Ako urobiť Grand Jete: 14 krokov

Grand Jeté je ohromujúci baletný pohyb, pri ktorom tanečník vyskočí do vzduchu a vykoná roznožku. Tento pôsobivý pohyb, známy aj ako split jump, je možné vykonať, ak urobíte správne kroky, ale dbajte na správnu prípravu. Ak sa Grand Jeté vykoná správne, je to skvelá šou, ale ak sa vykoná nesprávne, môže spôsobiť vážnu záťaž pre vaše telo.

Časť 1 z 3:Budovanie a udržiavanie flexibility

Začnite s naťahovaním.[1]
Sadnite si na zem s oboma nohami natiahnutými rovno pred seba. Nakloňte sa dopredu a natiahnite sa na špičky s rukami natiahnutými až na doraz.

  • Natiahnite sa len dovtedy, kým nepocítite drobné pálenie vo svaloch nôh, a potom vydržte 30 sekúnd.[2]
    Dôveryhodný zdroj
    Mayo Clinic
    Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
    Prejsť na zdroj
  • Ak ste v strečingu nováčik, začnite pomaly; neponáhľajte sa.
  • Tento úsek vykonávajte každý deň.

Strečing pre roznožku. Kľaknite si oboma kolenami na zem, ale nesadajte si. Natiahnite pravú nohu dopredu, až kým nebude úplne rovná pred vami, s pätou na zemi. Predkloňte sa a položte prsty na podlahu po oboch stranách. Ak to páli, vydržte v tejto polohe. Ak nie, posúvajte pätu dopredu, kým sa tak nestane, a potom držte. Opakujte s druhou nohou.

  • Tento strečing vykonávajte každý deň, až kým nebudete mať obe nohy rovno na podlahe a nebudete pohodlne sedieť. Pri roznožke sa však netlačte, pretože by ste sa mohli zraniť.
  • Nechajte si niekoľko týždňov na dosiahnutie roznožky. Choďte pomaly a opatrne, aby ste sa vyhli natiahnutému svalu.

Posuňte svoju flexibilitu ďalej. Prejdite do pravého rozkročenia s pravou nohou dopredu a ľavou dozadu. Pod pravú nohu si položte jeden vankúš. Keď popálenina zmizne, položte pod ňu druhý vankúš a podržte ho. Odstráňte oba vankúše a zopakujte pre zadnú nohu. Vymeňte si nohy a opakujte.

2. časť z 3:Budovanie a udržiavanie sily

Posilňujte svoje telo.[3]
V ľahu na chrbte vystrite kolená nahor tak, aby chodidlá spočívali na podlahe. Dbajte na to, aby ste mali stiahnutý žalúdok a zároveň narovnali pravú nohu tak, aby smerovala nahor. Vydýchnite, keď ľavou nohou tlačíte boky nahor, kým sa vaše telo nenarovná. Nadýchnite sa, keď spúšťate boky takmer k podlahe, a opäť sa nadýchnite, keď sa tlačíte nahor. Zopakujte si ho 30-krát.[4]

  • Ak nezvládnete 30 opakovaní, stanovte si menší počet a postupne ho počas niekoľkých dní zvyšujte.

Posilňujte sedacie svaly. Začnite na štyroch, ruky držte sústredené pod ramenami a kolená pod bokmi. Pri nádychu stiahnite brucho a pravé koleno pritiahnite k hrudníku. Vydýchnite, vystrčte špičku pravej nohy a vystrčte pravú nohu za seba a čo najviac do vzduchu, pričom zároveň zdvihnite hrudník nahor.[5]

  • Uistite sa, že používate hýžďové svaly, aby ste dosiahli výšku nohy.
  • Urobte 30 opakovaní a vymeňte nohy.

Posilnite si svaly pri výskoku. Začnite bežať približne 15 krokov a potom vždy, keď urobíte krok, urobte z neho skok. Zamerajte sa na to, aby ste pri každom skoku vyleteli zo zeme čo najrýchlejšie a čo najďalej. Tento postup sa nazýva bounding.[6]

  • Viazanie na približne 30 yardov (27.4 m), znova sa rozbehnite a potom sa opäť zaveste.
  • Ideálne sú tri kolá viazania.

3. časť z 3:Naučte sa skok

Rozhodnite sa, ktorý rozštep budete robiť. Ak cvičíte z konkrétnej kombinácie alebo choreografie, robíte pravý alebo ľavý delený výskok? Ak nie, vyskúšajte na začiatok len pravý roznožný skok.

Pripravte si nohy. Pre náš pravý roznožný skok to znamená, že pravá noha vás podopiera, chodidlo je plocho na zemi a špička smeruje von. Ľavá noha je vystretá vpredu, rovná, špičkou sa dotýkajte podlahy.

Vykročte dopredu. Preneste váhu na ľavú nohu, pričom koleno držte pokrčené smerom von, čím v podstate vytvoríte plie, zatiaľ čo pravú nohu posuniete po podlahe dopredu.

Zdvihnite pravú nohu. Ukážte špičku pravej nohy, keď úplne vystretú nohu vynesiete nahor.[7]

Skok. Ľavou nohou sa čo najsilnejšie odlepte od podlahy. Tlačte cez nohu, plôšku chodidla a potom aj špičku, aby ste získali čo najväčšiu silu.

Natiahnite nohy. Kým ste vo vzduchu, úplne roztiahnite nohy dopredu a dozadu a pokúste sa dosiahnuť ťažko dosiahnuteľné rozdelenie vo vzduchu.[8]

Pozemok. Prednú (v tomto prípade pravú) nohu spustite smerom nadol a dopadnite s pokrčeným kolenom, aby ste absorbovali náraz. Zadnú nohu a ruky nechajte vystreté smerom von tak, ako boli pri výskoku.

  • Dokončenie. Spustite ruky nadol, keď ťaháte zadnú nohu nadol a cez ňu, aby smerovala dopredu, ako to bolo na začiatku.
  • Odkazy