Ako uložiť zdravé občerstvenie na pracovný stôl

Pracovný deň môže byť pomerne dlhý, takže aj napriek prestávke na obed sa môže stať, že popoludní budete hladní. Namiesto toho, aby ste sa vrhali na automaty a občerstvovali sa zemiakovými lupienkami a cukríkmi, je dobré mať v pracovni nejaké zdravé občerstvenie na chvíle, keď vás prepadne hlad. Mnohé zdravé občerstvenie, ako sú orechy, sušené ovocie, ovsené vločky a arašidové maslo, možno ľahko uložiť do zásuvky pracovného stola. Ovocie, zelenina, syr a iné trvanlivé občerstvenie sú však trochu zložitejšie, takže potrebujete správne nádoby na ich uskladnenie. Aby ste si udržali zdravé občerstvenie, je tiež dôležité praktizovať kontrolu porcií, čo znamená, že by ste si mali potraviny rozdeliť do balíčkov s veľkosťou porcie, aby ste vždy vedeli, koľko toho zjete.

Časť 1 z 3:Vytvorenie zásuvky na základné veci a balené občerstvenie

Zhromaždite si nejaký príbor a jedálenský riad. V zásuvke pracovného stola je vždy dobré mať príbor, aby ste boli pripravení zjesť občerstvenie, keď naň dostanete chuť. Na mnohé potraviny sa dobre hodí plastové náčinie, ale ak dávate prednosť tvrdším pochutinám, ktoré zvyčajne krájate, napríklad jablká, možno budete chcieť pribaliť ostrý nôž, aby ste si uľahčili krájanie.[1]

  • Väčšinu občerstvenia môžete jesť rukami, ale na ovsené vločky a cereálie môžete potrebovať lyžicu. Nôž na maslo sa hodí na pokrytie krekrov a iných predmetov nátierkou alebo na krájanie mäkkých predmetov, ako je napríklad syr.
  • Do zásuvky môžete zaradiť aj papierové taniere a obrúsky.

Zhromaždite niekoľko bežných korenín. Ak existujú určité koreniny alebo koreniny, ktoré často používate na občerstvenie, majte ich tiež v zásuvke na občerstvenie. Môžete do nich napríklad vhodiť niekoľko balíčkov čierneho korenia alebo priložiť nádobku so škoricou, ktorou môžete posypať občerstvenie.[2]

  • Ak si radi dáte na desiatu šalát, možno budete chcieť mať v pracovnom stole fľašu olivového oleja alebo octu.

Pridajte nádobu s obľúbeným maslom alebo nátierkou. Arašidové maslo a iné orechové maslá, napríklad mandľové alebo kešu maslo, môžu byť zdravou desiatou, pretože majú vysoký obsah bielkovín a rýchlo vás zasýtia. Najlepšie zo všetkého je, že sa dajú skladovať pri izbovej teplote, takže nádobu ľahko uchováte v zásuvke pracovného stola.[3]

  • Ak chcete získať čo najzdravšiu možnosť, vyberte si prírodné orechové maslo. Nebude obsahovať toľko cukru ako vysoko spracované verzie.
  • Orechové maslo si môžete natrieť na krekery, ryžové koláčiky a plátky ovocia alebo dokonca zjesť lyžičku priamo z nádoby.

Pridajte krekry a ryžové koláčiky. Krekry a ryžové koláčiky sa dajú ľahko skladovať v zásuvke pracovného stola, ak ich uchovávate vo vzduchotesných obaloch. Dobre sa kombinujú aj s orechovými maslami, humusom a inými zdravými nátierkami. Vyberte si celozrnné alebo zeleninové krekry, aby ste dosiahli čo najzdravšie výsledky, a rozhodnite sa pre ryžové koláčiky bez príchute, aby ste udržali nízky obsah cukru a sodíka.[4]

  • Mini ryžové koláčiky sú často najlepšou voľbou, keď sa snažíte jesť zdravo, pretože môžete ľahšie kontrolovať svoje porcie.
  • Krekry a ryžové koláčiky je dobré vopred rozdeliť na porcie a neukladať ich do obalu alebo vrecúška. Znížite tak riziko, že naraz zjete viac ako jednu porciu. Kupujte malé balíčky alebo používajte plastové nádoby, aby ste si ich sami rozdelili.

