vás môže spojiť s dobrým šéfom alebo mentorom.[10]
    Toto je obzvlášť lákavé, ak vaše súčasné zamestnanie nemá ani jednu z týchto možností.
  • Presun do inej časti spoločnosti, ktorá je živšia, povedie k vášmu väčšiemu zviditeľneniu.[11]
  • Prechod z jednej organizácie alebo oddelenia do druhej bude znamenať, že sa stretnete s väčším počtom ľudí, nadviažete viac kontaktov, vytvoríte si väčšiu sieť zdrojov.[12]
  • Zmena oddelenia by mohla viesť k väčším možnostiam postupu, najmä ak na súčasnom oddelení stagnujete.[13]

2. časť z 3:Budovanie finančnej stability


Stanovte si rozpočet, ktorý je realistický a umožní vám ho dôsledne dodržiavať. Vytvorte si rozpočet, ktorý dokáže absorbovať neočakávané udalosti. Rozpočet je priebežná práca. Vaša finančná situácia sa bude neustále meniť, a ak je váš rozpočet flexibilný a dokáže zohľadniť množstvo premenných, môžete šetriť, splácať dlhy a investovať, aby vaše peniaze rástli.[14]

  • Sledujte svoje výdavky. Zaznamenávajte si všetky svoje výdavky za mesiac, aby ste vedeli, kam vaše peniaze idú. Môžete použiť aplikáciu alebo pero a papier, ale všetko si zapíšte.[15]
  • Na úspory vyčleňte približne 10 % svojho príjmu. Lepšie je vykonávať priamy vklad, aby ste neboli v pokušení utrácať.[16]
  • Buďte trpezliví a dôslední. Vklad 100 USD mesačne znamená, že po 40 rokoch ste ušetrili 48 000 USD. Za predpokladu sedempercentnej ročnej miery návratnosti by sa váš vklad 100 dolárov mesačne rovnal viac ako 260 000 dolárov.[17]
  • Dlhodobé úspory by mali smerovať do fondu 401(k). Usilujte sa o maximalizáciu svojich vkladov v systéme 401(k).[18]
  • Použite približne 35 % svojich úspor na bývanie a komunálne služby.[19]
  • Odložte si ďalších 10 %, ak máte na mysli konkrétne ciele, ako je kúpa nového auta alebo zaplatenie vysokoškolského vzdelania vášho dieťaťa.[20]
  • Obmedzte zbytočné výdavky. Požičať si film namiesto návštevy kina. Zanechajte pevnú telefónnu linku. Nezapisujte si služby káblovej televízie, ktoré nepotrebujete.[21]
  • Použite zvyšok svojho príjmu spôsobom, ktorý považujete za vhodný. jedlo, zábava, dovolenka atď.[22]


Znížte dlh na kreditnej karte. Kreditné karty vás od nákupov vzďaľujú o jeden krok. Tento proces vás izoluje od vašich výdavkov, pretože používate kartu (a nie peniaze) a nemáte konkrétny „dôkaz“, že peniaze skutočne míňate. Dlh na kreditnej karte sa môže rýchlo nahromadiť.

  • Zrealizujte plán na splatenie dlhu z kreditnej karty pomocou svojho rozpočtu. Presne vedieť, koľko si môžete dovoliť nasmerovať na svoj dlh z kreditnej karty.
  • Najskôr splácajte kartu s najvyššou úrokovou sadzbou a zároveň plňte požiadavky na minimálnu splátku ostatných kariet.[23]
  • Buďte dôslední pri platbách. Mnohí ľudia znižujú sumu, ktorú platia na dlh na kreditnej karte, keď vidia, že zostatok klesá.[24]
  • Plaťte v hotovosti, aby ste sa vyhli hromadeniu ďalších dlhov na kreditných kartách. Použite hotovosť na nákup potravín, oblečenia, dovolenky a iné ako základné veci.[25]


Rozvíjajte svoje peniaze múdrym investovaním. Prebytok rozpočtu môžete využiť na investovanie. Pravidelne a dlhodobo investujte na rôznych miestach.[26]

