Ako vyliečiť kopnutie špičkou vo futbale: 10 krokov

Kopanie do prstov na nohách je častým problémom nových alebo mladých futbalistov, ktorých prirodzeným inštinktom je kopať do futbalovej lopty čo najsilnejšie prstami na nohách. Toto však nie je správna technika, ktorou sa kope do futbalovej lopty, a môže dokonca viesť k bolestivým zraneniam. Ak chcete vyliečiť kopnutie do špičky, musíte najprv precvičiť kopnutie pod uhlom, aby ste sa naučili zasiahnuť loptu vnútornou časťou chodidla. Keď sa naučíte uhlový kop, môžete prejsť k učeniu sa kopať do lopty rovno šnúrkami, a nie prstami na nohách.

Metóda 1 z 2: Nácvik uhlového kopu

Postavte sa asi na 6 stôp (1.8 m) pred stenou. Nácvik uhlového kopu o stenu vás prinúti kopať mäkšie a sústrediť sa na formu. Pokračujte v nácviku o stenu, aby ste sa naučili uhlový kop svalovou pamäťou.[1]

  • Keď sa prvýkrát učíte hrať futbal, vaším prirodzeným inštinktom je jednoducho kopnúť do lopty čo najsilnejšie, čo vedie k tomu, že ju kopnete prstami namiesto vnútornou stranou chodidla alebo šnúrkami. Uhlový kop je prvá technika, ktorú treba nacvičiť, aby ste vyliečili kopanie špičkou nohy.

Futbalovú loptu umiestnite vedľa kopajúcej nohy alebo mierne za ňu. Futbalovú loptu položte vedľa seba na zem alebo sa postavte mierne pred ňu, aby ste pri švihu smerom nadol loptu odkopli. Pomôže vám to zabrániť zasiahnutiu lopty špičkami prstov.[2]

  • Mnohí začínajúci hráči pred kopnutím do lopty posadia nohy ďaleko za loptu, čo vedie k tomu, že loptu kopnú nahor prstami namiesto vnútornou stranou chodidla alebo šnúrkami.

Švihnite nohou za trup a pokrčte koleno v pozícii písmena V. Švihnite celou nohou dozadu za trup z bedrového kĺbu, aby ste ju zaťažili na kopnutie. Pokrčte nohu v kolene v pozícii V, aby ste skrátili nohu.[3]

  • Pri silných strelách bude chodidlo pri švihu dozadu takmer siahať na váš chrbát.

Švihnite nohou naprieč a von, aby ste zasiahli loptu vnútornou stranou chodidla. Koleno majte pokrčené v pozícii písmena V a špičku nohy smerujte nadol a uhlovo von približne pod uhlom 4. Nohu švihnite mierne smerom von a cez prednú časť tela tak, aby vnútorná strana chodidla smerovala na loptu.[4]

  • Odtiaľ pochádza názov uhlového kopu, pretože loptu kopete nohou a chodidlom v miernom uhle. Ak by ste to robili počas hry, tiež by ste sa k lopte približovali pod uhlom.

Tip: Tento pohyb si nacvičte v pomalom pohybe ešte pred samotným kopnutím do lopty, aby ste si osvojili jeho formu.

Zasiahnite loptu kosťou na vnútornej strane chodidla priamo nad palcom. Táto kosť sa nazýva prvá metatarzálna kosť a je najväčšou kosťou chodidla. Pri spojení s loptou majte členok zablokovaný a sústreďte sa na to, aby ste ju zasiahli len touto kosťou na vnútornej strane chodidla, čím vytvoríte najväčší dopad.[5]

  • Ak kopete pravou nohou, oblasť dopadu bude mierne vľavo od stredu vnútornej strany vášho chodidla.

Metóda 2 z 2:Učenie sa priamemu kopu

Postavte sa 3 kroky za futbalovú loptu na zem. Položte loptu na zem a urobte 3 kroky dozadu. Stojte vzpriamene s prstami na nohách smerujúcimi dopredu.[6]

  • Na rozdiel od kopu z uhla budete loptu kopať priamo, ale stále bez toho, aby ste na kopanie použili prsty na nohách.

Tip: Priamy kop môžete nacvičovať na vzdialenosť asi 10 stôp (3.0 m) pred bránkou.

Urobte 3 kroky smerom k lopte a položte nohu, ktorou nekopete. Prvý krok urobte nohou, ktorá nekopala, aby ste ju pri poslednom kroku postavili na nohy. Cvičte v pomalom tempe, aby ste si vyskúšali správny krok a umiestnenie nohy.[7]

  • Ak napríklad kopete pravou nohou, potom urobte prvý krok smerom k lopte ľavou nohou. Týmto spôsobom bude posledný krok ľavou nohou a vy ju podopriete, aby ste mohli kopnúť pravou nohou.

Švihnite kopačkou rovno za seba a pokrčte koleno do tvaru písmena V. Švihnite kopajúcou nohou rovno dozadu v bedrovom kĺbe. Pokrčte koleno, aby ste skrátili nohu, a prsty na nohách nechajte smerovať k zemi.[8]

  • Dbajte na to, aby ste mali nohu, ktorá nekopá, pevne položenú.

Kopnite smerom k lopte so špičkami prstov smerujúcimi k zemi. Švihnite nohou rovno dopredu v bedrovom kĺbe a koleno držte pokrčené v tvare písmena V. Prsty na nohách majte nasmerované na zem, nie na loptu.[9]

  • Pozerajte sa na loptu, keď k nej kopete. Hlavu nezdvíhajte, kým ju nekopnete.
  • Odpáľte guľu všetkými šnúrkami. Dotýkajte sa celou hornou časťou chodidla v mieste, kde máte šnúrky na topánke. Pri kontakte s loptou budú vaše prsty na nohách pod loptou.[10]

    • Držte nohu rovno a pokračujte nohou aj po kontakte s loptou. Predstavte si, že kopete cez loptu, a nie na loptu.
  • Odkazy