Ako vytvoriť denník myšlienok: 14 krokov (s obrázkami)

Každý občas potrebuje konštruktívny spôsob, ako spracovať svoje emócie. Písanie o svojich myšlienkach je dobrý spôsob, ako dať priechod svojim emóciám aj ako sa zamyslieť nad tým, ako sa v určitých chvíľach cítite, od pocitu depresie až po pocit eufórie. Myšlienkové denníky vám skutočne pomôžu tým, že otvoria emócie, bližšie ich preskúmajú a identifikujú spúšťače, aby ste sa naučili lepšie zvládať svoje pocity. Tu je niekoľko rád a tipov, ktoré vám pomôžu písať denník a tiež ho viesť.

Časť 1 z 3:Výber vhodného časopisu


Kúpte si pekný zápisník, ktorý sa vám páči na dotyk a vzhľad. Je dobré kúpiť si ho online, pretože možno nájdete väčší sortiment zápisníkov; ak si však chcete zápisník najprv podržať a ohmatať, navštívte niekoľko predajní, ktoré majú v ponuke kvalitné písacie potreby. Ak nemôžete nájsť vzor, ktorý sa vám páči, je zábavný nápad nájsť akýkoľvek druh odolného, ale pružného papiera, napríklad baliaci papier, vo farbe, ktorá sa vám páči, a ktorým môžete pokryť obyčajný zošit.

  • Na prvú stranu napíšte svoje meno a všetky dôležité údaje.


Kúpte si buď luxusný denník, alebo diár, ale môžete použiť aj obyčajný zápisník alebo malý blok papiera so špirálou.

2. časť z 3:Písanie do denníka myšlienok


Začnite úvodnou stranou. Ak chcete, môžete pridať svoju fotografiu. Je to tiež šikovné miesto na písanie o svojich záľubách, nezáľubách, rodine, priateľoch, nepriateľoch, zamilovanosti atď. Tým sa váš denník stane osobným.


Hovorte o veciach, ktoré máte radi. Zahrňte doň položky o ľuďoch, miestach, veciach alebo činnostiach. Vyšperkujte ho v závislosti od predmetu, o ktorom hovoríte.


Zaznamenávajte si svoje myšlienky vo forme kalendára. Svoje písanie si môžete farebne označiť. Červenú farbu používajte pre skutočne bláznivé dni, modrú pre smutné dni, žltú pre šťastné dni a zelenú pre choré dni, alebo akokoľvek sa cítite.


Píšte záznamy do denníka na základe podnetov na písanie. Na internete existuje niekoľko webových stránok, ktoré ich môžu poskytnúť, ale väčšina väčších kníhkupectiev (napríklad Barnes and Noble a podobne) má k dispozícii časopisy s podnetmi na písanie, ktoré môžete použiť na vytvorenie podnetov a odpovedí sami.


Používajte denník vždy, keď potrebujete preskúmať svoje myšlienky a vytvoriť si názor. Píšte o svojich myšlienkach na konkrétnu tému, o ktorej by ste chceli písať. Môže to byť politika, popularita v škole, príbeh alebo čokoľvek, čo máte chuť napísať.


Nebojte sa kresliť, písať príbehy a básne, piesne alebo čokoľvek iné o ľuďoch, miestach a veciach v ňom.


Používajte denník vždy, keď si chcete utriediť svoje pocity. Môže byť užitočné zapísať si svoje pocity vždy, keď sa cítite zmätení, rozrušení, znepokojení alebo utrápení. Rovnako užitočné môže byť zapisovať si svoje myšlienky vždy, keď sa cítite šťastní, nadšení alebo inšpirovaní. Zaznamenávanie myšlienok vám môže pomôcť zistiť, že ste v rovnováhe negatívnych aj pozitívnych myšlienok a že sa možno príliš nakláňate na jednu alebo druhú stranu a potrebujete sa preorientovať, aby ste videli život realistickejšie alebo menej pesimisticky. Je tiež skvelé mať nejaké pozitívne záznamy, ktoré si môžete prečítať v dňoch, keď sa cítite všetko možné, len nie šťastní alebo vyrovnaní.


Použite denník vždy, keď potrebujete urobiť ťažké rozhodnutie. Môže byť skvelým miestom na vytváranie zoznamov, stĺpcov pre a proti a na riešenie dôsledkov. Môžete si tiež spätne prečítať iné rozhodnutia, aby ste si pripomenuli výsledok a to, čo vám zakaždým najlepšie fungovalo (alebo čo nefungovalo).


Pomocou denníka si môžete vizualizovať ciele a túžby. Používajte myšlienkové mapy, zoznamy, diagramy a iné vizuálne pomôcky na spracovanie cieľov, ktoré si chcete stanoviť, a nádejí a túžob, aby sa veci vyvíjali tak, ako by ste chceli. Nezabudnite zahrnúť možné prekážky a prekážky na ceste – premýšľanie dopredu o možných negatívach je spôsob, ako plánovať najhoršie a mať alternatívne scenáre, ktoré vám pomôžu ísť ďalej.


Pokúste sa nakresliť obrázky, aby bol zaujímavý. Samozrejme, môžete použiť aj fotografie, ak nejaké máte.


Je dobré písať si denník každý deň po škole alebo na vysokej škole alebo po večeri. V tom čase sa toho v ten deň pravdepodobne veľa stalo a možno o tom budete chcieť napísať.

  • Je naozaj na vás, či chcete do svojho denníka myšlienok písať denne alebo menej často. Výhodou toho, že si zvyknete písať každý deň, je, že vám to môže pomôcť vidieť vzorce myslenia a môže to byť skvelý spôsob, ako začať preskupovať svoje myšlienky tak, aby boli pre vás konštruktívnejšie a užitočnejšie. Nemusíte toho každý deň napísať veľa – stačí pár riadkov, rovnako dobre ako niekoľko strán.

3. časť z 3:Uchovávanie denníka v bezpečí


  • Schovajte si denník na bezpečné miesto. Nechcete, aby váš denník niekto našiel, najmä ak píšete o súkromných myšlienkach alebo tajomstvách. Preto sa uistite, že ho máte v bezpečí. Medzi nápady na úkryty patria napr:

    • Majte ho zastrčený medzi knihami v poličke, ktorú vždy používate len vy.
    • Uložte ho do hromady zloženého oblečenia, ku ktorej máte vždy prístup len vy.
    • Umiestnite ho do krabice od topánok s mnohými papiermi.
    • Skryte ho na voľnom mieste. Urobte ju takú nudnú, ako sú vaše školské alebo vysokoškolské učebnice, a nechajte ju medzi nimi. Len si dajte pozor, aby ste ho nenosili so sebou do školy alebo na vysokú školu!
    • Uchovávajte v tajnej dutej knihe.
    • A čo je najodvážnejšie, nebojte sa, že si to ostatní prečítajú. Buďte odvážni a nezaujímajte sa o to, čo ostatní sledujú a učia sa. To je ich karma a budete stáť pri človeku, ktorý ste.