  • Použite 10 % svojho príjmu na investície. Prípadne môžete peniaze, ktoré ste si vyčlenili na sporenie, rozdeliť medzi sporenie a svoje investičné potreby.[27]
  • Ak nie ste zbehlí v akciách, investujte do nich pomocou investičnej spoločnosti. Za posledných 70 rokov získali akcie v priemere 10 % hodnoty ročne.[28]
  • Podielové fondy sú dobrou voľbou pre priemerného investora.[29]
  • Kompenzujte potenciálnu volatilitu akcií aj investovaním do dlhopisov a CD. Svoje peniaze požičiavate na úrok, takže zostatok rastie, aj keď zvyčajne nie rovnakým tempom ako akcie.[30]
  • Zvážte využívanie automatizovanej investičnej služby. Ich poplatky sú nízke. Zodpovedajú vášmu časovému horizontu a cieľom investície.[31]
  • Vyskúšajte pravidelné mesačné investovanie formou priameho inkasa. Zaručuje, že si budete odkladať peniaze na investície, čím sa rozhodnutie o tom, kam peniaze pôjdu, dostane z vašich rúk.[32]

Časť 3 z 3: Budovanie osobného života


Nájdite si čas na svoju rodinu. Na čo budete spomínať, keď zostarnete? Bude to zbíjanie klincov na Krimsleyho účet? Alebo to bude vidieť Bena prvýkrát jazdiť na bicykli? Vynaložte vedomé úsilie na oddelenie pracovného a rodinného času a buďte s rodinou „all in“, keď ste spolu.

  • Prediskutujte svoj pracovný čas a očakávania so svojím šéfom, aby ste si mohli stanoviť určité hranice, ktoré zabránia tomu, aby práca odčerpávala čas venovaný rodine.[33]
  • Trávte čas s manželkou/manželom a deťmi, aj keby to malo znamenať, že sa ráno všetci zídu a pred odchodom z domu si pätnásť minút zacvičia alebo sa pretiahnu.
  • Pri večeri zaviesť pravidlo „žiadna elektronika“, aby sa rodina venovala jeden druhému, a nie obrazovkám.
  • Chodievajte pravidelne na rodinné dovolenky. Je to dobrý spôsob, ako sa sústrediť výlučne na rodinu bez starostí na pracovisku, ktoré vás sprevádzajú domov.
  • Diskutujte o starostlivosti o dieťa s manželom/manželkou. Ak obaja pracujete, budete chcieť vymyslieť pevný a spravodlivý plán s konkrétnymi povinnosťami pre oboch rodičov.

ODBORNÝ TIP

„Nielen komunikujte – hovorte zo srdca, majte oduševnené kontakty a naučte sa byť transparentní a zraniteľní.“

Chad Herst, CPCC

Mindfulness kouč Chad Herst je výkonným koučom v Herst Wellness, wellness centre v San Franciscu, ktoré sa zameriava na Mind/Body koučing. Chad je akreditovaným profesionálnym koučom (Co-Active Professional Coach – CPCC) a v oblasti wellness pracuje už viac ako 25 rokov, pričom má skúsenosti ako učiteľ jogy, akupunkturista a bylinkár.
Chad Herst, CPCC
Mindfulness kouč


Vytvorte si okruh dobrých priateľov. Celoživotné priateľstvá obohatia váš život. Priateľstvá dodávajú štruktúru vášmu spojeniu so svetom, pretože sa delíte o zážitky, prežívate pekné chvíle, vytvárate si väzby s ľuďmi, na ktorých sa môžete spoľahnúť.

  • Vytvorte si zoznam ľudí vo svojom živote, ktorí sú vám blízki. Pozvite ich k sebe domov na večeru, čaj alebo na film.[34]
    Vaše domáce prostredie umožňuje menej sebavedomých rozhovorov.
  • Staňte sa dobrovoľníkom v projekte alebo skupine, o ktorej ste presvedčení. Pevné priateľstvá sa ľahšie nadväzujú, keď spolupracujete na oblastiach spoločného záujmu a záujmu.[35]
  • Využívajte svoje súčasné kontakty na nadväzovanie priateľstiev. Ak sú ľudia, ktorých ste krátko spoznali prostredníctvom priateľov a páčili sa vám, skúste sa s nimi skontaktovať prostredníctvom spoločného priateľa.[36]
  • Zapojte sa do krúžku čítania kníh. Tieto krúžky sa zvyčajne stretávajú pravidelne. Mnohé z nich trvajú roky. Celoživotné priateľstvá vznikajú vďaka spoločnému záujmu.


Zapojte sa do aktivít, pre ktoré máte presvedčenie a ku ktorým máte vzťah. Čo radi robíte? Ktoré aktivity vás priťahujú, ktoré sa zdajú byť najautentickejšie a najbohatšie z hľadiska zážitkov, ktoré poskytujú? Vytvorte si zoznam.

