Ako vyliečiť golfový slice: 10 krokov

Nič nie je pre golfistu frustrujúcejšie ako slice – keď sa vaša loptička zakrivuje doprava, než ste ju chceli odpáliť. Vidieť, ako sa vaša loptička pomaly posúva stále ďalej a ďalej doprava do nerovností, môže byť zdrvujúce. Slice môže spôsobiť niekoľko faktorov – vrátane polohy lopty, držania a vášho švihu. Keďže existuje mnoho potenciálnych príčin, žiadna jednotlivá úprava alebo kombinácia úprav nevylieči reznú hranu každého. Ak však vyskúšate viacero rôznych zmien v postoji, držaní palice a švihu, možno sa vám podarí nájsť stratégiu proti slajzu, ktorá vám bude vyhovovať.

Metóda 1 z 2:Zmena nastavenia

Umiestnite loptičku pred vnútornú stranu prednej nohy. Úder do loptičky pri švihu nadol je jednou z častých príčin slice. Ak umiestnite loptičku pred vnútornú stranu prednej nohy, budete mať väčšiu šancu zasiahnuť ju pri výpade, čo pomôže loptičke letieť rovno namiesto toho, aby sa zakrivovala doprava.[1]

  • Dĺžka vašej palice určí, ako ďaleko by ste mali stáť od lopty. S hlavou palice priamo za loptou sa postavte tak, aby bol koniec rukoväte palice približne 6 palcov (15 cm) pred vnútornou stranou vášho ľavého stehna.
  • Vyhnite sa aj umiestneniu loptičky príliš dopredu. To môže byť tiež príčinou slice, pretože vás to núti siahnuť po loptičke a otvoriť uhol povrchu palice pri údere.

Logo na loptičke nasmerujte smerom nahor a von, aby ste si uľahčili vedenie švihu. Častou príčinou slice je švihnutie palicou po trajektórii smerom von. Ak je príčinou vášho slice dráha vášho švihu smerom von, naklonenie loga na golfovej loptičke tak, aby smerovalo von, môže slúžiť ako užitočná vizuálna pripomienka, aby ste švihli palicou smerom dovnútra.[2]

  • Vonkajšia trajektória je taká, keď sa vaša palica počas švihu nadol pohybuje smerom k vášmu telu. Táto trajektória švihu spôsobuje, že plocha palice zasiahne loptičku zboku, čo spôsobuje jej rotáciu. Táto rotácia potom spôsobí, že loptička sa pri lete zakrivuje doprava.

Umiestnite zadnú nohu za prednú, aby ste napravili svoj švih. Ako už bolo spomenuté vyššie, najčastejšou príčinou slice je švihnutie palicou po trajektórii smerom von. Posunutie zadnej nohy mierne dozadu je ďalšou technikou, ktorú môžete použiť, aby ste si pomohli pri švihu palicou smerom nadol po dráhe dovnútra.[3]

  • Postavte nohy tak, aby boli od seba približne na šírku ramien.
  • Upravujte držanie nohy v malých krokoch, kým neuvidíte konzistentnú zmenu v dráhe letu golfovej loptičky.

Ak chcete zafixovať úchop, zmeňte polohu ľavej ruky. Ak je vaša ľavá ruka pri uchopení palice príliš hlboko pod ňou, uhol líca palice bude vyklonený smerom von, čo spôsobí, že sa vaša loptička po údere zakrivuje doprava. Ak chcete zafixovať svoj úchop, držte driver tak, aby hlava palice spočívala na zemi. Potom otočte ľavú ruku proti smeru hodinových ručičiek tak, aby ste pri pohľade nadol videli tri kĺby na ľavej ruke.[4]

  • Spodná špička písmena „V“ tvoreného ľavým ukazovákom a palcom by mala smerovať k vášmu pravému ramenu.
  • Ak ste ľavoruký golfista, obráťte tieto pokyny.

Nasmerujte písmeno „V“ vytvorené pravou rukou smerom k pravému ramenu. Keď držíte golfovú palicu, písmeno „V“ vytvorené ukazovákom a palcom pravej ruky by malo byť v rovnakej polohe ako písmeno „V“ vytvorené ľavou rukou. Úchop pravej ruky by mal byť tesne pod ľavou rukou.[5]

  • Opäť platí, že ľaví golfisti by mali tento krok obrátiť.

Metóda 2 z 2:Úprava švihu

Ak chcete trafiť rovný úder, mierte rovno, a nie doľava. Vizualizujte si jasnú a hrubú červenú čiaru, ktorá vedie od vašej pozície k cieľu, aby ste si pomohli trafiť rovnú strelu. Mnohí golfisti, ktorí často sliceujú svoje drivy, začnú mieriť doľava od miesta, kde chcú, aby ich loptička dopadla, a tak kompenzujú pravotočivú krivku svojich drivov. Táto úprava však môže ešte viac zhoršiť slice, pretože preháňa vonkajšiu trajektóriu vášho švihu, ktorá je častou príčinou slice.

Pravý lakeť majte pri švihu palicou zastrčený. Golfisti, ktorí často sliceujú svoje drivy, majú tendenciu vyhadzovať lakte od tela, keď švihajú palicou dozadu. Ak chcete trénovať, aby ste mali lakte počas spätného švihu zastrčené, pri nácviku jazdy držte medzi lakťom a telom malý uterák.[6]

  • Vystreté lakte tlačia palicu smerom od vás, čo vás potom núti priťahovať ju k telu počas švihu nadol. Výsledkom je dráha švihu smerom von, čo môže spôsobiť slice.

Švihnite palicou dozadu, kým sa vaše ľavé rameno nedostane pod bradu. Na vrchole švihu dozadu by mala byť vaša palica v 45-stupňovom uhle, pričom hlava palice by mala smerovať k cieľu. Švih príliš dozadu vás môže vyviesť z rovnováhy a spôsobiť, že loptičku zasiahnete pod uhlom, čo môže mať za následok slice. Na druhej strane, nedostatočné švihnutie dozadu môže zbaviť váš švih požadovanej sily a vzdialenosti.[7]

Počas švihu nadol preneste váhu tela na prednú nohu. Počas spätného švihu by ste mali preniesť váhu tela na zadnú nohu, ale ak neprenesiete váhu na prednú nohu, keď švihnete nadol na loptičku, vaša palica bude pravdepodobne sledovať vonkajšiu trajektóriu švihu, čo bude mať za následok slice.

  • Ak chcete trénovať prenášanie váhy na prednú nohu, položte si golfový bag hneď vedľa prednej nohy. Keď švihnete palicou nadol, vaše stehno by sa malo dotknúť vrecka.
  • Udrite loptičku so štvorcovou plochou palice, aby ste vyrovnali let loptičky. Častou príčinou slice je úder do loptičky s otvorenou plochou palice alebo s plochou palice naklonenou smerom von. Ak chcete trafiť loptičku so štvorcovou plochou palice, predstavte si dráhu letu loptičky ako čiaru. Potom trénujte údery do loptičky s plochou palice kolmo na túto líniu.[8]
  • Odkazy