Ako tancovať na trapovú hudbu: 10 krokov

Trapová hudba je štýl hip-hopovej hudby, v ktorom sa vo veľkej miere používajú bicie 808, snare a ostré údery na snare bubon.[1]
Popularita tohto štýlu rastie od začiatku roku 2000 a na tejto ceste vyvolal mnoho tanečných postupov. Hoci tanec na trap je zriedkavo choreografovaný, môžete kombinovať množstvo štýlov a hip-hopových techník a vytvoriť si vlastnú tanečnú zostavu!

1. časť z 2:Tanec do rytmu

Vykonávajte hlavné pohyby na druhom a štvrtom takte. Basa a virbl zvyčajne udierajú na druhý a štvrtý úder, preto ich v hudbe počúvajte. Pohybujte sa spolu s hudbou, aby ste našli rytmy a mohli s nimi skákať alebo sa pohybovať zo strany na stranu. To vám pomôže načasovať tanečné pohyby na rovnaký čas ako hudba.[2]

  • Basové linky v trapovej hudbe sú výrazné, preto využite basové údery na zvýraznenie svojich tanečných pohybov.
  • Mnohé trapové skladby sú v časovej signatúre 4/4, čo znamená, že majú 4 takty v každom takte.

Udržujte svoje telo uvoľnené. Zostať strnulý je dôležité pri niektorých tanečných pohyboch, ako je popping alebo robenie roboty, ale zostaňte uvoľnení, ak chcete ľahko prechádzať medzi jednotlivými tancami. Uvoľnite si svaly, aby sa vaše telo pohybovalo plynulo a aby ste si nespôsobili žiadne vyvrtnutia alebo natiahnutia.[3]

  • Ak plánujete tancovať, pred a po tanci sa pretiahnite, aby ste predišli zraneniu a uvoľnili si svaly.

Ak chcete získať nápady na tance, sledujte postupy alebo výukové programy. Ak nemáte predstavu o tom, ako ľudia zvyčajne tancujú na trap hudbu, pozrite si videá z koncertov alebo freestylov, na ktorých sa tanečníci prezentujú. Sledujte, ako sa pohybuje ich telo, a postupujte podľa ich pokynov, aby ste zdokonalili svoje vlastné tance.[4]

  • Youtuberi ako Jardy Santiago a Matt Steffanina sú skvelí na sledovanie nápadov na choreografiu.

Pohybujte sa tak, ako vám hudba dáva pocítiť. Pri tanci neexistujú žiadne pravidlá, takže robte to, čo vás pri tanci baví. Nestarajte sa o to, čo robia ostatní okolo vás alebo čo si ostatní myslia o vašich tanečných pohyboch. Najdôležitejšie je, aby ste sa pri hudbe bavili!

  • Keď pochybujete, pumpovanie rukami a skákanie do rytmu funguje rovnako dobre!

2. časť z 2:Začlenenie pokročilých techník hip-hopu

Precvičujte si pohyb tela v pomalom pohybe. Začnite rýchlym trhnutím hrudníka a ramien do jednej strany, potom predstierajte, že pohyb vášho tela je spomaleným ťahaním paží. Pomaly dvíhajte ruky na opačnú stranu, ako je vaše telo, a potom ich priťahujte bližšie k sebe. Pohyb cvičte na každej strane tela, kým nebude vyzerať hladko a plynulo.[5]

  • Táto technika je známa aj ako „deformácia.“

Vyskúšajte „tikanie“, aby to vyzeralo, že vaše telo glitruje. Začnite s uvoľnenými rukami po bokoch a potom napnite svaly v hornej časti paží, aby sa vaše predlaktia mierne trhli nahor. Prinúťte ich prudko sa zastaviť. Skúste zdvihnúť a spustiť ruky týmito krátkymi, trhavými pohybmi, aby to vyzeralo, že ste robot.[6]

  • Precvičujte si tikanie rukami nahor, nadol a do strán, aby ste tanečné pohyby spestrili.
  • Tykanie môžete vykonávať aj hrudníkom, nohami alebo krkom.
  • Táto technika sa označuje aj ako „strobing“, pretože pripomína to, ako by ste vyzerali, keby ste tancovali pod stroboskopom.

Popoháňajte svoje telo do rytmu hudby. Popping je napínanie a uvoľňovanie svalov tak, aby vaše telo popovalo. Začnite tým, že si podržíte ruky v 90-stupňovom uhle a potom ohnete bicepsy. Okamžite ich uvoľnite tak, aby to vyzeralo, že sa vaša ruka pri pohybe mierne trhá. Snažte sa udržať celé telo stuhnuté pri každom vyskočení.[7]

  • Skúste si vystrieť nohy pohybom kolena dozadu a ohýbaním kvadricepsov.

Pohybujte ramenami, pričom hlava zostáva na mieste. Cvičte posúvanie hrudníka a ramien na jednu stranu tela a zároveň pohybujte hlavou na opačnú stranu. Potom pohnite ramenami na druhú stranu. Vytvoríte tak ilúziu, že vaša hlava zostáva na rovnakom mieste, zatiaľ čo zvyšok tela sa pohybuje. Keď sa budete cítiť pohodlne a budete hýbať ramenami zo strany na stranu, začnite nimi kývať dopredu a dozadu, pričom hlava zostane v pokoji.[8]

  • Cvičte pred zrkadlom, aby ste mohli sledovať, kam pri pohyboch umiestňujete hlavu.

Precvičte si prstové tútorstvo. Tutting je pokročilý štýl poppingu, pri ktorom pohybujete rukami a prstami ostrými, artikulovanými pohybmi. Držte ruky a lakte strnulé, aby ste vytvorili škatule a čiary s rukami spolu s rytmom hudby. Pokračujte v práci na pohyboch, aby ste vytvorili rôzne kombinácie tvarov a zvýšili svoju rýchlosť.[9]

  • Sledujte videá a výukové programy na internete, aby ste sa naučili základné kombá a postupy.
  • Kĺzanie zo strany na stranu na špičkách prstov. Mierne zdvihnite jednu nohu a snažte sa ju držať tak, aby bolo chodidlo rovnobežné s podlahou. Potom pohybujte zdvihnutou nohou sem a tam tak, aby sa nemenila jej výška, pričom sa snažte udržať nohu v rovnej línii. Pomocou prstov na druhej nohe sa odlepte od podlahy a prekrížte zdvihnutú nohu pred tou, ktorú máte na zemi. Po dokončení pohybu podložte zdvihnutú nohu a kĺzajte druhou.[10]

    • Tento tanečný pohyb si nacvičte na hladkom povrchu v topánkach s rovnou podrážkou.
    • Snažte sa, aby vaše telo pri pohybe vyzeralo čo najplynulejšie, a to vyvážením rozloženia hmotnosti.
  • Odkazy