Pridajte niekoľko balíčkov instantnej ovsenej kaše. Ovsené vločky možno považujete za zdravé raňajky, ale môžu byť aj sýtym a zdravým občerstvením. V pracovnom stole majte niekoľko balíčkov obyčajných instantných ovsených vločiek, ktoré obsahujú menej cukru. Môžete si ich namiešať do hrnčeka a ohriať v mikrovlnnej rúre v kancelárii.[5]

  • Ak sa vám zdá obyčajná ovsená kaša príliš mdlá, posypte ju trochou škorice, aby ste jej dodali chuť.
  • Do ovsených vločiek môžete tiež primiešať sušené ovocie a orechy, aby ste ich vylepšili.

V zásuvke si schovajte proteínové a müsli tyčinky. Granola a proteínové tyčinky môžu byť zdravým a sýtym občerstvením a veľmi ľahko ich môžete hodiť do zásuvky pracovného stola. Nezabudnite čítať etikety a vyberajte si len tyčinky s plnohodnotnými zložkami, ako sú orechy, semienka a sušené ovocie.[6]

  • Ak máte problém kontrolovať svoje porcie, majte v stole len dostatok müsli alebo proteínových tyčiniek na celý týždeň. To vám môže pomôcť odradiť vás od prejedania sa.

Časť 2 z 3:Skladovanie ovocia, zeleniny a predmetov podliehajúcich skaze

Investujte do izolovanej chladiacej nádoby. Ak máte radi zdravé občerstvenie, ktoré sa rýchlo kazí, napríklad ovocie, zeleninu a syr, nie je možné ich bezpečne uchovávať v zásuvke pracovného stola. Namiesto toho si kúpte malú izolovanú chladiacu nádobu, ktorú môžete mať pod stolom alebo vedľa neho a do ktorej môžete uložiť občerstvenie.[7]

  • Medzi ďalšie rýchlo sa kaziace zdravé občerstvenie, ktoré môžete mať v chladničke, patrí jogurt, humus a tvaroh.
  • Majte na pamäti, že chladiace nádoby sú určené na uchovávanie chladných vecí maximálne jeden alebo dva dni. V dôsledku toho v ňom nemôžete svoje občerstvenie skladovať neobmedzene dlho. Najlepšie je vziať si so sebou len dostatok trvanlivého občerstvenia na daný deň, než sa snažiť zásobiť chladničku na celý týždeň.
  • Aby sa zabezpečilo, že udržia vaše občerstvenie v chlade, je dobré vychladiť samotnú chladiacu nádobu predtým, ako ju naplníte občerstvením. Ak sa zmestia do chladničky, môžete ich chladiť tam. V opačnom prípade pridajte trochu ľadu a nechajte ho cez noc odstáť.
  • V závislosti od vášho pracoviska by ste mohli zistiť, či by ste mohli priniesť minichladničku, ktorú by ste mohli zdieľať so spolupracovníkmi. Označte a označte dátumom všetky občerstvenia, ktoré skladujete vo vnútri.

Pridajte chladiace obaly do chladničky. Ľad je zvyčajne príliš neporiadny na to, aby udržal trvanlivé občerstvenie v chladničke na stole chladné po celý deň. Namiesto toho pridajte do chladničky niekoľko chladiacich obalov, ktoré pomôžu udržať potraviny chladné. Balenia sú naplnené vodou alebo chladiacim gélom či tekutinou a jednoducho ich cez noc zmrazíte v mrazničke, aby boli ráno pripravené v chladničke do práce.[8]

  • Ak nemáte žiadne chladiace obaly, zmrazte na noc v mrazničke jednu alebo dve fľaše s vodou. Ak ich hodíte do chladničky, pomôžu vám udržať občerstvenie v chlade po celý deň.

Vyberajte si celé ovocie. Ovocie je veľmi zdravá desiata, ktorá často uspokojí chuť na sladké. Ak však chcete zabezpečiť, aby vám na pracovnom stole zostalo čerstvé, najlepšie je vybrať si ovocie, ktoré sa dá jesť celé, napríklad jablká, banány, pomaranče, bobuľovité ovocie, hrozno, slivky a marhule.[9]

  • Banány, jablká alebo pomaranče nemusíte uchovávať v chladničke, mnohým druhom ovocia zvyčajne vyhovuje izbová teplota, pokiaľ nie sú príliš zrelé.
  • Bobule, hrozno, slivky a marhule je najlepšie uchovávať v chlade.

