Ako získať priateľku späť po rozchode: 11 krokov

Rozchody sú často bolestivé – a niekedy až brutálne. Ak ste prešli rozchodom a zistili ste, že sa chcete vrátiť k bývalej priateľke, musíte urobiť niekoľko dôležitých krokov a zvážiť niektoré skutočnosti, ktoré budete musieť riešiť. A bohužiaľ, nie všetky sú jednoduché. Ale sú možné. Čítajte ďalej a dozviete sa viac.

Časť 1 z 3:Čas na zamyslenie

Preskúmajte svoje motívy. Rozchody sú ťažké. Je prirodzené, že po rozchode s niekým vám bude chýbať jeho spoločnosť a pocit bezpečia, ktorý vám vzťah mohol poskytnúť. Viac ako to, že ste po rozchode sami, často znamená, že musíte byť sami s bolestivými pocitmi, ktorým by ste sa radšej vyhli. V dôsledku toho môže byť vašou prvotnou reakciou chcieť, aby sa veci vrátili do pôvodného stavu, ktorý je prinajmenšom známy a často do istej miery upokojujúci.[1]

  • Predtým, ako sa priblížite k svojej bývalej, musíte si najprv sadnúť sami so sebou a triezvo a úprimne zvážiť, prečo vzťah skončil a či sú vaše motívy vrátiť sa k sebe skutočné alebo len reakčné.[2]
    Odborný zdroj
    Kelli Miller, LCSW, MSW
    Psychoterapeut
    Rozhovor s odborníkom. 11 jún 2020.
  • Ak sú vaše motívy, prečo sa chcete zmieriť, zakorenené v reakčných alebo zbabelých emóciách, nepokračujte ďalej. Namiesto toho sa sústreďte na starostlivosť o seba a na to, aby ste sa vzchopili a zvládli nevyhnutné nepríjemné pocity po rozchode ako dospelý človek.
  • Ak vaše motívy vrátiť sa k sebe súvisia so zachovaním si tváre pred priateľmi alebo rodinou, s dokazovaním sebe alebo iným, že ju môžete získať späť, ak budete chcieť, alebo s tým, že máte šancu jej nejakým spôsobom ublížiť, prestaňte. Toto nie sú dobré motívy na pokračovanie vo vzťahu s kýmkoľvek, a najmä nie s bývalým partnerom. Spôsobíte si len ďalšiu bolesť a emocionálnu traumu obaja. Namiesto toho sa zmierte a rozhodnite sa riešiť svoje pocity dospelým spôsobom.

Veľmi dobre si premyslite, čo ukončilo vzťah. Tento krok je dôležitý z dvoch kľúčových dôvodov: po prvé, pretože by ste si mali veľmi dobre premyslieť, prečo sa k sebe chcete vrátiť, a po druhé, pretože vzťah sa skončil z nejakého dôvodu, a ak sa k sebe chcete vrátiť, musíte byť pripravení tento dôvod riešiť.[3]

  • Ak jej ukážete, že ste sa nad vzťahom zamysleli a ste pripravení poučiť sa z predchádzajúcich chýb, preukážete, že to myslíte vážne a chcete sa zmeniť.[4]
    Odborný zdroj
    Kelli Miller, LCSW, MSW
    Psychoterapeut
    Rozhovor s odborníkom. 11. júna 2020.
    Ak budete k svojej bývalej pristupovať s premyslenou reakciou na problémy z minulosti a s ochotou zmeniť sa, bude pravdepodobnejšie, že vzťah prehodnotí. Môžete povedať napríklad niečo také: „Premýšľal som o tom, prečo sme sa rozišli, a myslím si, že čiastočne to bolo preto, lebo som nepochopil, že keď si sa na mňa hnevala za to, že meškám, bola si naozaj rozrušená, pretože si mala pocit, že pre mňa nie si prioritou, a to by som chcel zmeniť.“
  • Priznanie toho, čo ste možno urobili zle, vám pomôže ukázať, že vám na vzťahu záleží natoľko, aby ste prevzali zodpovednosť, a že sa nesnažíte vrátiť k sebe len z povrchných dôvodov.[5]
    Odborný zdroj
    Kelli Miller, LCSW, MSW
    Psychoterapeutka
    Expertný rozhovor. 11. júna 2020.

Udržujte si odstup. Čím viac ju budete prenasledovať, najmä krátko po rozchode, keď potrebuje svoj vlastný priestor mimo vás, tým je pravdepodobnejšie, že zmaríte svoje šance na zmierenie.[6]

  • Písanie SMS správ, telefonovanie, posielanie e-mailov alebo iné pokusy o vloženie sa do jej života krátko po rozchode sú nielen otravné, ale pôsobia aj zúfalo. Nič ju nepresvedčí o tom, že rozchod bol správnym rozhodnutím, tak ako to, že sa budete správať priliehavo a nezrelo, keď sa nestiahnete.
  • Skúste počkať, kým za vami príde. Ak jej dovolíte, aby za vami prišla ako prvá, má to tú výhodu, že sa loptička dostane na vaše ihrisko a vy získate priestor na opätovné otvorenie rozhovoru o vašom vzťahu. Ak sa ju budete snažiť prinútiť k tomuto rozhovoru skôr, ako bude pripravená, pravdepodobne sa od vás odtiahne, možno natrvalo.

