Ako si zväčšiť mozog: 8 krokov (s obrázkami)

Najnovšie výskumy ukazujú, že existuje mnoho spôsobov, ako si skutočne môžete zväčšiť veľkosť mozgu. Napríklad nová štúdia o osvojovaní si jazyka naznačuje, že učenie sa nového jazyka môže skutočne pomôcť mozgu fyzicky sa zväčšiť, čo môže viesť k lepšej celkovej funkcii mozgu.

Ak chcete, aby váš mozog rástol, postupujte podľa týchto krokov:

Kroky


Naučte sa nový jazyk. Vždy bolo známe, že učením sa nového jazyka sa zväčší váš rozhľad, ale učenie sa jazyka môže skutočne pomôcť vášmu mozgu rásť.[1]

  • Vedci v rámci štúdie mozgu na švédskej akadémii pre tlmočníkov ozbrojených síl skúmajú mozgy niekoľkých desiatok študentov. Títo študenti sa v tejto akadémii musia naučiť jazyk (vrátane arabčiny a ruštiny) veľmi rýchlo – len za 13 mesiacov! Vedci porovnávali ich mozgy s mozgami študentov medicíny, ktorí sa musia rýchlo naučiť veľké množstvo informácií, ale bez sústredenia na jazyk.
  • Vedci zistili, že mozgy tých, ktorí sa učili jazyky, vykazovali veľký rast v mozgovej kôre a v hipokampe. Mozgy študentov medicíny takýto rast nevykazovali.


Cvičenie.[2]
Dôveryhodný zdroj
Harvard Medical School
Vzdelávacia stránka Harvard Medical School pre verejnosť
Prejsť na zdroj
Bolo to dokázané: Čím viac beháte, tým viac rastú vaše mozgové bunky. V roku 1999 vedci zo Salkovho inštitútu dokázali, že myši, ktoré boli nútené behať na škrečkovom kolese, získali nové bunky v hipokampe.[3]
Zaujímavé je, že myši s väčším mozgom si potom dokázali lepšie zapamätať cestu bludiskom.


Tanec. Ukázalo sa, že tanec je vynikajúci pre rast mozgu, pretože kombinuje niekoľko podnetov naraz. miešate cvičenie, koordináciu, hudbu, rovnováhu, rytmus a tiež sociálny kontakt.[4]
V skutočnosti štúdia, ktorú v roku 2003 uverejnil časopis New England Journal of Medicine, naznačila, že ľudia, ktorí tancujú, majú najnižšie riziko demencie zo všetkých skúmaných aktivít.[5]
Dôveryhodný zdroj
New England Journal of Medicine
Popredný svetový lekársky časopis
Prejsť na zdroj


Spánok. Čas spánku je čas, keď má váš mozog najviac času na regeneráciu a rast.[6]
A na druhej strane sa ukázalo, že nedostatok spánku skutočne zmenšuje náš mozog a vedie k chemickej nerovnováhe v mozgu.[7]


Dobre sa najedzte. Kvalita jedla, ktoré konzumujete, ovplyvňuje kvalitu vašich myšlienkových procesov. Mali by ste dbať na to, aby ste jedli veľa čerstvého ovocia a zeleniny, orechov a rýb, najmä lososa, ktorý má vysoký obsah omega-3 a je naozaj dobrý pre zdravie vášho mozgu.[8]


Buďte so stromami. V zoologických záhradách po celom svete sa zistilo, že v klietkach, v ktorých je viac zelene, napríklad stromov a kríkov, sú zvieratá (napríklad opice) šťastnejšie a pokojnejšie.

  • Aj neurológovia pozorovali, že ich mozgy vykazujú zvýšený rast neurónov, keď sú v takomto obohatenom prostredí.


Majú sex. Existuje štúdia, ktorá dokazuje, že sex môže podporiť rast mozgových buniek. Štúdia uvádza, že jednorazový sex v skutočnosti spôsobí nárast stresových hormónov, čo nie je dobré pre mozog. Až pri veľkom množstve sexu sa tieto stresové hormóny vytratia a začne sa rast mozgu![9]
Dôveryhodný zdroj
Harvard Medical School
Vzdelávacia stránka Harvard Medical School pre verejnosť
Prejsť na zdroj


  • Premýšľajte . V neposlednom rade sa predpokladá, že intenzívne myslenie a učenie stimuluje rast nových mozgových buniek. Ako už bolo spomenuté, jedným z najlepších spôsobov, ako zväčšiť svoj mozog, je naučiť sa nový jazyk. Viaceré štúdie naznačujú, že zvýšená kognitívna činnosť, od učenia sa jazykov cez skladanie puzzle až po čítanie, môže viesť k zvýšenej neurogenéze.
  • Odkazy