Ako skákať na bicykli

„Bunny hop“ je trik na bicykli, ktorý spočíva v súčasnom odskočení predného aj zadného kolesa od zeme. Tento trik vám umožní vystreliť bicykel do vzduchu, aby ste sa vyhli prekážkam alebo ich preskočili. Bunny hop je v skutočnosti kombináciou dvoch pohybov, predného ťahu a zadného ťahu, ktoré musíte zvládnuť samostatne, kým ich skombinujete a vykonáte bunny hop. S trochou cviku budete za chvíľu skákať ako zajačik!

Časť 1 z 3:Zvládnutie predného ťahu

Jazdite pomalou až strednou rýchlosťou a mierne sa nakláňajte dozadu. Postavte sa zo sedadla bicykla a držte pedále rovnobežne so zemou.

  • Lakte a kolená majte uvoľnené a mierne pokrčené a ohnite sa v páse tak, aby ste sa nachádzali nad sedadlom bicykla a nie za ním.[1]
  • Keď sa postavíte, umiestnite hlavu priamo nad predné koleso.

Zaprite sa svojou váhou do predného kolesa a potom rukami vytiahnite riadidlá nahor. Využite hybnosť, ktorú získate posunutím ťažiska dozadu, na to, aby ste vyleteli priamo nahor.

  • Počas toho, ako rukami vyťahujete pedále nahor, tlačte chodidlá do pedálov a na každý z nich vyvíjajte rovnomerný tlak.[2]

Predné koleso zdvihnite zo zeme ťahom za ruky. Keď sa vám podarí dostať bicykel tak vysoko, ako sa len dá, len vďaka tomu, že sa opriete, vytiahnite ho rukami nahor, kým sa bicykel nepostaví a vy sa nepostavíte spolu s ním.

  • Počas celého manévru držte pedále vo vodorovnej polohe.

Jemne spustite koleso späť na zem. Predný ťah ste nezvládli, kým nedokážete opatrne kontrolovaným pohybom položiť prednú pneumatiku nadol, a nie ju len nechať zacvaknúť späť na zem.

2. časť z 3:Vykonávanie skoku dozadu

Preneste svoju hmotnosť dopredu. Urobte to rýchlo, ale nie tak rýchlo, aby ste sa „vrhli“ dopredu a otriasli bicyklom.

Rýchlo zdvihnite päty a potom vytiahnite pedále nohami nahor. Vytiahnite ich nahor tak, aby ste mali nohy takmer vo zvislej polohe.[3]

Tlačte späť na pedále, keď tlačíte nohy hore. Vaše nohy vykonajú naberací pohyb dozadu. Tlak, ktorý vyvíjate na pedále s nohami vo vodorovnej polohe, udrží vaše nohy na bicykli, zatiaľ čo vy budete svalmi nôh ťahať zadnú časť nahor.

Pomocou svalov nôh zdvihnite zadné koleso nad zem. Pokrčte ramenami a potom tlačte alebo kotúľajte riadidlá dopredu.

Jemne spustite zadné koleso späť na zem. Rovnako ako pri prednom ťahu, aj pri zadnom skoku ste sa zdokonalili až vtedy, keď dokážete jemne položiť zadné koleso, a nie ho prudko zhodiť na zem.

Časť 3 z 3: Kombinácia predného ťahu a zadného skoku

Začnite manévrovať do predného ťahu. Pritom sa oprite o zem cez zadné koleso. Zadné koleso sa tak trochu „odrazí“, čo vám pomôže pri rozjazde, keď prejdete do zadného skoku.

  • Pred prechodom do ďalšej časti manévru vytiahnite predné koleso do maximálnej výšky.

Rýchlo zdvihnite päty a potom nohami vytiahnite pedále nahor. Keď je predné koleso vo vzduchu, vystrite päty nahor tak, aby ste mali nohy takmer vo zvislej polohe.

Tlačte späť na pedále, keď tlačíte nohy hore. Ukážte špičky a potom sa odrazte nohami dozadu a „naberte“ sa dozadu. Na zdvihnutie zadného kolesa (kým je predné koleso ešte vo vzduchu) použite pohyb tlačenie/ťahanie.

  • Tlak, ktorý vyvíjate na pedále s nohami vo vodorovnej polohe, udrží vaše nohy na bicykli, keď svaly nôh vytiahnete zadnú časť nahor.

Pokrčte ramená a tlačte riadidlá dopredu. Tento pohyb vykonáte súčasne s naberaním chodidiel dozadu, čím vytvoríte pohyb takmer ako pri radení prevodových stupňov.

  • Snažte sa sústrediť na techniku, a nie na to, akou rýchlosťou sa pohybujete pri bunny hope.

Vyrovnajte bicykel vo vzduchu. Stlačte nohy k sebe, keď ste vo vzduchu, aby ste dosiahli výraznejší králičí skok. Pamätanie na vyrovnanie bicykla je dôležitý návyk, ktorý si treba osvojiť, keď začnete skákať na vyšších povrchoch.

Najskôr spustite zadné koleso späť na zem. Stabilizuje pristátie a uľahčuje ovládanie bicykla bezprostredne po pristátí. Predným kolesom dopadajte na zem len vtedy, keď potrebujete okamžite získať kontrolu nad predným kolesom a trakciu, napríklad keď potrebujete okamžite po skoku zatočiť.

  • Skôr ako to vyskúšate na chodníku alebo na trase, precvičte si to na tráve.
  • Ak máte pocit, že počas bunny hopu začnete padať, skúste padnúť do kopca a na trávu, aby ste pristáli mäkšie.[4]

Precvičte si skákanie zajaca cez rôzne prekážky. Bunny hopping je trik na bicykli, ale je to aj veľmi užitočný manéver, keď sa chcete vyhnúť prekážkam v ceste alebo ich preskočiť počas jazdy.

  • Nastavte prekážky na nácvik skákania cez prekážky, začnite vo výške asi 6 cm a zvyšujte výšku, keď sa vám bude dariť každý skok.
  • Experimentujte so zdvíhaním oboch pneumatík súčasne pri preskakovaní prekážok. Ide o doplnkovú techniku, ktorá zahŕňa skákanie, rovnako ako by ste skákali na zemi, s tým rozdielom, že počas nej ste jeden s pedálmi.

    • Jednoducho skáčte, pričom sa na riadidlách bicykla otáčajte dopredu, ale nedovoľte, aby sa vaše nohy odlepili od pedálov.
    • Ak budete mať nohy na pedáloch a budete skákať, zadná časť sa zdvihne.
    • Potom vyzdvihnite prednú časť súčasne s pneumatikami. Budete vyťahovať bez pedálovania.
  • Referencie