Zamerajte sa na chvíľu na seba. Nebuďte posadnutí koncom vzťahu ani nefixujte všetku svoju pozornosť na to, aby ste sa k sebe vrátili. Namiesto toho si nájdite čas pre seba. Znovu sa venujte svojim obľúbeným koníčkom, stretávajte sa s priateľmi a znovu sa zoznámte s tým, kým ste mimo vášho vzťahu.

  • Možno zistíte, že vám vlastne vôbec nič nechýba a že vaša pôvodná túžba vrátiť sa k sebe bola skôr emocionálna ako racionálna.
  • Nebojte sa byť sami. Jedným z najhorších dôvodov na návrat do vzťahu je strach zo samoty. To znamená katastrofu pre vás aj pre vzťah.

2. časť z 3:Priblíženie sa k bývalej

Urobte správnu vec. Predtým, ako urobíte akýkoľvek krok k osloveniu svojej bývalej, uistite sa, že je k dispozícii a že máte naozaj na srdci jej najlepšie záujmy.[7]
Odborný zdroj
Kelli Miller, LCSW, MSW
Psychoterapeut
Rozhovor s odborníkom. 11. júna 2020.

  • Ak chodí s niekým iným, nesnažte sa do vzťahu zasiahnuť. Počkajte, kým sa s niekým nestretáva.
  • Ak vám skutočne záleží na nej a jej šťastí, odložte akúkoľvek žiarlivosť, zášť alebo zatrpknutosť skôr, ako sa ju pokúsite znovu osloviť.

Vytvorte sieť. Ak viete, že vaše úmysly sú dobré, a ak máte dobré vzťahy s jej priateľmi, môžete zvážiť, či si nevyžiadate ich pomoc.

  • Postupujte však opatrne – môže sa vám to veľmi vypomstiť, ak sa jej priatelia rozhodnú vyjadriť skôr proti vám než za vás.[8]
  • Ak sa vám však podarí získať pomoc jej priateľov, môžu byť neoceniteľnými spojencami, ktorí pomôžu vašej veci.

Začnite pomaly. Keď ste si dali dostatok času na odlúčenie a ste pripravení pokúsiť sa ju osloviť, urobte to nenásilným spôsobom.

  • Nezačínajte emocionálne zaťaženým spôsobom, keď poviete niečo ako: „Veľmi chcem, aby sme sa k sebe vrátili“ alebo obávané „musíme sa porozprávať“.“
  • dajte jasne najavo, že sa chcete stretnúť len ako priatelia, aby ste si navzájom skontrolovali život, a nie aby ste sa zúfalo pokúšali o zmierenie alebo riešili minulé krivdy.
  • Dohodnite si stretnutie na neutrálnom mieste, kde na vás nebude vyvíjaný tlak. Navrhnite, že pôjdete na obed alebo na kávu. Vyhnite sa výberu miesta, ktoré je pre vás dvoch emocionálne nabité, napríklad kaviareň, ktorú ste spolu navštevovali, alebo reštaurácia, do ktorej ste išli na prvé rande. Môže sa to zdať ako šikovný ťah, ale stretnutie to len pokazí a je pravdepodobnejšie, že ju od začiatku postavíte do defenzívy.

Zachovajte neformálnosť. Ak vaše prvé stretnutie dopadne dobre a obaja ste naklonení ďalšiemu stretnutiu, snažte sa o podobnú situáciu bez tlaku. Dajte jasne najavo, že v tejto chvíli máte záujem o opätovné priateľstvo a že neočakávate, že to bude znamenať, že sa k sebe vrátite.

  • Ak po spoločne strávenom čase bez nátlaku obaja vzájomne pocítite, že medzi vami stále existuje silné spojenie, môžete nadhodiť tému vášho vzťahu a toho, či by ste vy dvaja nechceli preskúmať možnosť vrátiť sa k sebe. Môžete povedať niečo ako: „Premýšľal som o našom rozchode a myslím, že chápem problémy, ktoré k nemu viedli. Chceš sa o tom porozprávať?“
  • Ak na tento návrh zareaguje negatívne, stiahnite sa. Čím viac budete naliehať, keď nebude ochotná, tým viac ublížite svojej vlastnej veci. Dajte jej ešte nejaký čas a znovu sa venujte tejto téme, ak sa vám bude zdať vnímavejšia. Ak sa jej to stále nepozdáva, začnite sa zmierovať s možnosťou, že sa to jednoducho nemusí stať.

