Ako urobiť salto vzad vo vode: 14 krokov

Robiť salto vzad vo vode (alebo do vody) je skvelá zábava a jednoduchý trik, ktorý si môžete osvojiť. Keď zvládnete túto schopnosť vo vode, presun na skokanský mostík je vzrušujúca a dostupná výzva. Našťastie, pri oboch technikách je to len otázka postoja a polohy.

Metóda 1 z 2:Prevrátenie pod vodou

Dostaňte sa pod vodu. Uistite sa, že ste dostatočne ďaleko od hornej časti vody, aby ste sa mohli otočiť až na doraz bez toho, aby vám nohy alebo ruky vyliezli z vody. Toto nie je pre salto nevyhnutné, ale efekt sa trochu zníži, ak sa celé salto nedokončí pod vodou.

Plávajte s rovným chrbtom a pokrčenými nohami. Váš chrbát by mal byť kolmo na dno bazéna. Keďže sila, ktorá vytvorí salto, bude pochádzať celá z vašich rúk, pokrčte nohy, aby nekládli odpor alebo nevychádzali z vody.[1]

Ruky držte pri boku v pravom uhle. Dlane smerujú nadol. Na to, aby ste sa poháňali v salte, použijete ruky v akomsi psom pádle. Pri pohybe v salte sa snažte držať ruky pri sebe a rovnobežne s telom, pohybujte nimi spoločne.

Ohnite hlavu a chrbát dozadu a začnite pádlovať. Ak chcete začať salto, zakloňte hlavu dozadu a začnite ohýbať chrbát. Pádlujte, akoby ste sa snažili ležať rovnobežne s hladinou. Pri pohybe majte pokrčené nohy a nezabudnite hornými končatinami sledovať chrbát/hlavu.[2]

Pokračujte v pádlovaní a tlačte hlavu dozadu. Keď je váš chrbát rovnobežný s hladinou, pádlujte rukami a ohýbajte hlavu a chrbát, aby ste pokračovali v salte. Ďalej je potrebné byť kolmo k vodnej hladine, hlavou smerujúcou na dno bazéna.[3]

Vystrite ruky a pokračujte chrbtom. Keď ste vo vode hore nohami, môžete natiahnuť ruky smerom ku dnu bazéna, aby ste získali väčší odpor a páku. Otočte sa dlaňami dopredu a tlačte rukami, kým nevytvoria s vaším telom pravý uhol. Opäť by ste mali mať chrbát rovnobežne s dnom bazéna, ale hlavu otočenú k hladine vody.

Vytlačte ruky do strán a dokončite salto. Aby ste sa im vyhli pri vychádzaní z vody, pohnite rukami do strany (ako pri prsnom plávaní) a zatlačte smerom ku dnu bazéna, aby ste sa napravili. Mali by ste skončiť v rovnakej polohe, v akej ste začali, s rovným chrbtom a kolmo na vodnú hladinu.[4]

Metóda 2 z 2:Salto zo skokanského mostíka

Postavte sa čelom k vode, chodidlá sú v polovici výšky skokanského mostíka. Na okraji skokanského mostíka sa odlepte pätami, ale držte sa pevne na doske. Tlačte sa nohami nahor a nadol, aby ste cítili pruženie dosky.

Ruky držte po stranách a chrbát rovný. Takto si pripravíte salto. Keď už cítite pruženie skokanskej dosky, zdvihnite ruky nad hlavu. Pohyb salta sa začne rotáciou vašich rúk dozadu, pričom začnete z ich polohy nad hlavou.

Otáčajte rukami dookola. S rovným chrbtom a neutrálnou hlavou začnite s rukami nad hlavou a silou ich otáčajte dozadu do plného kruhu. Vaše ruky by mali dokončiť rotáciu tam, kde ju začali, teda nad vašou hlavou. Pokračujte v hojdaní dosky s nohami v polovici vzdialenosti.

Tesne pred koncom rotácie sa zohnite nízko a pripravte sa na skok. Práve keď sa vaše ruky dostanú do svojej polohy nad hlavou, zohnite sa nízko (pričom chrbát zostane rovný), aby ste si pripravili skok. Nezabudnite načasovať svoj blížiaci sa skok s pružením skokanského mostíka.[5]

Vyskočte a mierne sa vystrite z dosky na skoky do vody. Keď ste vo vzduchu, začnite sa oblúkom obracať dozadu (smerom od skokanského mostíka). Nohy majte vystreté a v uhle, smerujúcom k skokanskému mostíku. Myslite na to, aby ste v týchto prvých momentoch boli aerodynamickí, pretože sa snažíte získať výšku od dosky.[6]

  • Jednou z najčastejších chýb pri skoku je inštinkt hodiť hlavu dozadu a pohnúť bokmi dopredu, aby ste napodobnili nadchádzajúce salto. Vyhnite sa tomu: môžete stratiť vzdialenosť medzi sebou a doskou a riskovať kolíziu.

Pokrčte kolená a začnite sa otáčať. Ruky by mali byť nad hlavou; tlačte ich silou dozadu do polkruhu tak, aby boli takmer kolmo na trup. Po dokončení polkruhu rýchlo pokrčte nohy a spustite ruky k nohám, pričom sa chytíte za holene.

  • Po sklonení by mal byť váš chrbát rovnobežný s bazénom a vaša hlava by mala smerovať na opačnú stranu bazéna, ako je skokanský mostík. Pri rotácii pokračujte v hode vzad.
  • Dokončite salto. Keď sa ocitnete v guli, môžete salto dokončiť tak, že budete pokračovať vo vode. Keď sa vám salto osvedčí a budete mať pocit, že máte správnu výšku, môžete ho ukončiť výstupom z gule. V tejto chvíli by ste mali vidieť bazén, ako pokračujete v salte, ďalšia vec, ktorú uvidíte, je skokanská doska.

    • Ak chcete ukončiť predĺžený skok, vystúpte z pozície podhmatom, akonáhle po sformovaní do klbka opäť uvidíte dosku. Pokúste sa pristáť nohami vo vode pod uhlom, aby ste dokončili rotačný pohyb. Pri vstupe do vody majte ruky po stranách.
  • Odkazy: