Ako si zlomiť nohu: 9 krokov

Leg-break v kriketu je náročná technika, ktorá spočíva v otočení pravej strany ihriska zo strany nohy pravorukého pálkara. Zlomenie nohy môže byť neuveriteľne úspešné, ak je správne vedené.

Časť 1 z 3:Uchopenie lopty

Umiestnite prsty. Guľu držte medzi ukazovákom a prostredníkom. Guľôčku si vsuniete medzi tieto prsty tak, aby boli rozdelené na šírku, ale pohodlne a šev medzi nimi prebiehal vodorovne. Ohnite prstenník a malíček tak, aby sa vnútorná strana prstenníka dotýkala boku loptičky. Malíček by mal spočívať pozdĺž prstenníka.[1]

  • „Dva prsty dole a dva prsty hore“ je rýchly spôsob, ako si zapamätať úchop. Ukazovák a prostredník sú rovné a smerujú „hore“, zatiaľ čo prstenník a malíček sú ohnuté a smerujú „dole“.“

Udržujte malú medzeru medzi loptou a dlaňou. Uistite sa, že medzi vašou dlaňou a loptičkou je priestor. Ak je loptička zatlačená príliš hlboko do dlane, nebudete mať páku, ktorú potrebujete na jej správne roztočenie. Zápästie a prostredník vykonajú všetku prácu.[2]

Udržujte voľný úchop. Príliš pevné držanie lopty vám tiež bráni získať správnu páku a kontrolovať rotáciu. Nechajte ju jemne spočinúť medzi prostredníkom a ukazovákom, pričom palec držte blízko ukazováka, ale mimo gule. Celá vaša ruka dodá lopte pohyb, ale iba tieto kontaktné body jej dodajú rotáciu a zakrivenie. Udržiavanie voľného úchopu umožňuje väčšiu voľnosť pohybu pri otáčaní.[3]

2. časť z 3: Nastavenie prístupu

Nastavte si zápästie do správnej polohy. Pri príprave podania ohnite zápästie v 90-stupňovom uhle tak, že ak položíte ruku rovno dole a rovno na bok, dlaň (a lopta) smeruje nahor. Držanie zápästia pod týmto uhlom vám umožní rýchlo otáčať loptičku z pravej strany na ľavú, keď ju pustíte. Nezabudnite, že rotácia zlomu nohy vychádza z pohybu zápästia a prostredníka, preto si nastavte zápästie tak, aby ste ho dokázali správne natočiť.[4]

Vyrovnajte si nohy, boky a ramená s cieľom. Vyrovnanie ľavej strany tela s cieľom. Pomôže vám to zamieriť a ovládať svoj nájazd. Umožní vám to tiež získať hybnosť pri otáčaní tela pri hode loptičkou.[5]

Nastavte si nájazd a nabehnite pod miernym uhlom. Pripravte si postoj na nájazd. Váš nájazd nemôže byť príliš rovný ani príliš šikmý. Obidva extrémy vám zabránia správne otáčať loptičku a využívať ruku, ktorá nie je na bowling, na dosiahnutie hybnosti.

Časť 3 z 3:Uvoľnenie lopty

Na riadenie používajte ruku, ktorá nie je na bowlingu. Tesne pred bowlingom zdvihnite a silno pred seba skĺznite ruku, ktorá nie je bowlingová. Použite ruku a ľavú stranu tela, aby ste získali väčšiu hybnosť. Nechajte tento pohyb potiahnuť vaše rameno pri bowlingu dopredu.[6]

Otočte telo dopredu. Na vedenie pohybu používajte ľavú stranu tela. Pri hode obkročte zadnú nohu a vykročte dopredu. V tomto okamihu zdvihnite ruku s bowlingom nad hlavu smerom dopredu.[7]

  • Pri vypúšťaní lopty otáčajte zápästím a loptou sprava doľava. Pohyb sa vytvára z vášho prostredníka, keď sa vaše zápästie otáča, takže loptička pri uvoľnení vykonáva pohyb proti smeru hodinových ručičiek. Pri správnom podaní sa loptička po dopade na zem rýchlo odrazí doľava (v smere jej rotácie). Hrebeň vašej ruky je po celý čas otočený smerom k vám a konce dlane smerujú nadol.[8]

    • Váš krok by mal byť na dĺžku ramien.
    • Následný úder by ste mali dokončiť s ramenom smerujúcim k cieľu.
  • Odkazy