Časť 3 z 3:Opätovné naštartovanie vzťahu

Prevezmite zodpovednosť. Ak chcete svoj vzťah znovu naštartovať, budete musieť najprv prevziať zodpovednosť za to, čo ste možno prvýkrát urobili zle.[9]

  • Sadnite si k sebe a dohodnite sa na pokojnom, dospelom rozhovore o minulých krivdách.
  • Prevezmite zodpovednosť za vlastné chyby a otvorene sa k nim priznajte.[10]
    Odborný zdroj
    Kelli Miller, LCSW, MSW
    Psychoterapeut
    Rozhovor s odborníkom. 11 jún 2020.
    Nesnažte sa minimalizovať alebo popierať veci, ktoré ste urobili zle; namiesto toho dajte najavo, že si uvedomujete, čo ste urobili zle, a chcete sa v budúcnosti vyhnúť podobným chybám. Môžete napríklad povedať niečo také: „Viem, že som nebol dobrý poslucháč a je to moja chyba. Bol som príliš zaneprázdnený starosťami o prácu (alebo školu, alebo čokoľvek iné) a nevenoval som ti pozornosť, ktorú si zaslúžiš. Je mi to ľúto a chcem to zmeniť.“

Zamerajte sa na posun vpred. Platí to bez ohľadu na to, či sa k bývalej priateľke vrátite, alebo nie.[11]

  • Ak sa vám podarí vrátiť sa k sebe, nezaoberajte sa minulými chybami ani netrávte čas vzájomným obviňovaním za to, čo sa pokazilo. Namiesto toho sa zamerajte na diskusiu o tom, čo každý z vás od vzťahu potrebuje, a prediskutujte, ako si navzájom pomôcť to získať. Zamerajte sa skôr na to, čo chcete do budúcnosti, než na to, čo ste urobili alebo neurobili v minulosti. Napríklad môžete vysvetliť: „Mala som pocit, že si sa na mňa hneval, keď som išla von s kamarátkami, a myslím si, že to mohlo byť preto, že som ťa o svojich plánoch neinformovala dostatočne vopred.“ „Viem, že si sa na mňa hneval, keď som išla von s kamarátkami, a myslím si, že to mohlo byť preto, že som ťa o svojich plánoch neinformovala dostatočne vopred.“ „Viem, že si sa na mňa hneval, keď som. Je to správne?“ Potom navrhnite spôsoby riešenia problému do budúcnosti, ako napríklad dohodnúť sa na tom, že pred odchodom von v pracovných dňoch budete musieť dať aspoň 5 hodín vopred vedieť, atď.
  • Ak sa vám nepodarí vrátiť sa k sebe, nebuďte posadnutí svojimi neúspechmi alebo tým, čo vám urobila zle. Poučte sa, čo môžete, z toho, čo vo vzťahu fungovalo a čo nie, a začnite sa posúvať ďalej.
  • Majte herný plán. Ak sa obaja rozhodnete dať vzťahu ďalší pokus, pripravte si jasný herný plán, ktorý vám pomôže posunúť sa vpred.

    • Určite, čo konkrétne každý z vás od vzťahu potrebuje a chce. Pýtajte sa: „Čo máte pocit, že sa vám predtým nedostávalo?“ a „Čo môžeme urobiť, aby sme vám pomohli získať to zo vzťahu?“ Podobne jej povedzte, čo potrebujete – bez toho, aby ste ju obviňovali -, a vymyslite, ako vám to obom pomôže dosiahnuť.
    • Stanovte si primerané očakávania, pokiaľ ide o vašu zodpovednosť za uspokojovanie týchto potrieb a prianí.
    • Rozhodnite sa rozprávať – veľa. Pravidelne si navzájom kontrolujte vzťah a úroveň vašej spokojnosti. Riešenie týchto problémov priamo je obzvlášť dôležité pre vzťah, ktorý prichádza s predchádzajúcou batožinou.
  • Referencie

      http://www.uncommonhelp.me/articles/can-you-really-get-your-ex-back/

      Kelli Miller, LCSW, MSW. Psychoterapeut. Rozhovor s odborníkom. 11. júna 2020.

      http://www.mensfitness.com/women/dating-advice/10-ways-to-get-your-ex-back?page=2

      Kelli Miller, LCSW, MSW. Psychoterapeut. Rozhovor s odborníkom. 11. júna 2020.

      Kelli Miller, LCSW, MSW. Psychoterapeut. Rozhovor s odborníkom. 11. júna 2020.

      http://www.askmen.com/top_10/dating/the-best-ways-to-get-her-back_8.html

      Kelli Miller, LCSW, MSW. Psychoterapeut. Rozhovor s expertom. 11. júna 2020.

      http://www.mensfitness.com/women/dating-advice/10-ways-to-get-your-ex-back?page=2

      http://www.esquire.com/the-side/feature/women-advice/win-her-back