Ako zastaviť na horskom bicykli: 6 krokov

Jednou zo základných „stavebných kameňov“ horskej cyklistiky je schopnosť zdvihnúť zadné koleso zo zeme. Ak budete vedieť, ako to urobiť dobre, mnohé ďalšie triky pri skákaní budú oveľa jednoduchšie.

Kroky

Pripravte sa. Je veľká pravdepodobnosť, že vás párkrát vystrelia cez riadidlá, preto si nasaďte prilbu, rukavice a chrániče. Ak používate bezšľapkové pedále, prejdite na ploché, aby sa vám ľahšie vyhadzovalo. Nájdite si veľkú trávnatú plochu bez prekážok, na ktorej môžete trénovať.

Rúťte sa vpred miernou rýchlosťou (15 až 20 km/h (9.3 až 12.4 mph)) s vašou váhou nad zadným kolesom.

Hýbte sa váhou dopredu a zároveň postupne stláčajte prednú brzdu. Zvyšujte brzdnú silu, kým sa zadné koleso nezačne dvíhať. Ak zistíte, že zadné koleso sa príliš rýchlo nakláňa nahor, okamžite uvoľnite brzdu a preneste váhu dozadu.

Udržať! Jemne preneste svoju váhu späť na zadné koleso, aby ste udržali rovnováhu a nepreleteli cez riadidlá.

Uvoľnite prednú brzdu a natiahnite nohy, aby ste pustili zadné koleso späť na zem.

  • Opláchnite a opakujte. Zvýšte rýchlosť a amplitúdu, aby ste zvýšili výšku. Čím rýchlejšie pôjdete a čím rýchlejšie presuniete váhu dopredu, tým vyššie sa zadné koleso zdvihne.