Ako si vytvoriť dobrý denný režim (dievčatá): 13 krokov

Dobrá denná rutina uľahčuje organizáciu, čo môže znížiť váš stres a ušetriť čas. Dodržiavanie dôslednej dennej rutiny vám pomôže vyťažiť z každého dňa čo najviac!

Časť 1 z 3:Zavedenie ranného režimu


Každý deň sa zobuďte v rovnakom čase. Je dôležité vstávať do školy každý deň v rovnakom čase, aby si vaše telo zvyklo vstávať v plánovanom čase. Aj počas víkendov sa snažte nevstávať o viac ako pol hodiny neskôr, ako zvyčajne vstávate počas školských dní. Ak máte problémy so samostatným vstávaním, nastavte si budík alebo požiadajte rodičov, aby vás ráno zobudili.

  • Ak máte stále problémy so zobúdzaním pomocou budíka, umiestnite budík do inej miestnosti alebo niekam ďalej od postele. Takto budete nútení vstať z postele a vypnúť budík.


Osprchujte sa a oblečte sa na deň. Ak sa radšej sprchuješ večer, ranné umývanie tváre ti môže pomôcť prebudiť sa. Nezabudnite si vyčistiť zuby a použiť zubnú niť.

  • Ak sa radi líčite, na bežný školský deň používajte neutrálnejšie farby, ako sú broskyňová, hnedá a žltá.
  • Keď ide o obuv, myslite na to, čo budete v ten deň robiť. Ak máš po škole futbalový tréning, zbaľ si ponožky a kopačky. Ak sa chystáte stáť v zbore, nenoste podpätky.


Jedzte zdravé raňajky. To, čo zjete na raňajky, ovplyvní váš výkon po zvyšok dňa. Dávajte si dobré sacharidy, vlákninu a nejaké bielkoviny.[1]
Dôveryhodný zdroj
Národný inštitút pre diabetes a choroby tráviaceho ústrojenstva a obličiek
Zdravotné informácie z Národného inštitútu pre diabetes a choroby tráviaceho ústrojenstva a obličiek, divízie U.S. Národné ústavy zdravia
Prejsť na zdroj

  • Zdravé možnosti zahŕňajú ovsené vločky, smoothie, jogurt alebo vajcia.
  • Aj keď máte málo času, zoberte si niečo na jedenie, napríklad banán alebo jablko.

Druhá časť z 3: Udržiavanie školského režimu a víkendového rozvrhu


Majte program alebo plánovač. Používanie programu alebo plánovača vám pomôže udržať si prehľad o vyučovaní, domácich úlohách a mimoškolských aktivitách. Na začiatku školského roka alebo semestra sa uistite, že máte v plánovači zapísaný alebo vytlačený aktualizovaný rozvrh hodín. Zapisovanie si rutinných činností vám pomôže udržať si prehľad o tom, čo musíte denne urobiť.


Stanovte si priority svojej práce. Ak máte niekoľko rôznych predmetov, sledujte učebný plán pre každú triedu. Ak vidíte, že vás v určitom termíne čaká veľká skúška v rámci jedného predmetu, možno by bolo dobré uprednostniť množstvo času venovaného štúdiu na túto skúšku pred menšími úlohami v iných predmetoch.

  • Rozdelenie veľkých úloh na menšie a vykonávanie malých úloh po jednom vám pomôže zvládnuť prácu.[2]
    Dôveryhodný zdroj
    MedlinePlus
    Zbierka lekárskych informácií pochádzajúcich z Národnej lekárskej knižnice USA
    Prejsť na zdroj


Využite víkend na obnovenie a relaxáciu. Myslite dopredu a pripravte sa na zvyšok týždňa. Urobte si v nedeľu čas, aby ste sa v pondelok pripravili na tréning.

Časť 3 z 3:Vytvorenie večerného režimu


Robte si domáce práce. Malé domáce práce každý večer, ako napríklad upratovanie izby, môžu skrátiť dlhšie upratovanie počas víkendu. Upratovanie tiež pomáha znížiť neporiadok, ktorý môže rozptyľovať vašu pozornosť, keď sa snažíte robiť domáce úlohy alebo relaxovať.


Každý deň si vyhraďte čas na domáce úlohy. Uistite sa, že máte popoludní alebo večer dostatok času na dokončenie domácich úloh, aby ste sa necítili uponáhľaní, keď sa ich budete snažiť dokončiť. Čas, ktorý si každý deň vyhradíte na domáce úlohy, závisí od toho, koľko úloh máte.


trochu si zacvičte. Cvičenie je dôležité pri udržiavaní zdravého životného štýlu. Pozitívne ovplyvňuje aj vaše duševné zdravie tým, že uvoľňuje endorfíny, ktoré zlepšujú vaše sebavedomie a náladu.[3]
Dôveryhodný zdroj
Centrá pre kontrolu a prevenciu chorôb
Hlavný inštitút verejného zdravotníctva pre USA, ktorý riadi ministerstvo. zdravotníctva a sociálnych služieb
Prejsť na zdroj
V závislosti od toho, čo vám najlepšie vyhovuje, môžete cvičiť ráno alebo hneď po škole.

  • Cvičenie môže zvýšiť hladinu energie, preto sa snažte ukončiť cvičenie aspoň tri hodiny pred spaním, aby ste mali dostatok času na oddych pred spaním.


Nájdite si čas pre seba. Cvičenie môže byť pre vás dobrým spôsobom, ako si nájsť čas pre seba, ale ak by ste mali P.E. alebo športový tréning počas dňa, nájdite si iný spôsob, ktorý vám pomôže relaxovať, napríklad čítanie knihy, písanie denníka alebo stretávanie sa s priateľmi a rodinou.


Vyberte si oblečenie večer predtým. Dobrou voľbou na bežný školský deň je pekná sukňa alebo džínsy a vrchný diel, o ktorom viete, že sa v ňom budete cítiť pohodlne a ktorý môžete ozdobiť šperkami a doplnkami. Pozrite si predpoveď počasia na nasledujúci deň a podľa toho si vyberte oblečenie. Ak bude na druhý deň chladno, nezabudnite si pripraviť teplé oblečenie, napríklad kabát alebo šál.


Zbaľte si tašku na ďalší deň. Uložte si do tašky knihy a domáce úlohy, ktoré budete potrebovať na ďalší deň. Ak máte na ďalší deň mimoškolské aktivity, uistite sa, že to, čo potrebujete, je pripravené na ďalšie ráno.

  • Ak máte skúšku v kapele, uistite sa, že máte zbalený a pripravený nástroj do školy. Ak máte športový tréning, uistite sa, že máte zbalené aj športové vybavenie. Ak tieto veci urobíte večer predtým, ušetríte si ráno čas.
  • Pozrite sa do svojho programu alebo plánovača, aby ste zistili, čo si budete musieť zbaliť, pokiaľ ide o sveter, dáždnik, domáce úlohy a povolenia.

  • Spite aspoň 8-10 hodín. Dodržiavanie dobrého spánkového režimu má pozitívny vplyv na vaše zdravie a môžete sa cítiť lepšie.[4]

    • Nepite kofeín a urobte si v izbe čo najväčšiu tmu. Minimalizujte modré svetlo z elektronických obrazoviek, ako je obrazovka mobilného telefónu alebo počítača.[5]
      Dôveryhodný zdroj
      Centrá pre kontrolu a prevenciu chorôb
      Hlavný inštitút verejného zdravotníctva pre USA, ktorý prevádzkuje odd. zdravotníctva a sociálnych služieb
      Prejsť na zdroj
  • Odkazy