Vyberte si zeleninu, ktorá sa dobre krája. Ak si radi pochutnávate na zelenine, najlepšie je vybrať si zeleninu, ktorá nie je príliš šťavnatá, aby ste ju mohli nakrájať vopred a v chladničke zostala čerstvá. Dobrou voľbou je aj mrkva, paprika, zeler a brokolica. Vyhnite sa krájaniu paradajok a uhoriek, pretože ak ich nakrájate dopredu, majú tendenciu byť kašovité.[10]

  • Ak máte radi paradajky ako zdravú desiatu, vyberte si malé hroznové alebo cherry paradajky, ktoré môžete jesť celé.
  • Zelenina, ktorú môžete nechať vcelku, napríklad hrášok a čerstvá zelená fazuľka, sú tiež vhodnou voľbou na občerstvenie do práce.

Časť 3 z 3: Porciovanie občerstvenia

Používajte plastové vrecká so zipsom. Plastové vrecká so vzduchotesnými zipsami sú ideálne na uskladnenie občerstvenia, ktoré nie je obzvlášť krehké.Pozrite si obal občerstvenia, aby ste určili vhodnú veľkosť porcie, a naplňte vrecúška týmto množstvom, aby ste presne vedeli, koľko zjete.[11]

  • Položky môžete uložiť do plastového vrecka na zips v zásuvke pracovného stola alebo do chladničky, ktorú máte pri stole.

Vyberte si zdravé občerstvenie, ktoré sa ľahko zmestí do vreciek. Existuje veľa zdravých občerstvení, ktoré sa dobre zmestia do plastových vreciek a nerozbijú sa, ak vrecko hodíte do zásuvky alebo chladničky s inými predmetmi. Sušené ovocie, orechy a semienka sú ideálnou voľbou, rovnako ako malé celé ovocie, napríklad bobule a hrozno, alebo nakrájaná zelenina.[12]

  • Sušené ovocie, ktoré si môžete dať na desiatu z plastových vreciek, zahŕňa hrozienka, sušené brusnice, figy a marhule. Nemusia sa uchovávať v chlade.
  • Medzi oriešky, ktoré môžete občerstviť z plastových vreciek, patria mandle, vlašské orechy, pistácie alebo kešu oriešky. Môžu sa skladovať pri izbovej teplote
  • Semienka sa tiež dobre skladujú v plastových vreckách pri izbovej teplote a môžu byť zdravou desiatou. Vyskúšajte slnečnicové alebo tekvicové semienka.
  • Môžete tiež zmiešať svoje obľúbené orechy, sušené ovocie a semienka a vytvoriť si vlastnú zdravú zmes na desiatu.
  • Ak skladujete ovocie alebo zeleninu v plastových vrecúškach, najlepšie je uchovávať ich v chladničke.

Na mäkké predmety si vyberte plastové nádoby. Niektoré mäkšie občerstvenia sa môžu v zásuvke stola alebo chladničke rozdrviť, ak ich uložíte do plastových vreciek. Pre položky, ako sú bobuľovité ovocie, hrozno a malé paradajky, vyberte tvrdé plastové nádoby, ktoré potraviny ochránia a zároveň ich udržia vzduchotesné.[13]

  • Nezabudnite denne umývať plastové nádoby, aby ste zabránili prípadnej kontaminácii občerstvenia.

Vyberte si škatuľu v štýle bento na viacero druhov občerstvenia. Ak si do práce plánujete priniesť viacero občerstvení a nechcete, aby sa zmiešali, vyberte si úložný box v štýle bento. Bento boxy sa tradične používajú na oddelenie zložiek japonského jedla, takže obedové boxy nimi inšpirované majú priehradky, ktoré tvoria priečinky na triedenie občerstvenia.[14]

  • Napríklad orechy, ovocie a tvaroh si môžete uložiť do bento boxu a umiestniť ho do chladničky na pracovnom stole, aby zostal čerstvý na popoludňajšie občerstvenie v práci.

Nakupujte občerstvenie, ktoré sa dodáva v porciách na jedno podanie. Ak ste zaneprázdnení, možno nebudete mať čas na to, aby ste si sami porciovali desiatu. Našťastie môžete nájsť veľa zdravých občerstvení, ktoré sa dodávajú v menších vreckách alebo nádobách, takže dostanete len jednu porciu, čo vám zabráni zjesť príliš veľa.[15]

  • Mnohé jednoporciové občerstvenie je rozdelené na porcie na základe počtu kalórií. Môže to byť napríklad 100-kalorické balenie krekrov.
  • Oriešky, celozrnné krekry a praclíky sú len niektoré z možností zdravého baleného občerstvenia na jednu porciu.
  • Zvážte možnosť zaobstarať si predplatné na zdravé občerstvenie. V týchto predplatených boxoch býva občerstvenie už naporciované do balíčkov s veľkosťou porcie. Krabicu si môžete dokonca nechať poslať priamo do kancelárie.
  • Odkazy