  • Navštevujte kurzy, ktoré sa zameriavajú na oblasť záujmu. Varenie, kódovanie, maľovanie, lukostreľba . . . k dispozícii je množstvo lekcií.
  • Ak máte radi prírodu, prihláste sa do turistického alebo prírodovedného klubu.
  • Dobrovoľne sa prihláste za staršieho brata alebo staršiu sestru.


Dobre sa starajte o svoje telo. Fyzický stav, v ktorom sa dostanete do svojej budúcnosti, môže byť ako výnos z dobrej investície. Starajte sa o seba tak, aby ste z toho mali úžitok aj v neskorších rokoch.

  • Dodržiavajte zdravú stravu, ktorá zahŕňa čerstvé produkty, chudé zdroje bielkovín, mliečne výrobky a celozrnné výrobky.[37]
  • Jedzte trikrát denne plnohodnotné jedlá. Keď nebudete závislí od jedného veľkého jedla denne, vaše telo dosiahne takú úroveň výživy, ktorá zníži chuť na jedlo a pomôže vám prirodzene jesť menej.
  • Pravidelne navštevujte svojho lekára. Premýšľajte v zmysle „preventívnej údržby.“ Očkovanie, preventívne prehliadky a pravidelné vyšetrenia môžu zabrániť vážnym ochoreniam, ktoré nepriaznivo ovplyvnia vašu budúcnosť.

ODBORNÝ TIP

Chad Herst, CPCC

Mindfulness kouč Chad Herst je výkonným koučom v Herst Wellness, wellness centre so sídlom v San Franciscu, ktoré sa zameriava na Mind/Body Coaching. Chad je akreditovaným profesionálnym koučom (Co-Active Professional Coach – CPCC) a v oblasti wellness pracuje už viac ako 25 rokov, pričom má skúsenosti ako učiteľ jogy, akupunkturista a bylinkár. Chad Herst, CPCC
Mindfulness Coach

Naučte sa starať o svoje telo a myseľ. Kariérny kouč Chad Herst hovorí: „Je dôležité zistiť, ako sa denne starať o svoje zdravie. To zvyčajne zahŕňa veci, ako je cvičenie, výživa a odpočinok, ale je to aj duchovné. Potrebujeme cítiť spojenie s niečím väčším, než sme my sami, nech už to pre vás znamená čokoľvek.“


Pravidelne cvičte. Cvičenie má nespočetné množstvo výhod vrátane zníženia rizika srdcových ochorení a predĺženia života.[38]
Cvičenie vám pomôže udržať si normálnu hmotnosť. Tonizuje vaše telo, posilňuje svaly, udržuje silné kosti a zlepšuje náladu a spánok.[39]

  • Snažte sa o 150 minút stredne intenzívneho cvičenia týždenne alebo 75 minút intenzívneho cvičenia.[40]
    Dôveryhodný zdroj
    Americká asociácia srdca
    Popredná nezisková organizácia, ktorá financuje lekársky výskum a vzdelávanie verejnosti
    Prejsť na zdroj
  • Začnite približne 15-minútovou chôdzou každý druhý deň a postupne zvyšujte čas a tempo, až kým nebudete behať 30 minút každý druhý deň.
  • Prípadne skúste aeróbne cvičenie, 25 minút intenzívnej aktivity tri dni v týždni.[41]
    Dôveryhodný zdroj
    Americká asociácia srdca
    Popredná nezisková organizácia, ktorá financuje lekársky výskum a vzdelávanie verejnosti
    Prejsť na zdroj
  • Budujte si svaly a udržujte hustotu kostí prostredníctvom silového alebo odporového tréningu. Môžete sa prihlásiť do posilňovne alebo pracovať s činkami doma.[42]

  • Starajte sa o svoju myseľ. Keď je stav vašej mysle dobrý, robíte dobré rozhodnutia o všetkých aspektoch svojho života. Cítite sa vo svojom živote lepšie.

    • Doprajte si dostatok spánku. Snažte sa o pravidelný spánkový režim. Vyberte si upokojujúce činnosti pred spaním. Žiadna elektronika v posteli. Ospalosť sťažuje koncentráciu, zvyšuje hladinu stresu a zvyšuje výkyvy nálad.
    • Vyhýbajte sa drogám a alkoholu. Udržujte si bystrú myseľ.
  • Odkazy